Vaihteisto ongelma
Vaihteisto ongelma
Vaihdatin automaattivaihteiston öljyt ja suodattimen ,koska vaihteisto ei välillä vaihtanut 1 vaihdetta isommalle mutta sama vika jatkuu edelleen... kuulin että vaihteiston pystyisi jotenkin kotikonstein resetoimaan kaasupolkimen alla olevalla napilla mutta miten? Osaako kukaan neuvoa? Autohan on MB s400 w220 4.0 CDI vm2001
Re: Vaihteisto ongelma
Kuullostaisi että on liian vähän öljyä...miten mittasit ja mikäköhän aski tässä on?
Muuten toi on suoraan star testeri hommia suoraan
Muuten toi on suoraan star testeri hommia suoraan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Vaihteisto ongelma
7.5 litraa vaihteistoon on laitettu kuitin mukaan, eli ei varmaan liian vähän ole vai? en itse löytänyt mistään öljymäärää ko.vaihteistoon . Täytyy käyttää testerissä sitten varmaaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vaihteisto ongelma
Ei sinne laiteta mitään tiettyä litramärää vaan sen verran että öljyn ollessa 80c se on tikun ylä merkissäBeauty kirjoitti:7.5 litraa vaihteistoon on laitettu kuitin mukaan, eli ei varmaan liian vähän ole vai? en itse löytänyt mistään öljymäärää ko.vaihteistoon . Täytyy käyttää testerissä sitten varmaaan.
oikea määrä voi hyvin olla vaikka 5L riipuen siitä kuinka paljon vanhaa on jäännyt yhtä hyvin määrä voi olla 8L
ai mutta olihan tärkein... juttu kuitti eipä sen niin väli onko homma tehty kunnolla

Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vaihteisto ongelma
Vaihteistoa ei, sen reagointia kaasuun joskus,Beauty kirjoitti:Vaihdatin automaattivaihteiston öljyt ja suodattimen ,koska vaihteisto ei välillä vaihtanut 1 vaihdetta isommalle mutta sama vika jatkuu edelleen... kuulin että vaihteiston pystyisi jotenkin kotikonstein resetoimaan kaasupolkimen alla olevalla napilla mutta miten? Osaako kukaan neuvoa? Autohan on MB s400 w220 4.0 CDI vm2001
jotenkin näin virtapäälle kaasupohjaan asti, pidä kaasu pohjassa, virta pois 30s virta uudeleen pääle kaasu ylös, virta pois
Mökkillä
'
'
Re: Vaihteisto ongelma
..toi itse asiassa toimii,toi "resetoiminen" Itselläni samoja ongelmia laatikossa mutta tuolla tavalla varsinkin aamuisin kun öljyt on kylmänä niin tosta on apua..FinlandMerceds kirjoitti:Vaihteistoa ei, sen reagointia kaasuun joskus,Beauty kirjoitti:Vaihdatin automaattivaihteiston öljyt ja suodattimen ,koska vaihteisto ei välillä vaihtanut 1 vaihdetta isommalle mutta sama vika jatkuu edelleen... kuulin että vaihteiston pystyisi jotenkin kotikonstein resetoimaan kaasupolkimen alla olevalla napilla mutta miten? Osaako kukaan neuvoa? Autohan on MB s400 w220 4.0 CDI vm2001
jotenkin näin virtapäälle kaasupohjaan asti, pidä kaasu pohjassa, virta pois 30s virta uudeleen pääle kaasu ylös, virta pois
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vaihteisto ongelma
Siis joka ammuko tuon teet jos se sen vaati toimiakseen on jotain pielessä,Guggis kirjoitti:..toi itse asiassa toimii,toi "resetoiminen" Itselläni samoja ongelmia laatikossa mutta tuolla tavalla varsinkin aamuisin kun öljyt on kylmänä niin tosta on apua..FinlandMerceds kirjoitti:Vaihteistoa ei, sen reagointia kaasuun joskus,Beauty kirjoitti:Vaihdatin automaattivaihteiston öljyt ja suodattimen ,koska vaihteisto ei välillä vaihtanut 1 vaihdetta isommalle mutta sama vika jatkuu edelleen... kuulin että vaihteiston pystyisi jotenkin kotikonstein resetoimaan kaasupolkimen alla olevalla napilla mutta miten? Osaako kukaan neuvoa? Autohan on MB s400 w220 4.0 CDI vm2001
jotenkin näin virtapäälle kaasupohjaan asti, pidä kaasu pohjassa, virta pois 30s virta uudeleen pääle kaasu ylös, virta pois
tarkista öljyt
Mökkillä
'
'
Re: Vaihteisto ongelma
Kannattaa tarkistaa sekin, että jumittaako se kick down- kytkin kaasupolkimen alla. Jos on ns. "jäänyt päälle" niin vaihteisto ei suostu vaihtamaan normaalisti ylöspäin. Toki muustakin voi olla kysymys, mutta tämäkin tuli mieleen.
Lähteekö kuitenkin talviasennossa liikkeelle kakkosella?
Noissa reset/learning_mode -proseduureissa on vähän vaihtelua. Aika yleinen toimintamalli näyttää olevan sekin, että ensin virta päälle, sitten painetaan kaasupoljin kick down- asentoon, pidetään painettuna 15-30 sekuntia, käännetään virrat pois avaimesta (vastapäivään loppuun asti), nostetaan kaasupoljin ylös, odotetaan 2-5 minuuttia tekemättä yhtään mitään eli ei avata ovia, ikkunoita yms. Sen jälkeen käynnistetään ja aletaan ajaa normaalisti. Joissain versioissa taas avainkin voidaan poistaa odottelun ajaksi. Toisissa taas sitä ei saisi tehdä. Vähän hämmentävää sen osalta. Pitäisi selvittää, mikä on se virallinen versio tästä. Kerran tuli kokeiltua tätäkin touhua itsekin ja jotain vaikutusta olin havaitsevani ennen vs. jälkeen toimenpiteen.
