OK, sen on syytä olla kiinni. Lähteekö se liikkeelle pikkukansi auki? Taitaa lähteä kunhan latausjohto on irti.SakariH kirjoitti:Ongelmia ainakin ollut siinä ettei pysy kiinni. Plussakeleilläkin. Tarkotin sitä luukkua joka sen pistokkeen sinne tiivistää joo eihän se se iso luukku olekaan siellä olikin se pienempi vielä takana tosiaan.
W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Liikkuu hyvin luukku auki. Sisempi luukku menee kyllä kiinni, kun siinä on vain hakanen, mutta ulompi luukku on vaikea.
Pakkasella saa välillä hakata että aukeaa ja välillä ei mene millään kiinni. Jeesusteippi lienee ainoa vaihtoehto.
Eilen pari tuntia pesun jälkeen jääty muuten pelkääjän oven ulkokahva. Kun avasi, niin ei mennyt takaisin kiinni
.
Muutaman kerran sai sitäkin edestakas vedellä. Ymmärtäähän tuon kun on -2c.
Pakkasella saa välillä hakata että aukeaa ja välillä ei mene millään kiinni. Jeesusteippi lienee ainoa vaihtoehto.
Eilen pari tuntia pesun jälkeen jääty muuten pelkääjän oven ulkokahva. Kun avasi, niin ei mennyt takaisin kiinni

Muutaman kerran sai sitäkin edestakas vedellä. Ymmärtäähän tuon kun on -2c.
DBFI kirjoitti:OK, sen on syytä olla kiinni. Lähteekö se liikkeelle pikkukansi auki? Taitaa lähteä kunhan latausjohto on irti.SakariH kirjoitti:Ongelmia ainakin ollut siinä ettei pysy kiinni. Plussakeleilläkin. Tarkotin sitä luukkua joka sen pistokkeen sinne tiivistää joo eihän se se iso luukku olekaan siellä olikin se pienempi vielä takana tosiaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Uusi R6-moottorinen ///AMG-versio cabrioletiin ja coupehen:
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 61215.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 61215.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W213 E-sarja topikki
Tuli koeajettua E350d 4matic ilmajousilla ja oli erittäin positiivinen kokemus. Toki pienemmilläkin moteilla kerkiää, mutta fiilis kyllä nousi. Hintalappu tosin olikin sitten 112k€, joka tietysti on suht järjetön hinta hyvästäkin E-sarjasta.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W213 E-sarja topikki
Ajoin saman auton viime viikolla. Miinuksia rengasmelusta ja varustepuutteista tuohon hintaan. Mutta yllättävän kiva ajaa.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W213 E-sarja topikki
ennentauti kirjoitti:Tämä ei nyt liity tavallaan meseen mitenkään, tavallaan liittyy. Tänään Veho airportissa käydessäni kävelin alakerran vaihtoautot läpi. Kiinnitin huomiota 27000km ajettuun kinukki Volvoon S90 , vaihtoautona siis. Silmääni pisti käsittämättömän surkeat korin osien sovitukset, apumiehen ja kuskin ovet ovat eriparia.Saumoissa on 10mm heittoja puolelta toiselle.Konepelti maski yhdistelmä samaa linjaa, sentin toleranssi saumoissa. Ei ole ihme että on Mersuun vaihtunut.
Varmaan kolariauto ja mennyt vaihtoon kun ei ole lunastettu vaan ehjätty.
Re: W213 E-sarja topikki
Uusia moottoreita tulossa:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... fuer-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... fuer-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo auto oli 4Matic-nelivetokiertueen kalustona. Ei tosiaan tuohon hintaan vielä ollut läheskään kaikkia varusteita. Varustelu, tai sen puutteet on varmaan aika käyttäjä kohtaista. Itse en kiinnittänyt huomiota rengasmeluun, johtuen varmaan vertailukohdasta, mutta joissain testeissä siitä on kyllä mainittu. Siihenkin on vissiin erikseen saatavissa vielä akuustiikkapaketti, joka vaimentaa.tn62634 kirjoitti:Ajoin saman auton viime viikolla. Miinuksia rengasmelusta ja varustepuutteista tuohon hintaan. Mutta yllättävän kiva ajaa.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W213 E-sarja topikki
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W213 E-sarja topikki
245 hv versio 2-litraisesta dieselistä markkinoille 5. helmikuuta:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... ruar-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... ruar-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W213 E-sarja topikki
Kolariautohan tuo varmaan on ollut, mutta voihan se olla että Ruotsissa tai Belgiassa valmistetut ovat paremmin viimeisteltyjä vaikka tuskin Volvolla on varaa tuottaa sedan-huippumalliaan surkeasti tehtynä Kiinasta Euroopan ja USA:n markkinoille. V90 ilmeisesti tehdään Ruotsissa ja 60 sekä 40-Volvot Belgiassa. XC90 tehdään Ruotsissa ja myös USA:ssa, onkohan eroja laadussa onko Ruotsissa vai USA:ssa tehty? Ainakin Mersulla alkuun USA:ssa tehdyn ML:ien laatu ja viimeistely oli surkeaa, mutta nykyään ei kai erota onko Mersu tehty Saksassa, USA:ssa tai Suomessa.ennentauti kirjoitti:Tämä ei nyt liity tavallaan meseen mitenkään, tavallaan liittyy. Tänään Veho airportissa käydessäni kävelin alakerran vaihtoautot läpi. Kiinnitin huomiota 27000km ajettuun kinukki Volvoon S90 , vaihtoautona siis. Silmääni pisti käsittämättömän surkeat korin osien sovitukset, apumiehen ja kuskin ovet ovat eriparia.Saumoissa on 10mm heittoja puolelta toiselle.Konepelti maski yhdistelmä samaa linjaa, sentin toleranssi saumoissa. Ei ole ihme että on Mersuun vaihtunut.
