910 000 km Ja läpi katsastuksesta ilman merkintöjä!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

910 000 km Ja läpi katsastuksesta ilman merkintöjä!

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ei ole kovin huono tämä 124 korinenkaan laadultaan, vai mitäs sanotte tästä!

910 tuhatta on ajettu W124 200D -88. Tänään juuri katsastin auton. Läpi ilman merkintöjä vaikka itse olin liikkeellä, haetaan nyt se vikalista mielellä. Savutuskin oli vain 2.39 vaikka pumppua on säädetty aika paljon suuremmalle (PP-Diesel)

Tällä kerralla en vaihtanut edes ilmanpuhdistinta katsastukseen (ajettu 20 000)
Eikä tehty mitään katsastusremonttia vaan suoraan ajosta Drive in asemalle.

Ainoa kommentti tuli kilometreistä joita oli katsastajan mielestä aika paljon :lol:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Olisit sanonut, että vasta sisään ajettu, että nyt rupeaa olemaan riittävän retvakka kulkemaan. :roll:
Avatar
Vuke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 17.10.2004 22:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Itselle kävi taannoin samalla lailla että olin hakemassa vika listaa mutta tulikin leima.
Nokiarvot n.1,6
Kilometreistä ei tietoakaan joku on vaihtanut mittariston ja koko kojelaudan
Vanha taksi kun on niin matkaa on varmaan kertynyt paljon :lol:
Niin ja ainoa moite oli että parkki valo on palanut (ei sotkenut rek.otetta)
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Höh. Taitaa tuo W115 olla aika huono auto, kun 950tkm ajettu meni läpi vasta toisella yrityksellä. :cry:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Onnea vaan :D Eihän siinä mitään, ihan napakalta se kyytikin siinä tuntui. Ei muuta ku uutta kierrosta mittariin :D
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Hienoa :lol: Mun autohan on sitte vasta sisäänajettu, hikisesti 350 000 km :oops: Leima tuli pari viikkoa sitten, eka kerralla ilman moittimista, nokiarvo 2.54 n. 4600 rpm. Pumppu HP-diesel
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

heh, jos mersujen mittarissa olis oikeat lukemat, noitahan ihmettelis katsastusmiehet harva se päivä :lol:
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

viimeksi kun katsastin ei tullu mitään vika merkintöjä... mutta ei kyllä menny läpikään.
Vaati uuden käynnin madallussarjan muutoksen takia. Oli se kaveri joka tekee niitä hommia lähteny jo kotiin. Savut 0,83 ml n530 000km.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Koneessa on nyt kokeilussa tuo X1R lisäaine joka ainakin omassa moottorissa vähensi näkyvän savun määrää huomattavasti.

Onko muilla kokemusta tästä aineesta.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Tiättekö muuten poijaat, että mulla oli takavuosina Pösö 504 diesel, jolla oli mittariin tykitetty kunnioitettavat 970tkm silloin kun myin sen. Tuttu kaveri, joka sen osti, ajeli sillä muutamia vuosia yhtään hoitamatta reilun 100km työmatkaa päivässä, ennen kuin Pesonen lopulta ruostui pois maailmankartalta. Sitä autoa sitten hävitettäessä naureskeltiin, että onpa sääli pistää paaliin museoikäinen Pökötti, jolla on mittariin kertynyt vain pikkusen vajaa 100tkm... :wink: :lol:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tahtoo olla tuo 600-650tkm mittarilukema aika yleinen w124.ssä :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Mun mersul ei oo ajettu ku 250tkm, ja 100% varmuudella voin sanoa että takuu kilometrejä.. :!:
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Mulla kilometrejä 308tkm. Ei ruuvattu.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Pasi H. kirjoitti:Mulla kilometrejä 308tkm. Ei ruuvattu.
Juu, mutta sulla onkin bensakupee. :P
Jotenkin ymmärsin, että tää ajomääräjutustelu isoista km-määristä oli etupäässä diisseleitä koskeva.
Tosin, monelta kupperolta jää tuo 300 ja rapiatkin kaukaiseksi haaveeksi ennen paalaamista.... :lol:

