moonlight motorsport maskusimppa80 kirjoitti:Missä penkitetty?Sloun kirjoitti:.,, edellis iltana ajettiin vakio auto penkissä eikä ole kuin 30hp ja 30nm kadoksissa. Siinä penkittäjä vain epäili maffin antavan väärää tietoa.
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
w203 320cdi -05
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
saako w205 180cdi ja 200cdi 1.6l dieselistä saman verran siis kuin vanhemmasta 2.1l?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
PSA-konsernin moottori, en ole tehnyt yhtäkään.
Kovasti epäilyttää koko keksintö.
PSA-konsernin moottori, en ole tehnyt yhtäkään.
Kovasti epäilyttää koko keksintö.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikulle kysymys.
Tuli hankittua 250cdi (autom.) SLK R172 vm.2012. Pirteen oloinen peli jo tuollaisenaan, mutta lisää tietenkin tarvitaan. Onko auton kopalla väliä vai tippuuko sama softa SLK:n kuin e/c/yms josta ilmeisen paljon jo kokemuksia. Itse asun PK-seudulla joten asennus tällä suunnalla ideaali. Jos ja kun pohjoisessakin tulee käytyä niin onko lopputuotteessa eroa jos sinä sen asennat, viilataanko softaa yksilöllisemmin tms? Tyhmiin kysymyksiin fiksuja vastauksia
Tuli hankittua 250cdi (autom.) SLK R172 vm.2012. Pirteen oloinen peli jo tuollaisenaan, mutta lisää tietenkin tarvitaan. Onko auton kopalla väliä vai tippuuko sama softa SLK:n kuin e/c/yms josta ilmeisen paljon jo kokemuksia. Itse asun PK-seudulla joten asennus tällä suunnalla ideaali. Jos ja kun pohjoisessakin tulee käytyä niin onko lopputuotteessa eroa jos sinä sen asennat, viilataanko softaa yksilöllisemmin tms? Tyhmiin kysymyksiin fiksuja vastauksia

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On väliä, hiukan erilainen ohjelma on.kyytsari kirjoitti:Tuikulle kysymys.
Tuli hankittua 250cdi (autom.) SLK R172 vm.2012. Pirteen oloinen peli jo tuollaisenaan, mutta lisää tietenkin tarvitaan. Onko auton kopalla väliä vai tippuuko sama softa SLK:n kuin e/c/yms josta ilmeisen paljon jo kokemuksia. Itse asun PK-seudulla joten asennus tällä suunnalla ideaali. Jos ja kun pohjoisessakin tulee käytyä niin onko lopputuotteessa eroa jos sinä sen asennat, viilataanko softaa yksilöllisemmin tms? Tyhmiin kysymyksiin fiksuja vastauksia
Ei ole eroa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitenkäs kun dpf tyhjätään ja ohjelmaa ei ehdi heti muokata, meneekö nämä vikatilaan heti? Potilaana on S211 320cdi om642, josta nyt dpf tyhjätty kun tuli täyteen, imusarjan läpät poistettu ja PT Racingin pakosarjat saapuvat piakkoin.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vikatilaan menon nopeus riippuu ohjelmaversiosta.nix0n kirjoitti:Mitenkäs kun dpf tyhjätään ja ohjelmaa ei ehdi heti muokata, meneekö nämä vikatilaan heti? Potilaana on S211 320cdi om642, josta nyt dpf tyhjätty kun tuli täyteen, imusarjan läpät poistettu ja PT Racingin pakosarjat saapuvat piakkoin.
Vikatilahan ei estä ajamista.
Yleisimmät ohjelmistot menee vikatilaan lähes heti.
Pienellä tuurilla kestää ajaa noin tuhat km, ennnen vikatilaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vitollinen kirjoitti:tuikku kirjoitti:.
PSA-konsernin moottori, en ole tehnyt yhtäkään.
Kovasti epäilyttää koko keksintö.
no vaikka olisi Renaultia niin samaa epäily varmasti olisi monella...huh!
Jotenkin alkaa miettimään että kohta alkaa olemaan Dacia ja Mersu samalla viivalla!
