Muke78 kirjoitti:Hei!
Täällä ihan uutena utelen muutamaa asiaa kun C-sarjalainen on alkanut kiinnostamaan.
Onko kellään kokemuksia C300 hybridistä? Kuinka tuo sähkö tuossa toimii? Lähinnä ihan alkumetreillä pelkästään ja latautuu jarruttaessa?
Yksi käytetty yksilö kiinnostaa jossa ei ole käsittääkseni webastoa. Se pitää siihen jälkiasennuksena ottaa. Tässä mallissa ei taida olla samanlaista lämmitystä kuin plug-in hybridissä?
Webaston asennus on siinä suhteessa haasteellinen koska sitä ei saatu toimimaan mun autossa 3 vuoteen.Vieläkään ei toimi kunnolla.On tehty vaikka mitä ja vaihdettu osia.Kaha tietää ongelmista.
Onko sulla 300 hybridi vai onko jälkiasennetun webaston toiminta ylipäätään huonoa?
Luulisi että tänäpäivänä ei olisi mitään ongelmaa asentaa toimivaa webastoa Suomen olosuhteissa.
Muutoin tuo 300h kiinnostaa voiman ja kulutuksen suhteen koska auto tulisi ns. työkäyttöön ( 20-30t km/v)
Mutta ei ilman lämmitintä selviä talvesta kun on tottunut muuhun jo monien vuosien ajan.
OK, kiitos tiedosta!
Mielenkiintoista että premium autolla olisi tällaisia ongelmia.. vai onko ongelma kyseessä vain jälkiasennetussa webastossa?
Ilman mitään lämmitintäkään ei kehtaisi olla.. aikamoinen rääkki niin itselle kuin autolle.
Noh pitää miettiä kun/jos ko. yksilön ostoajankohta tulee kysymykseen.
Jos ei stten päädy 250d 4-maticiin tai 350e malliin. Tosin plugari ei taida vielä olla järkevä pitkille matkoille.
Muke78 kirjoitti:OK, kiitos tiedosta!
Mielenkiintoista että premium autolla olisi tällaisia ongelmia.. vai onko ongelma kyseessä vain jälkiasennetussa webastossa?
Ilman mitään lämmitintäkään ei kehtaisi olla.. aikamoinen rääkki niin itselle kuin autolle.
Noh pitää miettiä kun/jos ko. yksilön ostoajankohta tulee kysymykseen.
Jos ei stten päädy 250d 4-maticiin tai 350e malliin. Tosin plugari ei taida vielä olla järkevä pitkille matkoille.
Eiköhän tehdas asennettu Webasto lämmitä vain ja ainoastaan kabiinia.Ei moottoria.
Mielenkiintoinen toiminto jos ei moottoria lämmitä.
Nyt kuitenkin mietin juurikin jälkiasennettua webastoa autoon jossa ei siis ole lämmitintä.
Itse olen ollut pitkänlinjan Volvo mies tähän saakka niin outoa että tällaisessa premium autossa kuin mersu, niin aika monet perusjutut loistaa poissaolollaan jotka taas muissa merkeissä on itsestäänselvyyksinä vakiovarustetta tms.
Huoltoväli taitaa olla noin 25000km tai 1v.
Mites mm. jakohihna tai vaihteistoöljyjen vaihto ym.?
Mikä muuten on mersulla periaate että takapyörät on ns. eri sarjaa kuin etupyörät?
Käsittääkseni Comand Online / infoteinment systeemiä ei ole suomenkielellä vaan pelataan lontoolla?
Kerro esimerkkejä Volvon vakiovarusteista jotka vastaavasta mersusta puuttuu? Omasta mielestä kyllä karu perusvarustus on hyvä asia. Silloin voi itse valita vain ne varusteet jotka haluaa eikä tarvitse maksaa niistä mistä muut pitävät (ja ovat vakiona Volvossa).
Jakohihnaa näissä vaihdetaan harvemmin kuin volvoissa. Puhut varmaan E350e mallin rengastuksesta, oikeita AMG-malleja lukuunottamatta muissa on kyllä samat pyörät edessä ja takana.
Ainakin W213 COMAND Online on suomenkielinen, eri asia onko sillä jotain merkitystä. Vanhemmissa ei kielivalikoista suomea löydy. Lontoolla ei ole pakko pelata, onhan siellä pitkä lista muitakin vaihtoehtoja.
DBFI kirjoitti:Kerro esimerkkejä Volvon vakiovarusteista jotka vastaavasta mersusta puuttuu? Omasta mielestä kyllä karu perusvarustus on hyvä asia. Silloin voi itse valita vain ne varusteet jotka haluaa eikä tarvitse maksaa niistä mistä muut pitävät (ja ovat vakiona Volvossa).
Jakohihnaa näissä vaihdetaan harvemmin kuin volvoissa. Puhut varmaan E350e mallin rengastuksesta, oikeita AMG-malleja lukuunottamatta muissa on kyllä samat pyörät edessä ja takana.
