A160CDI W169 - lataus hävisi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joe cool
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 19.10.2015 00:27
Paikkakunta: Helsinki

A160CDI W169 - lataus hävisi

Viesti Kirjoittaja joe cool »

Otsikon 160 CDI pelasi mainiosti viime talven. Seisoi kesän ja viimeiset 1,5 kk koivun alla sateessa. Akku oli hiipunut ja auto piti panna käyntiin apukaapeleilla. Tämän jälkeen pari päivää C-Tek laturissa ja hienosti tuli laturista vihreää valoa, että kaikki OK.

Muutaman sekunnin käynnin jälkeen syttyi herja, Coolant, visit workshop.

Vettä oli riittävästi paisuntasäiliössä, silti lisäsin vähän. Ei vaikutusta.

Sitten auto käyntiin ja ajoon. Seuraavana iltapäivänä alkoi ajotietokoneesta pukata koodia, oli alhaista lauatus ja sitten pikkuhiljaa kaikki herjat putkeen. Sain pienne ajon hoidettua ja taas pariksi päiväkäsi lataukseen piuhan päähän sisätiloissa. Kaikki herjat sitä Coolant'ia lukuunottamatta häipyvät, kun akku on ladattu ja kaikki toimii hyvin.

Akku latautuu, mutta koneen käydessä auton oma laturi ei anna mitään. Jännite putoaa 12,6 V nopeasti käynnin aikana alle 12V.

Voiko laturi ottaa siipeensä 1,5 kk ulkona seisonnasta? Missä se laturi edes on, moottorin allako? Päällä ei näy mitään?

Motonet ja Merteil eivät mainitse kunnostetutsta tai uudesta laturista mitään nettisivuillaan. Ei kai se vaan ole pelkkää marmoritiskitavaraa?

Onko näihin jouduttu usein latureita uusimaan ja mistä niitä sopuhintaan saisi?

Voiko olla joku muu kohta, onko siellä erillistä latausrelettä tms. mikä voisi kärähtää tai muuten hajota, kun akku pääsee tyhjenemään?

Autolla on ajettu vasta 230 000 km, joten aika lyhyt ikä laturille...

Vinkkejä ottaisin vastaan kiitollisena.
Vastaa Viestiin