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joopa! Varsinkin kun Daimler ei opi erehdyksistään. Chryslerin kanssa kävi jo kylmät laadun suhteen ja nyt isketään hynttyyt yhteen Nissanin kanssa Mersun avolavapakun valmistuksessa. Muuten pelkkä nissan ainoastaan tähti nokalla Mersun. Olisivat antaneet senkin pakun valmistamisen kokonaan suomalaisille niin olis laatu taattu. Vaan se on se voitontavoittelu joka nykyään kaikessa ratkaisee.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mites tuota selvittelisi että kuinka onnistuu? Selviääkö vin numrolla?tuikku kirjoitti:Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
e
Viimeksi muokannut Metusalem, Su 04.02.2018 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moottori ilmeisesti OM654 jos tuo auttaisi.tuikku kirjoitti:Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Offtopic, mutta: kyllä kai siihen vähän suunnitella, testata ja hyväksyttääkin pitää että saadaan uudenmallinen auto valmistettavaksi. Sillä puolella Suomessa on ollut kai vähän hiljaisempaa kun Nissanilla.sompio kirjoitti:Olisivat antaneet senkin pakun valmistamisen kokonaan suomalaisille niin olis laatu taattu
Laadusta puheenollen olen ollut huomaavinani (muistakin laitteista kun autoista) että uutena ilmenevät viat voivat olla myös kokoonpanosta ja sen laadunvalvonnan puutteista johtuvia, mutta pitemmän aikavälin luotettavuus riippuu yleensä pääasiassa suunnittelusta ja komponenttien laadusta tai sen puutteesta.
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jatkan vielä hiukan tätä offtopicia, tietoisena siitä ettei tämä liity ketjun aiheeseen mitenkään. Perheessämme on kolme ajopeliä; VW Golf IV, Vito ja Megane III. Näistä tuo Renault on pääasiallisena käyttöautona, Golf kauppakassina ja Vito harrasteautona. Vito on nyt työn alla; ruostepeikkojen työn jälkiä korjailen, se on harrasteautona siis kahdellakin tapaa. Varsinaisesti tämä on jo toinen omistamani Vito, harrastukseen hankittu.jysi kirjoitti:Offtopic, mutta: kyllä kai siihen vähän suunnitella, testata ja hyväksyttääkin pitää että saadaan uudenmallinen auto valmistettavaksi. Sillä puolella Suomessa on ollut kai vähän hiljaisempaa kun Nissanilla.sompio kirjoitti:Olisivat antaneet senkin pakun valmistamisen kokonaan suomalaisille niin olis laatu taattu
Laadusta puheenollen olen ollut huomaavinani (muistakin laitteista kun autoista) että uutena ilmenevät viat voivat olla myös kokoonpanosta ja sen laadunvalvonnan puutteista johtuvia, mutta pitemmän aikavälin luotettavuus riippuu yleensä pääasiassa suunnittelusta ja komponenttien laadusta tai sen puutteesta.
Mielikuva auton laadusta on monen osatekijän summa; suunnittelun laatu, alihankintaketjun onnistunut hallinta, tehtaan oman työn laatu ja laadunvalvonta, jälkimarkkinointi jne. Itselläni on kokemuksia eri merkeistä yli neljän vuosikymmenen ajalta, joten olen nähnyt monen automerkin laadun ja mielikuvan kehittymisen/taantumisen. Vrt. DKW/Autounion - Audi, ja vanha Skoda Octavia ja nykyinen vastaava malli.
Yhteistyö eri automerkkien välillä tulee kyllä lisääntymään, monen mielestä kehityssuunta on harmillinen. Mutta kaikkien asiakasryhmien tarpeisiin ei ehkä kannata vastata omalla tuotannolla. Tässä voi surkeastikin epäonnistua vrt. Volkswagenin Amarokin edeltäjä, Taro (Toyota), joka suorastaan ruostui käsiin.
Luotettavin useista omistamistani merkeistä on kyllä Renu, siihen tosin on päästy vasta viimeisten mallisarjojen kohdalla. Golf on Vitoa kolme vuotta vanhempi, mutta lähes ruosteeton, mutta ovat siinä suhteessa kuin eri planeetalta.
Kuitenkin Vitollakin on ansaittu paikkansa tallissani, odotankin päivää jolloin se on taas liikenteessä. Mersuista on kokemusta nuoruudessani asti; serkuilla oli kaksikin pystäriä.
