Mesen ajettavuus
Mesen ajettavuus
Toi -99 200 cdi Esprit farkku on kyllä ajettavuudeltaan aika kurja, varsinkin tuulisella kelillä sitä joutuu oikeen pitää tiellä. Wanhat amerikkalaisetki päihittää ajoominaisuuksissa mokoman. säädetty on,uusittu on, renkaita erilaisia ajettu. ei tuo paska kummene.
No paskaaks siinä ihmettelemään, vaihtoon vaan... 

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Vain tyyneen keliin




S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
ketun rollit ja pollit. nelipyöräsäätö laaserilla, ei oo kolaroitu, huojuu kun huojuu, toi farmari on fiasko. ei oo hyvällä autolla ajanut joka kehuu vastaavaa. no saahan tosta paremman jos rahalla rakentaa, mutta eipä näin karuun vehkeeseen taaloja kannata upottaa. uuesta mersusta en ees halua haaveilla, tietokonepelejä,vika-alttiita,ylihintaisia. ei oo mersu enää laadukas! ja tosihan tuo että viiminen hyvä mersu oli 124 malli.
Näinhän se on, enää ei kannata ostaa Mersua. Nykyään samalla rahalla saa puolet paremman Nissanin (tämä ei ollut provo). 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Nissanin mainitsemin mersun foorumilla on jo häväistystä.Pasi M. kirjoitti:Näinhän se on, enää ei kannata ostaa Mersua. Nykyään samalla rahalla saa puolet paremman Nissanin (tämä ei ollut provo).
Nissan kilpailee Skodan kanssa ykköspaikasta minun top3 huonoimmat automerkit listalla. Ja voittaa
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Onhan se valitettava tosiasia, että Mersun laatu on huonontunut viime vuosina ja muiden parantunut. Enää ei Mersu ole ylivertainen kestävyydessä, jälleenmyyntiarvossa, turvallisuudessa, ergonomiassa / muotoilussa,
suorituskyvyssä eikä kovin monessa muussakaan asiassa. Mielestäni Mersut ovat nykyään ehdottomasti liian kalliita laatuunsa nähden, sekin on valitettavaa. Jos olisi pakottava tarve ostaa uusi auto, voisi se yhtä hyvin olla Jagge, Bemu, joku amerikkalainen tai peräti isokoneinen japskisedani. Tottakai Mersu on aina Mersu, mutta... 


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Onkos ohjausvaimennin kunnossaPeteP kirjoitti:ketun rollit ja pollit. nelipyöräsäätö laaserilla, ei oo kolaroitu, huojuu kun huojuu, toi farmari on fiasko.

W202:han tämä oli...eikös?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Ite kokeilisin jos autosta muuten pitää, jäykempää/matalampaa alustaa konin jäykillä iskareilla. Jos niitä tuohon malliin saa.
Paljon on kirjoitettu noista virtaviivaisista koreista kun ilmanvastus menosuuntaan pienenee, niin sivutuuliherkkyys pahenee. Tätä samaa on kyllä jo tuossa 124 korisessakin.
Ihmettelen kyllä jos joku väittää että hänen uusi takavetoinen autonsa kulkee puuskittaisessa sivutuulessa kuin juna.
Tässä etuvetoinen on parempi. (siihen ne hyvät puolet sitten jääkin)
Paljon on kirjoitettu noista virtaviivaisista koreista kun ilmanvastus menosuuntaan pienenee, niin sivutuuliherkkyys pahenee. Tätä samaa on kyllä jo tuossa 124 korisessakin.
Ihmettelen kyllä jos joku väittää että hänen uusi takavetoinen autonsa kulkee puuskittaisessa sivutuulessa kuin juna.
Tässä etuvetoinen on parempi. (siihen ne hyvät puolet sitten jääkin)
Itse olen todennut että W202:n kohdalla kannattanee totuttautua ajatukseen ettei sitä saa ikinä esim. Audin tasolle suuntavakaudessa. C36 ei ollut tuulisella säällä juurikaan omaani parempi ajaa ja tuohon omaani on vaihdettu tuo ohjauvaimennin ja melkoinen määrä niveliä eteen edellisen omistajan toimesta. Itse vaihdatin kaikki jouset ja iskarit, jonka myötä myös kaikki pyöränkulmat tarkistettiin (mittaustulos tuli mukaan, josta näkee itsekin että jotain on myös tehty).
Mutta VW-konsernin tuotteiden jatkuviin vikoihin kypsyneenä kärsin mielummin pienestä suuntavakauden puutteesta kuin että joka viikko pitäisi käyttää läppäriä kiinni autossa selvittääkseen viikon vikasaldon
Ford on ollut omalla kohdallani muuten hyvä merkki, mutta ne vetarit..
Japsit eivät ole kestäneet sitä vähääkään, mutta alle 30 autoa omistaneena ja ehkä vain satoja ajaneena otanta on tietenkin rajallinen 
Mutta VW-konsernin tuotteiden jatkuviin vikoihin kypsyneenä kärsin mielummin pienestä suuntavakauden puutteesta kuin että joka viikko pitäisi käyttää läppäriä kiinni autossa selvittääkseen viikon vikasaldon



