Onko kansi rikki ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Onko kansi rikki ?
Elikkäs, tässä on tullu pähkäiltyä pitkään ja foorumia / googlea käyttämällä on asentajia esson kahvibaarista vehon korjaamoon. Mitää yksiselitteistä ei ole tullut mutta ei ole kyllä viatkaan, joten itse pitää päätellä oikeat vastaukset tottakai !
Asiaan, moottoriöljyn täyttökorkkiin kerääntyy töhnää, tätä ei ole tarkistettu nyt kuin vaihdoin öljyt + suodattimen
polttoaineen kulutus on järjetön, 15litraa sataselle
rajusti auton käynnistyksen yhdeydessä kaasutellessa pakoputkesta tuli roiskeita jotka ei tuoksunut bensalle eikä jäähdytin nesteelle tai öljylle, mutta selkeästi vettä tai veden tapaista.
Kattelin kansien korjauksia ja muuta joka ei sinäänsä vaikuta vaikealta, venttiilinkoppa irti, kansi pois ja tiiviste paikalle ? onko mitään vinkkejä tai erikoisavaimia mitä pitäisi hommata jos joudun tiivisteen vaihtamaan. kyseessä e240 v6 98 vuodelta ja koneessa bensiinistä voima.
Niin ja moottorilljyt oli ihan asiallisen oloiset kun ne ulos valutin, töhnää oli vain korkissa. Nesteiden ja öljyjen pinta on normaali, ainakaan silmällä ei huomaa muutoksia / vuotoja
Kysymykseen, onko kansi rikki vai vieläkö lähtee hakemaan vikaa jostain muualta ? tai itseasiassa vika on se että auto vähän täryyttää, tyhjäkäynnillä joskus jopa niin että koko moottori heiluu , sitten hiljaa ajaessa on pientä jumputusta havaittavissa joka johtuu varmaankin etujarrujen huonosta kunnosta koska tätä tekee vain pienillä kierroksilla, levyt kierot ?
Asiaan, moottoriöljyn täyttökorkkiin kerääntyy töhnää, tätä ei ole tarkistettu nyt kuin vaihdoin öljyt + suodattimen
polttoaineen kulutus on järjetön, 15litraa sataselle
rajusti auton käynnistyksen yhdeydessä kaasutellessa pakoputkesta tuli roiskeita jotka ei tuoksunut bensalle eikä jäähdytin nesteelle tai öljylle, mutta selkeästi vettä tai veden tapaista.
Kattelin kansien korjauksia ja muuta joka ei sinäänsä vaikuta vaikealta, venttiilinkoppa irti, kansi pois ja tiiviste paikalle ? onko mitään vinkkejä tai erikoisavaimia mitä pitäisi hommata jos joudun tiivisteen vaihtamaan. kyseessä e240 v6 98 vuodelta ja koneessa bensiinistä voima.
Niin ja moottorilljyt oli ihan asiallisen oloiset kun ne ulos valutin, töhnää oli vain korkissa. Nesteiden ja öljyjen pinta on normaali, ainakaan silmällä ei huomaa muutoksia / vuotoja
Kysymykseen, onko kansi rikki vai vieläkö lähtee hakemaan vikaa jostain muualta ? tai itseasiassa vika on se että auto vähän täryyttää, tyhjäkäynnillä joskus jopa niin että koko moottori heiluu , sitten hiljaa ajaessa on pientä jumputusta havaittavissa joka johtuu varmaankin etujarrujen huonosta kunnosta koska tätä tekee vain pienillä kierroksilla, levyt kierot ?
Re: Onko kansi rikki ?
Yhden bensalitran palaessa syntyy noin yksi litra vettä. Osa vedestä jää pakoputkistoon, kun sammuttaa koneen. Käynnistäessä ja kaasutellessa voi hyvinkin roiskahtaa vähän vesipisaroita, joten sen puoleen ei kannata huolestua. Koneen ja pakoputken lämmettyä vesi tulee vesihöyrynä pihalle. Kovalla pakkasella voi valkoista vesihöyryä pakokaasussa näkyä paremmin kuin kesäkeleillä.e240bensiini kirjoitti:...rajusti auton käynnistyksen yhdeydessä kaasutellessa pakoputkesta tuli roiskeita jotka ei tuoksunut bensalle eikä jäähdytin nesteelle tai öljylle, mutta selkeästi vettä tai veden tapaista?...
