w 124 pakoputken vaihdelaatikkokiinnike propleemi
w 124 pakoputken vaihdelaatikkokiinnike propleemi
Rupesipa tuossa päivänä muutamana kuulumaan hirvittävä resonassiääni ja kun otin pohjamuovin pois niin pakoputken vaihdelaatikon kiinnikken pultit ja systeemit löytyivät pohjamuovin päältä...
No ajattelin, että helppo homma kun kaikki hilppeet näyttivät olevan tallella, muuta huomasin, että kiinnikkeiden reiät on ainakin 3 senttiä sivusuunnassa pielessä (eli putki liian kaukana laatikosta)...tuntuu äkkiseltään siltä, että jos putken vääntää pakolla kohdalleen niin varmaan jää jännitykseen ja menee rikki...
Onkopa kokemuksia moisesta???
No ajattelin, että helppo homma kun kaikki hilppeet näyttivät olevan tallella, muuta huomasin, että kiinnikkeiden reiät on ainakin 3 senttiä sivusuunnassa pielessä (eli putki liian kaukana laatikosta)...tuntuu äkkiseltään siltä, että jos putken vääntää pakolla kohdalleen niin varmaan jää jännitykseen ja menee rikki...
Onkopa kokemuksia moisesta???
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
ex. W 124 200D -90
Re: ..
Täytyypä kokkeilla, tarvikesysteemi ei tunnistanut ko. vempelettä ensinkään...jarski kirjoitti:Löysää pakosarjan ja putken välistä liitosta vähän ja kokeile sitten laittaa kannakerauta paikoilleen..
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
ex. W 124 200D -90
Re: ..
Joo-o eipä ollutkaan kaikki kumipuslat tallella...Veholla oli kiinnityssarja hintaan 35 e...nyt ei resonoi...Rolle-pappa kirjoitti:Täytyypä kokkeilla, tarvikesysteemi ei tunnistanut ko. vempelettä ensinkään...jarski kirjoitti:Löysää pakosarjan ja putken välistä liitosta vähän ja kokeile sitten laittaa kannakerauta paikoilleen..

Ps. Aluksi pistin kiinnikkeen väliaikaisesti kiinni siten, että putken värinät välittyvät osittain runkoon...Aiheutti muuten aivan ihmeellisiä ääniä kabiiniin, eli kannattaan tarkistaa tuo kiinnike jos ko. ongelmia ilmenee!!!
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
ex. W 124 200D -90
Sama kävi ittellä mielessä mutta sitte aattelin, että kait se on tehtaalla mietitty, että semmonen vehe on tarpeen...nimittäin kun sen raudan otti irti niin putki oli vielä aika jämäkän tuntuisesti paikoillaan...Jube kirjoitti:Itse nakkasin juuri tuon kiinnikkeen tänään h-vettiin ja loppui kaikki räminät ja vapinat korista tyhjäkäynnillä...
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
ex. W 124 200D -90
[quote="Rolle-pappa"]
Sama kävi ittellä mielessä mutta sitte aattelin, että kait se on tehtaalla mietitty, että semmonen vehe on tarpeen...nimittäin kun sen raudan otti irti niin putki oli vielä aika jämäkän tuntuisesti paikoillaan...[/quote]
No siellä tehtaalla on pistettu paljon ylimääräistä tavaraa kyytiin painolastiksi. Pitäähän kovalla hinnalla saada paljon tilpehööriä. Minulla huomattiin kardaanin rättinivelten vaihdon yhteydessä, ettei siellä enää mitään värinänvaimenninta ollut. Enkä minä sen puutetta ole huomannut
Kaipa joku saita sakemanni oli jättänyt sen pois, kun uusi olisi maksanut yli 100 euroa, niinpä jätin minäkin poes 
Sama kävi ittellä mielessä mutta sitte aattelin, että kait se on tehtaalla mietitty, että semmonen vehe on tarpeen...nimittäin kun sen raudan otti irti niin putki oli vielä aika jämäkän tuntuisesti paikoillaan...[/quote]
No siellä tehtaalla on pistettu paljon ylimääräistä tavaraa kyytiin painolastiksi. Pitäähän kovalla hinnalla saada paljon tilpehööriä. Minulla huomattiin kardaanin rättinivelten vaihdon yhteydessä, ettei siellä enää mitään värinänvaimenninta ollut. Enkä minä sen puutetta ole huomannut

Siis se putkihan ei edes saa olla liian "tiukalla" juuri noiden jurinoiden välttämiseksi, eli sen kiinnikkeen voi aivan huoletta heivata h-vettiin...Rolle-pappa kirjoitti:Sama kävi ittellä mielessä mutta sitte aattelin, että kait se on tehtaalla mietitty, että semmonen vehe on tarpeen...nimittäin kun sen raudan otti irti niin putki oli vielä aika jämäkän tuntuisesti paikoillaan...Jube kirjoitti:Itse nakkasin juuri tuon kiinnikkeen tänään h-vettiin ja loppui kaikki räminät ja vapinat korista tyhjäkäynnillä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90