Hei foorumilaiset!
Olen etsimässä hyviä talvirenkaita 205/55 16, CDI Sportcoupeen vm 2006. Takavetoinen ja kevyt on melko liukas yhdistelmä, minkä viime talvena totesin. Nyt kaipaisin vinkkejä nastarenkaista, jotka olette todenneet hyviksi Mersun alla. Nyt ei hinta ole esteenä kun puhutaan turvallisesta työmatka-ajosta huonokuntoisilla teillä. Kiitos jo etukäteen.
Talvirenkaat
Re: Talvirenkaat
Uusin Continental taisi voittaa taannoin ilmestyneessä valtamediassa (=TM) talvirengasvertailun. Yleensä myös ollut varma valinta Mersun renkaaksi.
1. Continental IceContact2, 2. Hankook Winter I*Pike RS+, 3. Nokian Hakkapeliitta 9. Itse keikuin Continentalin ja Nokian välillä omaan 204 4maticciin. Hintaluokka ~sama, ominaisuuksissa ei ilmeisesti hirveästi eroa. Päädyin valitsemaan Nokian Hakkapeliitta 9:n Hakka-Turvan vuoksi:
"Hakka-turva on Nokian Hakka ja Nokian Hakkapeliitta -rengassarjan mukana tuleva ainutlaatuinen palvelu, joka takaa sen, että jos asianmukaisesti käytetty rengas rikkoutuu tapaturmaisesti korjauskelvottomaksi, saat tilalle uuden vastaavan tuotteen veloituksetta Nokian-renkaita myyvästä liikkeestä Suomessa, Ruotsissa tai Norjassa.".
"Hakka-turva on Nokian Hakka ja Nokian Hakkapeliitta -rengassarjan mukana tuleva ainutlaatuinen palvelu, joka takaa sen, että jos asianmukaisesti käytetty rengas rikkoutuu tapaturmaisesti korjauskelvottomaksi, saat tilalle uuden vastaavan tuotteen veloituksetta Nokian-renkaita myyvästä liikkeestä Suomessa, Ruotsissa tai Norjassa.".
Kaivoin sitten tuon testin vielä esiin ja yksi havainto sillä perusteella vielä hankintaa ja harkintaa hämärryttämään
:
Eli kakkoseksi testissä vain niukasti Contille hävinnyt Hankook on myös ylivoimaisesti näitä kahta muuta kärkirengasta edullisempi rengas ainakin testissä ilmoitettujen hintaluokkien perusteella. Tosielämässä tietty kannattaa toki kysellä tarjouksia, mutta tuossa lehdessä luetussa näin.

Eli kakkoseksi testissä vain niukasti Contille hävinnyt Hankook on myös ylivoimaisesti näitä kahta muuta kärkirengasta edullisempi rengas ainakin testissä ilmoitettujen hintaluokkien perusteella. Tosielämässä tietty kannattaa toki kysellä tarjouksia, mutta tuossa lehdessä luetussa näin.
Täällä ainakin paikallisella rengasliikkeellä toi contin sarja 130€ kalliimpi kuin hankook. Ittee kiinnostais toi hankook kovasti. Koko siis 205/55 16
-
- Vakiokalustoa
Luulempa että normaalille kuskille kärkipään renkaiden erot ei käytännön elämässä näy pito ominaisuuksissa, mutta hinta ja melu näkyy ja kuuluu. Itse päädyin kanssa tuohon hakkapeliita 9 renkaaseen kahdesta syystä, tuttava kehui niitä hiljaisimmiksi nastarenkaiksi mitä hänellä ollut ja toiseksi tuon hakka turva on ihan pätevä lisä, sen piikkiin olen renkaan toissa kesänä saanut uusittua vaikka ite sen huolimattomuuttani paskaks ajoin.mikaman kirjoitti:1. Continental IceContact2, 2. Hankook Winter I*Pike RS+, 3. Nokian Hakkapeliitta 9. Itse keikuin Continentalin ja Nokian välillä omaan 204 4maticciin. Hintaluokka ~sama, ominaisuuksissa ei ilmeisesti hirveästi eroa. Päädyin valitsemaan Nokian Hakkapeliitta 9:n Hakka-Turvan vuoksi:
No nyt on muutama sata kilometriä kokemumusta noista hakkapeliitta 9 renkaista koossa 225/45r17 ja aluksi meinasi tulla sydänkohtaus kun jo 60km/h vauhdissa alkoi sellainen jollotus ääni niistä kuulua joka paheni mitä kovempaa ajoi, noh rengaspainet olivat laitettu rengasliikkeessä 2,4bar eli aika alakanttiin ja kävin ne nostamassa 2,8bariin ja jollotus hävisi heti kokonaan ja täytyy sanoa että todellakin hiljaiset nastarenkaat paljaalla asfaltilla. Ja tuolla liukkailla lumisilla ja sohjoisilla teillä aamupäivän ajaneena voi vain kehua että pitoa riittää varmasti enemmän kuin tarpeeksi ja sivuttaispito erityisen hyvää kovaa kaarteeseen ajettaessa. Ja hyvin tuntuu rullaavan, tais saada kehuja jossain testeissä pienimmästä vierintävastuksesta nastarenkaissa. Olen todella tyytyväinen hankintaan vaikkakin kallis rengas harmitti ostaa, mut rengasmelua nastarenkaissa aina vihanneena nyt voi vain hymyillä!