mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ääni tälle, paremman puoliskon ranskanpullassa oli joku idiootti edellinen omistaja korjannut vesipumpun vuodon tuollaisella aineella. Termarikotelo ihan tukossa, vesipumppu silti entinen, lämppärin kenno vaihdettava ennenkuin tuli kuntoon. Mitkään huuhtelupesut ei auttaneet. Oikeastaan nuo aineet pitäisi kieltää.finnstar kirjoitti:lämmityslaitteen kenno voi olla tukkeentunut...
tai sitten tällä itse aiheutettu vikavelnumm kirjoitti:Kesällä oli jäähdytin yläpään vuoto,laitoin purkin jäähdytimen paikkaus ainetta jäähdytimen nesteeseen. En tiedä onko sillä merkitystä tähän ongelmaan, lämmöt on 85.-88 c tänään ajaessa näytäisi olevan kunnossa se puoli
Jommassa kummassa syyala kulmassa,velnumm kirjoitti:Missä kohtaa tyjennys roppu siaitsee nokastapäin katsottuna,täytyykö avata etupohjalevy pois että pääsee ropuun käsiksi.
203 niin moista osaa ei olemittari kirjoitti:[Autoni on MB cdi sedan. w203, lämmitys ei puhalla kuumaa ilmaa ,täydellä teholla tulee vain haalean lämmintä ilmaa.
mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään.]
Vesiventtiili on rikki, noin ainakin omassani W211.
toinen Läpötilan tunistin rikki yleensä katossa olevamiksalo kirjoitti:Jatketaan tässä hyvin alkanutta topikkia.
Monella muullakin varmaan vastaavaa ongelmaa ainakin tuon alkupään 203:en kanssa.
Itsellä 203 puhaltaa joko kylmää tai kuumaa.
Lämmönsäätöpaneli on jo kokeeksi vaihdettu ja ei vaikutusta,
Mikä tässä vehkeessä tuota lämpöä säätää ja mistä sen löytää???
Onhan termostaati kunnossavelnumm kirjoitti:Autoni on MB cdi sedan. w203.007w lämmitys ei puhalla kuumaa ilmaa ,täydellä teholla tulee vain haalean lämmintä ilmaa.
mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään.
Joo, unohda tämä korjaaja.sama mies ilmoitti että sähköinen lämpötilan säätö moottori säätää automaatisesti veden virtausta saa käskyn läpötilan antureilta, todennäkösesti tiensä päässä siaitsee kullemma lämmitin kennon lähellä ei muistanut pääsikö siihen kiinni alakautta tai sitten kammarin puolelta
Pystyykö katossa tai paneelissa olevan lämpötilan tunnistimen testaamaan?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 20.10.2017 18:37toinen Läpötilan tunistin rikki yleensä katossa olevamiksalo kirjoitti:Jatketaan tässä hyvin alkanutta topikkia.
Monella muullakin varmaan vastaavaa ongelmaa ainakin tuon alkupään 203:en kanssa.
Itsellä 203 puhaltaa joko kylmää tai kuumaa.
Lämmönsäätöpaneli on jo kokeeksi vaihdettu ja ei vaikutusta,
Mikä tässä vehkeessä tuota lämpöä säätää ja mistä sen löytää???
Aika tarkalleen vuosi mennyt edellisestä viestistä ja tästähän on hyvä jatkaa.zukka kirjoitti: ↑Ke 28.12.2022 18:58Pystyykö katossa tai paneelissa olevan lämpötilan tunnistimen testaamaan?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 20.10.2017 18:37toinen Läpötilan tunistin rikki yleensä katossa olevamiksalo kirjoitti:Jatketaan tässä hyvin alkanutta topikkia.
Monella muullakin varmaan vastaavaa ongelmaa ainakin tuon alkupään 203:en kanssa.
Itsellä 203 puhaltaa joko kylmää tai kuumaa.
Lämmönsäätöpaneli on jo kokeeksi vaihdettu ja ei vaikutusta,
Mikä tässä vehkeessä tuota lämpöä säätää ja mistä sen löytää???
Tai onko paineilmalla mahdollista putsata niitä purkamatta mitään?
Vuosia ajoin käytännössä koskematta paneelin säätöihin.
Säätö oli 20-21c ympäri vuoden.
Nyt kuitenkin tuolla säädöllä tulee autossa hiki muutaman kymmenen km matkalla pienellä pakkasella.
Kylmää saa puhaltamaan kun laittaa säädön pienimmälle lämpötilalle. Kuumaakin saa puhaltamaan laittamalla kuumalle, tuolla 20-21c säädöllä tulee koko ajan vähän lämmintä.
