Sotkeennuin Japanin autohuutokauppoihin ja eikös juhannuksena katiskaan uinut W220 S500 vm 2000. Rullattu 63t km ja sheetin mukaan täysin ehjä.
Autossa on Xenon valot + pesurit. Valokuvio on noissa toki väärin päin. Vaihtareina lienevät:
1. Vääntää jostain mahdollisesti olemassa olevasta umpion vivusta kuviota hiukan erilaiseksi, riittäneekö katsurille.
2. Hankkia uudet/vanhat eurooppaspeksin umpiot (maksaa)
3. Ostaa hienot kiinanpommiumpiot (tosi "hieno" race-look ilman mitään turhia e-hyväksyntöjä)
4. Purkaa umpiot ja rälläköidä projektorin varjostin uuteen asentoon. Ajattelin lähteä tästä vaihtarista. Valokuvio noissa projektorivaloissa ei ilmeisesti ole riippuvainen umpion lasista.
Japanian mallin comand + sound system + cd changer + analog TV:
1. Korvaan sen Eurooppamallin pömpelillä, jolloin saa purkaa koko auton koskapa japanian mallissa yksi comandin bokseista on nokkelasti takaloosterissa. Kyllä tuon periaatteessa voisi tehdäkin, mutta käteen jäävä navi olisi kuitenkin nykymittapuun mukaan aika säälittävä. CD:itä en ole kuunnellut kohta kymmeneen vuoteen enkä TV:tä katso kotonakaan

2. Vaihdan tilalle kiinanpommi-android mankan, jolloin ilmeisesti D2B-väylässä istuvalta Bosen sound systemillä voi heittää kuikkaa

3. Kalastaa jostakin AUX in (joka saattaa olla olemassa jossakin formaatissa jossain päin autoa) ja tuikata siihen jokin bluetooth boksin. Suuntimaa haetaan erillisellä navilla. Loppupään radiokanavia voi sit kuunnella nettiradion kautta.
Parktronic puuttuu:
1. Jälkiasennus. Ymmärtääkseni todella työläs. Toisaalta Mersun parktronic on paras.
2. Garminin naveihin ainakin saa kätevän langattoman peruutuskameran.
3. Kiinanpomminaviinkin saa peruutuskameran.
Kellonaikaa auto kuuntelee vain tokionlahden yllä killuvista satelleista. Starilla ilmeisesti navin saa ruksittua pois, jolloin asetus palautuu rattinapeilla asetettavaksi. Pitääpä siis hankkia *.
Auton kielen (pl. comand) saa vaihdettua rattinapeilla, joskin option löytäminen harakanvarpaita dekoodaamalla voi olla haastavaa. Pitänee pyytää välittäjää vaihtamaan kieli.
Japanian kansalaiset painaa keskimäärin 50kg kappale, kun taas eurooppalaiset 80kg kappale. Japanian versiosta ilmeisesti puuttuu tyyppikilpi jossa nämä massat. Saattaa siis käydä niin että rekisteröinnissä kokonaispaino jää niin alas että kosla rekisteröidään vain 4:lle hengelle. Huvittavaa kyllä tämä ilmeisesti tarkoittaisi myös että vm 2000 kikottimen massapohjainen päästöverokin olisi alempi. Pitääkö tuohon kalastella jotakin virallisia pahveja tai photoshopata b-pilariin uusia tarroja?
kiitos etukäteen vinkeistä.
--
harri