[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
OT. Onko emomerkki tässä kohdassa sitten pienempiään huonompi.MaQe kirjoitti:Mutta VW-konsernin tuotteiden jatkuviin vikoihin kypsyneenä
AInakin meidän töiden ex-Octavia selvisi varsin puhtain paperein kovin suruttomasta käytöstä. Kylmähän se oli ja karu ja meluisa ja laiska, mutta ei siinä juuri vikoja ollut. Akku vaihdettiin takuuseen, yksi vetarin suojakumi taisi mennä mutta olikos siinä muuta mainittavaa..

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Minulla on W202 sedan mallia, ja kaikki alustassa, nivelet, puslat, raidetangot iskarit ym on alkuperäiset tehtaan asentamat, ja kunnossa, auto menee ja kulkee aivan kuin unelma, parempaa autoa saa ajettavuudessa hakea, mutta
autossa on madallettu alusta, ja matalaprofiili renkaat, vakio alusta on epävakaa, ja korkeat renkaat tehostavat epävakauden tunnetta ainakin W202 mallissa.
autossa on madallettu alusta, ja matalaprofiili renkaat, vakio alusta on epävakaa, ja korkeat renkaat tehostavat epävakauden tunnetta ainakin W202 mallissa.
Mielestäni renkaat vaikuttaa ko.mallin ajettavuuteen eniten.
Ajellut farkku -98.Diesel ja kesärenkaina 205/55x16 Nokian nrvi:t . Ja paskimmat renkaat mitä maailmanpäällä on tarjolla!
Nytten autossa UG-500 195/65x15 Ja auto kulkee suoraan ,eikä vatkaile jne..
Meni sit (provon) puolelle ,mutta nokian ( nokia ) ei osaa tehdä muuta kun pirun hyviä kumisaappaita!
Kannattaa kokeilla muita renkaita jos vaikka paranisi.
Ajellut farkku -98.Diesel ja kesärenkaina 205/55x16 Nokian nrvi:t . Ja paskimmat renkaat mitä maailmanpäällä on tarjolla!
Nytten autossa UG-500 195/65x15 Ja auto kulkee suoraan ,eikä vatkaile jne..
Meni sit (provon) puolelle ,mutta nokian ( nokia ) ei osaa tehdä muuta kun pirun hyviä kumisaappaita!
Kannattaa kokeilla muita renkaita jos vaikka paranisi.

Hyvät on perät.......
Auti
Millaiset renkaat lie tuossa huojuvassa mallissa alla. Nimittäin jos vaihtaa alkuperäis kokoa suuremmat renkaat tai leveämmät alle, eikä säädätä alustaa eikä korin korkeutta, niin ongelmia seuraa. Lisäksi C:ssä täytyy perän olla aina korkeammalla, kun auto seisoo tasaisella lattialla. Ero noin 5-8 cm. Tätä ei monellakaan renkaiden ja alustan säätö korjaamolla tiedetä. Edelleenkin autoni kulkee, kuin juna, niinkuin edellinenkin C-malli. 