Volvon Belgian tehdas taitaa olla suurin Volvon tehtaista. Kaikki S90:t tehdään Kiinassa kun siellä isojen Sedanien kysyntä on suurinta. Malesiassakin tehdään monia Volvon malleja, ne myydään siellä Aasian markkinoilla.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: W213 E-sarja topikki
mutta nykyään ei kai erota onko Mersu tehty Saksassa, USA:ssa tai Suomessa.
Kyllä Uudessakaupungissa nytkin tehdään ne parhaiten viimeistellyt Mersut. Aikoinaan kun siellä aloitettiin Porchen valmistus, niin alkuun vierasteltiin sitä, ettei ole aito, kun tehdään Suomessa. Suomalaiset kävivät Porchen tehtaalla opissa ja sitten kävi niin, että Porchen pojat kävivät Suomessa oppimassa, miten tehdään viimeisenpäälle valmistettu auto. Amerikkalaiset halusivat vain Suomessa kootut Porchet.
Kun katselen omaa Mersuani, niin ei siinäkään saumat ihan viimeisenpäälle ”viilattu” ole, vaikka olikin melkein 70000€: n arvoinen, olettaisin valmistetun Austriassa???[/quote]
Kyllä Uudessakaupungissa nytkin tehdään ne parhaiten viimeistellyt Mersut. Aikoinaan kun siellä aloitettiin Porchen valmistus, niin alkuun vierasteltiin sitä, ettei ole aito, kun tehdään Suomessa. Suomalaiset kävivät Porchen tehtaalla opissa ja sitten kävi niin, että Porchen pojat kävivät Suomessa oppimassa, miten tehdään viimeisenpäälle valmistettu auto. Amerikkalaiset halusivat vain Suomessa kootut Porchet.
Kun katselen omaa Mersuani, niin ei siinäkään saumat ihan viimeisenpäälle ”viilattu” ole, vaikka olikin melkein 70000€: n arvoinen, olettaisin valmistetun Austriassa???[/quote]
Re: W213 E-sarja topikki
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Näin tämän viimeisen mallin kanssa kävi. Siellä oli alkuun ongelmia, kun lähdettiin liian hätäisesti kokoamaan tätä uutta mallia, mutta nyt sujuu hyvin. Olen seurannut tarkkaan viimeiset 42vuotta, kun veljeni on siellä töissä.SakariH kirjoitti:Kaveri on töissä uudenkaupungin autotehtaalla. Kertoi että jossain alkuvaiheessa oliko nyt glc:n tuotantoa tuli jotakin ongelmia tehtaalla ja korjauksia vaativia autoja seisoi pihalla pitkä rivi. Saksasta tulivat tehtaan äijät sitten kasailemaan niitä sinne pihalle vesisateeseen ja kuulemma laittoivat osat kiinni ihan miten sattuu, esim saumoissa/sovituksissa oli suuria virheitä. Uudessakaupungissa mittaavat kuulemma tarkkaan kaiken ja saksalaiset oli vaan silmämääräsesti laittanu äkkiä autot kasaan ja jättäneet ne sellaisiksi kun sattuivat tulemaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Ei ne saksalaisetkaan osia asenna miten sattuu, eivät kyllä aseta ollenkaan kun robotit ne korin osat asentaa ja tarkistaa mitat. Kai olette linjalla käyneet katsomassa? Uudenkaupungin tehtaan toimintaan en osaa ottaa kantaa kun tekivät vielä saabeja viime vierailulla. Eiköhän ne kaikki samoja hyväksyntätoleransseja käytä ellei alkusarjoissa sitten ratkota ongelmia vähän oman mielen mukaan.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W213 E-sarja topikki
