2.0 bensakoneel (ruisku)..oleva mersu.
Mistä mahtaa johtua, että tarvii toi venttiilikopankannentiiviste
Vaihtaa noin.20000km jälkee vuodon takia? Venttilikopankansi kiero??
Sit olis et kierroslukumittarin sulake palaa noin 5min jälkee ku on vaihtanu uude..
Aina ollut sama kokone sulake 8 amppeeri jos oikei muista...ja syylarin flekti ei pyöri.. onko tuttua
Jollekki muul tämmöset?
Syylarin flektin anturi on kannen etupäässä sellainen punakanrainen kaksi tappinen..ota liitin irti ja yhdistä pistokkeen nastat vaikka johdolla ja tällöin jos flekti pyörii on anturi rikki..ota huomioon että flekti lähtee mersussa vasta noin 95-100astetta pyörimään.
Venttiilikopan tiivisteessä on harjat jotka tasaantuvat ja sitten voisi vuotaa ajan oloon mutta tarkasta kannen suoruus vaikka se on kyllä jäykän muotoinen tiiviste...toinen että uran pohjalta voi lähteä kaalaus vai mikä siellä on ja siksi sinne tulee koloja.
Oikosulku on tässä kiekkamittari jutussa mutta pitäisi tietää myös mitä muita laitteita on kyseisen sulakkeen takana..katso siitä sulakerasian kannen paperista ..kummalla puolen nyt on englanniksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jees jees ja toi eka kerra ku palo toi sulake joskus viime kesänä ni ei toiminu pissapoikasysteemi
Ja pyyhkijä toiminto 1 asennos mut pari viikkoo se jälkee ku sulakkee vaihto ei auttanu ni annoi vaa olla ja jostai syyst pyyhkiä ja kaikki muu on toiminu normaalisti paitsi kiekkamittari..:/ joku johto jossai mut mis?.. taitaa ol isompi homma löytää..
lankussa on ovenkarmin takapäässä listan ylälidassa ruuvi ja ja alaosat vetäiset listasta siis ovesta irti ja sitten koko listaa taaksepäin ja se on siinä.
katso oven alareuna selällään maaten ja irroittele apuvälineellä varovasti kiinnikkeet irti...lokasuoja ja takakaaren pala on ihan vetäisemällä mutta longottele varovasti vetäen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Keskimerkki lähtee longottamalla varovasti se sieltä pois.
sitten kuusiokolo pultti ja ainoastaan pultti koneella ja ratti ei saa olla ratti lukossa..muuten lukko vaurioituu.se on kasattu liimalla ja räikkilöillä vaan menee kantit pultista.Jos ei lähde suosiolla niin itse lämmitin kynä kaasukolvilla pulttia ja helposti läksi.
Käynnistyksestä vaikea sanoa..kylmänä vai kuumana?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
kylmänä sahaamiseen syypää yleensä toi yj-rele koska ryyppy taitaa nyt olla pois pelistä eli tinaa kaikki kontaktit uusiksi.
Bensareleestä samointein.
Sitten tutkit huohotin linnjaston letkuja ilmavuodon varalta.
Ratin kartio kuusiokolo pultti on normi oikeakätinen kierre.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Saako ratteihin jostaki erilaisia adapteripaloja?? Vaihtaisin alkuperäisen ratin tilalle toisen tyylikkäämmän.. merkkiä entiedä enkä että missä autossa ennen ollut..
Miten vanha virtalukko lähtee irti pitääkö kojelauta purkaa lähes kokonaan?? Vai voiko toisen mersun virtalukosta vaihta pelkän lukkosylinterin toiseen??
Lukkosylinterin voi vaihtaa. Avain radio asentoon ja kaksi riekää paljastuu lukkopatruunasta. Sinne sisään tökätään irrotusrauta jonka saa liikkeestä ostettua ja sitten vaan pukkopatruuna vetämällä irti.
