s123 300tdt fiksausta, museointia
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Hei
Missä firmassa käytit nippelit? Olikominkä hintaista?
TJ
Missä firmassa käytit nippelit? Olikominkä hintaista?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Teräsmäki oy ylistarossa. Hintaa en viitsi sanoa muutakuin että halpaa oli. Toki osat pitää olla melkeinpä lasikuulapuhalluksen jäljiltä että on siinä kova työ ne puhdistella. Tai kyllä pelkkä fosforihappokäsittelykin taitaa riittää, mutta hidasta hommaa sekin. Kaikki öljy ym rasva pitää pestä pois huolellisesti. Jos hommaan ryhtyy, kannattaa dokumentoida huolellisesti kaikki osat ettei tarvi ihmetellä että mihin mikäkin ruuvi kuuluu Kun ei sinnekkään kehtaa muutamaa osaa viedä kerralla. Täytyy laittaa vähän kuvia noista muista osista, esim turbon monimutkaisesta kaasuvivustosta tuli kyllä hieno
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Tuossa muutamia osia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Korihommia pitäis vaan jaksaa tehdä. Takahelmapellin leikkelin irti ja kontin syvennöksen sivupalan leikkasin suurinpiirtein muotoon. Tuon keskellä oleva poikkipalkin sain toisesta autosta, hankala rälläköidä irti vanhaa Pari kuvaa:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Hei
Kuinka nuo jarrusatulat sinkin jäljiltä. Sinkkaus on ympärinsä männän pesissä jne. Meinaatko niille jotain vai kasaan noin vaan? Tarviiko hoonata sylintereistä?
TJ
Kuinka nuo jarrusatulat sinkin jäljiltä. Sinkkaus on ympärinsä männän pesissä jne. Meinaatko niille jotain vai kasaan noin vaan? Tarviiko hoonata sylintereistä?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Ei tarvi, niissä oli sinkkiä ennestäänkin joka puolella ja männät on tarpeeksi väljät reikiinsä. Maalaan ne vielä jossain vaiheessa.
Eilen tuli hollannista uus pohjapelti takakontin takaosaan, vaihdan varmaan kokonaan kun on ruostunut sivuilta ja takareunasta. Myös tuo takaosan pala jossa siis kiinni takaluukun lukon vastakappale, tulee uus. Harmittaa kyllä pirusti korjata kun tuo paikka nyt ei normaalisti ole ruosteessa.
Eilen tuli hollannista uus pohjapelti takakontin takaosaan, vaihdan varmaan kokonaan kun on ruostunut sivuilta ja takareunasta. Myös tuo takaosan pala jossa siis kiinni takaluukun lukon vastakappale, tulee uus. Harmittaa kyllä pirusti korjata kun tuo paikka nyt ei normaalisti ole ruosteessa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Nyt olis kokolailla ruosteiset pellit leikelty pois. Todella kova työ irrottaa tuo pohjapelti. Hollannista löytyi uusi pelti niin ajattelin vaihtaa kokonaan. Oli sivuista ja takareunasta niin ruostunut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Hitsasin iskarin yläpään vahvikkeen ja jousikupin takas paikalleen, nyt ei ole yhtään ruostetta sieläkään. Maalaus vähän mietityttää, kotelosuojaruiskulla ohutta epoksia ruiskuttaa niin että ylimääräinen valuu pois
Oli ihmeellisesti ruostunut takakontin korotuspalkin alta tuo kohta, joka on vielä kaikista korkeimmalla. Sen verran pitkälti että altapäin ei olisi saanut korjattua kunnolla. Aattelin etten ehjiä paikkoja leikkaa auki mutta otin sitten palan irti tuosta poikkipalkista. Tuskin se siitä heikkenee kun kunnolla hitsaa takaisin ja muutenkin se on paljon paksumpaa tavaraa mitä muut pellit.
Purkuautosta leikkasin korjauspalan, ompahan nyt korjattuna.