Aika hurjalle kuulostaa että alkupään autoihin olisi tullut Saksasta äijiä murjomaan osia sateessa ulkona kiinni, ei toki korinosia varmaan, mutta edes sisätilojen osia. Yleisesti ottaen ei kannata ostaa kylläkään aivan uuden mallin uusimpia autoja esim. ensimmäisen vuoden osalta eikä ehkä toisenkaan vuoden, kun malli on vähän aikaa ollut markkinoilla niin on tullut esiin mahdolliset lastentaudit jotka on osattu korjata sitten kun malli on ollut pari vuotta markkinoilla. Tässä mielessä on järkevintä hankkia auton osalta aivan loppupään yksilö kyseisen mallin osalta, kun uusi malli on jo tuloillaan, tällöin saa yleensä hyviä tarjouksiakin, alennusta ja ilmaisia lisävarustepaketteja ja vaikka talvirenkaat aluvanteineen kaupan päälle jne. Mutta tietysti kun uusi malli on tulossa niin harva haluaa poistuvaa mallia ostaa vaan ostaa mieluummin uuden mallin lastentauteineen. Jos on käytettynä jotain tiettyä mallia hakemassa niin kannattaa katsella sen mallin osalta parin viimeisen vuoden yksilöitä mieluiten.
Viimeksi muokannut Simo M. A., Su 28.01.2018 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: W213 E-sarja topikki
Voidaanko tässä topicissa pysyä alkuperäis aiheessa?
W213 220d +W242 electric drive
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W213 E-sarja topikki
Keskustelu lähtenyt vähän rönsyilemään.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: W213 E-sarja topikki
Itselläni menossa jo toisen kerran luukku korjattavaksi kahden kuukauden sisällä. Käytännössä sieltä on se lukitus rikki eikä luukku aukea lainkaan. Huollon kaverikin mainitsi tästä että varaosanumero on vaihtunut. Saas nähdä kauan toimii. Myös noissa C-mallin hybrideissä on näkynyt aika paljon erilaisia jeesusteippivirityksiä tuon luukun kannen kanssa.SakariH kirjoitti:JaniE350e kirjoitti:Liikkuu hyvin luukku auki. Sisempi luukku menee kyllä kiinni, kun siinä on vain hakanen, mutta ulompi luukku on vaikea.
Pakkasella saa välillä hakata että aukeaa ja välillä ei mene millään kiinni. Jeesusteippi lienee ainoa vaihtoehto.
Eilen pari tuntia pesun jälkeen jääty muuten pelkääjän oven ulkokahva. Kun avasi, niin ei mennyt takaisin kiinni.
Muutaman kerran sai sitäkin edestakas vedellä. Ymmärtäähän tuon kun on -2c.
DBFI kirjoitti:OK, sen on syytä olla kiinni. Lähteekö se liikkeelle pikkukansi auki? Taitaa lähteä kunhan latausjohto on irti.SakariH kirjoitti:Ongelmia ainakin ollut siinä ettei pysy kiinni. Plussakeleilläkin. Tarkotin sitä luukkua joka sen pistokkeen sinne tiivistää joo eihän se se iso luukku olekaan siellä olikin se pienempi vielä takana tosiaan.
No en ole kokeillu lähteekö kansi auki liikkeelle, luulen että lähtee mutta johdon tulee olla irti, muuten ei auto liiku. Niissäkin ollu vähän jäätymisongelmaa, eihän se johdon lukitus ole täysin tiivis silloin kun se on paikoillaan, sieltä pääsee vähän kosteutta johdon lukitsevaan hakaseen ja se jäätyy...
