Mersuhistorian II osa
Mersuhistorian II osa
Tuo kiinnostava kooste MB:n historiasta, josta kerroinkin jo viikko sitten, tuli sitten taas tiistaina.
II osassa elettiin 50-luvulta eteenpäin, ja silloinhan tuli "valtaan" tuo 300-sarja. Jumalattoman mukavia kuvia erilaisista tyypeistä kuten S Cabriolet, SL Roadster , SL lokinsiipi ym. Vuonna 1958 esiteltiin 220 SE, josta alkoi "ruiskun" aikakausi. Jokaisen tunnistama 600-sarja oli ajankohtainen 1963, filmissä näytettiin yhtä reilusta 20 auton sarjasta. Auto kuului Tongan kuninkaalle. Moottorina oli V8, jossa tilavuutta 6,8 litraa!
Ohjelmasta olisi paljonkin kerrottavaa, mutta päätteeksi näytettiin nykyajan saavutusta eli Vision SLR.
Koska viime textissäkin oli vähän Mersukysymystä, niin laitan tähänkin muutaman ja annan sitten oikeat vastaukset jonkin ajan kuluttua.
PS. Yksi ehkä mieluisimmista malleista oli v 68-71 valmistettu 300 SEL, jossa oli V8 6,3 litran koneella, tais olla siihen aikaan melkoinen peli, ja vieläkin!
1) Mitä malleja käytettin sodan jälkeen kilpailuissa?
2) Mitä tarkoittaa lyhenne SL ?
3) Mitä mahtoi maksaa vain hyvin varakkaille tark. 300 SC v -56?
(dollareissa)
4) Mistä tulee lyhenne AMG, ja mitä sillä yleisesti tarkoitetaan?
5) Mikä malli oli 1989 LeMansin 24 tunnin ajossa olleet 3 Meseä?
II osassa elettiin 50-luvulta eteenpäin, ja silloinhan tuli "valtaan" tuo 300-sarja. Jumalattoman mukavia kuvia erilaisista tyypeistä kuten S Cabriolet, SL Roadster , SL lokinsiipi ym. Vuonna 1958 esiteltiin 220 SE, josta alkoi "ruiskun" aikakausi. Jokaisen tunnistama 600-sarja oli ajankohtainen 1963, filmissä näytettiin yhtä reilusta 20 auton sarjasta. Auto kuului Tongan kuninkaalle. Moottorina oli V8, jossa tilavuutta 6,8 litraa!
Ohjelmasta olisi paljonkin kerrottavaa, mutta päätteeksi näytettiin nykyajan saavutusta eli Vision SLR.
Koska viime textissäkin oli vähän Mersukysymystä, niin laitan tähänkin muutaman ja annan sitten oikeat vastaukset jonkin ajan kuluttua.
PS. Yksi ehkä mieluisimmista malleista oli v 68-71 valmistettu 300 SEL, jossa oli V8 6,3 litran koneella, tais olla siihen aikaan melkoinen peli, ja vieläkin!
1) Mitä malleja käytettin sodan jälkeen kilpailuissa?
2) Mitä tarkoittaa lyhenne SL ?
3) Mitä mahtoi maksaa vain hyvin varakkaille tark. 300 SC v -56?
(dollareissa)
4) Mistä tulee lyhenne AMG, ja mitä sillä yleisesti tarkoitetaan?
5) Mikä malli oli 1989 LeMansin 24 tunnin ajossa olleet 3 Meseä?
Puutteellisilla tiedoilla vastaan:
1) 300SLR ainakin (oli kyllä jo 50-lukua)
2) Sehr Licht
3) Njaa...
4) Hmm...
5) Sauber-Mercedes C9
Edit: Ja nyt pizzaa lämmittämään.
1) 300SLR ainakin (oli kyllä jo 50-lukua)

2) Sehr Licht

3) Njaa...

4) Hmm...

5) Sauber-Mercedes C9

Edit: Ja nyt pizzaa lämmittämään.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Mersuhistorian II osa
1) Ainakin 300slr ja 300sl
2) Sport leicht
3) Aika julmetusti
4) Herrat A ja M kaupungissa G
5) kun empä muista
2) Sport leicht
3) Aika julmetusti
4) Herrat A ja M kaupungissa G
5) kun empä muista

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Mun piti se korjata, mutta pitsa meinas kärvähtää uunissa.350 SLC kirjoitti:- Sports Leicht ~ Sports LightPasi M. kirjoitti: 2) Sehr Licht![]()