Nyt kun tuo paikka oli auki niin sain maalattua yhden tekemäni paikan kotelon sisäpuolelta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Maalasin epoksilla pohjapellin alle jäävät paikat. Tulppahitsattavista kohdista hioin maalin pois.
Hitsattuna, sopii kyllä nuo alkuperäiset korjauspalat paikalleen justiin eikä melkein.
Hitsattuna, sopii kyllä nuo alkuperäiset korjauspalat paikalleen justiin eikä melkein.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
moro
Olet mielestäni oikeilla jäljillä maalausasioissa. Itse juuri ruiskutin koteloiden sisälle jääviä saumoja koteloruiskulla melko ohennetulla maalilla. perään maalin kuivuttua koteloöljyä. jos kestäisi edes hetken kauemmin...
T:MJ
Olet mielestäni oikeilla jäljillä maalausasioissa. Itse juuri ruiskutin koteloiden sisälle jääviä saumoja koteloruiskulla melko ohennetulla maalilla. perään maalin kuivuttua koteloöljyä. jos kestäisi edes hetken kauemmin...
T:MJ
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Kuinka onnistui koteloruiskulla maalaaminen? Kylläpä sen kotelosuojan pitäis pitää ruoste poissa, tuo iskarin yläpää vaan on avonainen paikka joten kunnon maali pitäis saada sinne alle. Tein saman homman toisellekin puolelle, ei ole ruostetta enää sieläkään. Sen verran hankala paikka korjata jos ruostuu läpiasti.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
sama kuin olisi massaa ruiskuttanut. Mitä kuivumisen jälkeen koteloihin kurkein niin ihan ok. Tärkeintä oli saadaa maalia niiden peltien väliin jossa oli limisauma. aika näyttää pysyykö paremmin ruoste loitolla kuin pelkällä koteloöljyllä.
T:MJ
T:MJ
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Joo, toivottavasti kestää. Maali vaan ei tahdo itsestään mennä pieniin rakoihin muutakuin mitä se valuu alaspäin, kotelosuoja taas tunkee itsensä hämmästyttävän hyvin todella pieniinkin väleihin. Näissä autoissa näkyy olevan monessa paikassa laitettu peltien väliin joku musta tiivisteaine, mun mielestä aika huono ratkaisu. Upotuksessa ei maali ole päässyt niihin väleihin eikä myöskään kunnolla kotelosuoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Nyt on hyvä, tai ei oikeastaan parempi voisi ollakkaan. Molemmin puolin samanlainen n.4mm rako. Kaikki sopii hienosti paikalleen, ainoastaan takavalon ylempää kiinnitysreikää pitää venyttää muutama milli. Tiedä mikä siinäkään voi niin muuttua.
Takalukkopelti tai mikälie poikkipalkki asemoitu kohdalleen. Tiivsteuran alanurkat oli hankala hitsata, ne on alunperin juotettu messingillä ja se räkii hitsatessa niin perkeleesti. No vingulla huonot kohdat auki ja uutta saumaa niin tulihan niistäkin hyvät. Takahelmapelti vielä, saattaa olla että liimaan sen osaksi koriliimalla, ruostesuojauksen takia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Alkuperäinen vetokoukku on myös sovitettu paikalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Ajattelin tasoitella takakulmat koritinalla tässä vaiheessa. Ihan välttämätöntä se ei kyllä olisi, mutta pakkohan se on kokeilla ja onhan se erittäin hyvä materiaali.
Tässä ennen tinausta: Ja tässä tinat hiottuna. Sanoisinko että melko haastavaa ja hidasta hommaa ensikertalaiselle. Todella vaikea saada tarpeeksi paksu kerros kun tuo vielä kaartuu alaspäin. Tinan lisääminen jälkeenpäin on myös hankalaa, täytyy pohjustaa uudelleen jos on hionut jostain kohdasta tinat pois. Sekä se hyväkin kohta tahtoo mennä pilalle kun viereen yrittää lisätä eli kerralla pitäis saada kunnolla materiaalia. Hiomista varten ostin koriviilan jolla saa nopeasti höylättyä enimmät pois. No täytti se nyt suurimmat kuopat, ja tuo tina istuu pellissä kiinni melkein niinkuin se olis samaa materiaalia raudan kanssa. Kai se pitää toinen puolikin tehdä kun leikkiin on ryhtynyt, sielä tosin on paljon vähemmän tinattavaa.
