Apukuskin penkin (R=right) penkin säätöä varten.markoala kirjoitti:Mikä kytkin on kuljettajan ovessa istui lämmityksen kytkimen vieressä. Kytkimessä on istuimen kuva ja R. Lämmityslogoa ei ole, vain R. Mikä tuo kytkin on?
W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
W213 amg paketilliseen mersuun pitäisi talvivanteet ja renkaat ostaa. Alkuperäinen rengaskoko edessä 245/40/19" vanne 8"X19" et20. Takana rengas 275/35 /19" vanne 9"x19" et 49. Onko kenelläkään suosituksia talvivanteista mikä koko, leveys ja et? Vanne voisi varmaan olla 18", edessä 8"x18" et20 ja takana 8"x18" et36 . Rengaskoko molemmissa 245/45/ 18"??
Re: W213 E-sarja topikki
Kannattaako laittaa eri ET:tä eteen versus taakse jos on sama rengas kummassakin päässä? Tehdasvarustuksessa tuolla 245/45/18 rengaskoolla (ja muillakin jos sama edessä ja takana) on myös samat vanteet edessä ja takana.
Onko tuo nykyinen ET20 oikein (ET oikein/ovatko oikeasti tehdasvarusteita)?
Onko tuo nykyinen ET20 oikein (ET oikein/ovatko oikeasti tehdasvarusteita)?
Re: W213 E-sarja topikki
Kyllä nämä vanteet on auton alkuperäiset tehdasasennetut AMG paketin vanteet.
Re: W213 E-sarja topikki
Niin arvelinkin mutta oletko sitten varma että ET on 20? Mikä vanteen varaosanumero on?E200 CGI kirjoitti:Kyllä nämä vanteet on auton alkuperäiset tehdasasennetut AMG paketin vanteet.
Re: W213 E-sarja topikki
Pitää ottaa vanne irti ja varmistaa et lukemat vanteesta.
Re: W213 E-sarja topikki
Niin tai jos ei halua liata käsiään niin lukee kantakortista mitkä vanteet kyseessä (jos on tehtaalta auton mukana tulleet). Tuskin AMG-paketin RTD vanteet kun niissä ET 49 takana.E200 CGI kirjoitti:Pitää ottaa vanne irti ja varmistaa et lukemat vanteesta.
Onko talvirenkaiden vannevalinta ratkennut?
Re: W213 E-sarja topikki
Ensimmäinen huolto lähestyy S213:lla. Auto otettu käyttöön vuoden alusta. Onko jotain erityistä, josta voisi huollossa mainita, jotain kampanjoita päällä tällä hetkellä, auto kun lienee ensimmäisiä farkkuja mitä maahan tuli, eikä sille ilmeisesti mitään ole tehty aikana jolloin liikkeen pihalla seisoi.
Oikeastaan ainut varsinainen vika autossa on ollut adblue anturin kiukuttelu. Kertaalleen vikakoodi piti käydä nollaamassa kun näyttöön tuli herja, että auto ei enää käynnisty x kilometrien jälkeen. Sen jälkeen toiminut liki 10tkm moitteetta. Ad blue liittyen ilmeisesti liittyy joku päivitys, mutta mitä siinä käytännössä tehdään?
Muuta, lähinnä ärsyttäviä asioita/vikoja on ollut:
- mersedes me sovellus tökkinyt ajoittain koko 8 kk ajan. Milloin ovet tai ikkunat on auki, vaikka eivät ole. Nyt uutena ominaisuutena on tullut, että sampan luurin ja tabletin välimuisti pitää päivittäin tyhjentää, että ohjelma saa yhteyden autoon. Joku viesti on ilmeisesti minulle lähetetty apsiin ( keltainen pallero kuvastanee lukematonta viestiä ), mutta sen jälkeen apsi yrittää avata mersedes me portaalia, joka on puolestaan jumissa. En itse pääse poistamaan edes koko tiliä. Ja tästä sitten pitäisi vielä maksaa
- kuskin puolen ikkunan / oven tiivisteet nitisevät satunnaisesti todella ärsyttävästi just vasemman korvan kohdilla. Aavistuksen kun ikkunaa aukaisee tai sormella painaa ikkunan yläosaa, natina lakkaa. Tiivisteitä voideltu vaikka millä, ei ole auttanut.
