Elikäs ongelmia käynnistymisen kanssa, joka ilmenee hyvin satunnaisesti. Alkaa olla omat keinot loppu joten ajattelin tänne rustailla ensimmäistä kertaa koskaan.
Auto on siis w210 vm.2003 320 CDI n.550tkm rullailtu...
Kyseinen vaiva on ilmaantunut nyt sellaiset 3.kertaa, aikaisemmin oli pieniä ongelmia käynnistymisen kanssa jotka paikannettiin moottorin PA-letkuihin. Nämä vaihdettiin ja samalla yksi suutin kuluneen pohjaholkin/tiivistepinnan vuoksi.
Ensimmäisellä kerralla lähti sinnikkään sahaamisen jälkeen käymään, samana päivänä ei enää illalla käynnistynyt ollenkaan.
Seuraavana päivänä laitoin lämppäriin ajoissa (3-4h) ja varovasti lämmitin suuttimia sekä Rail-paineensäätöventtiiliä kuumailmapuhaltimella. Lähti laakista käymään ja vaihdoin tuon paineensäätöventtiilin uuteen olettaen sen olevan hajalla siis.
Ja taas mentiin muutama päivä ilman sen suurempia ongelmia, välillä kovillakin pakkasilla tuli käynnisteltyä ilman lämppäriä. Ja jälleen sama ongelma ilmeni eikä tälläkertaa lämmitys auttanut ollenkaan.
Hain auton trailerilla kotiin ja kokeilin paikantaa josko vika olisi suuttimissa. Tukin vuorotellen suutinputkia hitsatulla putkenpätkällä ja lähtihän se käymään kummasti juurikin sen uuden suuttimen kohdalla. Laitoin oikean suutinputken takaisin paikalleen ja mielenkiinnosta kokeilin jälleen, ja taas käynnistyi nätisti. Harmituksen ja kiireiden vuoksi mersu sai seistä viikon verran kunnes tänään kokeilin käyntiin ja lähtihän se, kuin sen kuuluisan palmun alta...
Joskus on vaatinut useamman starttauksen tai kärsivällistä hehkutusta (jos sillä nyt oikeastaan on edes merkitystä tässä tapauksessa). Noilla kerroilla kun ei lähtenytkään käymään sitten ollenkaan on kone muutaman kerran/noin sekunnin tai puolen verran "käynyt". Välillä ei edes "lupaa" vaan pyörittää vaan...
Vika ilmenee kun auto on seissyt hetken, noin 3-4 tuntia vähintään. Letkuissa ei näy ilmakuplia, PA-suodatin on uusi ja samoin ilmansuodatin.
w210 320 CDI Satunnainen huono käynnistyvyys
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 04.02.2018 21:28
Re: w210 320 CDI Satunnainen huono käynnistyvyys
Teepä ohivuoto testi niin näet mitkä on ohivuoto arvot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 320 CDI Satunnainen huono käynnistyvyys
Taitaa olla suutinhommia.
Re: w210 320 CDI Satunnainen huono käynnistyvyys
Onkohan tankissa imuletkun lähdössä suodatinta, tukossa??
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 04.02.2018 21:28
Re: w210 320 CDI Satunnainen huono käynnistyvyys
Tulikin tehtyä tuo testi!atlas kirjoitti:Teepä ohivuoto testi niin näet mitkä on ohivuoto arvot.
Jos joku viisaampi osaisi sanoa miltä nuo arvot vaikuttaisivat tässä kuvassa.
Ja tuo 1. Säiliö on siis sen uuden suuttimen ohivuoto, n. 3min tyhjäkäynnillä "kylmällä" moottorilla ja tässä on tulos.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w210 320 CDI Satunnainen huono käynnistyvyys
Wunderbaum kirjoitti:Tulikin tehtyä tuo testi!atlas kirjoitti:Teepä ohivuoto testi niin näet mitkä on ohivuoto arvot.
Jos joku viisaampi osaisi sanoa miltä nuo arvot vaikuttaisivat tässä kuvassa.
Ja tuo 1. Säiliö on siis sen uuden suuttimen ohivuoto, n. 3min tyhjäkäynnillä "kylmällä" moottorilla ja tässä on tulos.
Onko hehkutus varmasti kunnossa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: w210 320 CDI Satunnainen huono käynnistyvyys
.
Moottorinohjain ei aukaise suuttimia, ennenkuin paine railputkessa on noussut riittävästi, muistaaksen noissa 290bar.
Tarkista, että paine nousee, testerillä näkee, kun samalla starttaa.
Jos suuinputkia tukkimalla polttoainetta tulee, niin olet jo selvittänyt syylliset, kun vuotokohtia vähennetään, niin alkaa paine vastautumaan.
Polttoainepumppujen kunto ei käy postauksestasi selville, puoli miljoonaa ei varsinaisesti paranna tilannetta käynnistymistilanteessa.
Moottorinohjain ei aukaise suuttimia, ennenkuin paine railputkessa on noussut riittävästi, muistaaksen noissa 290bar.
Tarkista, että paine nousee, testerillä näkee, kun samalla starttaa.
Jos suuinputkia tukkimalla polttoainetta tulee, niin olet jo selvittänyt syylliset, kun vuotokohtia vähennetään, niin alkaa paine vastautumaan.
Polttoainepumppujen kunto ei käy postauksestasi selville, puoli miljoonaa ei varsinaisesti paranna tilannetta käynnistymistilanteessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5