
W124 CE 1991 orkkis stance
W124 CE 1991 orkkis stance
Millainen ryhti coupella pitäisi alunperin olla? Mun autoon edellinen omistaja kuulemma on vaihtanut orkkismallin jouset alustasarjan tilalle, mutta joko keula on nyt normaalia alempana tai perä normaalia ylempänä, kuitenkin ryhti on nyt aika kasariraaseri mallinen
Eikö coupessakin pitäisi perä ja keula olla aikalailla samalla tasolla? Minkä mittaiset orkkisjouset on?

W124 230 CE '91
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Jousi pituuksista ei ole tietoa mutta itselläni on orkkikset ja samanlainen rako on ilman kuormaa edessä ja takana ja rako on jotain 3cm luokkaa.
Varmaan luettelot tuntee omansa.
Takaset pitää vaihtaa omaankin kun toinen poikki ja lyhensin toisestakin puoli kierrosta mutta sehän vaikutti liikaa...ois sedanin jouset odottamassa jos niistä saisi lyhentämällä sopivat..joutuu vaan jumppaamaan ees taas hieman.
Varmaan luettelot tuntee omansa.
Takaset pitää vaihtaa omaankin kun toinen poikki ja lyhensin toisestakin puoli kierrosta mutta sehän vaikutti liikaa...ois sedanin jouset odottamassa jos niistä saisi lyhentämällä sopivat..joutuu vaan jumppaamaan ees taas hieman.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Onko niillä jousen yläpään kumeilla miten iso vaikutus että miten korkealla auto kulkee? Joutuu ehkä hommaamaan uudet jouset eteen että saisi keulaa hieman korkeammalle. Tai taakse sitten lyhyemmät. Tiedä sitten kumpi olisi parempi 

W124 230 CE '91
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Korokkeet oli jotain puolesta sentistä kahteen senttiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Tässä on coupeni uudistetulla alustalla, eli orkkisjouset ympäriinsä, uudet etuiskarit ja takana auudet tasonsäätöiskarit (SA 480):
Jousikumit taivat olla nro "2".
Jousikumit taivat olla nro "2".
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
No tässä on perä aikalailla samalla tasolla kuin omassani. Voiskohan olla että edessä on ykkösen kumit jos on orkkisjouset alla koska keula on aikalailla alempana. Tuli mieleen että jos vaihtaisi taakse matalemmat kumit jos saisi eroa pienemmäksi. Onko millainen homma vaihtaa taakse kumit?Timo L. kirjoitti:Tässä on coupeni uudistetulla alustalla, eli orkkisjouset ympäriinsä, uudet etuiskarit ja takana auudet tasonsäätöiskarit (SA 480):
Jousikumit taivat olla nro "2".
W124 230 CE '91
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Ei oikeastaan ole kahden tunkin avulla. Alatukivarren sisempi kiinnitys irti ja varovasti laskee alas. Voit vielä katsoa täältä pressifotoja: http://www.autowp.ru/mercedes-benz/e-kl ... 985/coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;BenDilde kirjoitti:No tässä on perä aikalailla samalla tasolla kuin omassani. Voiskohan olla että edessä on ykkösen kumit jos on orkkisjouset alla koska keula on aikalailla alempana. Tuli mieleen että jos vaihtaisi taakse matalemmat kumit jos saisi eroa pienemmäksi. Onko millainen homma vaihtaa taakse kumit?Timo L. kirjoitti:Tässä on coupeni uudistetulla alustalla, eli orkkisjouset ympäriinsä, uudet etuiskarit ja takana auudet tasonsäätöiskarit (SA 480):
Jousikumit taivat olla nro "2".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Missäs kohtaa niissä kumeissa on se merkintä että minkä kokoinen se on? Pystyykö näkemään ilman että ottaa ensin irti?
W124 230 CE '91
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Joo, alareunassa nystyröitä yhdestä neljään kappaletta. Näkee ilman, että ottaa pois.BenDilde kirjoitti:Missäs kohtaa niissä kumeissa on se merkintä että minkä kokoinen se on? Pystyykö näkemään ilman että ottaa ensin irti?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
... tossa esim. kuvassa näkyy:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=293
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=293
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Jos kumin korkeus lisääntyy sentillä, niin kori nousee 2 senttiä.
Koska jousi on alatukivarren puolessa välissä, suunnilleen.
Koska jousi on alatukivarren puolessa välissä, suunnilleen.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Tänään kävin auton alla ja takana on 1 nylpyrän kumit ja edessä 3 nylpyrän kumit. Mitkäs pitäis olla alunperin? Jotenkin outoa että noilla kumeilla perä on selvästi pystyssä jos on alla alkuperäisen mittaiset jouset 

