MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: La 14.01.2017 21:46
MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Aikomuksen on hakea W212 mersu Saksasta. Euro 6 mukaisissa on urea säiliöt. Urea jäätyy -11 asteessa.
Kun ei tule joka päivä ajoa ja Pohjois-Suomessa yli -20 asteen pakkasia voi olla viikkoja. Ei ole lämpöistä tallia. Silloinhan urea on umpijäässä.
Jos on lämmin talli, niin silloin ei umpijäähän päivän aikana ehdi mennä.
Etelä-Suomessa ei yleensä ole sellaisia pakkasia, että umpijäähän menisi.
Onko täma ongelma? / Onko näissä ollut ongelmia?
Kannattaako suosiolla vielä ottaa Euro 5 mukainen auto?
Kun ei tule joka päivä ajoa ja Pohjois-Suomessa yli -20 asteen pakkasia voi olla viikkoja. Ei ole lämpöistä tallia. Silloinhan urea on umpijäässä.
Jos on lämmin talli, niin silloin ei umpijäähän päivän aikana ehdi mennä.
Etelä-Suomessa ei yleensä ole sellaisia pakkasia, että umpijäähän menisi.
Onko täma ongelma? / Onko näissä ollut ongelmia?
Kannattaako suosiolla vielä ottaa Euro 5 mukainen auto?
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Sielä on lämmitysvastus mikä estää jäätymisen. Joitakin rikkinäisiä vastuksia ja pumppuja tullut vastaan, ei iso homma vaihtaa mutta osat maksaa sen tonnin luokkaa.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: La 14.01.2017 21:46
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Kun auto seisoo päiviä kovassa pakkasessa, niin jäätyhän se neste. Myös kaikki putket / letkut ovat jäässä.
Ilmeisesti niissä kaikissa on jonkin sortin vastukset.
Kun mootori käynnistetään, niin sulaahan ne pikkuhiljaa. Jos urea on vaikka 20 litraa, aikamoisen energiamäärän tarvitsee, ennen kuin on sulana.
Tunnin ajo ei varmaan riitä. Jos tulee vain tunnin ajoja, niin on koko pakkasjakson jäässä.
Kestääkö laitteet sulaa hiukan => jäätyy, sulaa hiukan => jäätyy
Ilmeisesti niissä kaikissa on jonkin sortin vastukset.
Kun mootori käynnistetään, niin sulaahan ne pikkuhiljaa. Jos urea on vaikka 20 litraa, aikamoisen energiamäärän tarvitsee, ennen kuin on sulana.
Tunnin ajo ei varmaan riitä. Jos tulee vain tunnin ajoja, niin on koko pakkasjakson jäässä.
Kestääkö laitteet sulaa hiukan => jäätyy, sulaa hiukan => jäätyy
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Putket tyhjennetään aina ajon jälkeen. Tankissa oleva urea kyllä jäätyy kunnon pakkasilla. Eihän ne kaikki kestä, juuri yllä sanottiin että vastuksia on mennyt, tiedä sitten onko nykyiset yhtään parempia.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Tälle vuotta vaihdettu kahteen ML:ään tuo lämmitysvastus. Ja kolmannessa mahdollisesti sama vika. Lämmityselementti maksaa noin tonnin ja vaihto vähän päälle.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: La 14.01.2017 21:46
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Kiitoksia vastauksista.
Lisäkysymys.
Onko W212 E220 E250 tai E350 Euro5:ssa joissakin nämä Ad Blue systeemit?
Vai Ad Blue sydeemit vasta Euro6:ssa
(Tarkoitus on ostaa mahdollisimman uusi Euro5)
Lisäkysymys.
Onko W212 E220 E250 tai E350 Euro5:ssa joissakin nämä Ad Blue systeemit?
Vai Ad Blue sydeemit vasta Euro6:ssa
(Tarkoitus on ostaa mahdollisimman uusi Euro5)
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Euro 6:seen tulivat vasta urea laitteet typen oksideja tappamaan.
Omat kokemukset Ad Blue laitteista ovat lähes 3 vuodesta ja 85 tkm, minkäänlaista ongelmaa ei ole esiintynyt. Lämmintä tallia ei ole käytössä, ulkoa lähdetään webaston avustamana. Ei myöskään ole tarvinnut ureaa lisäillä huoltojen (25 tkm) välillä.
Nykyautoissa monet ongelmat johtuvat sähkön vähyydestä, eli kun ajosuoritteet ovat kovin lyhyitä,akku ei pysy tarpeeksi ladattuna kylmässä ilmastossa.