- pianolakattu keskikonsolin materiaali on aivan kuraa. Ei mene takuuseen, eikä tulla senttiäkään vastaan että se vaihdetaan esim -18 vuosimallin mustaan saarniin. Naarmut näkyi heti ensimmäisinä aurinkoisina kevätpäivinä, vaikka pölyjen pyyhkimiseen käytetty myyjän kehotuksesta vain mersun omaa liinaa
- oikea takaovi vaatii aavistuksen muita ovia enemmän voimaa mennäkseen kiinni, seurauksella että satunnaiset matkustajat ja usein itselläkin se piti tönäistä uudelleen kiinni. Sama todettu Veholla, ei kuitenkaan mitään toimenpiteitä? Nyt parempi kuin aluksi tai sitten vain tottunut..
- perussoittimen apsit ei toimi ollenkaan. Ei kuulemma pitäisi suomessa toimia, vaikka esittelyautossa toimii
- Vaimolla oli selän kanssa ongelmia kun auto otettiin käyttöön ja selkänojaa pidettiin niin pysty-asennossa kuin se vain meni. Nyt kun selkänoja on kallistettu normiasentoon, tyhjänä se saattaa alkaa väpättämään/resonoimaan pienistäkin tien epätasaisuuksista. Mitään ei kuulu kun penkillä istuu matkustaja
- jyrkässä käännöksessä tutkat huutaa toisinaan turhaan, kuin sivulla olisi jokin este, mutta ei ole
Autohan on ollut muutoin aivan mahottoman mukava peli ajella, mutta tatti on kasvamassa otsaan kun Veholla ei olen minkäänlaista halua korjata näitä pikkuasioita ( tosin 2 viimeisestä ei vielä informoitu, menkööt ihmeteltäväksi määräaikaishuollossa ). Esim tuosta mb me sovelluksesta reklamoin ensimäistä kertaa huhtikuussa ja nyt tiukemmin viimeiset pari kuukautta, asia makoilee teknisessä tuessa ja tehtaalla…
Mitenkäs muilla? Onko ollut oikeita ongelmia, nää mun kun ei Vehon mielestä ole ongelmia laisinkaan tai ovat ominaisuuksia
. On tästä vielä pitkä matka muihin merkkeihin 3 eemelin jälkeen, mutta toki on mielessä käynyt. Pitäis vissiin malttaa olla ostamatta ihan uusinta uutta.
Oikeastaan ainut varsinainen vika autossa on ollut adblue anturin kiukuttelu. Kertaalleen vikakoodi piti käydä nollaamassa kun näyttöön tuli herja, että auto ei enää käynnisty x kilometrien jälkeen. Sen jälkeen toiminut liki 10tkm moitteetta. Ad blue liittyen ilmeisesti liittyy joku päivitys, mutta mitä siinä käytännössä tehdään?
Muuta, lähinnä ärsyttäviä asioita/vikoja on ollut:
- mersedes me sovellus tökkinyt ajoittain koko 8 kk ajan. Milloin ovet tai ikkunat on auki, vaikka eivät ole. Nyt uutena ominaisuutena on tullut, että sampan luurin ja tabletin välimuisti pitää päivittäin tyhjentää, että ohjelma saa yhteyden autoon. Joku viesti on ilmeisesti minulle lähetetty apsiin ( keltainen pallero kuvastanee lukematonta viestiä ), mutta sen jälkeen apsi yrittää avata mersedes me portaalia, joka on puolestaan jumissa. En itse pääse poistamaan edes koko tiliä. Ja tästä sitten pitäisi vielä maksaa

- kuskin puolen ikkunan / oven tiivisteet nitisevät satunnaisesti todella ärsyttävästi just vasemman korvan kohdilla. Aavistuksen kun ikkunaa aukaisee tai sormella painaa ikkunan yläosaa, natina lakkaa. Tiivisteitä voideltu vaikka millä, ei ole auttanut.