Siksi olen itsekin hieman harmissani MB:n laatumielikuvan rapautumisesta Esson baareissa. Renun kohdalla se on ollut todellisuutta ja kauan; heikosta imagosta ei ole helppoa päästä eroon.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo, kirjoitin huonosti, nyt huomaan.JJIN kirjoitti:Moottori ilmeisesti OM654 jos tuo auttaisi.tuikku kirjoitti:Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
Samalla sarjalla tarkoitin moottorin ohjausta, en moottoria.
Osissa autoissa (malleissa) Boschin laitteet, osassa vielä Delphi.
Delphi menee kaapelilla, mutta ohjelma on hmmm ... haastava.
Bosch ei. Kaikki versiot ei vielä mitenkään, ohjelma huomattavan helppo Delphiin verrattuna, vetoja lähtee hyvin, ongelmana siis se luku/kirjoitus.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
OK, no mistäs tuon boksin löytäisin vai olisiko helpompi tulla paikanpäälle ihmettelemään onko mitään tehtävissä?tuikku kirjoitti:Joo, kirjoitin huonosti, nyt huomaan.JJIN kirjoitti:Moottori ilmeisesti OM654 jos tuo auttaisi.tuikku kirjoitti:Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
Samalla sarjalla tarkoitin moottorin ohjausta, en moottoria.
Osissa autoissa (malleissa) Boschin laitteet, osassa vielä Delphi.
Delphi menee kaapelilla, mutta ohjelma on hmmm ... haastava.
Bosch ei. Kaikki versiot ei vielä mitenkään, ohjelma huomattavan helppo Delphiin verrattuna, vetoja lähtee hyvin, ongelmana siis se luku/kirjoitus.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkohan tuossa OM654:ssä jo uusi Boschin MD1-ecu johon ei vielä mikään työkalu pysty?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tänään käytetty w204 200cdi automaatti om651 tuikulla ja kyllä nyt vetää suupielet ylöspäin kaasua painaessa.
Kiitokset vielä tuikulle!

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itsellä on samanlainen vakiona ja kiinnostaisi millaisiin lukemiin päädyttiin ja onko mitään vaikutusta käytännön kulutukseen jos ajaa nätisti? Kulku riittää periaatteessa vakiossakin, mutta ei haittaisi jos menisi varsinkin taajamassa vähän vähemmälläkin, tehtaan lukemiin en pääse millään.Juzz1 kirjoitti:Tänään käytetty w204 200cdi automaatti om651 tuikulla ja kyllä nyt vetää suupielet ylöspäin kaasua painaessa.Kiitokset vielä tuikulle!
EQB 300 4Matic -23
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onhan siinä OM 654 MD1 w213 200 - 220 CDI: ssä.TuomasTee kirjoitti:Onkohan tuossa OM654:ssä jo uusi Boschin MD1-ecu johon ei vielä mikään työkalu pysty?
Uusi Vito 447 on yhä OM651... ja tuttujuttushow.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No voi voi, pitänee odotella siis hetkinen kunnes joku tuonkin taitaa.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Onhan siinä OM 654 MD1 w213 200 - 220 CDI: ssä.TuomasTee kirjoitti:Onkohan tuossa OM654:ssä jo uusi Boschin MD1-ecu johon ei vielä mikään työkalu pysty?
Uusi Vito 447 on yhä OM651... ja tuttujuttushow.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moi
onko teillä tai tuikulla kokemusta MB w212 E200cdi:n suuttimien vaihdosta?
Nyt Mersussa on 200HP ja 500NM vääntöä. Lisää ottaminen tuo haasteita ja on ollut ajatus, jos kokeilisi suurempia suuttimia.
Kuulin, että 4-matic malleissa 220CDI ja 250CDI olisi suuremmat suuttimet, jotka voisivat mahdollisesti tuottaa enemmän kuin 200 omat suuttimet, mutta huomasimme että 200 220 ja 250 malleissa on samat tuotenumerot kaikissa, eli näistä ei apuja löytynyt.