juu renkaita on tosiaan ollu monenkin merkkisiä, ja Nokiat erittäin huonot kyllä.
Joskus kokeilin kaverin ex-sedanilla ajaa,se oli kyllä eri planeetalta, tosi hyvä ja vakaa ajettava.
Tossa on toi Esprit alusta, eli aika matala. ja tohonkin on vaihettu kaikki nivelet, (ala+yläp. jo 180 tkm. kohalla) loput myöh. nyt aj n 275tkm.
Joskus kokeilin kaverin ex-sedanilla ajaa,se oli kyllä eri planeetalta, tosi hyvä ja vakaa ajettava.
Tossa on toi Esprit alusta, eli aika matala. ja tohonkin on vaihettu kaikki nivelet, (ala+yläp. jo 180 tkm. kohalla) loput myöh. nyt aj n 275tkm.
No täällähän on keskustelu menossa! Piti tarkistaa, että olenko mersufoorumilla ollenkaan. Porukalla moititaan mersun ajo-ominaisuuksia
Vertailu nissaniin, toitsuun yms. kun puhutaan ajo-ominaisuuksista on turhaakin turhempaa. Toisaalta onhan autojen (uusien) hankintahinnoissakin eroa. Kyllä kunnossa oleva mersun alusta on ihan eri luokkaa kuin ed. mainitut! Kun ajetaan huonokuntoisilla tai liukkailla teillä on ero mersun eduksi jo niin suuri, että sen huomaa jo kyytiläisetkin:" tämähän kulkee tasaisesti vaikka on näin huono tie"


Vertailu nissaniin, toitsuun yms. kun puhutaan ajo-ominaisuuksista on turhaakin turhempaa. Toisaalta onhan autojen (uusien) hankintahinnoissakin eroa. Kyllä kunnossa oleva mersun alusta on ihan eri luokkaa kuin ed. mainitut! Kun ajetaan huonokuntoisilla tai liukkailla teillä on ero mersun eduksi jo niin suuri, että sen huomaa jo kyytiläisetkin:" tämähän kulkee tasaisesti vaikka on näin huono tie"

Täytyy kyllä todella huonoilla keleillä kiireellä taksia ajaneena todeta etten monella autolla mieluummiin lähde pahaan talvikeliin kuin noilla mersuilla (noi taksikokemukset lähinnä W202:sta ja W203:sta).
Mutta laatuvikoihin mersulla on paneuduttu ihan tehtaankin puolesta eli ovat huomanneet itsekin ettei ihan kaikki ole vanhalla mallilla, mutta tiedostavat sentään asian.
Mutta laatuvikoihin mersulla on paneuduttu ihan tehtaankin puolesta eli ovat huomanneet itsekin ettei ihan kaikki ole vanhalla mallilla, mutta tiedostavat sentään asian.
Re: Mesen ajettavuus
Tämä malli on juuri yksi parhaista mersun alustoista ,jo tehtaalla laitettu vakioa matalampi alusta.PeteP kirjoitti:Toi -99 200 cdi Esprit farkku on kyllä ajettavuudeltaan aika kurja, varsinkin tuulisella kelillä sitä joutuu oikeen pitää tiellä. Wanhat amerikkalaisetki päihittää ajoominaisuuksissa mokoman. säädetty on,uusittu on, renkaita erilaisia ajettu. ei tuo paska kummene.
Itse ajoin reilun 2 vuotta ja oli tosi hyvä koko ajan.Oli kyllä 2000 v,malli.en tiedä onko eroa 99 ?
eihän vain ole alla pirellin renkaat?
Kyllä on joku paikka rikki,aivan varmasti!
Käy ajaa vastaavalla toisella jos ettet usko ,että on hyvä ajaa?
Joo en minäkään ymmärrä et joku rupeaa japseja kehumaan, onhan ne täysin leluja mersuihin verrattuna, kun puhutaan matkustusmukavuudesta jne. Tämän keskustelun tarkoitus ei ollut yleistää!!
VAAN puhutaan mersun tietystä farkusta
onhan toi talvella turvallinen, pysyy kyllä liukkaalla meleko hyvin tiessä. Ja jos puhutaan jostain isosta esim.500 Bensa mesestä niin eiköhän kyyti oo jo huippuluokkaa. se tuli vielä mieleen,että ikävästi jympsähtelee jos esim. asvaltissa katkoja, syynä ehkä toi esprit alusta.