- pianolakattu keskikonsolin materiaali on aivan kuraa. Ei mene takuuseen, eikä tulla senttiäkään vastaan että se vaihdetaan esim -18 vuosimallin mustaan saarniin. Naarmut näkyi heti ensimmäisinä aurinkoisina kevätpäivinä, vaikka pölyjen pyyhkimiseen käytetty myyjän kehotuksesta vain mersun omaa liinaa
- oikea takaovi vaatii aavistuksen muita ovia enemmän voimaa mennäkseen kiinni, seurauksella että satunnaiset matkustajat ja usein itselläkin se piti tönäistä uudelleen kiinni. Sama todettu Veholla, ei kuitenkaan mitään toimenpiteitä? Nyt parempi kuin aluksi tai sitten vain tottunut..
- perussoittimen apsit ei toimi ollenkaan. Ei kuulemma pitäisi suomessa toimia, vaikka esittelyautossa toimii

- Vaimolla oli selän kanssa ongelmia kun auto otettiin käyttöön ja selkänojaa pidettiin niin pysty-asennossa kuin se vain meni. Nyt kun selkänoja on kallistettu normiasentoon, tyhjänä se saattaa alkaa väpättämään/resonoimaan pienistäkin tien epätasaisuuksista. Mitään ei kuulu kun penkillä istuu matkustaja
- jyrkässä käännöksessä tutkat huutaa toisinaan turhaan, kuin sivulla olisi jokin este, mutta ei ole
Autohan on ollut muutoin aivan mahottoman mukava peli ajella, mutta tatti on kasvamassa otsaan kun Veholla ei olen minkäänlaista halua korjata näitä pikkuasioita ( tosin 2 viimeisestä ei vielä informoitu, menkööt ihmeteltäväksi määräaikaishuollossa ). Esim tuosta mb me sovelluksesta reklamoin ensimäistä kertaa huhtikuussa ja nyt tiukemmin viimeiset pari kuukautta, asia makoilee teknisessä tuessa ja tehtaalla…
Mitenkäs muilla? Onko ollut oikeita ongelmia, nää mun kun ei Vehon mielestä ole ongelmia laisinkaan tai ovat ominaisuuksia

Viimeksi muokannut r.e.t, La 16.09.2017 17:40. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Naapurlle tuli E220d lämpiävällä tuulilasilla - onko kukaan muu ottanut tuota varustetta



Re: W213 E-sarja topikki
Puhutko kuolleen kulman järjestelmästä? Ainakin omassa liikenneympyrässä uloskääntymisessä usein huutaa, jos ympyrässä on esim. pusikkoa yms. Tuollaisen tutkan on vaikea erottaa muuta kiinteää pensasta tai aitaa autosta. Tämä siis S212.r.e.t kirjoitti:jyrkässä käännöksessä tutkat huutaa toisinaan turhaan, kuin sivulla olisi jokin este, mutta ei ole
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W213 E-sarja topikki
En. Tässä uudemmassa on tutkia/antureita 6/pääty ja uloimmat sivussa lokarin puolella.Puhutko kuolleen kulman järjestelmästä?
Re: W213 E-sarja topikki
Korkeat reuna kivet auto tulkitsee esteeksi. .
Ad Blue päivitys ilmeisesti lisää aineen polttoa jotta päästöt ovat oikeasti pienet eikä huijattu. Omaan autoon on tuo päivitys tehty ja nyt isompi ad Blue säiliö riittää n. 15 tkm matkaan. Vaihteistoon veho päivitti uusimman softan, se kun muutaman kerran vaihtoi suuremmalle taajamassa pamauttaen vaihteen sisään.