Toinen asia on se, että käynnistyksen yhteydessä ei konetta kannata rajusti kaasutella, varsinkaan kylmää konetta.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Onko kansi rikki ?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Onko kansi rikki ?
KAnsipahvi vuoto tekee ilmaa järjestelmään,lämpömittari seilaa,lämmityslaite ei puhalla aina lämmintä jäähdytin letkut kivikovat...öljy harmaantuu tai propusta aamulla kylmänä likrauttaa
ensimmäiseksi vettä.
Voit tehdä jollakin korjaamolla tai taitaa sitä testiä saada jostain jolloin pakokaasua etsitään jäähdytys nesteen seasta.
Minäkään ens usko kansipahvi vikaan.
ensimmäiseksi vettä.
Voit tehdä jollakin korjaamolla tai taitaa sitä testiä saada jostain jolloin pakokaasua etsitään jäähdytys nesteen seasta.
Minäkään ens usko kansipahvi vikaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2638
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onko kansi rikki ?
[quote="e240bensiini"
"...Asiaan, moottoriöljyn täyttökorkkiin kerääntyy töhnää, tätä ei ole tarkistettu nyt kuin vaihdoin öljyt + suodattimen
polttoaineen kulutus on järjetön, 15litraa sataselle
rajusti auton käynnistyksen yhdeydessä kaasutellessa pakoputkesta tuli roiskeita jotka ei tuoksunut bensalle eikä jäähdytin nesteelle tai öljylle, mutta selkeästi vettä tai veden tapaista..."
Kulutus riippuu erittäin paljon ajetusta matkasta ja lämpötilasta, annetuilla tiedoilla kulutus on pieni tai sitten se on suuri. Esim. 200 Kompressor vie kulutusmittarinkin mukaan yli 10L/100km vaikka ajettu matka on yli 20km. Alle 10km matkalla kulutus on reilusti yli 10L/100km.
Vastaavasti lämpimällä koneella matka-ajossa kesäkelillä 6.7L/100km.
JOS ajettu matka on talvipakkasilla vain muutama kilometri, voi äänenvaimentaja tai -vaimentajat jäätyä umpeen pahimmillaan estäen käynnistyksen koska putkistoon kertynyt vesi jäätyy tukkien pakokaasunpoiston. Tuo on aivan todellinen mahdollisuus, vettä saattaa kertyä litrakaupalla ja usein näkee kaupunkialueella reilummin kiihdyttävän auton putkesta suorastaan valuvan vettä.
"...Kattelin kansien korjauksia ja muuta joka ei sinäänsä vaikuta vaikealta, venttiilinkoppa irti, kansi pois ja tiiviste paikalle ? onko mitään vinkkejä tai erikoisavaimia mitä pitäisi hommata jos joudun tiivisteen vaihtamaan. kyseessä e240 v6 98 vuodelta ja koneessa bensiinistä voima..."
Sylinterikannen irroitus EI ole helppo homma vaan vaatii onnistuakseen hyvät ja puhtaat tilat, erikoistyökaluja ja tietämyksen siitä mitä on tekemässä. Varsinkaan kutoskoneessa.
"...Kysymykseen, onko kansi rikki vai vieläkö lähtee hakemaan vikaa jostain muualta ? tai itseasiassa vika on se että auto vähän täryyttää, tyhjäkäynnillä joskus jopa niin että koko moottori heiluu , sitten hiljaa ajaessa on pientä jumputusta havaittavissa joka johtuu varmaankin etujarrujen huonosta kunnosta koska tätä tekee vain pienillä kierroksilla, levyt kierot ?[/quote]..."