Omat kokemukset Ad Blue laitteista ovat lähes 3 vuodesta ja 85 tkm, minkäänlaista ongelmaa ei ole esiintynyt. Lämmintä tallia ei ole käytössä, ulkoa lähdetään webaston avustamana. Ei myöskään ole tarvinnut ureaa lisäillä huoltojen (25 tkm) välillä.
Nykyautoissa monet ongelmat johtuvat sähkön vähyydestä, eli kun ajosuoritteet ovat kovin lyhyitä,akku ei pysy tarpeeksi ladattuna kylmässä ilmastossa.
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Voisko tähän joku tietäjä luetella missä malleissa/vuosimalleissa on ad-blue?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
.
Se AdBlue lukee siinä etulokarissa.
Muuten asia on sellainen sekamelska, ettei mallimerkinnästä saa sitä selville, euro viitosissakin noita on, niissä ensimmäisissä Sprinttereissä ja ML,ssä, silloin ei vielä eurokuutosta ollut.
Noin muuten urea-asiasta en niin kamalan huolissani olisi, niistä näyttää pääsevän suht helposti eroon, muutamalla satasella käytännössä.
Auton omaan järjestelmään perustuva saastelaitteiden tarkastusrutiini katsastuksessa koskee 1.9.2016 jälkeen käyttöön otettuja ajoneuvoja, eli tuosta vanhemmissa huonoimmillaankin polkaisutestiin, uudemmissa pitää vaan osata asia kertoa ohjaimelle oikein - siihen hätä keinot kyllä keksii, niin on käynyt näissä puuhissa toistaiseksi joka kerta.
Se AdBlue lukee siinä etulokarissa.
Muuten asia on sellainen sekamelska, ettei mallimerkinnästä saa sitä selville, euro viitosissakin noita on, niissä ensimmäisissä Sprinttereissä ja ML,ssä, silloin ei vielä eurokuutosta ollut.
Noin muuten urea-asiasta en niin kamalan huolissani olisi, niistä näyttää pääsevän suht helposti eroon, muutamalla satasella käytännössä.
Auton omaan järjestelmään perustuva saastelaitteiden tarkastusrutiini katsastuksessa koskee 1.9.2016 jälkeen käyttöön otettuja ajoneuvoja, eli tuosta vanhemmissa huonoimmillaankin polkaisutestiin, uudemmissa pitää vaan osata asia kertoa ohjaimelle oikein - siihen hätä keinot kyllä keksii, niin on käynyt näissä puuhissa toistaiseksi joka kerta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: To 02.11.2017 15:43
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Oma murheenkryyninsä tuntuu olevan. 4 kuukautta ollut tässä nyt 350 CDI:n omistaja ja yli puolet ajasta on check engine palanut NOx antureiden takia, noi taitaa olla kulutustavaraa. Tänään aamulla syttyi taas kopteri kojetauluun.. Tympeäksihän homman tekee se, että kun anturi antaa vikatilaa niin auto ilmoittaa että nyt ei ajetakkaan enää kuin 800km ja sen jälkeen se on voi voi.
--H
--H
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
.
No kannattaako tuollaiselle asialle nyt paljo ruutia polttaa, hoidattaa ureat poikkeen, niin ei tarvi murehtia koko juttua.
No kannattaako tuollaiselle asialle nyt paljo ruutia polttaa, hoidattaa ureat poikkeen, niin ei tarvi murehtia koko juttua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: La 14.01.2017 21:46
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Tarkastaako katsastus ureat / onko sitä mitenkään mahdollista tarkastaa, että ura ei ole käytössä?
Nouseeko päästöarvot, jos ureat eivät ole käytössä?
Kuinka paljon pienempi on Euro6 päästöarvo Euro5:een verrattuna (puolet pienempi????)
Nykyinen Euro5 auto katsastuksessa pelivaraa jäi alle 50%.
Nouseeko päästöarvot, jos ureat eivät ole käytössä?
Kuinka paljon pienempi on Euro6 päästöarvo Euro5:een verrattuna (puolet pienempi????)
Nykyinen Euro5 auto katsastuksessa pelivaraa jäi alle 50%.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Mersu jäänyt kiinni kahdesta huijausohjelmasta päästötesteissä. Eli kannattaa ottaa vain se urealaitteisto suosiolla, kun muut mennee remonttiin ajoluvan säilyttääkseen.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
.
