Jomppe55 kirjoitti:Jomppe55 kirjoitti:Selkeästi sama vika minullakin. Vm. 2001 SLK R170 ja 230 kompura automaatilla. Ajettu 180 tkm.
Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisilla toimenpiteillä olette saaneet vian korjattua.
Tarvittavat osat ja niiden hinta sekä kannattaako tuota yrittää tehdä itse (erikoistyökalut tms.).
Jatkan omaa viestiäni, koska ongelmaan ei ole tullut ratkaisuesityksiä. Nokka-akselin säätäjä rallattaa edelleen ja nyt on korkea aika tehdä sille jotain

. Uusi säädin on suolaisen hintainen n. 700 euroa, joten lähdetään liikkeelle halvemmalla vaihtoehdolla. Tilasin Veholta uudet jouset säätäjään. Maksoivat yhteensä 9,81 €. Yritän asentaa ne paikalleen, kun osat on toimitettu. Raportoin työn etenemisestä lähiaikoina.
Muiden projektien viedessä aikaa jousien vaihto säätäjään kesti hieman pitkään. Havaintoja amatööriasentajan työvaiheista.
- kompressori pitää purkaa edestä pois, jotta saa nokka-akselin kiristäjän irrotettua. Kannattaa vaihtaa samalla kompuraöljyt. Veholla 120 € Ebayssa 30 €.
http://www.ebay.com/itm/Eaton-Kompresso ... SwVupTnAhI" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhat öljyt valuvat tosi hitaasti ulos. Joissakin ohjeissa neuvottiin valuttamaan jopa tunnin verran. Oikea öljyn määrä on 110 ml, joten yksi pullo riittää.
- nokka-akselin säätäjä on helppo purkaa ja jouset saa vaihdettua näppärästi. Säätäjän paikalleen asennus on tarkkaa puuhaa, koska jousi on jäykkä ja toleranssit ovat pienet. Minun piti pyytää kaveri avuksi, että saimme säätäjän paikalleen.
- vaihdoin samalla venttiilikopan tiivisteet, poistin kopasta vanhat maalit maalinpoistoaineella ja maalasin sen uudelleen. Tästäkin kopasta olivat maalit porsineet irti useasta kohdasta.
- uudet öljyt ja jäähdytysnesteet koneeseen ja kone tulille. Amatööriasentajan yllätykseksi säätäjän rallatus loppui. Minä olin jo henkisesti valmistautunut uuden säätäjän hankkimiseen. Vika tuli siis korjattua 9 € jousien vaihdolla!!