elikkäs tuo minun mersu 2l ruiskukoneella eli tällä jetronicin "huipulla" ruiskulla nykii kiihdyttäessä ja varsinkin ylämäkiin rasitusta vasten.. Siinä 60-70km/h nyhtää pahiten kaupunkiajossa. Osia joita olen jo vaihtanut ovat: tulpat,tulpanjohdot,ruiskusuodatin,virranjakajan kansi ja pyörijä,ilmansuodatin samoin ruisku on käytetty säädettävänä. Myös kylmänä, kun käynnistää niin ei tahdo jaksaa käydä kunnolla ennenkun kone lämpeää tai poleksii hetken kaasua. Alkaa olla tilanne toivoton tämän mersun kanssa joten täytyy neuvoja kysellä!
En tunne mikä ruisku noissa 190:ssä on, mutta itselleni tuli heti mieleen se ilmaläpän potentiometri, ja sen mahdollinen kuluminen. Onko siinä itse imusarjassa kiinni olevassa hepsukassa, läppä joka liikkuu ilmavirran mukana , ja liikuttaa jotain osaa pitkin liukupintaa antaen eri läpän asennoissa eri vastusarvoja ruiskun aivoille?
Aiheuttaa juurikin tuollaisia outouksia.
Kaippa tätä ketjua saa lainata kun sama auto ja vähän samaa vikaa?
Eli samalla myllyllä vm88 auto ja ennen lähti käyntiin toisella starttauksella, nyt ei ollenkaan. Tai lähtee ja kaasulla saa muutaman sekunnin pidettyä käynnissä sitten sammuu.
Vaihdettua osaa: polttoaine suodatin, pyöriä ja sen kansi, tulpat, yj-rele ja pensapumpun rele vaihdettu uusiin, lambda, kampiakselin asento tunnistin, kasa huohotinletkuja, määränjakajan kumi.
Eilen pääsin siihen pisteeseen kun täältä jotaki vanhaa ketjua luin niin käskettiin pakkoohjata bensapumppu pyörimään koko ajan yhdistämällä navat 7-8, näin tein ja auto käynnistyy ja otti iloisesti kierroksia! Missä se vika sitten nyt on jos se Sillon pelaa kun bensapumppu pyörii koko ajan? Kuuluuhan sen oikeasti käydä vain silloin kun virrat laittaa päälle pari sekkaa?
noniin jatketaas taas.. kokeilin tuossa omassa mersussa huvikseen tuollaista motonetin 7e= stp puhdistusainetta ja nykimissen poistajaa.. nooooh kyllähän se toimi eikä nykinyt juurikaan, kun kyseistä ainetta oli tankissa. Mutta nyt uudella tankillisella ilman mitään mössöjä sama nykiminen jatkui.??
noniin vianpaikannus jatkukoon.. eli huomasin jotta mittaristossa oleva economy viisari kylmällä koneella ainakin hummaa aika rankasti samoin kone käy todella epätasaisesti. hetkittäin ihan ok. sitten taas tuntuu kuin kone haluaisi hypätä ulos autosta..
atlas kirjoitti:Ekakssi ain katso yj-rel tinaile se uudelleen ja sitten ilmavuotojen kimppuun.
mercedesbenz_ukko kirjoitti:noniin vianpaikannus jatkukoon.. eli huomasin jotta mittaristossa oleva economy viisari kylmällä koneella ainakin hummaa aika rankasti samoin kone käy todella epätasaisesti. hetkittäin ihan ok. sitten taas tuntuu kuin kone haluaisi hypätä ulos autosta..
Koititko tinata sen YJ-releen uudelleen?
Mulla itellä autto kyseinen operaatio edellisen mersun käyntiongelmiin.
Niin toi rele on yleisin syypää kaikkeen mutta jos nykimistä paljon on kaikki alipainevuodot tukittava eli etsiä paikkoja.
