
EDIT: Niin ja jakajan kansi on vaihdettu Boschilaiseen. Pyörijänkin vaihdoin Motonetin tarvikkeeseen, en muista merkkiä, ehkä Intermotor? Pyörijä on sen verran yksinkertainen osa että siinä tuskin on eroa tarvike/"laatu"osan välillä(?)
Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
Kerros tällaiselle noviisille, et millainen homma se suuttimien vaihto on? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään päivän proggisacparma kirjoitti:Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
En itse tehnyt vaihtoa. Vaihdatin suuttimet huollon yhteydessä. Toivoittavasti joku joka on vaihtanut antaa sinulle ohjeet vaihtoonBenDilde kirjoitti:Kerros tällaiselle noviisille, et millainen homma se suuttimien vaihto on? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään päivän proggisacparma kirjoitti:Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa?
Tutustuin Youtuben ihmeelliseen maailmaan ja eihän se ole homma eikä mikään. Suuttimelta polttoaineputki irti ja suuttimen lukitusruuvi irti. Sitten se putki nousee ylös ja uusi putki uudella kumilla paikalleen ja polttoaineputki kiinni. Jopa meikä pystyy tuohonacparma kirjoitti:En itse tehnyt vaihtoa. Vaihdatin suuttimet huollon yhteydessä. Toivoittavasti joku joka on vaihtanut antaa sinulle ohjeet vaihtoonBenDilde kirjoitti:Kerros tällaiselle noviisille, et millainen homma se suuttimien vaihto on? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään päivän proggisacparma kirjoitti:Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa?
.
Se kuppitiiviste uusi ja olikohan siellä vielä o-rengas? Mutta selvitä ettei ole kansipahvissa vuoto, noissa kun menee myös pahveja.BenDilde kirjoitti:Tutustuin Youtuben ihmeelliseen maailmaan ja eihän se ole homma eikä mikään. Suuttimelta polttoaineputki irti ja suuttimen lukitusruuvi irti. Sitten se putki nousee ylös ja uusi putki uudella kumilla paikalleen ja polttoaineputki kiinni. Jopa meikä pystyy tuohonacparma kirjoitti:En itse tehnyt vaihtoa. Vaihdatin suuttimet huollon yhteydessä. Toivoittavasti joku joka on vaihtanut antaa sinulle ohjeet vaihtoonBenDilde kirjoitti:Kerros tällaiselle noviisille, et millainen homma se suuttimien vaihto on? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään päivän proggisacparma kirjoitti:Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa?
.
Onko akku kunnossa? Mulla teki huonon akun kanssa sitä että tyhjäkäynti oli liian pienellä. Tosin huomasi myös siitä että pyyhkijä toimi tosi laiskasti jne...BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
Akku on vasta uusittu ja hyvässä kunnossa. Tyhjäkäynnillä lataus on 14V. Taidan nyt ensin kokeilla vaihtaa nuo suuttimet, ei ole iso sijoitus ja 483tkm ajetut alkaa olla jo ehkä tehtävänsä tehneetmustavihannes kirjoitti:Onko akku kunnossa? Mulla teki huonon akun kanssa sitä että tyhjäkäynti oli liian pienellä. Tosin huomasi myös siitä että pyyhkijä toimi tosi laiskasti jne...BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
Se lisäilmaluisti (tyhjäkäyntimoottori) saattaa olla sitten tosi paskainen, yhdessä liottelin bräckleanissa kahteen kertaan ja yön yli toisella kerralla mutta piti pestä ultraäänipesurissa ennenkuin lähti toimimaan.BenDilde kirjoitti:Akku on vasta uusittu ja hyvässä kunnossa. Tyhjäkäynnillä lataus on 14V. Taidan nyt ensin kokeilla vaihtaa nuo suuttimet, ei ole iso sijoitus ja 483tkm ajetut alkaa olla jo ehkä tehtävänsä tehneetmustavihannes kirjoitti:Onko akku kunnossa? Mulla teki huonon akun kanssa sitä että tyhjäkäynti oli liian pienellä. Tosin huomasi myös siitä että pyyhkijä toimi tosi laiskasti jne...BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaaJossain välissä kun on aikaa, voisi kai myös sen tyhjäkäynti venttiilin tarkastaa ja putsailla jos sillä olis mitään tekoa asialle.
