S.Koljonen kirjoitti:Tämmönen vanhus 500se -80 löytyy "puun alta", Faijalta joskus sain tän sillä ehdolla etten hukkaa sitä, ja nyt sitten sen kanssa ollaan naimisissa....
Katsastettiin kyllä 2014 viimeks, mutta sit loota lopetti vaihtamisen ykköstä isommalle ja jäi taas seisomaan. Pitäs joskus löytää mielenkiintoa hommata uusi aski tai korjauttaa nykynen.
Tervetuloa foorumille! Hei se laatikon vika saattaa olla että se ei saa alipainetta, tai se "vacuum box" on rikki, luulee että kaasu on pohjassa . Minulla oli alipaineletku irti imusarjasta, tosin kuutoskone kyseessä mut sama koppa.
Kyllä sitä yks seppä on jo tutkinut, mutta pitää vielä tarkastella letkutkin. Kiitos vinkistä.
Hei,
tämmönen ostettu mutta ei vielä kotiutettu, -86 mallinen 420 johon matkan varrella vaihdettu 380 kone.
Kun saan kaaran kotipesään, alkaa varmaan tulvia foorumille kysymyksiä K-jettiin liittyen
Käykö tuohon muuten -80 mallin puskurin kromit?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vuosimallia -84 oleva 500 SEC puunattu talvisäilytystä varten. Tekniikaltaan ja kopaltaan ok, tosin kärsii hieman liian kovasta joutokäynnistä ja kuskin puolen turvavyön ojentaja "rallattaa" yrittäessään työntää ojentajan tankoa ulos.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Keulan alamaskissa lukee AMG mutta ohjauspyörässä juurikin merkintä Lorinser. Auto jäi minulle isältäni, isä lunasti tuon tuttavansa kuolinpesältä joskus 2000- luvun alussa. Tuttavalla auto oli 90- luvun alusta lähtien ja jo silloin seisoi talvet tallissa. Mittarissa 240 000 kilometriä eikä mitään hajua pitääkö lukema kutinsa. Tänä keväänä vaihdoin tulpat ja jarrunesteet sekä vaihdatin moottori- vaihteisto- sekä peräöljyt, lisäksi tutkittiin mitä mätää on ilmastoinnissa kun ei toimi ja selvisi että lauhdutinhan siinä vuotaa. Jos olisi intoa metsästää ehjä lauhdutin niin voisi askarrella talvi-iltoina paikalleen, samalla voisi fiksata tuon turvavyön ojentajan. Uusi ojentaja maksaa kuulemma parisataa euroa. Viime talvena käsittelin nahat puhdistus- ja hoitoaineella pariinkin kertaan sekä vahasin auton kahteen kertaan. Nahkapenkit ovat yllättävänkin hyvässä kunnossa, takapenkillä ei liene juuri matkustajia ollut. Katsastin kesäkuussa eikä löytynyt mitään huomautettavaa joten kyllä tuolla kauniina kesäpäivänä kelpaa kurvailla. Koitan laittaa sisustasta jonkun kuvan lähiaikoina.
Karlo kirjoitti:Koitan laittaa sisustasta jonkun kuvan lähiaikoina.
Tässä muutama heikkolaatuinen kuva auton sisältä. Kuskin penkki on luonnollisesti kaikista kulunein mutta nahanhoitoaineella sai aika hyvin kimmoisuutta palautettua. Harmittaa kun alkuperäinen soitin on karissut matkan varrelle, nyt niistä pyydetään aika kovia hintoja..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kiitos lisätiedoista, asiallinen peli Kasari-korisarjoissa alkaa olla oma viehätyksensä.
Tässä oma -85 500 SEC kun ei taida vielä olla tässä ketjussa. Muuten alkuperäinen, mutta uutena jo asennettu BBS:t ja ilmeisesti myös AMG-jouset iskareineen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Karlo kirjoitti:Koitan laittaa sisustasta jonkun kuvan lähiaikoina.
Tässä muutama heikkolaatuinen kuva auton sisältä. Kuskin penkki on luonnollisesti kaikista kulunein mutta nahanhoitoaineella sai aika hyvin kimmoisuutta palautettua. Harmittaa kun alkuperäinen soitin on karissut matkan varrelle, nyt niistä pyydetään aika kovia hintoja..
Hemmetin hieno sisusta. Hyvässä kunnossa näyttää olevan, plus tuo ratti on omalla tavallaan hieno
Häksä kirjoitti:
Tässä oma -85 500 SEC kun ei taida vielä olla tässä ketjussa. Muuten alkuperäinen, mutta uutena jo asennettu BBS:t ja ilmeisesti myös AMG-jouset iskareineen.
Hienossa kunnossa näyttää tuo sinunkin SEC olevan ! Kuinkahan paljon näissä rinnakkaisissa vuosimalleissa mahtaa olla eroja tekniikassa ja korissa lähinnä tulevia varaosahankintoja silmälläpitäen? Ainakin äkkiseltään korilinja on hyvinkin samankaltainen.
simoks kirjoitti:
Hemmetin hieno sisusta. Hyvässä kunnossa näyttää olevan, plus tuo ratti on omalla tavallaan hieno
Kiitos! Nyt kun muistan niin ratissa on kylläkin se vika ettei palauta vilkkua, joko sieltä on jotain rikki tai sitten ei vain sovi kuten alkuperäinen.
