Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Oisko kellään kuvaa letkujen järjestyksestä kyseisen osan kanssa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5932
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Tuolta päästä missä kahdelle letkulle paikka reunimaisestaVeeVito kirjoitti:Oisko kellään kuvaa letkujen järjestyksestä kyseisen osan kanssa?
(huikan isompi)
letku sinne egr ventiilin siihen toiseen tulee alipaine
se mikä on toisessa päässä on tasaus lletkua varten
(letku minkä pässä on suodatin suoraan ulkoilmaan)
Mökkillä
'
'
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Tuleeko imusarjasta oleva letku tähän?
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Joo, huomasin. Poikkesi siitäkin se pikku nippa. Voiko noi vaikuttaa käynnistymiseen? Ei oikee starttaa, vähän lupailee mutta ei käynnisty. Akun sahasin tyhjäksi ja boosterilla minuutin viellä. Laitoin kyllä letkut kiinni mutta liekö sitten väärin laitettu. Tuntuu että yks järjestys noille vaan mahdollinen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5932
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Nillä pienillä kumi letkuilla ei ole vaikutusta käynistymiseen,VeeVito kirjoitti:Joo, huomasin. Poikkesi siitäkin se pikku nippa. Voiko noi vaikuttaa käynnistymiseen? Ei oikee starttaa, vähän lupailee mutta ei käynnisty. Akun sahasin tyhjäksi ja boosterilla minuutin viellä. Laitoin kyllä letkut kiinni mutta liekö sitten väärin laitettu. Tuntuu että yks järjestys noille vaan mahdollinen.
tarkista suutimien paluu puolen vuoto ja jos se on rajoissa, onko matalapaine puolella ilmaa putkissa(läpinäkyvät muoviletkut esim suodatimella)
niin testerin puhan pähään katsomaan mikä estä käynistymisen
Mökkillä
'
'
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Alipaineletkuilla ei tosiaan vaikutusta käynnistymiseen. Edellä tulikin jo neuvot 

wiimax.fi
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Tässä edetty siihen pisteeseen että käyntiin lähti ahtoputken irroittamalla. Liekö turbo jumissa kun sammui takasin laittaessa. Toimi kuitenkin lämmettyä. Seuraava ongelma ilmeni koeajolla ylämäessä sammui pari kertaa edc valon saattelemana. Vikakoodi p-a paine anturilla katkos. Auto jäi viikoksi seisomaan kunnes kokeilin käynnistää uudestaan. Hyvin lähti käymään mutta ylämäessä taas sammui. Auto parkkiin hallin pihaan pariksi päivää. Tänään koitin käymään eikä edes lupaillut kuten aiemmin teki ahtoputki paikallaan. Ahtoputki irti ja taas starttas. Sitten lumien putsaus ja putki kiinni. Pysyi käynnissä kunnes d vaihteen sai päälle. Sammui heti. Putki irti ja irrallaan halliin ajo. Hallissa auto kiinni, ja 10min päästä ei lähekkään eikä edes lupaa vaikka on ahtoputki irti tai kiinni. Auoin polttoaine letkuja ja starttasin samalla, niin ei paljoa virrannut. Eikö tuolla pitäis kuitenkin jonkunlainen paine olla? Ja aine liikkui vain startatessa eikö näissä joku siirtopumppu ole?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5932
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Vaan mikäs vito on kysessäVeeVito kirjoitti:Tässä edetty siihen pisteeseen että käyntiin lähti ahtoputken irroittamalla. Liekö turbo jumissa kun sammui takasin laittaessa. Toimi kuitenkin lämmettyä. Seuraava ongelma ilmeni koeajolla ylämäessä sammui pari kertaa edc valon saattelemana. Vikakoodi p-a paine anturilla katkos. Auto jäi viikoksi seisomaan kunnes kokeilin käynnistää uudestaan. Hyvin lähti käymään mutta ylämäessä taas sammui. Auto parkkiin hallin pihaan pariksi päivää. Tänään koitin käymään eikä edes lupaillut kuten aiemmin teki ahtoputki paikallaan. Ahtoputki irti ja taas starttas. Sitten lumien putsaus ja putki kiinni. Pysyi käynnissä kunnes d vaihteen sai päälle. Sammui heti. Putki irti ja irrallaan halliin ajo. Hallissa auto kiinni, ja 10min päästä ei lähekkään eikä edes lupaa vaikka on ahtoputki irti tai kiinni. Auoin polttoaine letkuja ja starttasin samalla, niin ei paljoa virrannut. Eikö tuolla pitäis kuitenkin jonkunlainen paine olla? Ja aine liikkui vain startatessa eikö näissä joku siirtopumppu ole?
jos etuvetoinen niin on siellä kannen samassa päässä missä korkea paine pumppukin
mekaaninen siirto pummpu mikä pyörii eli pumppaa vain silloin kun moottori pyörii
siirto painetta ~3bar
jos on taka veto niin siirtopumppu on tankissa ja pumppa aina hetken kun virrat laitta päälle sekä startatessa ja toki koneen käydessä
tarkista johdot siitä läheltä mistä ahtoputken irrotus tehty ja ahtoputken lähelltä mihin se voisi ottaa kiinni kun sitä heilutelee,
ilmanputsarin, ahtoputken, ahtimen, imusarjan tarkistus että mikään niistä ei estä ilman kulkua
Mökkillä
'
'
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Täytyy kattoa huomenna ne johdot. Kattelin niitä kyllä ja heiluttelin. Ei vaikutusta, vika todnäk kyllä on johdoissa..
Katselin viellä noita paine antureita, 200-400€ kpl?
Mikä ihme siinä maksaa. Ei viittis turhaa ainakaa sitä vaihtaa, onko näissä mennyt noita antureita vai onkohan pumppu nyt sökö?
Katselin viellä noita paine antureita, 200-400€ kpl?
Mikä ihme siinä maksaa. Ei viittis turhaa ainakaa sitä vaihtaa, onko näissä mennyt noita antureita vai onkohan pumppu nyt sökö?
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
No nyt on käyty ajamassa vito hallin nurkkaan. En kerennyt sen kummemmin tutkimaan, muutakun että starttas laanista. Minuutin käynnissä ja eipäs starttaa enää. Ei edes lupaile. Voiskohan kaikki nyt johtua tosta suuttimesta. Senverran kattelin että se ei ainakaan ulospäin vuoda.
Re: Cdi viton egr piiriohjaimen letkut.
Suutin vaihettu, käynnistyy kuten kuuluukin. Ylämäessä ja kiihdyttäessä sammuu. Voiskohan se pumppy nyt olla sökö?