Pika korjauksia yhdellä osalla vaihtoon ei ole...varmasti löytyy muutakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Niin toi rele on yleisin syypää kaikkeen mutta jos nykimistä paljon on kaikki alipainevuodot tukittava eli etsiä paikkoja.
Pika korjauksia yhdellä osalla vaihtoon ei ole...varmasti löytyy muutakin.
-tekeekö noilla motonetin yj-releillä yhtään mitään?
Noniin nyt on yj-rele tinailtu uudestaan. Muutosta ehkä vähän parempaan. Kylmäkäynnistys on vaan kohtalaisen hankalaa. Hinkkuuttaa hetke jotta lähtee ja kun saa käyntiin niin käy todella huonosti hyrskää ja heiluu koko auto ihan järettömästi ennenkun pitää hetken kaasua enemmän.. Tätä tapahtuu vaikka auto olisi 2h käyttämättä tällä kelilillä eli noin +-0
eli jatkakaamme tutkimuksia. nykii edelleen osittain, välillä ei yhtään ja välillä vähän enemmän. Tapahtuu ihan kaasupohjassakin pientä nytkettä. Mistä lähteä vielä vikaa paikantamaan? Alkaa olla toivottomuuden rajamailla. Ainut mikä auttaa sen hetken on bensansekaan laitettavat puhdisteaineet. En uskoisi, että imuvuotoja olisi, koska olen koittanut niitä etsiä, muttei näkyvää ole.
Terve! Mulla on tollane mb 190 2.3 bensa vm 89. Kesällä toimi oikeen hyvin kunnes sammutettiin kaupan pihhaan ja siitä ei ennää käynistyny. Noo siihen vaihettii puola ja virranjakajan kansi ja pyörijä. Lähti käyntiin ku aikansa sahas ja kävi oikeen. Nyt pitkästä aikaa yritin käyntiin ni ei mihinkään. Hörähtää vaan ja taas vaa starttaa. Sitteku oottaa vähä aikaa nii taas hörähtää mutta ei kuitenkaan lähe.sytytyksen ajotuksen säätö ei tunnu vaikuttavan yhtään mihinkään. Mikähä tuosa kotterosa on oikee vikana. Kertokaapa joku nii pääsis ajelee
Lisää vikatutkimusta ja edistystä jollakin tasolla. Eli nykyisin tapahtuu kyseistä. Auto, kun on ihan lämmin ei nyhdä ollenkaan. Kylmänä kylläkin samoin kylmänä käynnissä kestäminen alkuun on hankalaa jossei vähän poleksi kaasua. Lämpinä sitten käynnistäessä käy hetken kolmella ja kaasua, kun polkaisee alkaa käydä kaikilla. Ajossa ei mitään ongelmaa.. liekkö nuo motonetin tulpanjohdot sitten ihan sutta ja sekundaa..?
mercedesbenz_ukko kirjoitti:Lisää vikatutkimusta ja edistystä jollakin tasolla. Eli nykyisin tapahtuu kyseistä. Auto, kun on ihan lämmin ei nyhdä ollenkaan. Kylmänä kylläkin samoin kylmänä käynnissä kestäminen alkuun on hankalaa jossei vähän poleksi kaasua. Lämpinä sitten käynnistäessä käy hetken kolmella ja kaasua, kun polkaisee alkaa käydä kaikilla. Ajossa ei mitään ongelmaa.. liekkö nuo motonetin tulpanjohdot sitten ihan sutta ja sekundaa..?
Ootko mitannu/testannu kylmäkäynnistyssuutinta, toimiiko se & millä tolalla on ruiskun lämpötila-anturit.
