Taaemman lambdan oudot lukemat
Taaemman lambdan oudot lukemat
Löytyykö asiantuntijaa joka tietää onko taaempi lambda rikki?
Kyseessä kaverin 2012 A-sarjalainen bensa.
Data näyttää kylmänä lambda2 0,45v joka oikein, mutta kun moottoria käyttää minuutin putoaa arvo 0,06-0,08 volttiin
ja kaasu ei vaikuta oikeastaan mitenkään nostavasti arvoon. Muutaman sekunnin piikin vetää satunnaisesti arvoon 0,7v kun kierrokset ylhäällä.
Lisäksi kierrokset humppaa 1500- kohdalla kaasuttaessa heti kun lambda lämpeää.
Lambda2 % näyttö on tyhjä, eli ei anna mitään dataa.
Ylempi Lambda antaa myös jännitteen %-näyttöön ja oikean vaihtelevan käyrän voltti näyttöön.
Myös katin toimintahäiriö vikavalo palaa ja nyt ennen testiä nollattu.
Kaikki vuodot tutkittu ja mitään siihen viittaavaa ei löydy.
Eli onko kakkos lambda nyt sitten rikki?
Uskallanko pistää tilaukseen?
Kyseessä kaverin 2012 A-sarjalainen bensa.
Data näyttää kylmänä lambda2 0,45v joka oikein, mutta kun moottoria käyttää minuutin putoaa arvo 0,06-0,08 volttiin
ja kaasu ei vaikuta oikeastaan mitenkään nostavasti arvoon. Muutaman sekunnin piikin vetää satunnaisesti arvoon 0,7v kun kierrokset ylhäällä.
Lisäksi kierrokset humppaa 1500- kohdalla kaasuttaessa heti kun lambda lämpeää.
Lambda2 % näyttö on tyhjä, eli ei anna mitään dataa.
Ylempi Lambda antaa myös jännitteen %-näyttöön ja oikean vaihtelevan käyrän voltti näyttöön.
Myös katin toimintahäiriö vikavalo palaa ja nyt ennen testiä nollattu.
Kaikki vuodot tutkittu ja mitään siihen viittaavaa ei löydy.
Eli onko kakkos lambda nyt sitten rikki?
Uskallanko pistää tilaukseen?
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Oireet viittaavat vialliseen lambdaan. Kylmänä lambda toimii oikein ja tuolla 0,45V jännitteellä saa varmistettua että johdot ovat ehjät (jos 0V kylmänä niin oikosulku ja jos jää 0,45 lämpimänä on johto poikki). Ehjän jälkimmäisen tunnistimen jännite pitäisi olla muistaakseni noin 0,7v eli vähän happea. Mikä oli vikakoodi?
Käyttöautona S205 ja kakkosbiili Skoda Fabia
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Kiitos vastauksesta.
Nyt otin vielä livedataa taaemmasta lambda 2 anturista ajossa.
Menee mielenkiintoiseksi.
Eli tilanne oli kylmänä kuten jo mainintsin lambda2 0,45v josta putoaa 0,08-0,06 väliin lämmetessä eikä reagoi kaasun nostoon auto paikallaan oikeastaan kun antamalla muutaman lyhyen piikin 0,7v arvoon,
vaikka kone jo lämmin.
Nyt ajossa taaempi lambda2 tekee välillä samaa käyrää kuin etummainen ykköslambda eli ylös ja alas
välillä 0,2-0,7v välillä romahtaa tuonne 0,08v kuten tyhjäkäynnillä lämpimänä.
Heti kun auton laitta parkkiin tyhjäkäynnille on arvo taas 0,08v paikkeilla
Vikakoodi oli katalysaattorin toimintahäiriö teho laskenut P0420? jos oikein muistan.
Voiko tämä kakkos lambda olla rikki kun kuitenkin ajossa tekee ns. väärää dataa
seuraten ykköstä aina välillä???
Vai katti sitten jostain syystä rikki ja anturi kunnossa?
Auto käynnistyy normaalisti ja kiihtyy hieman tukkoisasti. tyhjäkäynti on tasainen ja kierroksilla hieman karhea.
Nyt otin vielä livedataa taaemmasta lambda 2 anturista ajossa.
Menee mielenkiintoiseksi.