Käyntihäiriö ei välttämättä liity millään tavalla tuohon pakoputken kosteuteen ja jumputtavat jarrut pikemmin jumissa olevaan jarrusatulaan.
"...Asiaan, moottoriöljyn täyttökorkkiin kerääntyy töhnää, tätä ei ole tarkistettu nyt kuin vaihdoin öljyt + suodattimen
polttoaineen kulutus on järjetön, 15litraa sataselle
rajusti auton käynnistyksen yhdeydessä kaasutellessa pakoputkesta tuli roiskeita jotka ei tuoksunut bensalle eikä jäähdytin nesteelle tai öljylle, mutta selkeästi vettä tai veden tapaista..."
Kulutus riippuu erittäin paljon ajetusta matkasta ja lämpötilasta, annetuilla tiedoilla kulutus on pieni tai sitten se on suuri. Esim. 200 Kompressor vie kulutusmittarinkin mukaan yli 10L/100km vaikka ajettu matka on yli 20km. Alle 10km matkalla kulutus on reilusti yli 10L/100km.
Vastaavasti lämpimällä koneella matka-ajossa kesäkelillä 6.7L/100km.
JOS ajettu matka on talvipakkasilla vain muutama kilometri, voi äänenvaimentaja tai -vaimentajat jäätyä umpeen pahimmillaan estäen käynnistyksen koska putkistoon kertynyt vesi jäätyy tukkien pakokaasunpoiston. Tuo on aivan todellinen mahdollisuus, vettä saattaa kertyä litrakaupalla ja usein näkee kaupunkialueella reilummin kiihdyttävän auton putkesta suorastaan valuvan vettä.
"...Kattelin kansien korjauksia ja muuta joka ei sinäänsä vaikuta vaikealta, venttiilinkoppa irti, kansi pois ja tiiviste paikalle ? onko mitään vinkkejä tai erikoisavaimia mitä pitäisi hommata jos joudun tiivisteen vaihtamaan. kyseessä e240 v6 98 vuodelta ja koneessa bensiinistä voima..."
Sylinterikannen irroitus EI ole helppo homma vaan vaatii onnistuakseen hyvät ja puhtaat tilat, erikoistyökaluja ja tietämyksen siitä mitä on tekemässä. Varsinkaan kutoskoneessa.
"...Kysymykseen, onko kansi rikki vai vieläkö lähtee hakemaan vikaa jostain muualta ? tai itseasiassa vika on se että auto vähän täryyttää, tyhjäkäynnillä joskus jopa niin että koko moottori heiluu , sitten hiljaa ajaessa on pientä jumputusta havaittavissa joka johtuu varmaankin etujarrujen huonosta kunnosta koska tätä tekee vain pienillä kierroksilla, levyt kierot ?[/quote]..."
Käyntihäiriö ei välttämättä liity millään tavalla tuohon pakoputken kosteuteen ja jumputtavat jarrut pikemmin jumissa olevaan jarrusatulaan.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Onko kansi rikki ?
Älä tee mitään. M112/m113 moottorissa aina sitä töhnää korkissa kun ei ole suoraan venakopassa kiinni vaan pienen putken päässä kylmemmässä paikassa ja lämpötilavaihtelu tekee kosteutta korkkiin ja töhnää sitä myötä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Okkei, kannen jätän seuraavaan elämään, pitää vaihtaa tulpat ens alkuun, ilmamassamittarin puhdistus tosiaan toi huomattavaa muutosta, ehkä se on rikki ja tekohengitys ei auttanut tarpeeksi. Kiitos todella kattavista vastauksista ! Jarrut vaihdan ja huollan niin pääsee siitä pienestä jumputuksesta ja vitullisesta vikinästä eroon. Auto on juuri katsastettu joten ainakin päästöt pitäisi olla normien rajalla.
Re: Onko kansi rikki ?
Miten lie toi kaasuläpän puhtaus käynti häiriöille...ainakin jotkut mersun mallit on...voithan sen putsailla kliinerillä ja pyyhkiä puhtaaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Miten kaasuläppään pääsee käsiksi ? Nyt motaria ajettu 50km uusil öljyil ja korkissa töhnää. Onko kansivika kuinka pois suljettu ? 79 -80 normilämmöt ? Tottunu muiden autojen 90asteeseen
Re: Onko kansi rikki ?
