CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Anteeksi että lainaan threadia mutta olisi tarvetta ohjelmoinnille. Potilas on siis W220 320 CDI 2000vm. Ajettu 440tkm, katalysaattori poistettu ja tilalla suoraputki sekä takapöntöt korvattu suoralla putkella. Vanhan lastun jälkeen auto sammuu täyskaasulla. Vanha lastuttaja kuoli onnettomuudessa, eli ei saatavilla vanhaa lastua tai muuta. Onko Uudenmaan alueella esim. amatööri lastuttajia jotka haluaisivat kokeilla tähän omia taitojaan? Ideana oli siis saada auto taas siihen kuntoon että saa painaa kickdownin pohjaan pelkäämättä sammumista.
(huom. starilla ei vikakoodeja tai muuta, vaan täyskaasulla joskus saattaa auto kytkeä vaihteen vapaalle ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii normaalisti, haluaisin esim. jonkun eco tai muun kevyemmän ohjelman tilalle.)
(huom. starilla ei vikakoodeja tai muuta, vaan täyskaasulla joskus saattaa auto kytkeä vaihteen vapaalle ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii normaalisti, haluaisin esim. jonkun eco tai muun kevyemmän ohjelman tilalle.)
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Turbotecin dynocentereissä (Jyväskylä, Oulu) onnistuu V6 280 CDI: n kuristusten poisto ihan OBD-porteista. Ei ole väliä, onko mikä versio V6: sta (4-matic, takapotku, sedan, farkku), väylä -kirjoitustyökalu toimii.makek87 kirjoitti:Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?
Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe...![]()
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa...
Ohessa linkki erään 280 CDI V6: n kuristusten poiston jälkeiseen mittaustapahtumaan... n 300 Hp / 660 Nm.
" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo kyllähän sen takavedonkin saa kulkemaan 320cdi tavoin, mutta ainoastaan suutinkarttaa vääntämällä hurjasti. Testerillä on tällöin turha katsella toteutuneita syöttömääriä kun ne eivät pidä paikkaansa. Eli tämä on juuri se kuuluisa tapa tehdä väärin ohjelma, mutta kukin tavallaan...Kylmänraudanseppä kirjoitti:Turbotecin dynocentereissä (Jyväskylä, Oulu) onnistuu V6 280 CDI: n kuristusten poisto ihan OBD-porteista. Ei ole väliä, onko mikä versio V6: sta (4-matic, takapotku, sedan, farkku), väylä -kirjoitustyökalu toimii.makek87 kirjoitti:Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?
Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe...![]()
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa...
Ohessa linkki erään 280 CDI V6: n kuristusten poiston jälkeiseen mittaustapahtumaan... n 300 Hp / 660 Nm.
" onclick="window.open(this.href);return false;
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jossain suuttimessa liikaa vuotoa paluupuolelle tai jonkin muun ongelman vuoksi polttoainepaine ei riitä.sammuu täyskaasulla
wiimax.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mutta tämä vasta lastutuksen jälkeen. Normaali ohjelmalla ongelmaa ei ollut, eli siis silti annettu liikaa jengaa? Ymmärsin näin, että jos laittaa takaisin normaali kartalle niin sammumin loppuisi?dealer kirjoitti:Jossain suuttimessa liikaa vuotoa paluupuolelle tai jonkin muun ongelman vuoksi polttoainepaine ei riitä.sammuu täyskaasulla
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Todennäköisesti sammahtelu loppuu, mutta vikaa on kuitenkin autossa.
wiimax.fi
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistäkohti tehokäyrät näyttivät sinusta huonosti toimivalta? Et tiedä ko autoyksilön säädöstä mitään, niin pidä maltti kommentoinnissa mukana. Autolla on ajettu liki uudesta asti säädettynä, ilman mitään murheita. DPF ja egr ym jutut on jo uutena eliminoitu pois vahinkoa tekemästä, samalla kuin pakoputkea on hieman avarrettu ja kuuleri on vaihdettu paremmin toimivaan.s1jviita kirjoitti:Joo kyllähän sen takavedonkin saa kulkemaan 320cdi tavoin, mutta ainoastaan suutinkarttaa vääntämällä hurjasti. Testerillä on tällöin turha katsella toteutuneita syöttömääriä kun ne eivät pidä paikkaansa. Eli tämä on juuri se kuuluisa tapa tehdä väärin ohjelma, mutta kukin tavallaan...Kylmänraudanseppä kirjoitti:Turbotecin dynocentereissä (Jyväskylä, Oulu) onnistuu V6 280 CDI: n kuristusten poisto ihan OBD-porteista. Ei ole väliä, onko mikä versio V6: sta (4-matic, takapotku, sedan, farkku), väylä -kirjoitustyökalu toimii.makek87 kirjoitti:Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?
Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe...![]()
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa...
Ohessa linkki erään 280 CDI V6: n kuristusten poiston jälkeiseen mittaustapahtumaan... n 300 Hp / 660 Nm.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Edelleenkin, et vieläkään tiedä ko autosta mitään.s1jviita kirjoitti:Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
Jyväskylässä ja Oulussa on työkalu, jolla voi kirjoittaa obd: stä molemmat datablokit, myös jälleenmyyjät voivat kirjoittaa.
Ei tarvi ecua repiä auki / jyrsiä reikää.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 22.09.2017 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No eihän minun autosta mitään tarvitse tietääkää, koska työkalusta on tuo kiinni.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Edelleenkin, et vieläkään tiedä ko autosta mitään.s1jviita kirjoitti:Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
Jyväskylässä ja Oulussa on työkalu, jolla voi kirjoittaa obd: stä molemmat datablokit. Ei tarvi ecua repiä auki / jyrsiä reikää.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sitä olen ihmellyt kun kovimmat tehot löytyy autoista joihin on asennettu milloin mistäkin ostettu ohjelma.
En ole nähnyt mittauspöytäkirja tulosteita tällä foorumilla joissa olisi luotettavasti auto mitattu ensin vakiona ja sitten ohjelmoituna. Samalla asetuksella/kiinnityksellä peräkkäin. Esim dynossa
Sitten kun käytetään GPS pohjaisia mittalaitteita ( INSORIC) ( V-box mm. voi vakioautostakin saada hyvät tehot kun ajaa vaikka alamäkeen. Tai viritystä parantaa alamäkivedolla. Kuka on näkemässä
mittauspaikkaa jne.
Ei millään pahalla mutta Foorumi hemmot saattaa joskus kehua "muniaan" aika hanakasti
Hauskaa syksyä !!
En ole nähnyt mittauspöytäkirja tulosteita tällä foorumilla joissa olisi luotettavasti auto mitattu ensin vakiona ja sitten ohjelmoituna. Samalla asetuksella/kiinnityksellä peräkkäin. Esim dynossa
Sitten kun käytetään GPS pohjaisia mittalaitteita ( INSORIC) ( V-box mm. voi vakioautostakin saada hyvät tehot kun ajaa vaikka alamäkeen. Tai viritystä parantaa alamäkivedolla. Kuka on näkemässä
mittauspaikkaa jne.
Ei millään pahalla mutta Foorumi hemmot saattaa joskus kehua "muniaan" aika hanakasti
Hauskaa syksyä !!

BMW,MB, Toyota, VW, Traktorien rassaus
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
V6 280cdi,n alkuperäisen ohjelman muutos kokonaisuudessaan ei onnistu kaapelilla, kun määrätyissä tapauksissa, piste.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Edelleenkin, et vieläkään tiedä ko autosta mitään.s1jviita kirjoitti:Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
Jyväskylässä ja Oulussa on työkalu, jolla voi kirjoittaa obd: stä molemmat datablokit. Ei tarvi ecua repiä auki / jyrsiä reikää.
Se on testattu eri työkaluilla.
Kun mietin aihetta, niin silläkeinon se voisi onnistua, että tilalle kirjoitetaan sisään muutettu 320cdi,n ohjelma.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
BMW_seppä kirjoitti:Sitä olen ihmellyt kun kovimmat tehot löytyy autoista joihin on asennettu milloin mistäkin ostettu ohjelma.
Useimmissa autoissa on ohjelma, toisissa vakio, toisissa ei.
En ole nähnyt mittauspöytäkirja tulosteita tällä foorumilla joissa olisi luotettavasti auto mitattu ensin vakiona ja sitten ohjelmoituna. Samalla asetuksella/kiinnityksellä peräkkäin. Esim dynossa
En minäkään, mutta eipä täällä kukaan ole käsittääkseni mistään absoluuttisesta totuudesta puhunutkaan.