Ad Blue päivitys ilmeisesti lisää aineen polttoa jotta päästöt ovat oikeasti pienet eikä huijattu. Omaan autoon on tuo päivitys tehty ja nyt isompi ad Blue säiliö riittää n. 15 tkm matkaan. Vaihteistoon veho päivitti uusimman softan, se kun muutaman kerran vaihtoi suuremmalle taajamassa pamauttaen vaihteen sisään.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Se service valikon adbluemittari ei näytä oikein, vaan adblue riittää 25 tuhannen matkalle. Se päivitys littyy lähinnä toimintaongelmiin eikä mihinkäänn huijauksiin. Kampanjana tarkistetaan adblue tankki, joka vuotaa johtosarjaan. Myös adblue pumppu vaihdettu, kun auto ilmoitti, että kuluu kusta liian vähän ja ajot uhkasi loppua. Omaan autoon myös pärisevän kojelaudan takia asennettu huopasarja koelautaan tehtaan korjaustoimenpiteenä ja kupliva taka kromilista vaihdettu takuuseen. Nyt auto pelaa.markoala kirjoitti:Korkeat reuna kivet auto tulkitsee esteeksi. .
Ad Blue päivitys ilmeisesti lisää aineen polttoa jotta päästöt ovat oikeasti pienet eikä huijattu. Omaan autoon on tuo päivitys tehty ja nyt isompi ad Blue säiliö riittää n. 15 tkm matkaan. Vaihteistoon veho päivitti uusimman softan, se kun muutaman kerran vaihtoi suuremmalle taajamassa pamauttaen vaihteen sisään.
Re: W213 E-sarja topikki
Yleensä tuo on tullut esille parkkihallissa tai u-käännöksessä, eikä reunakivet virhehälyjä selitä. Tutkat on toki aiemmissakin temppuilleet, mutta ei ihan vielä näillä metreillä.Korkeat reuna kivet auto tulkitsee esteeksi. .
Pitää muistaa mainita tuosta ad bluesta.
Laatikon kanssa ei ole ollut ongelmia, mukavasti on vaihdellut. Ainoastaan turhan pienelle vaihtaa kun vakkarista palauttaa esim tietyömaan jälkeen alkuperäisen nopeuteen. Väännölläkin pärjäisi. Tuossa 220d:ssä kyllä voimalinja ansaitsee kehuja. Ei tärise eikä ääntele toisin kuin kilpailijoilla, vaikka kierrokset välillä 1000-1200.
Ei myöskään pärise kojetaulu. Tuo kromilista pitää vielä tsekata tarkkaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Kai se ad blue mittari sentään näyttää suunilleen oikein. Ainakin sen perusteella olisi loogista noin 15 tkm riittävyys.
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/sak ... ta/766043/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tuo pitää paikkaansa en epäile tuota 15 tkm riittävyyttä. Tehdas on mitoittanut säiliön huoltovälille alunperin. Nyt kun päästöhuijaukset tuli julki on softaa muutettu ja ureaa palaa. Eipä tuo mitään haittaa. Kaataa lisää ja ajelee taas.
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/sak ... ta/766043/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tuo pitää paikkaansa en epäile tuota 15 tkm riittävyyttä. Tehdas on mitoittanut säiliön huoltovälille alunperin. Nyt kun päästöhuijaukset tuli julki on softaa muutettu ja ureaa palaa. Eipä tuo mitään haittaa. Kaataa lisää ja ajelee taas.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Juu, ei näytä. Huollon mukaan auto kuluttaa litran tuhatta kilometriä kohti. Tankkasin 5000 kilometriä ajettuani tullinpuomin shellin mittarista ja tasan 5 litraa meni tankkiin. Tankkinäyttö nousi 12400 km 14000 km.. Nytkin näyttää 12400 km jäljellä, vaikka tankki täytetty huollossa 4 tuhatta sitten ja näyttää melkein täyttä tankkia. Koko omistusaikana tankki ei antanut minulle yli 15;tuhannen ajoennustetta, mutta silti riittää vuoden ja huoltovälin. Se tankin saldo siis suunnilleen oikea, mutta ajoennuste ei .
Re: W213 E-sarja topikki
Itse tilasin juuri omaan W213 AMG paketilliseen orkkis vanteet R10 huom. mustat kun on night paketti. Harmaana vastaavat olisivat olleet R22. Rinkuloiksi otin Nokian Hakkapeliitta R2 kitkarenkaat. Arvoin pitkään (5 min) Continentalin ja Nokian kitkojen välillä. Lopulliset speksit olivat siis:E200 CGI kirjoitti:W213 amg paketilliseen mersuun pitäisi talvivanteet ja renkaat ostaa. Alkuperäinen rengaskoko edessä 245/40/19" vanne 8"X19" et20. Takana rengas 275/35 /19" vanne 9"x19" et 49. Onko kenelläkään suosituksia talvivanteista mikä koko, leveys ja et? Vanne voisi varmaan olla 18", edessä 8"x18" et20 ja takana 8"x18" et36 . Rengaskoko molemmissa 245/45/ 18"??