Tässä ennen tinausta: Ja tässä tinat hiottuna. Sanoisinko että melko haastavaa ja hidasta hommaa ensikertalaiselle. Todella vaikea saada tarpeeksi paksu kerros kun tuo vielä kaartuu alaspäin. Tinan lisääminen jälkeenpäin on myös hankalaa, täytyy pohjustaa uudelleen jos on hionut jostain kohdasta tinat pois. Sekä se hyväkin kohta tahtoo mennä pilalle kun viereen yrittää lisätä eli kerralla pitäis saada kunnolla materiaalia. Hiomista varten ostin koriviilan jolla saa nopeasti höylättyä enimmät pois. No täytti se nyt suurimmat kuopat, ja tuo tina istuu pellissä kiinni melkein niinkuin se olis samaa materiaalia raudan kanssa. Kai se pitää toinen puolikin tehdä kun leikkiin on ryhtynyt, sielä tosin on paljon vähemmän tinattavaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
viimitteen päälle jälkeä!
juu tinaaminen ei oo helpointa pysty asennossa. pikku hiljaa sitä oppii käsittelemään paremmin ja alkaa sujua jo miltei kerrasta oikein.
juu tinaaminen ei oo helpointa pysty asennossa. pikku hiljaa sitä oppii käsittelemään paremmin ja alkaa sujua jo miltei kerrasta oikein.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Joo, kannattaa varmaan levittää tinaa alhaalta ylöspäin niin valuu oikeeseen suuntaan. Ei se tina siitä pellistä lattialle kovin helposti tipu mutta alkaa valua alaspäin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Ja toinen puoli. Taas olis saanut olla tinaa paksumpi kerros, mutta saa luvan kelvata. Kitillä se pitää kuitenkin viimeistellä, ompahan hitsaussauma ainakin tinattu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Takapää alkais olemaan suurinpiirtein valmis
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Maalauksessa se sama kaava eli pohjalle epoksi ja päälle teknodur. Noita spraymaalejakin oon kokeillut, jäis se ruiskun pesu pois mutta ei niistä ole konstiksi. Kalliita, hankalia maalata ja vieläpä huonompia. Pääsylinteriin laitoin uudet tiivisteet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Tuollaista vkl aikana. Tarvikekaaren etualaosa oli niin huonosti prässääntynyt että tilasin mersuporista alkuperäisen pellin josta otin tuon korjauspalan. Takaosaa pitää myös korjata. Ei ihan hirveitä olisi että sais maalata pohjan takalattioihin asti, aattelin tehdä kahdessa osassa niin saa ruuvata taka-akseliston paikalleen ja irrottaa sitten etuakseliston osat ja tehdä loput. Etupäässä nyt ei ihan hirveitä ookkaan, tämä voi vielä joskus valmistua
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Vasen takakaari korjattu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Kevät se tulee nopeasti. Kuskin puolen lattia laitettu kuntoon. Meinasin vaihtaa lattian penkin kiinnikepalkista taaksepäin mutta tarvikelattiapelti oli sen verran huonolaatuinen etten viitsinyt.
Palkki pois ja uus pala Takakulmassa oli kunnon reikä, koitin aluksi korjata sen pystyssä olevan pellin ja sitten lattiapellin, mutta oli sen verran hankalan muotoinen ettei oikein tullut hyvä. Otin purkuautosta reilun palan, siinäkin oli tuo kohta ruosteessa mihin takakelkan tukirauta kiinnittyy, mutta se oli aika helppo korjata irrallaan. Oli työläs saada leikeltyä oikean kokoiseksi, mutta kyllä se sinne meni.