Sitten kun käytetään GPS pohjaisia mittalaitteita ( INSORIC) ( V-box mm. voi vakioautostakin saada hyvät tehot kun ajaa vaikka alamäkeen. Tai viritystä parantaa alamäkivedolla. Kuka on näkemässä
mittauspaikkaa jne.
Kun et selvästikkään ymmärrä em mittausten toimintaperiaatetta, niin ehkei kannattaisi hehkuttaa aiheesta.
Ei millään pahalla mutta Foorumi hemmot saattaa joskus kehua "muniaan" aika hanakasti
Ei millään pahalla, mutta foorumihemmot ei kyllä täällä ole hanakasti muniaan kehuneet.
Hauskaa syksyä !!
Olipahan postaus heti alkuun, ilmeisesti sinun edustamasi ohjelmat on kaikin tavoin parempia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Temppuja vaatii, mutta onnistuu.tuikku kirjoitti:V6 280cdi,n alkuperäisen ohjelman muutos kokonaisuudessaan ei onnistu kaapelilla, kun määrätyissä tapauksissa, piste.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Edelleenkin, et vieläkään tiedä ko autosta mitään.s1jviita kirjoitti:Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
Jyväskylässä ja Oulussa on työkalu, jolla voi kirjoittaa obd: stä molemmat datablokit. Ei tarvi ecua repiä auki / jyrsiä reikää.
Se on testattu eri työkaluilla.
Kun mietin aihetta, niin silläkeinon se voisi onnistua, että tilalle kirjoitetaan sisään muutettu 320cdi,n ohjelma.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tässä alla on ajettu 280 CDI 30 min välein dynossa. Vakiomittauksessa (katkoviivalla) teho hieman ylempänä kuin luvattu 190 Hp / 400 Nm, koska autosta ei alettu uudelleen tukkimaan pakoputkistoa ja kuuleria vaihtamaan... vain uteliaisuuttaanBMW_seppä kirjoitti:Sitä olen ihmellyt kun kovimmat tehot löytyy autoista joihin on asennettu milloin mistäkin ostettu ohjelma.
En ole nähnyt mittauspöytäkirja tulosteita tällä foorumilla joissa olisi luotettavasti auto mitattu ensin vakiona ja sitten ohjelmoituna. Samalla asetuksella/kiinnityksellä peräkkäin. Esim dynossa
Sitten kun käytetään GPS pohjaisia mittalaitteita ( INSORIC) ( V-box mm. voi vakioautostakin saada hyvät tehot kun ajaa vaikka alamäkeen. Tai viritystä parantaa alamäkivedolla. Kuka on näkemässä
mittauspaikkaa jne.
Ei millään pahalla mutta Foorumi hemmot saattaa joskus kehua "muniaan" aika hanakasti
Hauskaa syksyä !!

PS. Kyllähän täällä pää-asiassa asiaa puhutaan ja koitetaan olla asiallisia. Munista ei puhuta kuin pääsiäisenä.
Linkissä kerrottu auton historiaa tarkemmin.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No niin , sieltä se tuli ,kun oikein nätisti pyysi.
Näin kun autot mitataan niin asia on fakta.
Ei mitään Brittien,Raskalaisten, Belgialaisten jne. ylikiristettyjä ohjelmia joilla turbot hehkuu
Eikä kertaveto lappuja, joilla myydään viritysohjelmia Suomalaisille "pojille" kuin kirpputorilla
Hyvä että muutamat bittinikkarit pitää suomalaisen osaamisen kunniassa
Törinää putkeen !!!!

Näin kun autot mitataan niin asia on fakta.
Ei mitään Brittien,Raskalaisten, Belgialaisten jne. ylikiristettyjä ohjelmia joilla turbot hehkuu
Eikä kertaveto lappuja, joilla myydään viritysohjelmia Suomalaisille "pojille" kuin kirpputorilla
Hyvä että muutamat bittinikkarit pitää suomalaisen osaamisen kunniassa
Törinää putkeen !!!!