245/45 R 18 auf 8 J x 18 ET 43
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Re: W213 E-sarja topikki
Tietääkö kukaan, onko tuulilasin lämmitys toteutettu lämpiävällä kalvolla, kuten Volkkareissa, koska en ainakaan naapurin autossa nähnyt minkäänlaisia lämmitysvastuksia, vaikka koetin katsoa tarkkaan



Re: W213 E-sarja topikki
Itse en käytä laisinkaan tuota mobiiliin (Android) erikseen asennettavaa appsia samasta syystä. Sen sijaan käytän mobiilissa selainpohjaista Mercedes Me appsia, joka on huomattavasti parempi.r.e.t kirjoitti: - mersedes me sovellus tökkinyt ajoittain koko 8 kk ajan. Milloin ovet tai ikkunat on auki, vaikka eivät ole. Nyt uutena ominaisuutena on tullut, että sampan luurin ja tabletin välimuisti pitää päivittäin tyhjentää, että ohjelma saa yhteyden autoon. Joku viesti on ilmeisesti minulle lähetetty apsiin ( keltainen pallero kuvastanee lukematonta viestiä ), mutta sen jälkeen apsi yrittää avata mersedes me portaalia, joka on puolestaan jumissa. En itse pääse poistamaan edes koko tiliä. Ja tästä sitten pitäisi vielä maksaa
Mene mobiilissa Chromella osoitteeseen:
app.secure.mercedes-benz.com/app/#/choose
Kirjaudu sisään ja valitse selaimen valikosta "Lisää aloitusnäyttöön". Työpöydälle ilmestyy kuvake parempaan selainpohjaiseen Mercedes Me appsiin.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo linkki oli jo tiedossa, mutta hyvä vinkki myös muille. Jostakin syystä tuota ei tarjottu Veholla ollenkaan, vaan sattumalta törmäsin linkkiin googlaillessa aiheesta. Onneksi tuo tuli laitettua suosikeihin, koska nyt ko linkkiä ei hakutuloksista löydy. Kaikki tulokset ohjaavat mersedes me porttaaliin, joka siis itsellä jumissa ( kiertää kehää; pyytää valitsemaan huoltoliikkeen ja palaa alkuun ja pyytää lopettamaan kirjautumisen. Kuva liitteenä).
Edit. enpä tuohon kuvaa saanutkaan..
Itse pidän appsia hiukan selkeämpänä. Kesti tovi ennen kuin huomasin, että huollon sivulta alavalikosta löytyy myös muita tietoja. Puusilmät ja pieni ruutu…
Tuli puunattua auto eilen melkoisen tarkkaan, eikä kromilistoista löytynyt huomautettavaa.
Itsellä myöskin adblue kulutus oli melko tarkkaan 1l/1000km tankkauksen perusteella. Mittarissa oli muistaakseni 17-18 tkm kun ongelmat alkoivat kesälomareissulla. Tankkasin säiliön täyteen ja nyt 23,5 tkm kohdilla ennuste 9700 km, eli mittarin mukaan täydelle säiliölle ennuste n 15 tkm. Grafiikan mukaan myös säiliöstä 2/3 osaa jäljellä. Voisiko tuo aiheuttaa ongelmia, aivot kuvittelevat että adblue loppuu, vaikka säiliössä olisikin vielä 10 litraa jäljellä? Kait näissä sentään oli 15l sijasta 25l säiliö
… Joka tapauksessa itse jouduin ensimmäistä kertaa turvautumaan mobiloon ja siitä täydet pojot mersulle. Päivystävä mekaanikko saatiin Itävallassa parin tunnin varoitusajalla paikalliseen huoltoon la iltana klo 18. Anturia ei löytynyt hyllystä, mutta vikakoodin kuittaus riitti ja matka jatkui. Kunpa löytyisi täältä suomestakin vastaavaan palvelua… Vietäisiin asiat maaliin ripeästi.