Mulla huonot tulpanjohdot aiheutti nykimistä nimenomaan lämpimällä koneella, kylmänä pelas ihan ok. Nyt on ollu Motonetin Intermotorin johdot jonkun 30tkm ja mulla ei ainakaan valittamista. Nyhtäminen / putkessa tupsahtelu tyhjäkäynnillä loppui kuin seinään.
mercedesbenz_ukko kirjoitti:Lisää vikatutkimusta ja edistystä jollakin tasolla. Eli nykyisin tapahtuu kyseistä. Auto, kun on ihan lämmin ei nyhdä ollenkaan. Kylmänä kylläkin samoin kylmänä käynnissä kestäminen alkuun on hankalaa jossei vähän poleksi kaasua. Lämpinä sitten käynnistäessä käy hetken kolmella ja kaasua, kun polkaisee alkaa käydä kaikilla. Ajossa ei mitään ongelmaa.. liekkö nuo motonetin tulpanjohdot sitten ihan sutta ja sekundaa..?
Ootko mitannu/testannu kylmäkäynnistyssuutinta, toimiiko se & millä tolalla on ruiskun lämpötila-anturit.
Mulla huonot tulpanjohdot aiheutti nykimistä nimenomaan lämpimällä koneella, kylmänä pelas ihan ok. Nyt on ollu Motonetin Intermotorin johdot jonkun 30tkm ja mulla ei ainakaan valittamista. Nyhtäminen / putkessa tupsahtelu tyhjäkäynnillä loppui kuin seinään.
Kyllä tämä käyntiin lähtee ihan ok. Käynnissä vaan alkuun käy todella alhaalla ja heikosti. Itsellä kyseiset motonetin johdot olleet jonkun tonnin about. alkuun toimi paremmin, mutta nyt taas vähän alkaa oireilla samaa tapaa niinkuin aiemmin.
mercedesbenz_ukko kirjoitti:Lisää vikatutkimusta ja edistystä jollakin tasolla. Eli nykyisin tapahtuu kyseistä. Auto, kun on ihan lämmin ei nyhdä ollenkaan. Kylmänä kylläkin samoin kylmänä käynnissä kestäminen alkuun on hankalaa jossei vähän poleksi kaasua. Lämpinä sitten käynnistäessä käy hetken kolmella ja kaasua, kun polkaisee alkaa käydä kaikilla. Ajossa ei mitään ongelmaa.. liekkö nuo motonetin tulpanjohdot sitten ihan sutta ja sekundaa..?
Ootko mitannu/testannu kylmäkäynnistyssuutinta, toimiiko se & millä tolalla on ruiskun lämpötila-anturit.
Mulla huonot tulpanjohdot aiheutti nykimistä nimenomaan lämpimällä koneella, kylmänä pelas ihan ok. Nyt on ollu Motonetin Intermotorin johdot jonkun 30tkm ja mulla ei ainakaan valittamista. Nyhtäminen / putkessa tupsahtelu tyhjäkäynnillä loppui kuin seinään.
Kyllä tämä käyntiin lähtee ihan ok. Käynnissä vaan alkuun käy todella alhaalla ja heikosti. Itsellä kyseiset motonetin johdot olleet jonkun tonnin about. alkuun toimi paremmin, mutta nyt taas vähän alkaa oireilla samaa tapaa niinkuin aiemmin.
Mjoo, mutta lähteehän vaikka käsiryypyllinen kaasutinautokin liian pienellä ryypyllä käyntiin, mutta tärisee ja hyrskyy ennenkuin lämpiää. Vähän vaikuttaisi että ei saisi tarpeeksi ainetta kylmäkäynnissä, eli ruisku ei rikasta tarpeeksi-> lämpötila-anturit kannattaa mitata.
Ja ne ilmavuodot kannattaa kattoa ihan käynnistyskaasulla http://www.konekorjaamo.fi/media/catalo ... -30638.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; silmämääräisesti ei voi katsoa kuin jos on joku irtoletku tai halkeama. Moottori käynnissä suihkuttaa tuota joka letkuliitokseen ja imusarjan tiivisteiden puolelle ja kumikaukalon alle yms. Kierrokset kohoaa, jos jostain vuotaa.