W203 200kompressori -01 vikakoodi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

W203 200kompressori -01 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja susanne »

Eli vikakoodi on P201C satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatkos havaittu, oireena raskas tyhjäkäynti.

Google ei oikein antanut selvää tietoa niin löytyisiköhän sitä täältä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 200kompressori -01 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

susanne kirjoitti:Eli vikakoodi on P201C satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatkos havaittu, oireena raskas tyhjäkäynti.

Google ei oikein antanut selvää tietoa niin löytyisiköhän sitä täältä.
Ensimäisenä tarkistella tulpat, puolat,

tuleeko syttyskatko aina samoihin sylinterihin tai kaikkin vai vaihteleeko se
Mökkillä
'
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W203 200kompressori -01 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja susanne »

Uudet tulpat ja puolat tilattu, kahteen sylinteriin tulee enemmän katkoja mutta kaikki tosiaan pätkii.
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W203 200kompressori -01 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja susanne »

No niin nyt on tulpat ja puolat uusittu, ei ollut vaikutusta.

Voisiko myös olla että autocomin antama vikakoodi ei viittaakkaan oikeaan?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 200kompressori -01 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

susanne kirjoitti:No niin nyt on tulpat ja puolat uusittu, ei ollut vaikutusta.

Voisiko myös olla että autocomin antama vikakoodi ei viittaakkaan oikeaan?
Voi eikä ole edes kovin harvinaista että se johtaa harhaan
Mökkillä
'
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 322
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: W203 200kompressori -01 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja Ponton »

susanne kirjoitti:No niin nyt on tulpat ja puolat uusittu, ei ollut vaikutusta.
Voisiko myös olla että autocomin antama vikakoodi ei viittaakkaan oikeaan?
Autocom OBD yleistesteri lukee moottorin ECU:n EOBD diagnostiikan asettaman geneerisen vikakoodin (eng. check engine code). Testerin käyttäjän tehtäväksi jää tulkita se, mistä kyseinen vikakoodi johtuu (syy ja seuraus suhde). Yleistestereillä voi myös lukea ns. "live dataa" (useiden anturien mittausarvoja ja toimilaitteiden tiloja), jotka auttavat em. tulkinnan tekemistä. Tulevaisuudessa tekniikan edelleen kehittyessä ja monimutkaistuessa koneäly tulee helpottamaan myös vikadiagnostiikkaa.

Esim. sytytyshäiriöitä (seuraus) voi aiheuttaa moni syy: tulpat, puolat, suuttimet, polttoaineen paine- ja seoshäiriöt, sytytyksen ja venttiilien ajoitukset, moottorin mekaaniset viat jne.

Muuten P201C koodin määritelmä on:
Definition of check engine code P201C (Common for all car manufacturers): Intake manifold air control actuator. bank 2 supply voltage low
http://obdii.pro/en/code/P201C
Vastaa Viestiin