Tärkeä päivämäärä on 01.09.2016
Tämän jälkeen käyttöön otetuissa Euro-6 autoissa ei enää varsinaista polkaisutestiä tehdä, vaan sen sijaan katsotaan päästöjärjestelmien toimintatilanne autosta tsestään.
Auton oman obd-testin tulos täytyy olla hyväksyttävä.
Euro-6 mersut taitaa olla kaikki nitä adblue - malleja.
Auton ohjelmaa voi tarvittaessa puoskaroida siten, että se obd-testi näyttää aina ok.
- Ei mitään uutta auringon alla ...
Tuota vanhempia edelleen poljeskellaan tarvittaessa.
Uudemmasta päästä (=Euro-5=>) ensin obd-testiä voi katsella, mutta jos siitä ei tule järjellistä tulosta, niin sittenpä taas poljeskellaan.
Vanhemmasta päästä, kuten ennenkin.
Kaikki päästölaitteiden ronkkiminen aiheuttaa tilanteen, jossa todellinen päästönormi ei enää toteudu, mutta tällä ei ole merkitystä katsastuksessa, jossa polkaiutestissä mitataan vaan savuarvoa, ei päästöjä.
Ja kunnossa olevalle cdi,lle, polkaisutesti on helppo nakki.
Tärkeä päivämäärä on 01.09.2016
Tämän jälkeen käyttöön otetuissa Euro-6 autoissa ei enää varsinaista polkaisutestiä tehdä, vaan sen sijaan katsotaan päästöjärjestelmien toimintatilanne autosta tsestään.
Auton oman obd-testin tulos täytyy olla hyväksyttävä.
Euro-6 mersut taitaa olla kaikki nitä adblue - malleja.
Auton ohjelmaa voi tarvittaessa puoskaroida siten, että se obd-testi näyttää aina ok.
- Ei mitään uutta auringon alla ...
Tuota vanhempia edelleen poljeskellaan tarvittaessa.
Uudemmasta päästä (=Euro-5=>) ensin obd-testiä voi katsella, mutta jos siitä ei tule järjellistä tulosta, niin sittenpä taas poljeskellaan.
Vanhemmasta päästä, kuten ennenkin.
Kaikki päästölaitteiden ronkkiminen aiheuttaa tilanteen, jossa todellinen päästönormi ei enää toteudu, mutta tällä ei ole merkitystä katsastuksessa, jossa polkaiutestissä mitataan vaan savuarvoa, ei päästöjä.
Ja kunnossa olevalle cdi,lle, polkaisutesti on helppo nakki.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: La 14.01.2017 21:46
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
RE:Mersu jäänyt kiinni kahdesta huijausohjelmasta päästötesteissä.
Minula tämä uutinen on mennyt täysin ohi.
Onko avian hiljattain tapahtunut "kiinnijääminen" (joku 2016 Talouselämän juttu "epäilys" löytyi heti).
Onko Mersun oma huijausohjelma?
Saksassa?
Minula tämä uutinen on mennyt täysin ohi.
Onko avian hiljattain tapahtunut "kiinnijääminen" (joku 2016 Talouselämän juttu "epäilys" löytyi heti).
Onko Mersun oma huijausohjelma?
Saksassa?
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Ola_E220cdi kirjoitti:RE:Mersu jäänyt kiinni kahdesta huijausohjelmasta päästötesteissä.
Minula tämä uutinen on mennyt täysin ohi.
Onko avian hiljattain tapahtunut "kiinnijääminen" (joku 2016 Talouselämän juttu "epäilys" löytyi heti).
Onko Mersun oma huijausohjelma?
Saksassa?
Eilinen juttu:
"...Saksalainen Bild am Sonntag uutisoi eilen sunnuntaina, että yhdysvaltalaiset tutkijat ovat löytäneet Mercedes-Benzin dieselautoista ohjelmiston, jota on mahdollisesti käytetty päästötesteissä huijaamiseen..."
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... gs.BuK2O9o" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Pahimmillaan Volkswagenin tie edessä, eli muutostöihin euro 5 autot joutuu. Viikko sitten Saksan viranomaiset vaativat urearuiskutusten jälkiasennusta euro 5 autoihin tai ajokieltoa/ romutusta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Ja sitten jos sama päivitys ruljanssi alkaamonsteri kirjoitti:Pahimmillaan Volkswagenin tie edessä, eli muutostöihin euro 5 autot joutuu. Viikko sitten Saksan viranomaiset vaativat urearuiskutusten jälkiasennusta euro 5 autoihin tai ajokieltoa/ romutusta.
on "mukavaa" kun järjestelmät on poistettu
Mökkillä
'
'
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
.