Eli tilanne oli kylmänä kuten jo mainintsin lambda2 0,45v josta putoaa 0,08-0,06 väliin lämmetessä eikä reagoi kaasun nostoon auto paikallaan oikeastaan kun antamalla muutaman lyhyen piikin 0,7v arvoon,
vaikka kone jo lämmin.
Nyt ajossa taaempi lambda2 tekee välillä samaa käyrää kuin etummainen ykköslambda eli ylös ja alas
välillä 0,2-0,7v välillä romahtaa tuonne 0,08v kuten tyhjäkäynnillä lämpimänä.
Heti kun auton laitta parkkiin tyhjäkäynnille on arvo taas 0,08v paikkeilla
Vikakoodi oli katalysaattorin toimintahäiriö teho laskenut P0420? jos oikein muistan.
Voiko tämä kakkos lambda olla rikki kun kuitenkin ajossa tekee ns. väärää dataa
seuraten ykköstä aina välillä???
Vai katti sitten jostain syystä rikki ja anturi kunnossa?
Auto käynnistyy normaalisti ja kiihtyy hieman tukkoisasti. tyhjäkäynti on tasainen ja kierroksilla hieman karhea.
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Siinä on jo katti osittain tukossa, kun kierroksilla kerran tukkonen ja käynti karkea.
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
OK.
Saako tukossa oleva katti lambdan jännitteen putoamaan 0,08v tyhjäkäynnillä ja toisinaan ajotilanteessakin?
Onko tuo yleensä mahdollista? Vai johtuuko matala arvo sittenkin rikkoontuneesta lambdasta joka vaikuttaa siltä?
Auto ollut seisonnassa talvet ja aikaisempi omistaja nainen ajanut suurilla vaihteilla katin tukkoon.
Kuitenkin kierroksia ottaa täysin normaalisti ja kulku aivan riittävää.....
Saako tukossa oleva katti lambdan jännitteen putoamaan 0,08v tyhjäkäynnillä ja toisinaan ajotilanteessakin?
Onko tuo yleensä mahdollista? Vai johtuuko matala arvo sittenkin rikkoontuneesta lambdasta joka vaikuttaa siltä?
Auto ollut seisonnassa talvet ja aikaisempi omistaja nainen ajanut suurilla vaihteilla katin tukkoon.
Kuitenkin kierroksia ottaa täysin normaalisti ja kulku aivan riittävää.....
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Tästä moottorinohjaus tunnistaa että katalysaattori on viallinen (ei puhdista)Nyt ajossa taaempi lambda2 tekee välillä samaa käyrää kuin etummainen ykköslambda eli ylös ja alas
wiimax.fi
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
"Tästä moottorinohjaus tunnistaa että katalysaattori on viallinen (ei puhdista)2
Osaatko vielä sanoa miksi antaa tasaista viivaa 0,08v tyhjäkäynnillä ja vasta ajossa alkaa
seuraamaan ykkösen käyrää ylös alas?
Osaatko vielä sanoa miksi antaa tasaista viivaa 0,08v tyhjäkäynnillä ja vasta ajossa alkaa
seuraamaan ykkösen käyrää ylös alas?
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
OK.
Lambda nyt irroitettu ja kilisee kun heiluttaa kädessä.
Ehjä ei pidä oikeastaan mitään ääntä.
Lambda siis rikki kuten Björn tuossa alussa kertoi ja katti luultavasti hieman tukossa.
Uusi tilattu ja laitan vielä infoa auttoiko.
Lambda nyt irroitettu ja kilisee kun heiluttaa kädessä.
Ehjä ei pidä oikeastaan mitään ääntä.
Lambda siis rikki kuten Björn tuossa alussa kertoi ja katti luultavasti hieman tukossa.
Uusi tilattu ja laitan vielä infoa auttoiko.
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Auto käynnistyy normaalisti ja kiihtyy hieman tukkoisasti. tyhjäkäynti on tasainen ja kierroksilla hieman karhea.
So what's the fix? Nine times out of ten, a P0420 code means you have to replace your converter(s).
Kannattaa vielä lukea alla oleva linkki, ettei riko konetta tukkoisen katin takia.
http://www.aa1car.com/library/p0420_dtc.htm
So what's the fix? Nine times out of ten, a P0420 code means you have to replace your converter(s).