Toimii siis käytännössä manuaali ilmastoinnin tavoin.
Moottorin lämmöt normaalit.
W203 2006
IUhan ohulella edoskopilla malilla mihin saa työkluja kiinni ja ohjatuut ilmakanavien kauttazukka kirjoitti: ↑Ke 20.12.2023 16:16Aika tarkalleen vuosi mennyt edellisestä viestistä ja tästähän on hyvä jatkaa.zukka kirjoitti: ↑Ke 28.12.2022 18:58Pystyykö katossa tai paneelissa olevan lämpötilan tunnistimen testaamaan?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 20.10.2017 18:37toinen Läpötilan tunistin rikki yleensä katossa olevamiksalo kirjoitti:Jatketaan tässä hyvin alkanutta topikkia.
Monella muullakin varmaan vastaavaa ongelmaa ainakin tuon alkupään 203:en kanssa.
Itsellä 203 puhaltaa joko kylmää tai kuumaa.
Lämmönsäätöpaneli on jo kokeeksi vaihdettu ja ei vaikutusta,
Mikä tässä vehkeessä tuota lämpöä säätää ja mistä sen löytää???
Tai onko paineilmalla mahdollista putsata niitä purkamatta mitään?
Vuosia ajoin käytännössä koskematta paneelin säätöihin.
Säätö oli 20-21c ympäri vuoden.
Nyt kuitenkin tuolla säädöllä tulee autossa hiki muutaman kymmenen km matkalla pienellä pakkasella.
Kylmää saa puhaltamaan kun laittaa säädön pienimmälle lämpötilalle. Kuumaakin saa puhaltamaan laittamalla kuumalle, tuolla 20-21c säädöllä tulee koko ajan vähän lämmintä.
Toimii siis käytännössä manuaali ilmastoinnin tavoin.
Moottorin lämmöt normaalit.
W203 2006
Eli ilmastointi on koko ajan toiminut manuaali ilmastoinnin tavoin, lämpöä saa säädellä nupikasta ettei ole kylmä tai kuuma.
Aiemmin tänä vuonna kokeilin toista käytettyä kattovaloyksikköä jossa on toinen lämpötila anturi, ei vaikutusta. Oli kyllä pre fl:stä otettu, tämä on fl.
Kokeltu muutamaan kertaan tuota näppäimillä läppien sopeutusta foorumilta löytyneen ohjeen mukaan, ei kai mennyt läpi kun lämppäri jäi muistaakseni huutamaan täysille vaikkei olisi pitänyt niin tehdä jos menee onnistuneesti läpi.
Nyt kuitenkin alkanut tulemaan pelkästään haaleaa vaikka lämmöt ovat täysillä ja ajaa 100km. Lämmöt nousevat normaalisti.
Huomenna tulee uusi paisuntasäiliö kun vanhasta oli alaletkunippa murtunut ja sitten pääsee jatkamaan. Silikaattipussi oli ehjä. Nesteet olleet aina kirkkaat ja vaihdeltu muutaman vuoden välein.
Huuhtelin tänään moottoria ja sisäkennoa laskemalla vettä molempiin suuntiin parhaani mukaan. Huomenna voisi vielä kokeilla puhdistusainetta, vaikka ei tuolta veden mukana ainakaan mitään ylimääräistä näyttänyt tulevan.
Mitä kautta pääsisi tuohon ilmanohjausläppään parhaiten käsiksi jos sitä koittaisi huomenna tutkia jos on aikaa?
Radio, ilma tötteröt, jalkojen pällä olevt muovit ja muut hilpeet siitä pois, niin voi tuurilla säästyä koko purulta (kun ei muista mikä niistä säätimistä on missäkin osaan pääsee niin käsisksi)zukka kirjoitti: ↑Ke 20.12.2023 20:43 Tuo oma endoskooppi on aika huono, mutta voihan sillä kokeilla katsoa sinne josko jotain näkisi.
Pystyykö starilla tekemään tai päättelemään mitään jos kokeilee läppiä ajella eri asentoihin?
En ole varma toimiiko tuo uusi muxi joka on jo noin vuoden päivät ollut paketissaan, mutta jos se vaikka sattuisi toimimaan vanhan ohjelman kanssa.
Koitin googlailla ohjeita kojelaudan purkuun, mutta suurin osa oli vain radion purkuja tai pre fl mallista.
Onko kenelläkään antaa linkkiä fl mallin koko kojelaudan irroitukseen?