No, mitenkä volkkarin päivitykset on vaikuttaneet näihin tuunailutoimiin - ei mitenkään.
Jos se on pakko se päivitys laitattaa, kun ei mene kaatsastuksesta läpi muuten, niin se pitää sitten hakea.
Softaa pitää vaan naplata uudestaan, on kuitenkin edelleenkin todellapaljon halvempaa, kun se urean ylläpito.
Ei se itse asia - huonosti toimivat laitteet korjaannu viranomaispäätöksillä.
Pitäis polttaa ruutia siihen suuntaan, missä ne toimivat laitteet on, jottei ennenaikaisia korjaustarpeita, tai päästöhuijaustarpeita olisi, tai tarvittaisi.
No, mitenkä volkkarin päivitykset on vaikuttaneet näihin tuunailutoimiin - ei mitenkään.
Jos se on pakko se päivitys laitattaa, kun ei mene kaatsastuksesta läpi muuten, niin se pitää sitten hakea.
Softaa pitää vaan naplata uudestaan, on kuitenkin edelleenkin todellapaljon halvempaa, kun se urean ylläpito.
Ei se itse asia - huonosti toimivat laitteet korjaannu viranomaispäätöksillä.
Pitäis polttaa ruutia siihen suuntaan, missä ne toimivat laitteet on, jottei ennenaikaisia korjaustarpeita, tai päästöhuijaustarpeita olisi, tai tarvittaisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Uuden wltp todellisten päästöjen suhteen OM654 ja jopa vanha OM 651 selviävät hienosti typenoksidien suhteen. OM 654 puhtain diesel, mutta ilman urea ruiskutusta OM 651 ylittää kaikki päästönormit kymmenkertaisesti. Olenkin vain kärypäivää odotellut. Daimler jo viime syksynä ilmoitti 3 miljoonan auton päivityksestä,mutta ei mahda tuo toimenpide riittää enää.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Ja tämä "mahdollisesti" on faktaa vai? Minusta tuntuu että mersu ja moni muu on kärähtänyt ainakin kymmenen kertaa tiesmistä lehtien testeteistä ja luotettavista lähteistä saatujen tietojen mukaan jne. plää plää.E200kompressor kirjoitti:Ola_E220cdi kirjoitti:RE:Mersu jäänyt kiinni kahdesta huijausohjelmasta päästötesteissä.
Minula tämä uutinen on mennyt täysin ohi.
Onko avian hiljattain tapahtunut "kiinnijääminen" (joku 2016 Talouselämän juttu "epäilys" löytyi heti).
Onko Mersun oma huijausohjelma?
Saksassa?
Eilinen juttu:
"...Saksalainen Bild am Sonntag uutisoi eilen sunnuntaina, että yhdysvaltalaiset tutkijat ovat löytäneet Mercedes-Benzin dieselautoista ohjelmiston, jota on mahdollisesti käytetty päästötesteissä huijaamiseen..."
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... gs.BuK2O9o" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällä hetkellä varmaa on vain että VAG on kärynnyt softassa olevasta vilunkipelistä. Laatu lehtien mukaan niissä on käytetty päästöjä manipuloivaa laitetta
Eikös nämä tämän hetkiset mahdolliset mersun takaisin kutsut koske enemmän auton valmistajien päästökartelli epäilyksiä.
Eikö ole hienoa, maksetaan veroa hiilidioksidista, huijataan typenoksideista, mitataan katsastuksessa hiukkasia tai uudemmista onko softamies onnistunut
Millään ei ole tekemistä minkään kanssa. Ihminen kun on laumaeläin, se menee minne massaa ohjataan. Muistatte varmaan muutaman vuoden taa, kun diesel oli puhdas maailman pelastaja pienine hiilidioksi päästöineen.
Sori kun meni ohi aiheen, mutta hyvä kuulla, että Tuikulla on tämäkin homma hallinnassa
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: La 14.01.2017 21:46
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Sain näistä jutuista käsityksen, että EURO 6 :sta ei kannata (katsastuksen takia) urealaitteita poistaa.
Jos on EURO 5 urea laitteilla. Voiko nämä poistaa, ilman että tulee katsastuksessa ongelmia????
Nytkin oli niiiiiin pitkä pakkasjakso, jossa ureat ovat monella olleet jäässä. Eivätkä ne 0,5...1 tunnin ajolla sula.
Eli seuraavakin auto ilman urea laitteita (tiiseli kumminkin).