Eturenkaan kivisuihku oli syönyt helmaan reijän joten ensimmäinen paikka tuohon palkkiin
Sitten helmaan uus pala. Taas kerran en viitsinyt ohueasta tarvikehelmasta leikata palaa vaan vääntelin 1,5mm pellistä korjauspalan. Vissiin ensimmäinen kerta kun ensimmäinen versio sopii kerrasta paikalleen. Tuli tuo reikäkin oikeaan kohtaan, tuosta pääsee helmakotelon sisälle mahdollisesti kertynyt vesi pois.
Etupenkin kiinnityspalkki vielä paikalleen ja takakulmaan kiinnitykset tukiraudalle niin olis valmis. Apukuskin puoli on onneksi ehjä
Palkki pois ja uus pala Takakulmassa oli kunnon reikä, koitin aluksi korjata sen pystyssä olevan pellin ja sitten lattiapellin, mutta oli sen verran hankalan muotoinen ettei oikein tullut hyvä. Otin purkuautosta reilun palan, siinäkin oli tuo kohta ruosteessa mihin takakelkan tukirauta kiinnittyy, mutta se oli aika helppo korjata irrallaan. Oli työläs saada leikeltyä oikean kokoiseksi, mutta kyllä se sinne meni.
Eturenkaan kivisuihku oli syönyt helmaan reijän joten ensimmäinen paikka tuohon palkkiin
Sitten helmaan uus pala. Taas kerran en viitsinyt ohueasta tarvikehelmasta leikata palaa vaan vääntelin 1,5mm pellistä korjauspalan. Vissiin ensimmäinen kerta kun ensimmäinen versio sopii kerrasta paikalleen. Tuli tuo reikäkin oikeaan kohtaan, tuosta pääsee helmakotelon sisälle mahdollisesti kertynyt vesi pois.
Etupenkin kiinnityspalkki vielä paikalleen ja takakulmaan kiinnitykset tukiraudalle niin olis valmis. Apukuskin puoli on onneksi ehjä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
on se vaa nättiä
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
On kertakaikkiaan hyvän näköstä jälkeä tää on mahtava nähdä valmiina
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Näyttävää tekemistä ja ennenkaikkea todella siistiä!
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Kiitoksia kannustavista kommenteista Tänään en sitten kerennyt tehdä mitään, mutta jos huomenna tekisin tuon lattiaosaston loppuun. Täytyy tehdä pahvista sapluuna jolla saa takakelkan tukiraudan kiinnitykset kohdalleen kun oon hukannut yhdet tukiraudat ja loput rälläköinyt poikki. Penkin tukipalkin puhallan ja maalaan sisäpuolelta ja samoin lattian sen alta valmiiksi. Penkin takakiinnikkeiden välissä on myös ruostetta, niitä vois koittaa hapolla saada puhtaaksi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Löysinpäs hukassa olleet tukiraudat niin sain tuon lattian takanurkan valmiiksi. Naputtelin vielä tuollaisen vahvikkeen mikä farkussa kuuluu olla. Jos korjaatte tuota paikkaa, ja siitä on vielä jotain jäljellä niin helpoiten paikan saa tehtyä siten että pulttaa sopivan kokoisen pellinpalan tuohon kiinni ja alkaa sitä naputtaa vasaralla muotoonsa. Sitten leikkaa vanhan pois ja sovittaa uuden palan. Maalasin myös sen penkin raudan, vetokoukun ja muutaman muun osan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Takasivulasin alanurkat on tietysti ruosteessa joten ne seuraavaksi.
Tässä oikealta puolelta tarvittava alue leikattu pois:
Ja tässä hitsattu uusi pala, koritinan ajattelin vielä laittaa kun nämä on herkät ruostumaan:
Vasemmalla puolella on sitten vähän enemmän tekemistä
Tässä oikealta puolelta tarvittava alue leikattu pois:
Ja tässä hitsattu uusi pala, koritinan ajattelin vielä laittaa kun nämä on herkät ruostumaan:
Vasemmalla puolella on sitten vähän enemmän tekemistä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500