Kaikilla muilla mutkatonta menoa? Saa myös kehua kun pienet tai vähän isommatkin murheet hoidettu asiallisesti kuntoon.
Edit. enpä tuohon kuvaa saanutkaan..
Itse pidän appsia hiukan selkeämpänä. Kesti tovi ennen kuin huomasin, että huollon sivulta alavalikosta löytyy myös muita tietoja. Puusilmät ja pieni ruutu…
Tuli puunattua auto eilen melkoisen tarkkaan, eikä kromilistoista löytynyt huomautettavaa.
Itsellä myöskin adblue kulutus oli melko tarkkaan 1l/1000km tankkauksen perusteella. Mittarissa oli muistaakseni 17-18 tkm kun ongelmat alkoivat kesälomareissulla. Tankkasin säiliön täyteen ja nyt 23,5 tkm kohdilla ennuste 9700 km, eli mittarin mukaan täydelle säiliölle ennuste n 15 tkm. Grafiikan mukaan myös säiliöstä 2/3 osaa jäljellä. Voisiko tuo aiheuttaa ongelmia, aivot kuvittelevat että adblue loppuu, vaikka säiliössä olisikin vielä 10 litraa jäljellä? Kait näissä sentään oli 15l sijasta 25l säiliö

Kaikilla muilla mutkatonta menoa? Saa myös kehua kun pienet tai vähän isommatkin murheet hoidettu asiallisesti kuntoon.
Re: W213 E-sarja topikki
Kun minulla adblue ongelmat alkaneet, niin service valikon tankin kohdalla lukenut, ettei pysty mittaamaan liuoksen määrää. Ja tämän jälkeen antaa 800 km ajoaikaa. Iso säiliö on ainakin Suomesta ostetuissa. Näyttää, että se ajoennusteen kilometrit alkavat loppua kohti laskemaan paljon vähemmän kuin todelliset ajetut kilometrit. Alussa tankin ollessa täynnä se heitto kaikkein suurin. Huolto sanoi, että lopeta se tankin tiiraaminen. Kestää huoltovälin ja jos ei kestä, tule tänne. Huoltosopimukseenhan tankin täyttö kuuluu, eli en enää itse tankkaa. Nyt olen 11 000 km ajanut viimeisestä adblue häiriöstä ja uskon tämän nyt pelaavan. Minulla auto reistannut siis kilometreillä 7500 ja 11 500 ja kahden tunnin päästä ongelmista auto ollut jo paikallisen mersukorjaamon hallissa tutkittavana.
Re: W213 E-sarja topikki
Juuri näin se itselläkin meni. Toivottavasti ei toistu.Kun minulla adblue ongelmat alkaneet, niin service valikon tankin kohdalla lukenut, ettei pysty mittaamaan liuoksen määrää. Ja tämän jälkeen antaa 800 km ajoaikaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Saako tuota Eco-start-stop toimintaa kokonaan pois käytöstä, kun se tulee oletuksena aina auton käynnistyessä päälle?
Re: W213 E-sarja topikki
OM656 tulossa myös Eemeliin:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W213 E-sarja topikki
Kiinnitin huomiota omassanikin tuohon takaluukun ”avauskahvan” tasolla olevan kromilistan kuplimiseen. Pitänee jossakin vaiheessa käväistä huollon puolella.monsteri kirjoitti:Se service valikon adbluemittari ei näytä oikein, vaan adblue riittää 25 tuhannen matkalle. Se päivitys littyy lähinnä toimintaongelmiin eikä mihinkäänn huijauksiin. Kampanjana tarkistetaan adblue tankki, joka vuotaa johtosarjaan. Myös adblue pumppu vaihdettu, kun auto ilmoitti, että kuluu kusta liian vähän ja ajot uhkasi loppua. Omaan autoon myös pärisevän kojelaudan takia asennettu huopasarja koelautaan tehtaan korjaustoimenpiteenä ja kupliva taka kromilista vaihdettu takuuseen. Nyt auto pelaa.markoala kirjoitti:Korkeat reuna kivet auto tulkitsee esteeksi. .