Kannattaa vielä lukea alla oleva linkki, ettei riko konetta tukkoisen katin takia.
http://www.aa1car.com/library/p0420_dtc.htm
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
[quote="A2001"]"Tästä moottorinohjaus tunnistaa että katalysaattori on viallinen (ei puhdista)2
Osaatko vielä sanoa miksi antaa tasaista viivaa 0,08v tyhjäkäynnillä ja vasta ajossa alkaa
seuraamaan ykkösen käyrää ylös alas?[/quote
Lambda2:sen käyrä kuten aiemmin mainitsin kuuluisi olla yli 0,45v, ts.vähän happea, aaltoilua tapahtuu mutta selkeästi pienemmällä vaihtelulla kuin ykköslambda. Jos antaa ihan samaa signaalia kuin ykköslambda, on katissa teho laskenut, näin moottorinohjaus sen tunnistaa. Jos kuitenkin lambda herää ja antaa käyrää, on tunnistin ehjä. Lambda antaa signaalia hapen määrän perusteella, vähän happea (ero ulkoilman vertailuhappeen suuri) korkea jännite. Jos paljon happea (ei juuri eroa vertailuhappeen) lähes nollajännite. Eli vaikuttaisi että jälkimmäisellä lambdalla on paljon happea jostain syystä.
Osaatko vielä sanoa miksi antaa tasaista viivaa 0,08v tyhjäkäynnillä ja vasta ajossa alkaa
seuraamaan ykkösen käyrää ylös alas?[/quote
Lambda2:sen käyrä kuten aiemmin mainitsin kuuluisi olla yli 0,45v, ts.vähän happea, aaltoilua tapahtuu mutta selkeästi pienemmällä vaihtelulla kuin ykköslambda. Jos antaa ihan samaa signaalia kuin ykköslambda, on katissa teho laskenut, näin moottorinohjaus sen tunnistaa. Jos kuitenkin lambda herää ja antaa käyrää, on tunnistin ehjä. Lambda antaa signaalia hapen määrän perusteella, vähän happea (ero ulkoilman vertailuhappeen suuri) korkea jännite. Jos paljon happea (ei juuri eroa vertailuhappeen) lähes nollajännite. Eli vaikuttaisi että jälkimmäisellä lambdalla on paljon happea jostain syystä.
Käyttöautona S205 ja kakkosbiili Skoda Fabia
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Tästä vielä.
Saako tukossa oleva katti lambdan jännitteen putoamaan 0,08v tyhjäkäynnillä ja toisinaan ajotilanteessakin?
Totta kai saa, kun katti ei polta ja kuluta happea, niin toimiva happianturi mittaa sen hapen ja antaa matalan jännitteen. Kun toimiva katti kuluttaa hapen, niin jännite on silloin pysyvästi korkea.
ECU:n OBD2 (EOBD) monitoroi lambda-anturien ja katalysaattorin toimintaa ajosyklien aikana, jos vikoja ei ole, niin lambda-anturien (in/out) mittausten perusteella arvioidaan katalysaattorin kunto. Kun katalysaattorin teho havaitaan heikoksi, niin asetetaan vikakoodi P0420.
Jos epäilee vikakoodin P0420 virheellisyyttä, niin sen voi todeta pakokaasuanalyysillä, joka tehdään katsastuksessakin. OBD2 monitorointia ja pakokaasuanalyysiä voi sekoittaa pakopuolen ilmavuodot, kuten esim. jousto-osan vuoto ennen tarkistus lambdaa.
Esim. USA:ssa päästöt tarkistetaan useimmiten pelkästä OBD2 monitorista testerillä, jolloin katalysaattorin monitoroinnin osalta Catalyst pitää olla tilassa Complete.
OBD2 monitoreiden tilan voi lukea niinkin simppelillä sovelluksella kuin android Torque + bluetooth OBD2 adapteri (ELM327). Yleisin syy katalysaattorivaurioihin on sytytyshäiriöt, jolloin katalysaattorin kohonnut lämpötila alkaa sulattaa sitä.
Saako tukossa oleva katti lambdan jännitteen putoamaan 0,08v tyhjäkäynnillä ja toisinaan ajotilanteessakin?