BMW,MB, Toyota, VW, Traktorien rassaus
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
BMW sepälle kysymys; paljonko tehot tippuu esim. prosenteissa, jos tehdään 3 vetoa peräkkäin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
"Helppo vastata" kolmeen vetoon
1.Mittaustilan jäähdytys
2.Inertiamittaus
3.Kuormitettuna mittaus/ vedon ajallinen kesto
4.Imuilman lämpötilamuutos eri vetojen aikana
Siinä muutama asia jotka vaikuttaa tulokseen
Pieni informaatio paketti linkistä:
https://www.dynomitedynamometer.com/dyn ... epower.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1.Mittaustilan jäähdytys
2.Inertiamittaus
3.Kuormitettuna mittaus/ vedon ajallinen kesto
4.Imuilman lämpötilamuutos eri vetojen aikana
Siinä muutama asia jotka vaikuttaa tulokseen
Pieni informaatio paketti linkistä:
https://www.dynomitedynamometer.com/dyn ... epower.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW,MB, Toyota, VW, Traktorien rassaus
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No, ensinnäkin
Se, että tapahtuuko tehonmuutosta peräkkäisissä vedoissa, johtuu kyllä oikeasti niistä osista, joista moottori on kasattu, sekä niiden riittävyydestä ja kapasiteetista.
Ei siitä, miten se teho on mitattu. Ei todellakaan.
Se mahdollinen ero saadaan kyllä esille luotettavasti vaikkapa kellolla, tai syöttömäärän kertovalla testerillä.
Se siitä.
Tämä, tarkka tai "oikea" moottoriteho on minusta jotenkin absurdi, kun sellaista ei ole olemassakaan.
On vain tietyissä olosuhteissa tapahtuva mittaustulos, jolla peilataan sen hetkistä moottoritehoa.
Muttakun maantiellä olosuhteet muuttuu koko ajan, ei ole mitään stabiilia tilaa, jossa moottori toimii koko ajan samallakeinon.
Jo ihan vaan lastutetuissa autoissakin eri olosuhteiden vaikutusero voi olla huomattava.
Jos halutaan aivan oikeasti teholukema, joka kuvaa auton sen hetkisiä voimavaroja.
Niin se moottorin tehoa osoittava arvo täytyy mitata auton todellisesta suorituskyvystä siellä, missä sitä käytetään.
Sen lisäksi varsinaista teholukemaa huomattavasti tärkeömpää on se, että muutettu moottorin ohjaus todellakin toimii, niin että autolla on myös kiva ajaa.
No, ensinnäkin
Se, että tapahtuuko tehonmuutosta peräkkäisissä vedoissa, johtuu kyllä oikeasti niistä osista, joista moottori on kasattu, sekä niiden riittävyydestä ja kapasiteetista.
Ei siitä, miten se teho on mitattu. Ei todellakaan.
Se mahdollinen ero saadaan kyllä esille luotettavasti vaikkapa kellolla, tai syöttömäärän kertovalla testerillä.
Se siitä.
Tämä, tarkka tai "oikea" moottoriteho on minusta jotenkin absurdi, kun sellaista ei ole olemassakaan.
On vain tietyissä olosuhteissa tapahtuva mittaustulos, jolla peilataan sen hetkistä moottoritehoa.
Muttakun maantiellä olosuhteet muuttuu koko ajan, ei ole mitään stabiilia tilaa, jossa moottori toimii koko ajan samallakeinon.
Jo ihan vaan lastutetuissa autoissakin eri olosuhteiden vaikutusero voi olla huomattava.
Jos halutaan aivan oikeasti teholukema, joka kuvaa auton sen hetkisiä voimavaroja.
Niin se moottorin tehoa osoittava arvo täytyy mitata auton todellisesta suorituskyvystä siellä, missä sitä käytetään.
Sen lisäksi varsinaista teholukemaa huomattavasti tärkeömpää on se, että muutettu moottorin ohjaus todellakin toimii, niin että autolla on myös kiva ajaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pelkkä kaasupohjassa-mittaus ei tietenkään riitä. Olen juuri samaa mieltä ajettavuuden tärkeydestä. Hyvin ja herkästi pintakaasulla, hieman kaasua lisättäessä, reagoiva moottori on nautinto.tuikku kirjoitti:.
