W203 ongelmia vaihtamisessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jari Jäske
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42

W203 ongelmia vaihtamisessa

Viesti Kirjoittaja Jari Jäske »

Terve!
Rouvalla on W203, C 180, automaatti, kompressor, vm 2007, ajettu 45000 km. Suomiauto, huollot tehty jne.
Nyt on välillä tapahtunut niin, että automaatti ei vaihda isommalle vaihteelle? Pysähtyminen + vapaalle laitto ei auta, auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen auttaa yleensä.
EM. tilanne voi tulla kesken ajon esim. jarrutuksen jälkeen, vika ei kuitenkaan ilmene koko aikaa vaan satunnaisesti.
Mistäs lähtisi vikaa haarukoimaan, just on huolto tulossa, pitäisiköhän vaihtaa laatikon öljyt?
Asiallisia vastauksia odotellessa.
BMW x 12
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 ongelmia vaihtamisessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voi olla ihan öljyn vähyyttä....nimittäin toi jarruttaminen kielii että pinta loiskuu ja pumppu hörppää tyhjää...voi pistää päälle vikatilan.
Vaihto operaatio täällä suositellen 60tkm välein.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 ongelmia vaihtamisessa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljyjä ei tarvitse vaihtaa silloin kun tulee vikaa, vaan silloin kun edellisestä öljynvaihdosta on kulunut noin 60000 kilometriä.
Vikatestillä selviää mitä tehdä, tietysti öljymäärän voi ensin tarkistaa.
wiimax.fi
Jari Jäske
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42

Re: W203 ongelmia vaihtamisessa

Viesti Kirjoittaja Jari Jäske »

atlas kirjoitti:Voi olla ihan öljyn vähyyttä....nimittäin toi jarruttaminen kielii että pinta loiskuu ja pumppu hörppää tyhjää...voi pistää päälle vikatilan.
Vaihto operaatio täällä suositellen 60tkm välein.
Öljyn vähyyttähän siellä, lisättiin n. 2 litraa. Oli vuotanut jostain tulpasta > kuulemma tyyppivika! Ensi viikolle vaihto: vaihteiston öljyt, järjestelmän pesu, uusi tulppa jne, hintaa tulee 450€
Suositeltiin vaihtoväliksi 3-5 vuotta / 40 - 60 tkm riippuen ajon kuormittavuudesta, samaa suosittelivat perän öljyille.

Näillä mennään, auto pelaa taas kuin buikki ja rouva on tyytyväinen pl. rahanmeno. Kiitos neuvoista.
BMW x 12
Vastaa Viestiin