Totta kai saa, kun katti ei polta ja kuluta happea, niin toimiva happianturi mittaa sen hapen ja antaa matalan jännitteen. Kun toimiva katti kuluttaa hapen, niin jännite on silloin pysyvästi korkea.
ECU:n OBD2 (EOBD) monitoroi lambda-anturien ja katalysaattorin toimintaa ajosyklien aikana, jos vikoja ei ole, niin lambda-anturien (in/out) mittausten perusteella arvioidaan katalysaattorin kunto. Kun katalysaattorin teho havaitaan heikoksi, niin asetetaan vikakoodi P0420.
Jos epäilee vikakoodin P0420 virheellisyyttä, niin sen voi todeta pakokaasuanalyysillä, joka tehdään katsastuksessakin. OBD2 monitorointia ja pakokaasuanalyysiä voi sekoittaa pakopuolen ilmavuodot, kuten esim. jousto-osan vuoto ennen tarkistus lambdaa.
Esim. USA:ssa päästöt tarkistetaan useimmiten pelkästä OBD2 monitorista testerillä, jolloin katalysaattorin monitoroinnin osalta Catalyst pitää olla tilassa Complete.
OBD2 monitoreiden tilan voi lukea niinkin simppelillä sovelluksella kuin android Torque + bluetooth OBD2 adapteri (ELM327). Yleisin syy katalysaattorivaurioihin on sytytyshäiriöt, jolloin katalysaattorin kohonnut lämpötila alkaa sulattaa sitä.
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Ok
soppaa sekoittaa nyt vielä lisää korkeahko LTFT (Long time fuel trim arvo) joka pyörii +8 ja +10 välillä.
Imuvuotoja ei ole koska kierrokset eivät laske LTFT arvoa, vaan arvo pysyy samassa kaikilla kieroksilla.
Suuttimet siis tukossa?
Nyt tankissa puhdistusaine ja moottorin ääni hiljentynyt ja vikavalo katista ei ole nyt enää syttynyt vielä.
aikaisemmin syttyi miltei heti nollauksen jäkeen.
Kakkos lambdan jännite edelleen 0,08v ja toiminta rauhoittunut. Enää seuraa harvemmin ykköstä.
Kone ja suuttimet ja katti tukossa.
Katsotaan alkaako aine tankissa puhdistamaan lisää...
Tämä hyvä esimerkki autosta joka ollut "pastorin vanha"
ajettu kone ja katti tukkoon pienillä kieroksilla.....
soppaa sekoittaa nyt vielä lisää korkeahko LTFT (Long time fuel trim arvo) joka pyörii +8 ja +10 välillä.
Imuvuotoja ei ole koska kierrokset eivät laske LTFT arvoa, vaan arvo pysyy samassa kaikilla kieroksilla.
Suuttimet siis tukossa?
Nyt tankissa puhdistusaine ja moottorin ääni hiljentynyt ja vikavalo katista ei ole nyt enää syttynyt vielä.
aikaisemmin syttyi miltei heti nollauksen jäkeen.
Kakkos lambdan jännite edelleen 0,08v ja toiminta rauhoittunut. Enää seuraa harvemmin ykköstä.
Kone ja suuttimet ja katti tukossa.
Katsotaan alkaako aine tankissa puhdistamaan lisää...
Tämä hyvä esimerkki autosta joka ollut "pastorin vanha"
ajettu kone ja katti tukkoon pienillä kieroksilla.....
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
LTFT on kyllä koholla, muttei vielä tule kuitenkaan: P0170 Fuel trim (FT), bank 1 – malfunction. Korkea LTFT voi johtua MAF:n kompensoimisestakin. P0420 tuleminen vaatii tietynlaisia ajosyklejä ja mahdollisesti kaksi peräkkäistä (ensin pending) huonoa kattitehoa tarkoittavaa mittausta eri ajosykleillä kylmäkäynnistämisineen. Jos autossa on MAP mittaus, niin katin/pakoputken tukkoisuus usein näkyy imupaineessa tyhjäkäynnillä tai kun polkaisee kaasua, nostaa kierroksia.
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Tuli vielä mieleen, että lambda2 voi joissain malleissa (esim. c) vaikuttaa fuel trimmiin.