No, ensinnäkin
Se, että tapahtuuko tehonmuutosta peräkkäisissä vedoissa, johtuu kyllä oikeasti niistä osista, joista moottori on kasattu, sekä niiden riittävyydestä ja kapasiteetista.
Ei siitä, miten se teho on mitattu. Ei todellakaan.
Se mahdollinen ero saadaan kyllä esille luotettavasti vaikkapa kellolla, tai syöttömäärän kertovalla testerillä.
Se siitä.
Tämä, tarkka tai "oikea" moottoriteho on minusta jotenkin absurdi, kun sellaista ei ole olemassakaan.
On vain tietyissä olosuhteissa tapahtuva mittaustulos, jolla peilataan sen hetkistä moottoritehoa.
Muttakun maantiellä olosuhteet muuttuu koko ajan, ei ole mitään stabiilia tilaa, jossa moottori toimii koko ajan samallakeinon.
Jo ihan vaan lastutetuissa autoissakin eri olosuhteiden vaikutusero voi olla huomattava.
Jos halutaan aivan oikeasti teholukema, joka kuvaa auton sen hetkisiä voimavaroja.
Niin se moottorin tehoa osoittava arvo täytyy mitata auton todellisesta suorituskyvystä siellä, missä sitä käytetään.
Sen lisäksi varsinaista teholukemaa huomattavasti tärkeömpää on se, että muutettu moottorin ohjaus todellakin toimii, niin että autolla on myös kiva ajaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kohde w221 320cdi
Tarkoitus oli lastuttaa vakio ja mitata mutta tilanne muuttui kun vakio ohjelman imuttamisen jälkeen huomattiin että olikin jo lastutettu yksilö. Silti päätin asennuttaa tuikun ohjelman. Liitteenä dyno vedot ennen ja jälkeen. Kaksi ylintä riviä. Toisella rivillä joku ohjelma ja sen luvut, ekalla rivillä tuikun ohjelma. Vetojen välillä noin puoli tuntia. Ero huomattava
Tarkoitus oli lastuttaa vakio ja mitata mutta tilanne muuttui kun vakio ohjelman imuttamisen jälkeen huomattiin että olikin jo lastutettu yksilö. Silti päätin asennuttaa tuikun ohjelman. Liitteenä dyno vedot ennen ja jälkeen. Kaksi ylintä riviä. Toisella rivillä joku ohjelma ja sen luvut, ekalla rivillä tuikun ohjelma. Vetojen välillä noin puoli tuntia. Ero huomattava

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 320 CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistä löytyisi luotettavia ja ennen kaikkea ammattilaisia mersun ohjelmoijia? PKS tai Kymenlaakson alueelta esim.
Haluaisin jonkinlaisen teholisän E 270 CDI -04 (w211) meseeni, 177hv tarvitsisi mielestäni vähän lisäpotkua...
Haluaisin jonkinlaisen teholisän E 270 CDI -04 (w211) meseeni, 177hv tarvitsisi mielestäni vähän lisäpotkua...

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä ahdin on paras c220 cdi om611 2001
Alkuperäinen rupee tuleemaan tien päähän niin ajattelin samalla vaihtaa parempaan
Alkuperäinen rupee tuleemaan tien päähän niin ajattelin samalla vaihtaa parempaan
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
C270cdi,n ahdin
C270cdi,n ahdin
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko toi jopi73 ohjelma sellainen ettei ihan kaikkea irti? Saako 642 pelkällä ohjelmalla 700Nm rikki, se olis vaan sellainen kiva tasaluku 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ahdin on liian pieni.
265hv versiosta +700/+300
Ahdin on liian pieni.
265hv versiosta +700/+300
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
onko kukaan ostannut korjatua ahtimia saisi halvalla jos onko toiminut? http://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger- ... SwxCxT4LaA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
on, jotkut. uusi keskiö voisi olla parempi vaihtoehto. https://www.youtube.com/watch?v=KgOrVinDAaE" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos on 2kpl samanlaisia autoja, sama ecu numero ja ohjelmisto versio, niin voiko saman softan laittaa molempiin?
Esim edc16 tai edc17?
Esim edc16 tai edc17?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Millaisia lukemia saadaan ohjelmoinnilla OM651-moottoreista tällähetkellä?. Onko rajoittavat tekijät tiedossa ja mitä muutoksia niihin suosittelisitte?.