Ilmeisesti ainakin sen päälliluukun/sen lukon varaosanumero on nykyään eri, eli siihen on tehty muutoksia. En tiedä mitä muutoksia tarkalleen ottaen mutta olettaisin että liittyy tuohon jäätymisongelmaan kun nyttenkin niitä on jatkuvasti jäässä eivätkä aukea.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Re: W213 E-sarja topikki
Löytyy nyt Saksan sivustolta:Laaksonen kirjoitti:245 hv versio 2-litraisesta dieselistä markkinoille 5. helmikuuta:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... ruar-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://configurator.mercedes-benz.com/ ... aionewebde" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: W213 E-sarja topikki
Tänään kävin VEHO airportista hakemassa auton pois, oli peilistä led-valo pimentynyt ja samalla oli koodattu kaukovaloavustin, hinta 240€. Vaatii siis kameran tuulilasissa eli käytännössä liikennemerkkiavustimen. Valoisa siis normi led performancet, tämä on kyllä ehdoton varsinkin jos aikaisemmissa on ollut..r.e.t kirjoitti:Itsellä ei tarkempaa teknistä tietämystä asiasta ole. Kahdesta merkkihuollosta asiaa kysyin ja toisesta epäiltiin että kaukovaloavustimen saa, toisesta taas että ei saa...Siksi asian esille otin, mutta ilmeisesti uudesta mallista ei vielä täälläkään riittävästi kokemusta?Kun tilasin S213:n ei tuota vielä hinnastossa ollut.![]()
Saisiko huhtikuussa -17 tehtyyn ilman paketteja olevaan perusmalliin (200 d T A Premium Business, no Distronic löytyy) tuota koodailtua?![]()
Vai edellyttäisikö mitä paketteja?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 03.03.2018 02:11
Re: W213 E-sarja topikki
Olisiko jollakulla täällä tietoa, milloin Tidal tulee saataville E-sarjan autoihin Suomessa? Viittauksia siihen löytyy jo Mercedes Me -portaalista, mutta ainakaan minulla ei näy vielä autossa.
W213 E 63 S 4MATIC+
Re: W213 E-sarja topikki
Ei ole mitään tietoa mutta olisitko valmis maksamaan sen käytöstä jos hinta on linjassa nykyisten maksujen kanssa?Officer Cartman kirjoitti:Olisiko jollakulla täällä tietoa, milloin Tidal tulee saataville E-sarjan autoihin Suomessa? Viittauksia siihen löytyy jo Mercedes Me -portaalista, mutta ainakaan minulla ei näy vielä autossa.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 03.03.2018 02:11
Re: W213 E-sarja topikki
Tarkoitatko tiedonsiirtomaksuja vai Tidalin kuukausiveloitusta? Mercedes tarjoaa ensimmäiset 12 kuukautta Tidalia ”ilmaiseksi” eli ainakin ilman tuota kuukausiveloitusta (ja minulla on joka tapauksessa Tidal käytössä kotonani jo nyt).DBFI kirjoitti:Ei ole mitään tietoa mutta olisitko valmis maksamaan sen käytöstä jos hinta on linjassa nykyisten maksujen kanssa?Officer Cartman kirjoitti:Olisiko jollakulla täällä tietoa, milloin Tidal tulee saataville E-sarjan autoihin Suomessa? Viittauksia siihen löytyy jo Mercedes Me -portaalista, mutta ainakaan minulla ei näy vielä autossa.
Tiedonsiirtomaksut kuulostavat toki ”aavistuksen” suolaisilta.
W213 E 63 S 4MATIC+
Re: W213 E-sarja topikki
Navigaattori rupes temppuilemaan ja hukkasi ajoittain auton sijainnin, kunnes lopulta sanoi työsuhteen irti kokonaan. Auto on nyt fyysisesti pihassa, mutta navin mukaan meressä vanhankaupungin lahdella.
Yllätys yllätys, GPS antenni, joka on siis integroituna sivupeiliin on nyttemmin korvattu versiolla 2 ja siis uudella varaosanumerolla, jota minunkin autooni sovitellaan torstaina aamulla Vehon toimesta.
Rupesi naurattaan, kun viereiselle luukulle tuli toinen asiakas samaan aikaan täsmälleen saman vian takia.
Yllätys yllätys, GPS antenni, joka on siis integroituna sivupeiliin on nyttemmin korvattu versiolla 2 ja siis uudella varaosanumerolla, jota minunkin autooni sovitellaan torstaina aamulla Vehon toimesta.
Rupesi naurattaan, kun viereiselle luukulle tuli toinen asiakas samaan aikaan täsmälleen saman vian takia.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Re: W213 E-sarja topikki
Rivi-6-diesel tarjolle 23.4:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... 3-04-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... 3-04-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W213 E-sarja topikki
Samalta saitilta osui silmään, että nyt loppuu manuaalin saaminen E-sarjalaisiin, ainakin sedaniin ja farkkuun. Liekö yhtään manuaalina edes myyty ainakaan Suomessa? https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... -t-modell/" onclick="window.open(this.href);return false;
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
Artikkelin lopussa huhutaan mahdollisesta E450 d -mallista; mitä siinä sitten mahtaisikaan tehoa ollaLaaksonen kirjoitti:Rivi-6-diesel tarjolle 23.4:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... 3-04-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;


Re: W213 E-sarja topikki
Päivitetty hinnasto julkaistu Saksassa - uusina malleina E300d, 400d & AMG 53:
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 180423.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 180423.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;