w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
w211 vm 2002 (E270cdi), huoltokirja ok vuoteen 2008 (silloin ajettu 50k), Saksasta tuotu Suomeen 2015: siisti päältä ja ulkoa, itse en ostanut vaan päätyi minulle "yllättäen ja pyytämättä"
huolloista 2008-2014 ei tietoa, mittarissa nykyään 140k (!?), joista ajanut itse >10k
v 2016 piti asentaa käytetty vaihdelaatikko (glykooliongelmat originaalissa...)
v 2017 keväällä 17 originaali sbc alkoi viestiä: valkoinen valo saatiin pois päältä jollain laitteella - alkusyksyllä 17 tutun tutut yrittivät korjata sbc-lootaa, mutta eivät onnistuneet, vaan tilasivat netistä käytetyn toosan, joka toimi näköjään 6 viikkoa
pari päivää sitten iski kesken ajon punaiset valot mittariin "brake defective, stop engine", mutta kotia päästiin hissuksiin
aamulla taas toimi, käytiin korjaamolla (sbc-häiriö, joka poistettiin), ja läpäisi myös katsastuksen, ja matka jatkui
sitten tuli seuraavana päivänä uudestaan punaiset, taas hissuksiin korjaamolle (paljon vikoja C26DE, C22BD, C233D, C23BD), ja sanoivat että taitaa olla sbc-loota sökönä
soitin merkkikorjaamoon (V***), josta sanottiin että uusi sbc 2400€ + työt 500€, mutta vinkkasivat myös että kannattaako enää korjata ja ehkä on jossain muuallakin joku toinen sbc-loota joka voi(si) toimia, mutta eivät niistä tiedä
alan nyt itsekin miettiä, että onko tämä sinänsä siisti auto valmis romuttamoon, vai mitä pitäisi tehdä?
huolloista 2008-2014 ei tietoa, mittarissa nykyään 140k (!?), joista ajanut itse >10k
v 2016 piti asentaa käytetty vaihdelaatikko (glykooliongelmat originaalissa...)
v 2017 keväällä 17 originaali sbc alkoi viestiä: valkoinen valo saatiin pois päältä jollain laitteella - alkusyksyllä 17 tutun tutut yrittivät korjata sbc-lootaa, mutta eivät onnistuneet, vaan tilasivat netistä käytetyn toosan, joka toimi näköjään 6 viikkoa
pari päivää sitten iski kesken ajon punaiset valot mittariin "brake defective, stop engine", mutta kotia päästiin hissuksiin
aamulla taas toimi, käytiin korjaamolla (sbc-häiriö, joka poistettiin), ja läpäisi myös katsastuksen, ja matka jatkui
sitten tuli seuraavana päivänä uudestaan punaiset, taas hissuksiin korjaamolle (paljon vikoja C26DE, C22BD, C233D, C23BD), ja sanoivat että taitaa olla sbc-loota sökönä
soitin merkkikorjaamoon (V***), josta sanottiin että uusi sbc 2400€ + työt 500€, mutta vinkkasivat myös että kannattaako enää korjata ja ehkä on jossain muuallakin joku toinen sbc-loota joka voi(si) toimia, mutta eivät niistä tiedä
alan nyt itsekin miettiä, että onko tämä sinänsä siisti auto valmis romuttamoon, vai mitä pitäisi tehdä?
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
Mitä tuli noiden koodien selitys textiksi,jsj-17 kirjoitti:w211 vm 2002 (E270cdi), huoltokirja ok vuoteen 2008 (silloin ajettu 50k), Saksasta tuotu Suomeen 2015: siisti päältä ja ulkoa, itse en ostanut vaan päätyi minulle "yllättäen ja pyytämättä"
huolloista 2008-2014 ei tietoa, mittarissa nykyään 140k (!?), joista ajanut itse >10k
v 2016 piti asentaa käytetty vaihdelaatikko (glykooliongelmat originaalissa...)
