Alkaa jo tuota vikalistaa tälle viikolle kertyä... äsken tuossa lähdettiin käväsemään kaupassa... heti kun laitoin auton 6 asteen pakkasesta käyntiin, ajotietokone ilmoitte toisen rekisterikilven valon, ja oikean takaparkin olevan pimeänä... hassuinta tuossa on se, että se pahuksen parkki palaa ihan normaalisti (ei siis varavalo = jarruvalo himmeänä). Rekkarin valo on oikeasti pimeänä. Syksyllä jo kostealla ilmalla piruili tuo oikea parkki, joten kokemuksesta viisastuneena otin valopaneelin irti ja laittelin kannanväliin crctä, samoin irroitin liittimen paneelista ja crc väliin. Nyt ei ilmoittele enää parkista, mutta rekkarivalo on pimenä... mielenkiinnolla odotan aamua.
Onko tämä mersuilun arkipäivää? onhan se ihan cool että tietokone ilmoittaa että viika on ja kertoo vielä missä, mutta ei luulis olevan noiden liittimien ja lampunkantojen suunnittelu ylivoimaisen vaikea tuolla historialla. Onko muilla samanlaisia kokemuksia noista lamppu "vioista"? Onko vika tosiaan liittimissä vai mikä mättää?
W203 - sähkötekninen ihme....?
Ettei vaan hehkulanka tehe tepposiaan, ts. käytännössä poikki, mutta saattaa jossain heilahduksesta vielä yhdistääsaherr kirjoitti:heti kun laitoin auton 6 asteen pakkasesta käyntiin, ajotietokone ilmoitte toisen rekisterikilven valon, ja oikean takaparkin olevan pimeänä... hassuinta tuossa on se, että se pahuksen parkki palaa ihan normaalisti (ei siis varavalo = jarruvalo himmeänä).

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Minä kanssa ihmettelin pitkän tovin tuota kun ilmoitteli lampun olevan pimeänä. Kaikki kuitenkin toimi ja tarkastin kaikki polttimot ja kaikki näytti ehjiltä kunnes kerran löin paxin kiinni niin takavalo välähti ja lankahan siitä oli poikkiM.K kirjoitti:Ettei vaan hehkulanka tehe tepposiaan, ts. käytännössä poikki, mutta saattaa jossain heilahduksesta vielä yhdistääsaherr kirjoitti:heti kun laitoin auton 6 asteen pakkasesta käyntiin, ajotietokone ilmoitte toisen rekisterikilven valon, ja oikean takaparkin olevan pimeänä... hassuinta tuossa on se, että se pahuksen parkki palaa ihan normaalisti (ei siis varavalo = jarruvalo himmeänä).

hups..
Taisi tulla haukuttua väärää puuta
...
Vaihdon sen rekisterikilven lampun ja jopas taas pelaa.... kokeilin polttimoa 9v patterilla ja rikkihän se on. Alkoi jo epäilys kalvaa saksalaista insinööritaitoa kohtaan istuinlämmitin + radio juttujen jälkeen, mutta jospa se nyt tuosta.. sen verran moitetta, että jotenkin sekoittin systeemit tuo rekkarivalon palaminen koska valitti saman puolen parkistakin, joka paloi normaalisti kokoajan. Molemmat viat häipyivät rekisterikilven valon vaihdolla.

Vaihdon sen rekisterikilven lampun ja jopas taas pelaa.... kokeilin polttimoa 9v patterilla ja rikkihän se on. Alkoi jo epäilys kalvaa saksalaista insinööritaitoa kohtaan istuinlämmitin + radio juttujen jälkeen, mutta jospa se nyt tuosta.. sen verran moitetta, että jotenkin sekoittin systeemit tuo rekkarivalon palaminen koska valitti saman puolen parkistakin, joka paloi normaalisti kokoajan. Molemmat viat häipyivät rekisterikilven valon vaihdolla.
Tässä W203:ssahan on nyky mersuista vähiten sähkövikoja, itselläni ei ole ollut nuitten puolesta mitään ongelmaa. Taas W211 mallissa on pahimmat ongelmat just nuo sähköviat.
Tuossa kesällä kempeleen taksi, vaihtoi 100000km pintaan ajetun E mallin juuri sähköprobleemien takia uuteen Audi A6 malliin. Oli hermot jo loppunut, kun jatkuvasti veholla auto. En tiedä sit liekkö parempi tuo audikaan.
Kuvansin mersuhuollosta tiedustelin nuitten W203 mallien sähkövioista, heidän mukaansa myös aika vähän vikoja ollut.
Tuossa kesällä kempeleen taksi, vaihtoi 100000km pintaan ajetun E mallin juuri sähköprobleemien takia uuteen Audi A6 malliin. Oli hermot jo loppunut, kun jatkuvasti veholla auto. En tiedä sit liekkö parempi tuo audikaan.
Kuvansin mersuhuollosta tiedustelin nuitten W203 mallien sähkövioista, heidän mukaansa myös aika vähän vikoja ollut.