W124 230 CE '91
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Jospa takana on tarvikejouset? Vaikkapa vahvistetut? Voivat olla siis originaalin "malliset", mutta jotain Motonetin yleismallia. Alkuperäinen jousi (muutama vaihtoehto) määritetään laskemalla auton peruspistemäärän päälle lisävarusteista kertyvät lisäpisteet. Saatua pistemäärää verrataan taulukon antamiin kokonaispisteisiin ja valitaan oikea jousi. Ja tietty jousen yläpään kumi.BenDilde kirjoitti:Tänään kävin auton alla ja takana on 1 nylpyrän kumit ja edessä 3 nylpyrän kumit. Mitkäs pitäis olla alunperin? Jotenkin outoa että noilla kumeilla perä on selvästi pystyssä jos on alla alkuperäisen mittaiset jouset
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Voisitko vähän avata tuotaTimo L. kirjoitti:Jospa takana on tarvikejouset? Vaikkapa vahvistetut? Voivat olla siis originaalin "malliset", mutta jotain Motonetin yleismallia. Alkuperäinen jousi (muutama vaihtoehto) määritetään laskemalla auton peruspistemäärän päälle lisävarusteista kertyvät lisäpisteet. Saatua pistemäärää verrataan taulukon antamiin kokonaispisteisiin ja valitaan oikea jousi. Ja tietty jousen yläpään kumi.BenDilde kirjoitti:Tänään kävin auton alla ja takana on 1 nylpyrän kumit ja edessä 3 nylpyrän kumit. Mitkäs pitäis olla alunperin? Jotenkin outoa että noilla kumeilla perä on selvästi pystyssä jos on alla alkuperäisen mittaiset jouset

W124 230 CE '91
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Kaikista helpoin varmaan napata ihan rälläkällä vaikkapa puolikierrosta pois niin perä laskee sen pari senttiä noin. Tietysti jos pussihousut lepattaa liiaksi niin täytyy alkaa murehtimaan uusia jousia tilalle ja toivoa että osuu kohdalleen 

W210 E320cdi
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Ikäänkuin tämän taulukon mukaan (tämä on 4Maticista).BenDilde kirjoitti:Voisitko vähän avata tuotaTimo L. kirjoitti:Jospa takana on tarvikejouset? Vaikkapa vahvistetut? Voivat olla siis originaalin "malliset", mutta jotain Motonetin yleismallia. Alkuperäinen jousi (muutama vaihtoehto) määritetään laskemalla auton peruspistemäärän päälle lisävarusteista kertyvät lisäpisteet. Saatua pistemäärää verrataan taulukon antamiin kokonaispisteisiin ja valitaan oikea jousi. Ja tietty jousen yläpään kumi.BenDilde kirjoitti:Tänään kävin auton alla ja takana on 1 nylpyrän kumit ja edessä 3 nylpyrän kumit. Mitkäs pitäis olla alunperin? Jotenkin outoa että noilla kumeilla perä on selvästi pystyssä jos on alla alkuperäisen mittaiset jouset
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 CE 1991 orkkis stance
Niin häiritsi tuo auton ryhti että tänään kävin nappaamassa takavietereistä yhden kiepin pois. Hieman perä laski mutta vieläkin on perä turhan korkealla keulaan nähden. Taidan tilata Eibachin jouset niin sitten pitäisi ainakin saada auto tasapainoon.
W124 230 CE '91