Rear O2 Sensor Fuel Trim
The rear oxygen sensor, located after the catalyst, is used for fuel trim corrections on some OBD-II vehicles. By virtue of its location, the rear sensor is generally protected from high temperatures and much of the contamination that affects the front oxygen sensors. In addition, the rear sensor sees exhaust gases that are equilibrated – they have already been converted by the catalyst so that there is very little residual oxygen. This allows the rear sensor to respond to much smaller changes in exhaust gas oxygen content. In turn, it then possible for the rear sensor voltage to remain near the 0.45 volt switchpoint. This characteristic allows the rear sensor to be used for fuel control. Under steady rpm and load conditions, the short term fuel trim bias can be adjusted so that the rear sensor voltage is maintained near the 0.45 volt switchpoint. This ensures that the catalyst is getting a stoichiometric exhaust gas mixture, despite any shift in the front sensor switchpoint. The rear fuel trim corrections are learned in KAM. Internally, this system is known as Fore Aft Oxygen Sensor Control (FAOSC). Note that FAOSC learns and reacts very slowly because the catalyst, with its large/slow oxygen storage and release characteristic, is part of the control loop. Also, this system cannot be used with a "y-pipe" exhaust where a single rear sensor would try to adjust dual front sensors.
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1322673583
Rear O2 Sensor Fuel Trim
The rear oxygen sensor, located after the catalyst, is used for fuel trim corrections on some OBD-II vehicles. By virtue of its location, the rear sensor is generally protected from high temperatures and much of the contamination that affects the front oxygen sensors. In addition, the rear sensor sees exhaust gases that are equilibrated – they have already been converted by the catalyst so that there is very little residual oxygen. This allows the rear sensor to respond to much smaller changes in exhaust gas oxygen content. In turn, it then possible for the rear sensor voltage to remain near the 0.45 volt switchpoint. This characteristic allows the rear sensor to be used for fuel control. Under steady rpm and load conditions, the short term fuel trim bias can be adjusted so that the rear sensor voltage is maintained near the 0.45 volt switchpoint. This ensures that the catalyst is getting a stoichiometric exhaust gas mixture, despite any shift in the front sensor switchpoint. The rear fuel trim corrections are learned in KAM. Internally, this system is known as Fore Aft Oxygen Sensor Control (FAOSC). Note that FAOSC learns and reacts very slowly because the catalyst, with its large/slow oxygen storage and release characteristic, is part of the control loop. Also, this system cannot be used with a "y-pipe" exhaust where a single rear sensor would try to adjust dual front sensors.
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1322673583
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
OK.
Olen vaihtanut ykkös ja kakkos lambdoja keskenään, eikä vaikutusta kakkosen alhaiseen 0,06-8v jännitteeseen.
Tilanne nyt se että tankissa Fuel injention cleaneria ja ajettu melkein tuhat ilman mitään vikavalon syttymistä.
Aikaisemmin P0420 kattivalo syttyi 70-200km kohdalla.
Nykiminen loppunut ja moottorin ääni kierroksilla hiljentynyt.
Edelleen ongelma on long time ft joka pysyy arvossa +8.6. ei nouse tai laske kierroksillakaan.
Kauhealla kymmenien kilometrien huudatuksella saa hetkeksi arvoon +9.6
Aloin miettimään miten tuon saisi nollaan.
Lisää suutin ainetta tankkiin, vai olisiko sittenkin maf rikki.
Otin irti ja putsasin cleanerilla ei vaikutusta long time ft arvoon.
Voin vielä irroittaa akun ja jos sillä oppisi uuden matalamman arvon?
Omassa vanhassa -01 harraste Bensa A:ssa w168 LFTF on nolla joka oikein ja nousee +7% kun hipaisee kaasua eli ei saa bensaa= suutin tukkoisuus. Jos nousisi tämän yli kierrosten mukana olisi bensapumppu.
Suutin aine tankkiin tähän myös.
Tässä uudemassa aina sama +8.6 ei liiku oikeastaan normaalissa ajossa minnekään.
Niin kuin olisi ecussa jotkin kiinteät arvot.
Oudolta vaikuttaa...
Pa-suodatinta en ole vielä vaihtanut..