Benzo kirjoitti:Minulla on W202 sedan mallia, ja kaikki alustassa, nivelet, puslat, raidetangot iskarit ym on alkuperäiset tehtaan asentamat, ja kunnossa, auto menee ja kulkee aivan kuin unelma, parempaa autoa saa ajettavuudessa hakea, mutta
autossa on madallettu alusta, ja matalaprofiili renkaat, vakio alusta on epävakaa, ja korkeat renkaat tehostavat epävakauden tunnetta ainakin W202 mallissa.
Kyllä W202 kulkee vakioalustallakin kuin juna, kun kaikki paikat ovat kunnossa( itselläni aj. vain 90tkm ) ja ajan ilmanmuuta mieluummin alkuperäisellä rengaskoolla pehmeästi, kuin kuuntelen matalaprofiilien jyrinää.
Pasi M. kirjoitti:Onhan se valitettava tosiasia, että Mersun laatu on huonontunut viime vuosina ja muiden parantunut. Enää ei Mersu ole ylivertainen kestävyydessä, jälleenmyyntiarvossa, turvallisuudessa, ergonomiassa / muotoilussa,suorituskyvyssä eikä kovin monessa muussakaan asiassa. Mielestäni Mersut ovat nykyään ehdottomasti liian kalliita laatuunsa nähden, sekin on valitettavaa. Jos olisi pakottava tarve ostaa uusi auto, voisi se yhtä hyvin olla Jagge, Bemu, joku amerikkalainen tai peräti isokoneinen japskisedani. Tottakai Mersu on aina Mersu, mutta...
No yhdessä asiassa olen samaa mieltä, nimittäin hinta on jo nyt kyllä sillä tasolla, ettei tavan ihminen pysty siitä enää enempää maksamaan.
Kun nyt viimeisintä autoani olin vaihtamassa, niin ajelin kyllä monenlaisilla autoilla, mutta aina vaan tuli palattua tiettyyn merkkiin.
Syynä oli nimenomaan ne ajettavuuteen ja ergonomiaan ja hiljaisuuteen ja....... liittyvät tekijät. Pitävällä alustalla mersu on hyvä ajaa, jos on kunnossa.
Ei se mersua mitenkään himmennä, että muillakin valmistajilla alkaa autot olla hyviä.
Mesessä on jo perusmallissa aika hyvä varustelu, jos niinhin muihin "laatumerkkeihin" ostaa samat vermeet, niin hintaero kutistuu mitättömäksi.
Laadun huononemisesta en ole kyllä samaa mieltä, ja minulla on kuitenkin omakohtaisiakin kokemuksia. Ainut vika, mikä on autossa ollut on lommo konepellissä, jonka joku ohikulkija on siihen lyönyt.
Autostahan nimenomaan heti huomaa, vaikka kuuromykkäsokea heti, että nyt ollaan laatuauton kyydissä.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ei henk.koht.
Emännän porukat hommas minun vihjailuista vaihtaa Toyota Carina e:n (93) pois ja niin ne hommas C180 alle (avantgarde varustus) ja nyt eivät enää muuta merkkiä ottas!
Aikasemmin appiukko ei edes ite pessyt autoa, mut nyt hinkkaa joka viikko (ollu niillä vuoden päivät)! Ei anna ees muitten pestä..
Kuten en minäkään!
Emännän suku oli vähän mersuvastaista porukkaa kun minä sinne jalallani astuin, mut nyt ainakin anoppilassa tykätään kovasti! Appiukko tuumas että ei oo ikinä ajanu noin hyväntuntusella autolla
Aikasempia "röttelöitä" on ollut mazda, subarua, toyota, fiat ymym... nyt vasta tajus... se huomas ku ite n.3 vuotta ajoin aina pihaan mersulla, et mites toi ny noin.... en paljoa kehunu, jotta ei menis maku ja "suuttus", mut aina ku kysy mun autosta, ni kerroin kyl varovasti FAKTOJA mersuista ja näin siinä on nyt sitte käyny, et sukuun tuli (n.1v sitte) jälleen yksi mersu lisää..
Meni välillä vähän ohi aiheesta
, mutta tarkotus oli sanoa, että PERIAATTEEN mies osti kuin ostikin mersun ja (C180, vm00) nyt kehuu sitä huoletta muille.... 


Emännän suku oli vähän mersuvastaista porukkaa kun minä sinne jalallani astuin, mut nyt ainakin anoppilassa tykätään kovasti! Appiukko tuumas että ei oo ikinä ajanu noin hyväntuntusella autolla

Aikasempia "röttelöitä" on ollut mazda, subarua, toyota, fiat ymym... nyt vasta tajus... se huomas ku ite n.3 vuotta ajoin aina pihaan mersulla, et mites toi ny noin.... en paljoa kehunu, jotta ei menis maku ja "suuttus", mut aina ku kysy mun autosta, ni kerroin kyl varovasti FAKTOJA mersuista ja näin siinä on nyt sitte käyny, et sukuun tuli (n.1v sitte) jälleen yksi mersu lisää..

Meni välillä vähän ohi aiheesta


MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81