v 2017 keväällä 17 originaali sbc alkoi viestiä: valkoinen valo saatiin pois päältä jollain laitteella - alkusyksyllä 17 tutun tutut yrittivät korjata sbc-lootaa, mutta eivät onnistuneet, vaan tilasivat netistä käytetyn toosan, joka toimi näköjään 6 viikkoa
pari päivää sitten iski kesken ajon punaiset valot mittariin "brake defective, stop engine", mutta kotia päästiin hissuksiin
aamulla taas toimi, käytiin korjaamolla (sbc-häiriö, joka poistettiin), ja läpäisi myös katsastuksen, ja matka jatkui
sitten tuli seuraavana päivänä uudestaan punaiset, taas hissuksiin korjaamolle (paljon vikoja C26DE, C22BD, C233D, C23BD), ja sanoivat että taitaa olla sbc-loota sökönä
soitin merkkikorjaamoon (V***), josta sanottiin että uusi sbc 2400€ + työt 500€, mutta vinkkasivat myös että kannattaako enää korjata ja ehkä on jossain muuallakin joku toinen sbc-loota joka voi(si) toimia, mutta eivät niistä tiedä
alan nyt itsekin miettiä, että onko tämä sinänsä siisti auto valmis romuttamoon, vai mitä pitäisi tehdä?
ohjatujen tarkistusten tuloksiksi
joskus tule vaikka yksikkö olis ehjä
niin jokusylinteri, pala jumissa myös jos on ihan pientä tihkua takajarru putkissa sisälokarin ja korin väilissä näkymätömissä
niin hämää systeemiä antaman vaikka mitä koodeja
Mökkillä
'
'
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
Hiilien loppuminen pysäyttä pumppun sama vaikutus jos yksiköltä lähtisi sähköt
kummaskin tapauksessa jarrut ei onneksi häviä täysin
siis jos työt jarut huolettaessa on muuten asialisest ohjeiden mukaani aina tehty
varsinkin ilmaukset tehty kunnolla
kummaskin tapauksessa jarrut ei onneksi häviä täysin
siis jos työt jarut huolettaessa on muuten asialisest ohjeiden mukaani aina tehty
varsinkin ilmaukset tehty kunnolla
Mökkillä
'
'
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
Itse kyllä ensimmäisenä tutkisin tosiaan nuo jarruputket takaa. Sisälokaria ja pohjamuovia irti vaan. Kävi itselle pari kuukautta sitten vaimon autoon.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
Merkkiliikettä edullisempi esim. Bosch vaihto-osa asennettuna 1650€, takuuta 3v / 100tkm.
wiimax.fi
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
Kiitoksia viesteistä. Soittelin korjaamoon ja ovat siellä autoa parilla laitteella katsoneet (joista toinen on star), mutta eivät siihen aikaan kun autossa olisi ollut punainen valo päällä, koska ei vaan ollut juuri silloin.
Kyseessä on heidän mukaansa jännitevika.
Tämän seurauksena syttyy punainen valo keskelle (brake defective, stop engine), menee varajarrujärjestelmä päälle (auton nopeus rajoittuu n 30-40 kmh ja saa painaa polkimen ihan pohjaan että auto pysähtyy). Kun laittaa P-asennon päälle, niin vaihdekeppiä ei saa enää liikuteltua. Kun antaa olla muutaman tunnin ulkona, niin lähtee taas normaalisti käyntiin ... kunnes jossain vaiheessa taas punainen valo päälle.
Epäilevät siis, että sbc-loota hajalla, mutta pohdiskelivat myös että ehkä voisi olla koko auton jännitejärjestelmässäkin vikaa, mutta eivät ole tätä voineet vielä testata kun ei ole ollut juuri akuutti tilanne (eli punainen valo) päällä.
Kyseessä on heidän mukaansa jännitevika.
Tämän seurauksena syttyy punainen valo keskelle (brake defective, stop engine), menee varajarrujärjestelmä päälle (auton nopeus rajoittuu n 30-40 kmh ja saa painaa polkimen ihan pohjaan että auto pysähtyy). Kun laittaa P-asennon päälle, niin vaihdekeppiä ei saa enää liikuteltua. Kun antaa olla muutaman tunnin ulkona, niin lähtee taas normaalisti käyntiin ... kunnes jossain vaiheessa taas punainen valo päälle.
Epäilevät siis, että sbc-loota hajalla, mutta pohdiskelivat myös että ehkä voisi olla koko auton jännitejärjestelmässäkin vikaa, mutta eivät ole tätä voineet vielä testata kun ei ole ollut juuri akuutti tilanne (eli punainen valo) päällä.
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
C26DE, C22BD, C233D, C23BD
nämä viimeksi
nämä viimeksi
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
Kävin sitten lopuksi myös merkkiliikkeen korjaamossa. Vikakoodi C26BB ja tuomio tuli että SBC-yksikkö on viallinen.
Rakenneosan A7/3 (hydrauliikkayksikkö-SBC) ohjainlaiteraportin mukaan kaikki järjestelmän muut komponentit ovat kunnossa ja SBC-yksikkö tulee vaihtaa. Käyttöikä on ok eli tähän jo kertaalleen vaihdettiin yksikkö...