Voi olla, että noihin tulee suoraan isompi suutin varaosana ja sen vaatima ohjelmapäivitys 200CDI ja 220CDI 2wd malleihin. Tavoitteena on tosiaan tuo 250HP ja uskoisin että turbo riittää tuonne 250hp tehoille saakka, jos tarvitsee päivittää niin sen voi tehdä tarpeen mukaan.
Onko teillä siis suoraa tietoa, mistä seuraavaksi voisi kysellä, mistä sellaiset hankin? Harrastus mielessä mennään ja tekisi mieli kokeilla, paljonko tällaisesta saa oikein irti ja pitää sitä kuitenkin hyvänä toimivana päivittäisenä käyttöautona.
Kiitos etukäteen.
Mika
onko teillä tai tuikulla kokemusta MB w212 E200cdi:n suuttimien vaihdosta?
Nyt Mersussa on 200HP ja 500NM vääntöä. Lisää ottaminen tuo haasteita ja on ollut ajatus, jos kokeilisi suurempia suuttimia.
Kuulin, että 4-matic malleissa 220CDI ja 250CDI olisi suuremmat suuttimet, jotka voisivat mahdollisesti tuottaa enemmän kuin 200 omat suuttimet, mutta huomasimme että 200 220 ja 250 malleissa on samat tuotenumerot kaikissa, eli näistä ei apuja löytynyt.
Voi olla, että noihin tulee suoraan isompi suutin varaosana ja sen vaatima ohjelmapäivitys 200CDI ja 220CDI 2wd malleihin. Tavoitteena on tosiaan tuo 250HP ja uskoisin että turbo riittää tuonne 250hp tehoille saakka, jos tarvitsee päivittää niin sen voi tehdä tarpeen mukaan.
Onko teillä siis suoraa tietoa, mistä seuraavaksi voisi kysellä, mistä sellaiset hankin? Harrastus mielessä mennään ja tekisi mieli kokeilla, paljonko tällaisesta saa oikein irti ja pitää sitä kuitenkin hyvänä toimivana päivittäisenä käyttöautona.
Kiitos etukäteen.
Mika
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Taisi se n. 210hp / 500nm tulla. Vaikea sanoa kulutukseen vielä mitään. Enpä ainakaan suurempia heittoja ole huomannut suuntaan tai toiseen. Ajomukavuus muuttui ennenkaikkea. Laatikkokaan ei joka mäen nyppylässä enää vaihda pienempää vaan jaksaa mennä isommallakin vaihteella. Itsellä 5.8 keskikulutusta näyttää ajotietokone normi arki-ajossa.mamajane kirjoitti:Itsellä on samanlainen vakiona ja kiinnostaisi millaisiin lukemiin päädyttiin ja onko mitään vaikutusta käytännön kulutukseen jos ajaa nätisti? Kulku riittää periaatteessa vakiossakin, mutta ei haittaisi jos menisi varsinkin taajamassa vähän vähemmälläkin, tehtaan lukemiin en pääse millään.Juzz1 kirjoitti:Tänään käytetty w204 200cdi automaatti om651 tuikulla ja kyllä nyt vetää suupielet ylöspäin kaasua painaessa.Kiitokset vielä tuikulle!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8983874" onclick="window.open(this.href);return false; siinä on erikoinen mersu.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Liitty tähän miten?teemu5566 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8983874 siinä on erikoinen mersu.
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikös tässä topicissa käsittääkseni keskustella dieselin virityksestä?FinlandMerceds kirjoitti:Liitty tähän miten?teemu5566 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8983874 siinä on erikoinen mersu.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Auto olisi hyvinkin kiinnostava ja hintakin kohdillansa, jos edes vuoden nuorempi, jolloin moottorinohjaus muuttuu Boschilaiseksi ja moottori OM629,ksi.
Nykyisellään, en suosittele, tavan 420,stä saa sopivilla varusteilla kaikin puolin mukavamman ja järkevämmän harraste kulkineen, tietty - ei ole - Carlssoni.
Auto olisi hyvinkin kiinnostava ja hintakin kohdillansa, jos edes vuoden nuorempi, jolloin moottorinohjaus muuttuu Boschilaiseksi ja moottori OM629,ksi.
Nykyisellään, en suosittele, tavan 420,stä saa sopivilla varusteilla kaikin puolin mukavamman ja järkevämmän harraste kulkineen, tietty - ei ole - Carlssoni.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5