Olen vaihtanut ykkös ja kakkos lambdoja keskenään, eikä vaikutusta kakkosen alhaiseen 0,06-8v jännitteeseen.
Tilanne nyt se että tankissa Fuel injention cleaneria ja ajettu melkein tuhat ilman mitään vikavalon syttymistä.
Aikaisemmin P0420 kattivalo syttyi 70-200km kohdalla.
Nykiminen loppunut ja moottorin ääni kierroksilla hiljentynyt.
Edelleen ongelma on long time ft joka pysyy arvossa +8.6. ei nouse tai laske kierroksillakaan.
Kauhealla kymmenien kilometrien huudatuksella saa hetkeksi arvoon +9.6
Aloin miettimään miten tuon saisi nollaan.
Lisää suutin ainetta tankkiin, vai olisiko sittenkin maf rikki.
Otin irti ja putsasin cleanerilla ei vaikutusta long time ft arvoon.
Voin vielä irroittaa akun ja jos sillä oppisi uuden matalamman arvon?
Omassa vanhassa -01 harraste Bensa A:ssa w168 LFTF on nolla joka oikein ja nousee +7% kun hipaisee kaasua eli ei saa bensaa= suutin tukkoisuus. Jos nousisi tämän yli kierrosten mukana olisi bensapumppu.
Suutin aine tankkiin tähän myös.
Tässä uudemassa aina sama +8.6 ei liiku oikeastaan normaalissa ajossa minnekään.
Niin kuin olisi ecussa jotkin kiinteät arvot.
Oudolta vaikuttaa...
Pa-suodatinta en ole vielä vaihtanut..
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Vikana voi olla imuvuotoa, se nostaa LT fuel trimmiä.
Käyttöautona S205 ja kakkosbiili Skoda Fabia
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
Korkeahkoon +8.6 LHFT-arvoon olisi siis syyllinen imuvuodossa.
Eikö silloin kaasua painaessa tämä arvo nousisi tai laskisi jos imuvuoto?
Nyt ei liiku minnekään.
Tein pienen testin ajossa.
Kaasua painaessa LTFT antaa hetkellisesti arvon +7.4 ja palautuu heti takaisin arvoon +8.6
Joskus saattaa tehdä myös toisinpäin +9.2 ja heti takaisin +8.6
Eikö vuodossa pitäisi mennä alemmas paljon enemmän. esim jotain +3.
Aina sama arvo 8.6 tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä.
Voisiko liittyä polttoainetankkiin, koska tässä korkin avaus ei tuota painetta ja omassa A:ssa kuulu voimakas sihinä
bensakorkkia avatessa.
Eikö silloin kaasua painaessa tämä arvo nousisi tai laskisi jos imuvuoto?
Nyt ei liiku minnekään.
Tein pienen testin ajossa.
Kaasua painaessa LTFT antaa hetkellisesti arvon +7.4 ja palautuu heti takaisin arvoon +8.6
Joskus saattaa tehdä myös toisinpäin +9.2 ja heti takaisin +8.6
Eikö vuodossa pitäisi mennä alemmas paljon enemmän. esim jotain +3.
Aina sama arvo 8.6 tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä.
Voisiko liittyä polttoainetankkiin, koska tässä korkin avaus ei tuota painetta ja omassa A:ssa kuulu voimakas sihinä
bensakorkkia avatessa.
Re: Taaemman lambdan oudot lukemat
No niin.
Olempa ollut tyhmä.
Vuoto tietysti laskee ja tukkeutuneet suuttimet nostavat LTFT-arvoa.
Tässä on molemmat ongelmat ja siksi arvo nykii +7.4 ja +9.2 välillä palaten tasakaasulla arvoon +8,6.
Aina sen mukaan miten vuoto ja suuttimet sattuvat toimimaan.
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Alan nyt tutkimaan sitä vuotoa jos sen löytäisi.
Olempa ollut tyhmä.
Vuoto tietysti laskee ja tukkeutuneet suuttimet nostavat LTFT-arvoa.
Tässä on molemmat ongelmat ja siksi arvo nykii +7.4 ja +9.2 välillä palaten tasakaasulla arvoon +8,6.
Aina sen mukaan miten vuoto ja suuttimet sattuvat toimimaan.
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Alan nyt tutkimaan sitä vuotoa jos sen löytäisi.