S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
Apuja tarvitaan. Autolla on ajettu nyt 411 000km ja auto käryää satunnaisesti matka-ajon jälkeen hetkellisesti. Tuo tapahtunut nyt omistusajallani (12000km ja 3 kk) kolme kertaa. Alla kuvaukset tapahtumista.
1. Matka-ajo Pärnu-Tallinna, Tallinnassa ensimmäisissä liikenne valoissa palaneen öljyn käry kaikkiin ja savupöllähdys auton alta kuskin oven kohdalta. Parkkiin heti kun mahdollista, ei käryä enään mistään.
2. Lahti-Hyvinkää saapuminen Hyvinkäälle taajamaan, taas käry kabiiniin savupöllähdys konepellin ritilöiden läpi tuulilasin läheltä. Heti parkkiin mutta taaskaan ei käryä missään enään.
3. Hyvinkää-Lahti eilen, saapuminen ekoihin liikenne valoihin ja taas käry kabiiniin ja pöllähdys konepellin alta. Kotipihassa konepelti auki ja taaskaan ei mitään käryä havaittavissa missään.
Kaikille tapahtumille on yhteistä edeltänyt matka-ajo, öljyä ei häviä yhtään. Öljynvaihto status nyt 8000km ja tikussa edelleen ylärajassa.
Mitään öljyvuotoa en löydä mistään.
Auttakee jos jollain tietoa asiasta...
Mikko 0406310257
1. Matka-ajo Pärnu-Tallinna, Tallinnassa ensimmäisissä liikenne valoissa palaneen öljyn käry kaikkiin ja savupöllähdys auton alta kuskin oven kohdalta. Parkkiin heti kun mahdollista, ei käryä enään mistään.
2. Lahti-Hyvinkää saapuminen Hyvinkäälle taajamaan, taas käry kabiiniin savupöllähdys konepellin ritilöiden läpi tuulilasin läheltä. Heti parkkiin mutta taaskaan ei käryä missään enään.
3. Hyvinkää-Lahti eilen, saapuminen ekoihin liikenne valoihin ja taas käry kabiiniin ja pöllähdys konepellin alta. Kotipihassa konepelti auki ja taaskaan ei mitään käryä havaittavissa missään.
Kaikille tapahtumille on yhteistä edeltänyt matka-ajo, öljyä ei häviä yhtään. Öljynvaihto status nyt 8000km ja tikussa edelleen ylärajassa.
Mitään öljyvuotoa en löydä mistään.
Auttakee jos jollain tietoa asiasta...
Mikko 0406310257
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
tsekkaa pakosarjat ja vaihtoon todella pikaiseen jos ovat niistä kii. Tuuppaa romut turbon läpi rikkinäisistä pakosarjoista.
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
Partikkeli filtterin poltto?
Oletko varma, ettei ole ollut useammin?
Kun polttaa: Pitää kierroksia n.2000k/min tienoilla. Vaihtaa "laiskasti"
Yleensä alkaa juuri moottoritie ajon jälkeen, kun tulee kaupunkiin. Kestää oman aikansa
Joskus jatkuu seuraavan ajon aikana, jos ei pääse loppuun.
Oletko varma, ettei ole ollut useammin?
Kun polttaa: Pitää kierroksia n.2000k/min tienoilla. Vaihtaa "laiskasti"
Yleensä alkaa juuri moottoritie ajon jälkeen, kun tulee kaupunkiin. Kestää oman aikansa
Joskus jatkuu seuraavan ajon aikana, jos ei pääse loppuun.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
peruspöllyttely sopis muuten hitupönttöpolttoon, mutta onko sitä pönttöö olemassakaan, ja lisäksi ei sen pitäis pöllytellä konepellin alta tai auton alta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
Eikä se hitupönttön poltto pitäisi sisälle haista. Ite ainakin huomannu sen lähinnä ,kun ajaa auton parkkiin ja ja avaa oven, niin silloin löyhkää.
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
Voihan tuo olla tehnyt tuon useamminkin, nuo kerrat olen huomannut. Nyt kun joku sanoi, taitaa olla niin että laatikkokin vaihtaa (ihmeellisesti) tuolloin. Onko niin että poltto kun on päällä, niin käry tulis vuotavasta pakosarjasta ulos? Tuo polltolaitos autosta löytyy.
Mistäs nuo pakosarjat alkaa vuotamaan? Tyyppivikako? Molemmatko alkaa vuotamaan vai vain toinen? Nyt taas ajellut viikonlopun ja ei ole Perjantain jälkeen kärynnyt, mikäli menee niinkuin aiemmin niin minun ajoilla noin kuukauden päästä taas käryää.
Mistäs nuo pakosarjat alkaa vuotamaan? Tyyppivikako? Molemmatko alkaa vuotamaan vai vain toinen? Nyt taas ajellut viikonlopun ja ei ole Perjantain jälkeen kärynnyt, mikäli menee niinkuin aiemmin niin minun ajoilla noin kuukauden päästä taas käryää.
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
Onko mahdollista, että auton alustaa olisi esim. ruostesuojattu? Eli pöntön päällä alustamassaa? Tai jokin pieni öljynvuoto?
Kurkista moottorin päälle, ota muovikansi pois. Onko öljyä valunnut turbon putkesta moottorin päälle? Voiko siitä öljyä mennä pakosarjan päälle?
Kurkista moottorin päälle, ota muovikansi pois. Onko öljyä valunnut turbon putkesta moottorin päälle? Voiko siitä öljyä mennä pakosarjan päälle?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
Pakoputkisto on alta katsottuna täysin kuiva. Turbon luota ei vuoda öljyä. Eikä missään muuallakaan näy öljyvuotoa. Alan kallistua dpf;:n polttoon ja vuotavaan pakosarjaan. Mistäs nuo pakosarjat alkaa vuotamaan? Onko jompi kumpi sarjoista herkempi hajoamaan?
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
molemmat puolet, "haitari" kohdat :


Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
Mitäs maksaa uudet pakosarjat ja mistä saa muualta kuin Veholta?
Onnistuuko vaihto tallissa yläkautta?
Voiko/ kannattaako tuo dpf ohjelmoida pois käytöstä? Mitä tuohon sanoo herra katsastusmies?
Selvästihän tuo käryäminen liittyy käynnissä olevaan polttoon kun ei käryä esiinny aina.
Onnistuuko vaihto tallissa yläkautta?
Voiko/ kannattaako tuo dpf ohjelmoida pois käytöstä? Mitä tuohon sanoo herra katsastusmies?
Selvästihän tuo käryäminen liittyy käynnissä olevaan polttoon kun ei käryä esiinny aina.
Re: S211 320 CDI 2007 facelift käryää.
Voisihan starilla käynnistää pakkopoltto, niin ehkä näkisi, mistä käryää.miksaa kirjoitti:Mitäs maksaa uudet pakosarjat ja mistä saa muualta kuin Veholta?
Onnistuuko vaihto tallissa yläkautta?
Voiko/ kannattaako tuo dpf ohjelmoida pois käytöstä? Mitä tuohon sanoo herra katsastusmies?
Selvästihän tuo käryäminen liittyy käynnissä olevaan polttoon kun ei käryä esiinny aina.
Toisaalta, ei itseäni kovin kauheasti häiritse käry, jonka itse huomaan muutaman viikon välein, kun tietää, että ei putken päästä lähde koko ajan (varsinkin ohittaessa) savupilveä. (Jos siis filtteri on poistettu käytöstä)
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.