Ensimmäinen viestini tälle foorumille! Olen 190e vm 1990 1.8 bensa mersun onnellinen omistaja Nyt kävi pahemman luokan kömmähdys ja kävi niin että virtalukkoon katkesi avain ja autoa ei enää saa siitä käyntiin saatika liikuteltua kun rattilukkko päällä. Tänään asia hoidettava kun jäi pahaanpaikkaan josta ei sitten pääse traktori lumia pukkaamaan. En viitsi alkaa rattilukkoa hajalle vääntämään, ja sitten johdoista käynnistämään vaan tarkoitus on laittaa sitten jälkeenpäin uusi virtalukko. miten helposti näistä saa virta lukon pohjan näkyviin jotta esimerkiksi meisseli ajaa avaimen virkaa toistaiseksi. Auto on sisältä uudenveroinen niin tarkoitus olisi tämä homma siististi hoitaa. Tai millä saan varastettua oman autoni mikä voisi ajaa avaimen virkaa jos ei ole väliä säilyykö lukkopesän ehjänä (tarkoitus hakea sitten hajottamolta uus) kunhan nyt saan tuon tuosta käyntiin ja ajettua tallille? Kiitos vastauksista etukäteen
jos se avain on katkenneena siellä virtalukossa, niin eikös siinä riitä pelkästään sen avaimen kääntäminen jollain? sopivan kokosta meisseliä perään ja kääntämään. ja jos rattilukko kanittaa, niin käännä rattia sen verran, ettei ole jarruttamassa avaimen kääntämistä.
Meni senverta ihme kohdasta poikki että ihmetyttää, suunnilleen avaimen kärkijäi sinne pohjaan. Kaikki Lähti siis siitä kun auton oma avain oli ilmeisesti kulunut sen verran että tätä edeltävä käynnistys vei minulta noin puoli tuntia että sai lukon aukeamaan halutusti,sitten eilen aamu tuimaan autoon oli tarkoitus jättää avain lukkoon auki asentoon että sitä ei tarvitse taaas alkaa räpeltämään, no siinä sitä sitten aikani yritin ja naps poikki. otan nyt työkaluja ja koitan naputtaa esimerkiksi meisselin lukkoon, Onko ketään täällä foorumilla että olisi vastaavaa sattunut ja miten toimi asiassa?
Tilasin nyt paikalliseen varaosaliikkeeseen uuden lukkopatruunan jossa 2-avainta! hintaa tuli alle 40€ . KYSYMYS kuuluu, miten saan purettua vanhan poies etten tuhoa koko kojelautaa? Kokemuksia ihmisillä?
Koitappa laittaa siihen katkenneeseen avaimeen kierros tai kaksi putkiteippiä ehkä kolmekin kierrosta (kokeilemalla) , ja varovasti työnnät avaimenpätkän perälle saakka niin putkiteippi auttaa liikuttamaan lukon systeemeitä jotka ovat todennäköisesti kuluneet vuosien saatossa avain-nipun painon vuoksi. (kannattaa olla pelkkä virta-avain vain lukossa) siten saatat saada lukkopesän kääntymään 1 asentoon kun työnnät niistä kahdesta reijästä vaikka polkupyörän pinnat jotka on teroitettu vinoiksi päistään(jossakin kyllä myydään oikea työkalusarja lukkopesän irroitukseen, itse ostin porilaiselt mersumieheltä. ) kuuluu napsahdus ja voit avaimesta vetää lukkopesän pois. Mikäli et ole turmellut pesää ruuvarilla paskaksi ja tämä poikkinainen avain toimii.
lukkoa nyt härpitty siihen malliin että ei taida tuo konsti onnistua nyt pyörii jo lukkopesä tyyliin ympyrää niin miten helkkarissa sen vanhan lukkopatruunan saa sieltä nyt,,,meni vaikeeksi.uusi lukkopatruuna avaimineen odottaa niin ei väliä vaikka tulis pikkupaloina pois kun vaan sais. mietin että kokeilisi porata varovasti,mutta siinä omat riskinsä. hemmetti kun sylettäää,auto seisoo,konstit loppuu, HELP
Ootko kokeillu pesän reunoille oleviin kahteen pikkureikään tunkea molempiin samaan aikaan jonkunnäköiset rautalangat joiden päät on hiottu viistoiksi? Jos nyt napsahtais ne "lukot" sieltä (jotka siis pitää pesän paikallaan) ja saisit vedettyä pois loput mitä lukkopesästä on jäljellä