Morjensta!
Oin tossa eilen e mersun navan irti, kun piti magneettikehä vaihtaa ja nyt en saa enään napaa paikalleen... siinä on pusla johon sen ''pitäisi'' mennä helposti, ja olen katsonut että navassa oleva kiinnike ja pusla on saman levysiä että ei mahdu mun päähän miksei se siihen helposti mene... nyt on päivä yritetty laittaa sitä paikalleen ilman mitään tuloksia... onko kenelläkään mitään ideoita miten sen helposti saisi siihen kiinni?? se on siis se pusla joka on jousessa ja rungossa kiinni
Narinahelan "kolossa" on etulaidalla liikkuva hela. Laita takaapäin toisesta reiästä esim. 3/8" jatkovarsi ja sen päähän 12mm hylsy (mahtuu vasta kun varsi on reiästä läpi) ja lyö vasaralla varsi-hylsy-yhdistelmän avulla hela kauemmas niin saat narinahelan helposti paikoilleen.
Jousipussi tyhjäksi ja alatukivarsi irti. Sitten varsi penkkiin ja vääntelemään "sarvia" erilleen ... asennusvaiheessa tarkkana pussin asennon kanssa jos orkkis / Bilstein.
Kehän vaihto korjaamolla tunnin homma, itse tehden nämä tahtoo paisua kuten tässäkin aivan liikaa
Hela on kahden tukivarren välissä, sitä ei tosiaan voi puristaa kummaltakaan puolelta läpi vaan varret pitää irrottaa toisistaan.
Minä olen tyhjentänyt pussin niin että otan letkun jakokappaleesta irti ja sitten Starilla avaan venttiilin, edelleen renkaasta kohottaen kunnes on riittävästi ilmaa poistettu.
miten tuon halkaisu sitten onnistuu, onko helppoa? ja uuden puslan takaisin asentaminen pitääkö ostaa kallis työkalu sitä varten vai onnistuuko kotikonstein?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Halkaisu onnistuu kun otat vaan noi kaksi vartta toisistaan irti, ei ole ns. Millään kiinni/mitään lukitusta niissä. Ovat vain helassa kiinni. Ja uuden helan asennukseen et tarvitse mitään erikoista työkalua