Ei se töhnä nopeasti poistu...ainakaan kun se on jo sekoittunt öljyyn töhnäksi.
En huollehtisi moisesta tässä vaiheessa...jos olet yleensä ajanut lyhytttä väliä jatkuvasti on siellä joka paikassa sitä huohotus putkistossa.
Kaasuläppä on imusarjassa kiinni pulteilla mutta siinä on sitten imutorvet toiseen suuntaan eli ne pois...älä vääntele millään itse läppää.
En huollehtisi moisesta tässä vaiheessa...jos olet yleensä ajanut lyhytttä väliä jatkuvasti on siellä joka paikassa sitä huohotus putkistossa.
Kaasuläppä on imusarjassa kiinni pulteilla mutta siinä on sitten imutorvet toiseen suuntaan eli ne pois...älä vääntele millään itse läppää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Onko kansi rikki ?
Putsasitko korkkia yhtään ennen ajoa, vai tekikö puhtaaseen korkkiin saman mössön vaikka vähä pidemmällä ajolla oli? Tuo 15l kuulostaa muuten varsin normaalilta kulutukselta seka-ajossa
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Putsasin korkin ja kaikki niin ettei jäänyt mitään töhnää. Silti tuli heti, pitää seurata asiaa jos sitä on kone täynä kun edellinen omistaja on ajanut vain lyhyttäajoa. Itse ajan vain pitkää matkaa. Miten onnistuu huohotin putkien putsaus, ohjeita ? Ymmärrän 15l sataselle kaupunkiajos mut toi on pitkää moottoritie ajoa tasaisesti ja vieläpä webastolla lämmitetyllä autolla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Onko kansi rikki ?
Nojoo sitten se on aika paljon, jos et aja 140km/h keskinopeudella mikä olisi myöskin lähestulkoon normaalia..
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Kyllä kohtuu tasaisesti pysyy 100km/h tai mahdollisesti hiukan innostukissa 120km/h mutta siis sitäkin vain moottoritiellä se 10km josta loppu matka (30km) ajan 80km/h tasaisesti. Ajattelin vaihtaa tulpat ja etsiä vikaa, tuli mieleen että voiko starin ohjelma kertoa jotain kulutuksesta tai siitä mikä on realiaikainen polttoainekulutus, varotusvalo kohta syttyy autossa ja täydestä tankista kilometrejä takana 300km, paljonko polttoainevalon jälkeen ajaa ? suurinpiirtein laskenut että 400km / tankillinen, Liikaa ? (60Litraa?)
Re: Onko kansi rikki ?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Moottorin ilmansuodattimen vaihdoin, oli paskaa täynä ja ampiaisia. polttoainevuotojakaan ei ole vastaan tullut, en ole letkua kattonut tarkemmin mutta auton alle ei tipu mitään eikä haise, meinasin tulpat vaihtaa ja tarkastaa auttaisiko asiaan. Tuli mieleen että jarrut on aika loppu ja vinkuu kun hitaalla ajolla painaa jarrua, voiko jarrut olla niin jumissa että vie ton ylimääräsen polttoaineen, vai onko vika jossain muualla ?
Re: Onko kansi rikki ?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Onko kansi rikki ?
Kokeile käsin ajonjälkeen ne jarrut...ei ne välttämättä savua.....
Onkos toi aina syönyt noin paljon bensaa,auto sulle uusi tuttavuus vai vika tullut nyt?