Ei näissä pitäisi olla mitään eroja tekniikassa. 126.044 malli, eli moottori M117.963 231 hv, vaihteisto 722.311.
81-85 oli ns. ykkössarja, ja syksystä 85 eteenpäin faceliftattu kakkossarja, jolloin myös 500 päivittyi ja ruisku vaihtui KE-Jetroniciksi, ym ym. Eri vientimaiden suhteen voi olla eroja saastelaitteissa. Jenkkimallit on oma lukunsa, niissä taitaa olla moottorissa eri sisuskalutkin.
Sen sijaan esim. alkupään (79-80) sedaneissa voi olla moottorin suhteen eroja verrattuna -81 ja uudempiin. Syksyllä -81 esiteltiin Mercedes-Benz Enegiekonzept, jonka myötä polttoaineenkulutusta pyrittiin vähentämään, ja myös 116/117 -moottoreita muutettiin. Mm. sähköinen tyhjäkäynnin säädin tuli silloin. Kaikki SECit tosin on jo näitä uudistettuja malleja, sillä se esiteltiin syksyllä -81 pari vuotta sedanin jälkeen.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Tällainen on nyt hallussani. Sec 500 -88.
Lorinserin korisarja ja vanteet. (kuvasta poiketen myös takana)
Maahantuontikatsastus on vielä suorittamatta, verotus on laitettu vireille.
Siirtokilvillä nyt ajeltu muutama viikko.
Tyhjäkäynti korkeahko, ASR vikavalo palaa. Hieman joutui hitsaamaan. Siinä nyt aluksi..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvä homma että tänne vielä tuodaan. Oma 1987 saapui maalaamosta torstaina ja odottaa kasausta. Yritän saada museotarkastettua ennen lumien tuloa, sitten vois laittaa vaikka kuvia tänne kun on valmis.
Tuollanen 300 SEL -1990 tuli hommattua keväällä projektiksi. Ei tosiaan mikään helmi kuntoinen mutta kahdella omistajalla ollut ja suht hyvillä varusteilla. Tavoite on ajella ens kesänä, jos ei ite niin toivotaan että joku lähtee kuskiks
Kyllä se sitte kuitenki valmistui kesän rientoihin
Tuli sitten toteutettua pitkäaikainen haave ja liityttyä itsekin johtotähtikerhoon alkukesästä kuvan mukaisen yksilön kautta. Kyseessä siis -88 420se jossa sisäänajo juuri suoritettu (240 000km). On näissä vaan jotain mennen ajan ylväyttä jota ei nykykinnereistä löydy.
meinaa jo mietityttää että pitäiskö ostaa takaisin....
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
Tuli sitten toteutettua pitkäaikainen haave ja liityttyä itsekin johtotähtikerhoon alkukesästä kuvan mukaisen yksilön kautta. Kyseessä siis -88 420se jossa sisäänajo juuri suoritettu (240 000km). On näissä vaan jotain mennen ajan ylväyttä jota ei nykykinnereistä löydy.
Auto tarkoitus käydä teknisesti läpi ja varmaan hoitaa muutamat ruostekohdat pois sekä ylimaalata. Teknissa ei suurempia murheita. Keskuslukitus elää hieman omaa elämää ja ilmastoinnin kompura ei lähde käyntiin (nesteet on jo tarkastettu), mutta nämä tarkous laitella kuntoon. Jos jollain on vinkkiä millä "koodilla" löytyy alkuperäinen ratti, niin olisin tiedosta hyvin kiitollinen. Vanteina on Lorinserin 16 tuumaiset vanteet, en ole vielä mitannut etu- ja takavanteiden leveyttä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut SEC420, Su 09.09.2018 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Häksä kirjoitti:Nätin näköinen SEC, aina kiva lukea juttua näistä Laitoitko tän auton kuvan aikaisemmin Audifoorumille, vai ostitkohan auton ko. kaverilta?
On nätit SEC:t. SEC420:lle tervetuloa foorumille. Tiedoksi, että mallihan on edelleen 420 SEC, mallimerkinnänmuutos 7/1993 ei päde takautuvasti .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Laittelinkin tuonne keskuslukkopoustaukseen, että lukitus ja ilmastointi on saatu kuntoon. Samalla vaihdettiin kaikki nesteet autoon (myös perä ja laatikkoöljyt) eli talven aikana vielä tarkoitus ylimaalata ja laittaa samalla muutama ruostevaurio kuntoon. Vanteet pitää myös kunnostaa.
Alkuperäinen nahkaratti pitää vielä hommata eli jos löytyy nurkista, niin tarjoa.
En ole mitannut spekseja tai kurkannut vanteiden taakse, mutta veikkaus on 8*16" ja 9*16". Ei ole tosiaan tarkoituksena hävittää. Kunnostetaan mint-kuntoisiksi.
Herätelläänpä ketjua....Eli täältä löytyisi tälläinen 500:nen...Vuosimallia 1990.Muuten hyvä mutta nuo vanteet (weds kranze 19") ei oikein mielestäni istu tuon auton tyyliin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Siistiltähän tuo näyttää, olen samaa mieltä noista vanteista.
Ne on kovin eri aikakaudelta auton kanssa
Muiluta ne eteenpäin, kyllä ne johonkin muuhun voi sopia paremmin.