Ad Blue päivitys ilmeisesti lisää aineen polttoa jotta päästöt ovat oikeasti pienet eikä huijattu. Omaan autoon on tuo päivitys tehty ja nyt isompi ad Blue säiliö riittää n. 15 tkm matkaan. Vaihteistoon veho päivitti uusimman softan, se kun muutaman kerran vaihtoi suuremmalle taajamassa pamauttaen vaihteen sisään.
Re: W213 E-sarja topikki
Nyt kävi niin, että tuli farmarin tarve.
Vaihdoin w213 sedan 4 matic:ni w213 All Terrainiin. Luovutus ilmeisesti Helmikuussa. Sedan on toiminut kyllä kiitettävästi, se on ollu minulla huhtikuusta asti. Varusteita Exclusive ulkopaketii, ajoavustinpaketti, DK3, metalliväri, koukku, somisteet. Nyt tässä oon pyörittäny mitä varusteita tuohon allterrainiin..
Vaihdoin w213 sedan 4 matic:ni w213 All Terrainiin. Luovutus ilmeisesti Helmikuussa. Sedan on toiminut kyllä kiitettävästi, se on ollu minulla huhtikuusta asti. Varusteita Exclusive ulkopaketii, ajoavustinpaketti, DK3, metalliväri, koukku, somisteet. Nyt tässä oon pyörittäny mitä varusteita tuohon allterrainiin..
Re: W213 E-sarja topikki
Töpselihybridi, heinäkuun päivityksillä tuli pihaan ja nyt muutama päivä takana.
Peli on makea kuin mikä ja en ole löytänyt mitään negatiivista sanottavaa.
Pari pientä kysymystä...
1. Android Auto näkyy apps listassa, osaako joku sanoa mikä appi siihen play kaupasta pitää asentaa?
2. Onko tietokoneella jokin sumea logiikka jäljellä olevista kilometreista, välillä 100% akku täynnä ja näyttää 22km jäljellä, välillä 33km.
3. Kun luo profiileita, saako auton tunnistamaan avaimesta kenen profiilia käytetään vai onko aina pakkovalinta?
Peli on makea kuin mikä ja en ole löytänyt mitään negatiivista sanottavaa.
Pari pientä kysymystä...
1. Android Auto näkyy apps listassa, osaako joku sanoa mikä appi siihen play kaupasta pitää asentaa?
2. Onko tietokoneella jokin sumea logiikka jäljellä olevista kilometreista, välillä 100% akku täynnä ja näyttää 22km jäljellä, välillä 33km.
3. Kun luo profiileita, saako auton tunnistamaan avaimesta kenen profiilia käytetään vai onko aina pakkovalinta?
Re: W213 E-sarja topikki
Puhelimen päähän? Android Auto, mutta se ei toimi vielä Suomessa joten 3 vaihtoehtoa:JaniE350e kirjoitti:1. Android Auto näkyy apps listassa, osaako joku sanoa mikä appi siihen play kaupasta pitää asentaa?
1) matkusta maahan jossa AA toimii ja asenna siellä Play Storesta
2) asenna fakeGPS ja joku VPN, siirrä niiden avulla sijaintisi vaikkapa Saksaan tai USA:an ja asenna Play Storesta
2) hae asennuspaketti turvallisesta paikasta = kaverilta jolla on virallinen paketti tai jostakin virusvapaasta nettiosoitteesta (esim. apkmirror.com? ehkä on, ehkä ei)
Re: W213 E-sarja topikki
Command? Audio 20 usb:ssa ei aukea listaus appseista, vaikka sellainen valikko soittimesta löytyy...Android Auto näkyy apps listassa
Re: W213 E-sarja topikki
Joo, sorry en maininnut erikseen. Tuo comand tulee töpselissä vakiona.r.e.t kirjoitti:Command? Audio 20 usb:ssa ei aukea listaus appseista, vaikka sellainen valikko soittimesta löytyy...Android Auto näkyy apps listassa