Onkos toi aina syönyt noin paljon bensaa,auto sulle uusi tuttavuus vai vika tullut nyt?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Auto on ollu mulla n.3 viikkoa ja samanlaista on ollut alusta asti. Edellisellä omistajalla kuulema 4 vuotta ja auton pitäis olla huippuauto. Ensin piti korjailla vanhan omistajan sähköliitoksia ympäriautoa joten kaikki on mahdollista, keksisi vain että mistä vikaa etsiä. Sillä uskon pääsevänä matka-ajolla varmasti siihen 10-12 L/100km ajoon olen todella tasainen kuski ja kilometrejä takana todella paljon. Jatketaan vielä että edellinen omistaja antoi kallistuksenvakaajan kumin mukaan kun sanon sen olevan väljä, vasemmalta puolen kuuluu pientä kolahtelua jota katsastus mies ei kuulema saanu selville mistä, onko tälle selityksiä ? ja tosiaan kerran jarrut on hinkannut yhteen ja piti herkistää liukutappeja, silloin jarrut oli järkyttävän kuumat ja hajuiset joten en myös usko jarruvikaan ja bensan kulutukseen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Katsois siis koneen alle ja kallistuksenvakaajan kumi oli kyllä kunnossa, ainakin ulkoisesti
Re: Onko kansi rikki ?
Eikös webastokin samasta tankista polttoaineen ota ... mutta joo, liikaahan tuo kuulostaa vievän kun matka-ajoa.Ymmärrän 15l sataselle kaupunkiajos mut toi on pitkää moottoritie ajoa tasaisesti ja vieläpä webastolla lämmitetyllä autolla.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Webaston 30minsan pitämien 2 kertaa päivässä tuskin viel puuttuvaa 30litraa ? koko tankillisesta ?
toki en tiedä webaston kulutusta

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Kylläkai nyt perkele väyrysellä ajaa tankillisella yli 400km ? vaikka mitä tekee !
Re: Onko kansi rikki ?
Joo. Vääränlainen ilmamassamittari nostaa kyllä kulutusta aika paljon eikä aiheuta vikatilaa, sekin olisi yksi mahdollisuus. Suureen kulutukseen on joskus hankala löytää syitä.
Webasto voisi viedä puolisen litraa puolessa tunnissa jolloin kuukaudessa menisi 30 litraa siihen.
Webasto voisi viedä puolisen litraa puolessa tunnissa jolloin kuukaudessa menisi 30 litraa siihen.
wiimax.fi
Re: Onko kansi rikki ?
Joku kyllä selitti ja valitti etttä toi 240 kone on kokoonsa nähden juoppo...mutta tollaset kulutus lukemat on lyllä kauhiat...tollasella bensamäärällä pitäisi saada jo aika moinen moottori pellin alle...toki teho ja kulutus ajossa ei ole sama mutta jotkut v8 matkassa kaiketi menee jopa pienemmällä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Kuukaudessa, puhun nyt viikon ajoista. Viikossa 60litraa työmatka ajoo 40km suuntaassa. Unohetaa noi kuukaudet. Vaihdoin osan tulpista. Ääni rauhottu ja tulpat oli hunos kunnos koneessa ja tuoksu bensalle. Ennen en ole bensaa haistanut tulpissa. Loput 5 tulppaa jäi vaihtamatta vaikeuden takia. Vinkkiä kuskin puolen tulppien vaihtoon. Otatteko puoöan irti ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Ilmamassa mittari on sama kuin kl varaosan tarjooma. Viimisenä vaihdan sen. Unohtaa muu kuin 400km tankilla. Se ei ole normaali ja ei johdu webastosta kuukaudessa menee 240litra bensaa. Rekkakin vie vähemmän ja kuukauden hukka on 120litraa kun tossa joku sano olevan normaalia...
Re: Onko kansi rikki ?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Onko kansi rikki ?
mikä perä siinä o
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Ok, irrotan puolat ja kokeilen saada sillä vähän tilaa, ahdasta tosiaan on.
Perällä tarkotetaan varmaan peräakselia ? peräakseli todennäköisesti vakio, vai mistä sellaisen voi tarkistaa ? vaiko vaihteistoa? Eli automaatti on tässä autossa.
Perällä tarkotetaan varmaan peräakselia ? peräakseli todennäköisesti vakio, vai mistä sellaisen voi tarkistaa ? vaiko vaihteistoa? Eli automaatti on tässä autossa.