Pihalla lojuisi projektikäyttis johon tehty tekniikan vaihto 1.8l -> 2.3l bensamoottoriin.
Ideana olisi kopioida 2.3l moottorinohjausjärjestelmät luovuttaja-autosta, mahtaako olla tekemätön homma vai onnistuisikohan pelkällä konehuoneen puolisilla johtojen vaihdoilla?
Tällä hetkellä auto käy siis rungon alkuperäisillä 1.8 moottorin sähköillä eli alipaineohjauksinen bensan (ja sytytyksen?) säätö. Näitä ohjainbokseja ei vaan tahdo löytyä yli 2l koneille joten haluna olisi päivittää koko moottorinohjausjärjestelmä uudempaan ilmamassa- ja ns. oikean ECUn ohjaamaan järjestelmään. Käytössä siis luovuttaja-auto josta kaikki osat olisi mahdollista purkaa.
Onko joku mahdollisesti tehnyt samankaltaista swappia tai osaisi muuten neuvoa mahdollisista haasteista tai eroavaisuuksista? Käytännössä hommahan on hyvin yksinkertainen jos hommasta selviäisi pelkästään konehuoneen sulakerasian ja siitä lähtevien johtojen vaihdolla...
E: Ainakin 190 on varmaakin muutama moottori vaihdettu aikojen saatossa uudempiin M111, osaako joku sanoa miten sähköpuoli on tällöin ollut vaihdettavissa uudempaan moottorinohjausjärjestelmään...?