Varmaan tuo täällä aiemmin esitettykin on hyvä, jos se kerran toimii. Sehän tässä ratkaisee.
https://www.youtube.com/watch?v=lqNlaejlAeM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=nne22QQXxOc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=_FjX2Yl42t4" onclick="window.open(this.href);return false;
jne. noita riittää tuollakin
Hanki diagnoositikku ja tarkista öljymäärä sillä ohjeiden mukaisesti. Onpahan sitten yksi arpomisen kohde vähemmän.
Lähteekö kuitenkin talviasennossa liikkeelle kakkosella?
Noissa reset/learning_mode -proseduureissa on vähän vaihtelua. Aika yleinen toimintamalli näyttää olevan sekin, että ensin virta päälle, sitten painetaan kaasupoljin kick down- asentoon, pidetään painettuna 15-30 sekuntia, käännetään virrat pois avaimesta (vastapäivään loppuun asti), nostetaan kaasupoljin ylös, odotetaan 2-5 minuuttia tekemättä yhtään mitään eli ei avata ovia, ikkunoita yms. Sen jälkeen käynnistetään ja aletaan ajaa normaalisti. Joissain versioissa taas avainkin voidaan poistaa odottelun ajaksi. Toisissa taas sitä ei saisi tehdä. Vähän hämmentävää sen osalta. Pitäisi selvittää, mikä on se virallinen versio tästä. Kerran tuli kokeiltua tätäkin touhua itsekin ja jotain vaikutusta olin havaitsevani ennen vs. jälkeen toimenpiteen.
Varmaan tuo täällä aiemmin esitettykin on hyvä, jos se kerran toimii. Sehän tässä ratkaisee.
https://www.youtube.com/watch?v=lqNlaejlAeM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=nne22QQXxOc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=_FjX2Yl42t4" onclick="window.open(this.href);return false;
jne. noita riittää tuollakin
Hanki diagnoositikku ja tarkista öljymäärä sillä ohjeiden mukaisesti. Onpahan sitten yksi arpomisen kohde vähemmän.
Re: Vaihteisto ongelma
Tässä on niin paljon vääriä toimintoja tämän minun väykyn laatikossa että kun ei ole tallia niin kaikki on hankalaa-varsinkin nyt "talvella".Kunpa löytäisi jonkun pääkaupunki seudulta ottamaan vikakoodit..pääsisi tosiaan edes alkuun.FinlandMerceds kirjoitti:Siis joka ammuko tuon teet jos se sen vaati toimiakseen on jotain pielessä,Guggis kirjoitti:..toi itse asiassa toimii,toi "resetoiminen" Itselläni samoja ongelmia laatikossa mutta tuolla tavalla varsinkin aamuisin kun öljyt on kylmänä niin tosta on apua..FinlandMerceds kirjoitti:Vaihteistoa ei, sen reagointia kaasuun joskus,Beauty kirjoitti:Vaihdatin automaattivaihteiston öljyt ja suodattimen ,koska vaihteisto ei välillä vaihtanut 1 vaihdetta isommalle mutta sama vika jatkuu edelleen... kuulin että vaihteiston pystyisi jotenkin kotikonstein resetoimaan kaasupolkimen alla olevalla napilla mutta miten? Osaako kukaan neuvoa? Autohan on MB s400 w220 4.0 CDI vm2001
jotenkin näin virtapäälle kaasupohjaan asti, pidä kaasu pohjassa, virta pois 30s virta uudeleen pääle kaasu ylös, virta pois
tarkista öljyt
Re: Vaihteisto ongelma
Leppävaarasta yksi jäsen otti Starilla kaikki vika koodit,lisättiin 1 litra öljyä laatikkoon ja se rupesi pelittämään.Vaihdatan tänään uudet öljyt laatikkoon.
Paljon olen apua saanut käyttäjiltä,sekä viesteinä että sitten eilen tosiaan lepuskista jäsen otti yhteyttä ja se olikin sitten siinä,öljyn puute. Star on hankittava aivan täydellinen ohjelma.Kiitokset kaikille.
-Jukka-
Paljon olen apua saanut käyttäjiltä,sekä viesteinä että sitten eilen tosiaan lepuskista jäsen otti yhteyttä ja se olikin sitten siinä,öljyn puute. Star on hankittava aivan täydellinen ohjelma.Kiitokset kaikille.

-Jukka-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vaihteisto ongelma
Hyvä että toimiiGuggis kirjoitti:Leppävaarasta yksi jäsen otti Starilla kaikki vika koodit,lisättiin 1 litra öljyä laatikkoon ja se rupesi pelittämään.
eli "vika" oli jo tuolla heti mainittu öljyn vähyys
Mökkillä
'
'
Re: Vaihteisto ongelma
Ja kun vielä pidät lupauksen ja korvaat vaikka öljyn niin kiva. Saattaa avun saaminen seuraavan kerran kestää jos lupailee eikä lunasta lupauksia. Terveisin avun tarjoaja.Guggis kirjoitti:Leppävaarasta yksi jäsen otti Starilla kaikki vika koodit,lisättiin 1 litra öljyä laatikkoon ja se rupesi pelittämään.Vaihdatan tänään uudet öljyt laatikkoon.
Paljon olen apua saanut käyttäjiltä,sekä viesteinä että sitten eilen tosiaan lepuskista jäsen otti yhteyttä ja se olikin sitten siinä,öljyn puute. Star on hankittava aivan täydellinen ohjelma.Kiitokset kaikille.![]()
-Jukka-
EQB 300 4-matic -23