Jos on EURO 5 urea laitteilla. Voiko nämä poistaa, ilman että tulee katsastuksessa ongelmia????
Nytkin oli niiiiiin pitkä pakkasjakso, jossa ureat ovat monella olleet jäässä. Eivätkä ne 0,5...1 tunnin ajolla sula.
Eli seuraavakin auto ilman urea laitteita (tiiseli kumminkin).
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Täällä on ollut max -24 pakkasta, ei mitään ongelmaa, ei vikavaloa eikä muutakaan vikaa . Auto tosin w213 mutta iso urea säiliö autossa on.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
W205 (250D) ei myöskään ole ollut urean kanssa ongelmia vaikka auto kokoajan ulkona. Noxiantureita vaan menee kuin leipää
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Reilut 2 viikkoa oli auto -15-25 lämpötiloissa ulkona ilman lämmityksiä eikä häiriöitä. Auto siis w213. Juttelin myös paikallisen taksikuskin kanssa, jolla kaksi samanlaista mersua, ei ongelmia myös hänellä.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Kylmillä keleillä ja kylmällä moottorilla Nox päästöjen muodostus niin pientä ettei sillon ole edes tarvetta urea ruiskutukselle ja kyllä se adblue pytty aika nopeesti senverran sulaa että ruiskutus on mahdollista. Eniten ongelmia on nimenomaan Nox tunnistimien vikaantumisesta
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Eikai sen urean takia kannata vanhempaa ostaa,kaverilla C220cdi 2014 ja ureat jäässä koko talven täällä Oulussa,eikä mitään ongelmia.Pekko kirjoitti:Euro 6:seen tulivat vasta urea laitteet typen oksideja tappamaan.
Omat kokemukset Ad Blue laitteista ovat lähes 3 vuodesta ja 85 tkm, minkäänlaista ongelmaa ei ole esiintynyt. Lämmintä tallia ei ole käytössä, ulkoa lähdetään webaston avustamana. Ei myöskään ole tarvinnut ureaa lisäillä huoltojen (25 tkm) välillä.
Nykyautoissa monet ongelmat johtuvat sähkön vähyydestä, eli kun ajosuoritteet ovat kovin lyhyitä,akku ei pysy tarpeeksi ladattuna kylmässä ilmastossa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Meneekö tuo urea tosiaankin jäähän, eli tapahtuu faasimuutos nesteestä kiinteäksi, vai meneekö se ainoastaan hyhmäksi?
Jos siellä tapahtuu tosiaan faasimuutos, niin millaisia arvoja pihtiamppeeri mittari antaa lämmitysvastukselle, kun se lämmittää?
Onko kenellekään jäänyt huoltoasemalta ostettua urea pulloa pakkaseen, ja pystyykö siihen lyömään naulalla reikiä, ettei urea tule ulos, kuten aikoinaan tehtiin koristeita Pauligin kahviputeleista, kun ensin jäädytettiin ne vedellä pakkasessa, niin saatin kynttilälle koristeita?
Jos siellä tapahtuu tosiaan faasimuutos, niin millaisia arvoja pihtiamppeeri mittari antaa lämmitysvastukselle, kun se lämmittää?
Onko kenellekään jäänyt huoltoasemalta ostettua urea pulloa pakkaseen, ja pystyykö siihen lyömään naulalla reikiä, ettei urea tule ulos, kuten aikoinaan tehtiin koristeita Pauligin kahviputeleista, kun ensin jäädytettiin ne vedellä pakkasessa, niin saatin kynttilälle koristeita?
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Kyllä se jäätyy,sehän on vettä johon on liuvotettu ureaa,muistaakseni jäätymispiste on -14 astetta celssiusta. Tuikku ilmeisesti pystyy poistamaan tämän höpötyksen ohjelman muutoksella.etrade kirjoitti:Meneekö tuo urea tosiaankin jäähän, eli tapahtuu faasimuutos nesteestä kiinteäksi, vai meneekö se ainoastaan hyhmäksi?
Jos siellä tapahtuu tosiaan faasimuutos, niin millaisia arvoja pihtiamppeeri mittari antaa lämmitysvastukselle, kun se lämmittää?
Onko kenellekään jäänyt huoltoasemalta ostettua urea pulloa pakkaseen, ja pystyykö siihen lyömään naulalla reikiä, ettei urea tule ulos, kuten aikoinaan tehtiin koristeita Pauligin kahviputeleista, kun ensin jäädytettiin ne vedellä pakkasessa, niin saatin kynttilälle koristeita?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D