Imuputki kunnossa, järjestelmässä ei ole ilmaa, painevaraajassa ei ole painehäviötä, mutta SBC-yksikkö ilmoittaa että siinä on hydrauliikkavika.
Samalla selvitän että onko "takapihan pajassa" vaihdetulla ja Saksasta ostetulla käytetyllä SBC-yksiköllä takuuta.
Paljonko SBC-yksikön pois ottamisesta ja takaisin laittamisesta sitten tulisi maksaa, 200-300 €?
No niin, mistäs näitä SBC-lootia saikaan halvalla...?
Vai kannattaisiko myydä koko W211 pois ilman korjausta? Vm 2002, huoltokirja ok vuoteen 2008 (silloin ajettu 50 000), Saksasta tuotu Suomeen 2014: siisti päältä ja ulkoa, huolloista 2008-2014 ei tietoa, mittarissa nykyään 140 000, katsastus voimassa 12/2018 asti.
Rakenneosan A7/3 (hydrauliikkayksikkö-SBC) ohjainlaiteraportin mukaan kaikki järjestelmän muut komponentit ovat kunnossa ja SBC-yksikkö tulee vaihtaa. Käyttöikä on ok eli tähän jo kertaalleen vaihdettiin yksikkö...
Imuputki kunnossa, järjestelmässä ei ole ilmaa, painevaraajassa ei ole painehäviötä, mutta SBC-yksikkö ilmoittaa että siinä on hydrauliikkavika.
Samalla selvitän että onko "takapihan pajassa" vaihdetulla ja Saksasta ostetulla käytetyllä SBC-yksiköllä takuuta.
Paljonko SBC-yksikön pois ottamisesta ja takaisin laittamisesta sitten tulisi maksaa, 200-300 €?
No niin, mistäs näitä SBC-lootia saikaan halvalla...?
Vai kannattaisiko myydä koko W211 pois ilman korjausta? Vm 2002, huoltokirja ok vuoteen 2008 (silloin ajettu 50 000), Saksasta tuotu Suomeen 2014: siisti päältä ja ulkoa, huolloista 2008-2014 ei tietoa, mittarissa nykyään 140 000, katsastus voimassa 12/2018 asti.
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w211 vm 2002 sbc ehkä sökönä, mitä tehdä?
Tässä vaan päivitysviestiä. Asia aikoinaan selvisi, mutta meni muutama viikko selvittelyssä.
Soitin lopuksi Saksaan firmaan, josta oli muutama kuukausi aiemmin hankittu käytetty SBC-yksikkö, joka siis simahti. Sanoivat puhelimessa (yksi vastaaja osasi ihan hyvin englantiakin), että lähetä hajonnut yksikkö tänne niin vaihdetaan - menee takuuseen. Jos olisi pitänyt hankkia käytetty SBC sieltä, niin olisi maksanut 600 EUR. Näytti olevan isompi Gladbeckin pikkukaupungissa sijaitseva firma, joka kunnostaa näitä yksiköitä monen muun asian lisäksi.
Epäilin hiukan, että miten käy, mutta laitoin postissa sinne ja sain postissa tilalle toisen SBC-yksikön, joka laitettiin täällä Suomessa paikoilleen ilman myöhempiä ongelmia. Postikulut yhteen suuntaan joutui maksamaan ja poisto- ja asennuskulut täällä Suomessa. Lähettivät suoraan korjaamooni täällä Suomessa, kun en itse näitä asennushommia osaa.
Soitin lopuksi Saksaan firmaan, josta oli muutama kuukausi aiemmin hankittu käytetty SBC-yksikkö, joka siis simahti. Sanoivat puhelimessa (yksi vastaaja osasi ihan hyvin englantiakin), että lähetä hajonnut yksikkö tänne niin vaihdetaan - menee takuuseen. Jos olisi pitänyt hankkia käytetty SBC sieltä, niin olisi maksanut 600 EUR. Näytti olevan isompi Gladbeckin pikkukaupungissa sijaitseva firma, joka kunnostaa näitä yksiköitä monen muun asian lisäksi.
Epäilin hiukan, että miten käy, mutta laitoin postissa sinne ja sain postissa tilalle toisen SBC-yksikön, joka laitettiin täällä Suomessa paikoilleen ilman myöhempiä ongelmia. Postikulut yhteen suuntaan joutui maksamaan ja poisto- ja asennuskulut täällä Suomessa. Lähettivät suoraan korjaamooni täällä Suomessa, kun en itse näitä asennushommia osaa.