Tosin joku on kyllä sen väittänyt olevan Sehr Licht, mikä lie mulkgreeni ollut.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Mersuhistorian II osa
Listahinta kyseisellä autolle oli 14 600 $. Auto maksoi siis enemmän kuin legendaarinen 300 SL. Moottorina siis tuo harvinainen 3 litran yläpuolisella nokkaakselilla ja Boschin ruiskusysteemillä varustettu - 175 hv.o728006 kirjoitti: 3) Mitä mahtoi maksaa vain hyvin varakkaille tark. 300 SC v -56?
(dollareissa)
Autoa tehtiin vuosina 1955-1958 200 kpl. Joista 53 "rousteria", 49 avoa, 98 coupea.
Yksi myynnissä oleva löytyi ainakin netistä...hintaa 350 000 $

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: Mersuhistorian II osa
A ja M tulevat tosiaan perustajien nimistä. Hans Werner Aufrecht ja Eberhard Melcher. G Aufrechtin syntymäkaupungista GroBaspachista.o728006 kirjoitti: 4) Mistä tulee lyhenne AMG, ja mitä sillä yleisesti tarkoitetaan?
Yhtiö perustettiin 1967. Alkuun he rakensivat pääasiassa 300 SE mallista kilpakäyttöön suunnattuja autoja. 1971 heidän rakentamansa 300 SEL 6.8 otti luokkavoiton 24-tunnin kisassa Belgian Spa:ssa.
1978 yhtiö oli kasvanut jo niin paljon että se muutti Burgstallista Affalterbachiin. 1985 työntekijöitä oli 100. 1990 oli merkittävä vuosi AMG:lle jolloin syntyi virallinen sopimus DaimlerBenzin kanssa yhteistyöstä.
Samaan aikaan perustettiin jo kolmas "paja" jolloin työntekijämäärä nousi 400 ihmiseen. 1999 perustaja Aufrecht luopui osakkeistaan ja AMG liitettiin DaimlerChrysler AG:n.
AMG:n filosofiana on ollut siirtää teknologiaa ja tietotaitoa kilpa-autoista normaaliin tieliikennekäyttöön.

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: Mersuhistorian II osa
Sauber Mercedes C9 ja voittaneen auton numero oli 63. Linkissä kuva - tosin pienoismallista.o728006 kirjoitti:
5) Mikä malli oli 1989 LeMansin 24 tunnin ajossa olleet 3 Meseä?
http://www.legacydiecast.com/show_image ... me=ex10040
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
lupaamiani vastauksia
Hyvin oli muutamassa päivässä tietoa löytynyt, joten taas voitanemme todeta, että tietotaito viihtyy keskuudessamme. Näppärä mieshän kyllä etsisi vastauksia myös netistä, mutta niin tosimielellähän emme ole matkassa vaan heitellään vastauksia vaan näin lonkalta.
Tälläisiä vastauksia antoi kyseinen ohjelma:
1) W 196 sekä 300 SLR
2) SL= superlight=superkevyt Auton painoksi tuli vain n. 1250 kg, koska esim. moottori oli valmistettu lähestulkoot kokonaan alumiinista.
3) Hinta oli 13000 taalaa eli enemmän kuin Rolls-Roycellä. Ohjelmassa ajeltiin Clark Cablen todella komealla yksilöllä, joka oli ostettu kuolinpesältä.
4) AMG = Herrat Aufrecht ja Melcher sekä pikkukaupunki Grossaspach. Kirjainlyhenne kaikessa yksinkertaisuudessaan kai liitetään auton käsityöhön. Kului välillä 30 vuotta ilman AMG:tä 300 SEC:n (-71) jälkeen ennen vm. -99 E 55 ja CL 55.
5) Kolme MB:tä LeMansissa olivat mallia C 9.
Kiitokset kaikille jotka jakoivat iloani ohjelmasta ja viitsivät vastailla kysymyksiin.
Tälläisiä vastauksia antoi kyseinen ohjelma:
1) W 196 sekä 300 SLR
2) SL= superlight=superkevyt Auton painoksi tuli vain n. 1250 kg, koska esim. moottori oli valmistettu lähestulkoot kokonaan alumiinista.
3) Hinta oli 13000 taalaa eli enemmän kuin Rolls-Roycellä. Ohjelmassa ajeltiin Clark Cablen todella komealla yksilöllä, joka oli ostettu kuolinpesältä.
4) AMG = Herrat Aufrecht ja Melcher sekä pikkukaupunki Grossaspach. Kirjainlyhenne kaikessa yksinkertaisuudessaan kai liitetään auton käsityöhön. Kului välillä 30 vuotta ilman AMG:tä 300 SEC:n (-71) jälkeen ennen vm. -99 E 55 ja CL 55.
5) Kolme MB:tä LeMansissa olivat mallia C 9.
Kiitokset kaikille jotka jakoivat iloani ohjelmasta ja viitsivät vastailla kysymyksiin.