Suuttimet on käytetty irti ja on ihan selkeästi ainakin yksi jo huono. Mittarissa on 430tkm. Sinällään ei ole iso sijoitus uusia ne koska jossain vaiheessa kuitenkin pitää vaihtaa ja alkaahan nuo loputkin jo ehtoopuolella olla. Termarin voisin kyllä samantien vaihdella.R-N-X kirjoitti:Paljos kilometrejä on mittarissa, en kyllä suuttimia lähtisi suinpäin vaihtelemaan. Oma on ajettu ~400tkm alkuperäisillä suuttimilla ja rajoitusten mukaan ajettaessa viimeinen tankkaus oli 7,7L talvirengastuksella. Ite vaihtaisin ensitilassa tuon termarin, alilämpöisyys ei oo hyvästä. En tiedä miten nuo vaikuttaa, mutta pa-pumpun rele on myös kytköksissä tuohon kylmäkäyntirikastukseen ja tuolla vilkkuu monessa kohtaa tuo 60 astetta https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=681585" onclick="window.open(this.href);return false;
Raportoihan sitten, mitä tapahtui ensimmäisen avaimenkäännön jälkeen.BenDilde kirjoitti:Nonniin, vihdoinkin Posti-Pate kiikutti uudet suuttimet kotiin. Tarviiko vaihdon jälkeen seoksia säätää vai osaako ruisku vetää säädöt itse kohdilleen uusilla suuttimilla?
-mistä tilasit omaan autoosi suuttimet?BenDilde kirjoitti:Kappas kehveliä. Tänään vaihdoin suuttimet ja polttoainesuodattimen. Muuten oli iisi ja nopea homma, suodattimella meinasi vaan olla kierteet niin ruosteessa että meinas olla vaikea saada auki. Noinkohan on koska viimeksi vaihdettu. Suuttimet oli sen näköiset että aikaisemminkin olis voinut vaihtaa.
Ekan startin aikana ajattelin että eikö se saatana vieläkään korjaantunut kun sai sahata hemmetin kauan että lähti käyntiin ja tyhjäkäynti edelleen perseellään. Hetki kun auto oli käynyt ja ajelin pienen lenkin niin penteles. Auto reagoi kaasuun samantien ja vetää todella nätisti. Ihan kuin automaattikin vaihtaisi pehmeämminEn tiennytkään että Mersu oikeasti heti vastaa pedaaliin kun kaasua antaa. Eli kaikinpuolin erityisen onnistunut ja tarpeellinen operaatio. Nyt pitää vielä seurailla että miten vaikuttaa kulutukseen.
mercedesbenz_ukko kirjoitti:BenDilde kirjoitti:Kappas kehveliä. Tänään vaihdoin suuttimet ja polttoainesuodattimen. Muuten oli iisi ja nopea homma, suodattimella meinasi vaan olla kierteet niin ruosteessa että meinas olla vaikea saada auki. Noinkohan on koska viimeksi vaihdettu. Suuttimet oli sen näköiset että aikaisemminkin olis voinut vaihtaa.
Ekan startin aikana ajattelin että eikö se saatana vieläkään korjaantunut kun sai sahata hemmetin kauan että lähti käyntiin ja tyhjäkäynti edelleen perseellään. Hetki kun auto oli käynyt ja ajelin pienen lenkin niin penteles. Auto reagoi kaasuun samantien ja vetää todella nätisti. Ihan kuin automaattikin vaihtaisi pehmeämminEn tiennytkään että Mersu oikeasti heti vastaa pedaaliin kun kaasua antaa. Eli kaikinpuolin erityisen onnistunut ja tarpeellinen operaatio. Nyt pitää vielä seurailla että miten vaikuttaa kulutukseen.
Autodoc.com kautta. Boschilaiset messinkisuuttimet oli jonkun parikymppiä kappale, eli puoleen hintaan mitä esim Motonet myy reilun 40 euron kappalehintaan .
-mistä tilasit omaan autoosi suuttimet?