Ainakin W213 COMAND Online on suomenkielinen, eri asia onko sillä jotain merkitystä. Vanhemmissa ei kielivalikoista suomea löydy. Lontoolla ei ole pakko pelata, onhan siellä pitkä lista muitakin vaihtoehtoja.
Jos aikaisempia malleja vertaa niin Volvossa on ollut mm. lämmitettävät etupenkit vakiona, vakionopeudensäädin jne. mutta enemmän eroa on käytetyissä. Ehkä siksi että Volvon lisävarusteet maksavat paljon vähemmän mitä mersulla.
Uusissa Volvoissa (90/60 sarja) on paljon enemmän vakiona.
Mitä nyt olen tutkinut ja ottanut selvää mersuista (C ja E) niin omaan käyttöön pakollisia olisi Comand Online, ajoavustinpaketti plus, Burmester ja lisälämmitin.
Lämmitettävä ratti olisi hyvä mutta taitaa vaatia muistipenkit
Mutta ei siinä.. C malli on kyllä alkanut kiinnostaa todella paljon ja myös E.
Vakionopeudensäädin taisi tulla väyrysessä vakioksi (automaatteihin) reilu 20 vuotta sitten, penkinlämmittimet jo aiemmin 124-aikaan (suomiautoissa)?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio kirjoitti:Vakionopeudensäädin taisi tulla väyrysessä vakioksi (automaatteihin) reilu 20 vuotta sitten, penkinlämmittimet jo aiemmin 124-aikaan (suomiautoissa)?
Okei! Olen ehkä katsonut sitten väärin selaillessani nettiautoa. Hyvä niin..
Kävin viime viikolla koeajamassa 4-matic kiertueella C:tä, E:tä ja GLC:tä niin onhan ne huikean hyviä ajettavia ja kun ehti hiukan tottua vaihdevalitsimeen niin jäykkä keppi keskikonsolissa vaikuttaa kivikautiselta.
Juu tästä on ollut aikaisemminkin vääntöä lämmittääkö tehdas weba moottoria. .Itsellä kyseinen tehdas asenus ja voin varmasti sanoa moottori lämpee kans.-20 pakkasilla täydessä lämmössä noin 5min ajon jälkeen.Ero on suuri jos ei kytke webaa päälle
Joo jos nyt yhden X yksilön tulen ostamaan niin webasto siihen tulee kylkiäisinä. Ei ilman sitä tarkene.
Ainoa mikä pieni miinus on että ei ole lämmitettyä rattia. Sitä ei osaa kaivata jos ei ole koskaan ollut mutta voi prkl kuinka hyvä se on!
luokyio kirjoitti:Vakionopeudensäädin taisi tulla väyrysessä vakioksi (automaatteihin) reilu 20 vuotta sitten, penkinlämmittimet jo aiemmin 124-aikaan (suomiautoissa)?
Eikä ne penkinlämmittimet Volvollakaan kaikkialla maailmassa vakiovarusteisiin kuulu
lohipene kirjoitti:Juu tästä on ollut aikaisemminkin vääntöä lämmittääkö tehdas weba moottoria. .Itsellä kyseinen tehdas asenus ja voin varmasti sanoa moottori lämpee kans.-20 pakkasilla täydessä lämmössä noin 5min ajon jälkeen.Ero on suuri jos ei kytke webaa päälle
Johtusko tuo siitä että kun se tehdasweba lämmittää kabiinin lämpimäks, nii sillo lämpee ajoon lähtiessä konekkin nopeasti kun ei tarvitse koneen lämmöillä hyttiä alkaa lämmittää, kun taas jos et webaa käytä ja lähet ajoon niin koneen täyteen lämpöön nouseminen kestääkin pidempään koska käytät sen lämpöjä hytin lämmitykseen... Ei se tehdasweba sitä konetta lämmitä. Ihan saman ilmiön saa tehtyä autoon kun autoon vaikka sisätilan lämmittimen avulla, lämmittää sillä hytin lämpöiseksi ennen lähtöä nii varmasti kone lämpee nopeemmin mitä jos et ole hyttiä lämmittäny...
Muke78 kirjoitti:Kuinka moni vielä ajaa autolla jossa ei ole lämmitintä? (jos jätetään ne muutaman tonnin pommit pois laskuista)
En tiedä kuinka moni ajaa, mutta itse voisin ihan hyvin ajaa sellaisellakin, kun pidän autoa sekä kotona, mökillä että töissä lämpimässä tallissa. Kauppareissuilla jne auto ei ehdi niin paljon kylmetä, että pitäisi lämmittää. Toki joskus jätän weban päälle kaupassa käynnin ajaksi jos sataa lunta/räntää tms, muttei se mitenkään välttämätön varuste ole.
e: nettiautossa on myynnissä 50812 autoa, joiden hintapyyntö >= 10000. Näistä 11339:ssä on ilmoitettu olevan lohkolämmitin, ja 10663:ssa polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja 1212:ssa molemmat. Näin ollen siellä on 30022 autoa (59%), joissa ei ole kumpaakaan.
Muke78 kirjoitti:Kuinka moni vielä ajaa autolla jossa ei ole lämmitintä? (jos jätetään ne muutaman tonnin pommit pois laskuista)
En tiedä kuinka moni ajaa, mutta itse voisin ihan hyvin ajaa sellaisellakin, kun pidän autoa sekä kotona, mökillä että töissä lämpimässä tallissa. Kauppareissuilla jne auto ei ehdi niin paljon kylmetä, että pitäisi lämmittää. Toki joskus jätän weban päälle kaupassa käynnin ajaksi jos sataa lunta/räntää tms, muttei se mitenkään välttämätön varuste ole.
e: nettiautossa on myynnissä 50812 autoa, joiden hintapyyntö >= 10000. Näistä 11339:ssä on ilmoitettu olevan lohkolämmitin, ja 10663:ssa polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja 1212:ssa molemmat. Näin ollen siellä on 30022 autoa (59%), joissa ei ole kumpaakaan.
Tyhjentävä vastaus!
Joo toki jos itsellänikin olisi auto sisällä aina niin ei tällöin välttämätön ole. Joskus kyläreissuilla voi auto tosin seistä muutamia tunteja ulkona pakkasella niin kyllä silloin kiittää webastosta ja siitä että voi puhelimella laittaa sen päälle.
Minulla itsellä on kolme käyttöautoa. Yhteen ostamalla Webaston vuokraan lämmintä hallipaikkaa työpaikkakunnaltani 2,5 vuotta. Satunnaisiin kauppareissuhin se ei auta, mutta Webaston järkevä käyttöaika lienee maksimissaan kolme-neljä kuukautta vuodessa? Sen sijaan auto seisoo joka työpäivä hallissa kesät talvet.
Mutta pakollisia varusteita ovat mielestäni led-valot valonvaihtajalla, automaattivaihteisto, Comand, sisustuspaketti, Mercedeksen moottori ja sitten kaikki muu plussaa.
Onkohan mulla erikoispainos mezestä.voi olla että olen väärässä mutta kun mulla on weba päällä noin 25min. Niin ylä ja ala vesiletkut ovat suorastaan kuumat,ja laittaessa virran päälle lämpömittari näyttää noin 80c.Täytyisi päästä mittaa lohkosta suoraan niin selviäisi tämäkin mysteeri (W205 200C Nelimatic 2016)
Muke78 kirjoitti:Kuinka moni vielä ajaa autolla jossa ei ole lämmitintä? (jos jätetään ne muutaman tonnin pommit pois laskuista)
Mitä eroa on muuten Comfort puhelinvarustuksella ja kalliimmalla Bluetooth-puhelinmodulilla (SAP-profiili) ?
Onko mitä erikoisuuksia joita kannattaa ottaa huomioon?
No mercedes me adapteri pitää hankkia jotta saa tietyt jutut puhelimeen.
Toisessa mersussa ei ole Webastoa koska autot on tallissa ja kun toisessa on lämmitin niin se on riittänyt Ei siitä haittakaan olisi, kesällä jäähdytys jne.
SAP-profiilissa on ymmärtääkseni oma korttipaikka, saa netin toimimaan paremmin yms. Ostin GLK:ta varten tuon lisälaitteen mutta se olikin väärä versio ja en ole saanut sitä toimimaan. Comfort taitaa sisältää myös jonkun puhelintelineen, onkohan se specifioitu, en tiedä. Mutta mersuissa Bluetoothkin toimii todella hyvin. Silloin ei tosin ulkoantennia ole ilona. Onkohan mersuissa vielä langatonta latausta, joihinkin merkkeihin on jo tarjolla, ja se ottaa vieläpä yhteyden ulkoantenniin. Siinä on järkeä!
Mercedes Me on alkuinnostuksen jälkeen jäänyt itsellä tosi pienelle käytölle.
Hyvää joulua ja auringonpaistetta 205-sarjasta kiinnostuneille ja toki kaikille muillekin! OM651 tikittää pihalla.
On muuten makean näköinen peli! W205 on edelleenkin huomiota herrättävä ilmestys liikenteessä, vaikka facelift painaa päälle.Eikä muuten perä roiku tyyliin China car!
Hyvää joulua ja auringonpaistetta 205-sarjasta kiinnostuneille ja toki kaikille muillekin! OM651 tikittää pihalla.
On muuten makean näköinen peli! W205 on edelleenkin huomiota herrättävä ilmestys liikenteessä, vaikka facelift painaa päälle.Eikä muuten perä roiku tyyliin China car!
Kiitos! Koitin ostaa siihen rahaan mahdollisimman hienon mitä oli käytettävissä. Pihassa seisoo kaksi Mersua koko ajan niin hienompiin malleihin ei ole varaa. Jotenkin tuo ökynokka näyttää omaan silmään hienolta. Alan tulla vanhaksikin, mutta silti.
Onko Airmatic:sa jotain muistitoimintoa, kun usein auton startatessa on muuttanut profiiliksi Comfortin. Eli jos haluan sen pysyvän vaikka Sportissa, onko jossain joku nappi mikä pitäisi ruksia?