Ja mitä mersujen ajomääriin ja kestävyyteen tulee, niin itte ostin just kakkosautoksi 500 ja rapiat ajetun (pitänee paikkansakin???!) W124 200 diisselin. Kyllähän sen monista kohdista huomaa kuluneemmaksi kuin emännän uudemman parisataa ajetun bensafarkun, mutta YHTÄÄN HUONOMMALTA TAI LAADUTTOMAMMALTA se ei silti ajossa tunnu. Hiljainen, tukeva, narinaton ym.ym.
Ja ne ovet: Jossain Tuulilasissa kun tekevät juttuja vähän ajetuista vaihtoautoista, niin yleensä, jos on joku 2-3v. vanha kork. 100tkm aj. vaihtoräppänä, niin todetaan vaan esim. että kyllä tällaisessa jo oven saranat kuuluukin olla väljät ja ovien roikkua/mennä huonosti kiinni... :?
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Petri K kirjoitti:Koneessa on nyt kokeilussa tuo X1R lisäaine joka ainakin omassa moottorissa vähensi näkyvän savun määrää huomattavasti.

Onko muilla kokemusta tästä aineesta.
Eipä mitään omakohtaisia kokemuksia mutta työpaikalla sitä pistetään kuorma-autoihin. Perskeleen kallista tavaraa se ainakin on ja yks työkaveri sanoi että saattaisi poistaa mun mersun perästä sen vonkuvan äänen...Mutta toimivaa tavaraa kaikin puolin
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

samiheikkinen kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Koneessa on nyt kokeilussa tuo X1R lisäaine joka ainakin omassa moottorissa vähensi näkyvän savun määrää huomattavasti.

Onko muilla kokemusta tästä aineesta.
Eipä mitään omakohtaisia kokemuksia mutta työpaikalla sitä pistetään kuorma-autoihin. Perskeleen kallista tavaraa se ainakin on ja yks työkaveri sanoi että saattaisi poistaa mun mersun perästä sen vonkuvan äänen...Mutta toimivaa tavaraa kaikin puolin
Mihinköhän tuo perustuu että perän ulinat tolla lähtis? :shock:

Joku kokeillu?

Tuo X1R on siis joku öljyn sekaan laitettava lisäaine? :?:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

FosgateT kirjoitti:
samiheikkinen kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Koneessa on nyt kokeilussa tuo X1R lisäaine joka ainakin omassa moottorissa vähensi näkyvän savun määrää huomattavasti.

Onko muilla kokemusta tästä aineesta.
Eipä mitään omakohtaisia kokemuksia mutta työpaikalla sitä pistetään kuorma-autoihin. Perskeleen kallista tavaraa se ainakin on ja yks työkaveri sanoi että saattaisi poistaa mun mersun perästä sen vonkuvan äänen...Mutta toimivaa tavaraa kaikin puolin
Mihinköhän tuo perustuu että perän ulinat tolla lähtis? :shock:

Joku kokeillu?

Tuo X1R on siis joku öljyn sekaan laitettava lisäaine? :?:
Juu sitä pistetään öljyn sekaan kuten motoruppia jota myydään ostos-teeveessä mutta tää on kait astetta laadukkaampaa...tai ainakin kalliimpaa. En osaa varmaksi sanoa että se perän tekisi uusiksi mutta saattaisi vaimentaa...Muistaakseni jotain 12-20% öljyn määrästä kuuluu pistää perään
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Katsastivathan eilen vähän piristellyn 201:sen :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti:Tiättekö muuten poijaat, että mulla oli takavuosina Pösö 504 diesel, jolla oli mittariin tykitetty kunnioitettavat 970tkm silloin kun myin sen. Tuttu kaveri, joka sen osti, ajeli sillä muutamia vuosia yhtään hoitamatta reilun 100km työmatkaa päivässä, ennen kuin Pesonen lopulta ruostui pois maailmankartalta. Sitä autoa sitten hävitettäessä naureskeltiin, että onpa sääli pistää paaliin museoikäinen Pökötti, jolla on mittariin kertynyt vain pikkusen vajaa 100tkm... :wink: :lol:
No mutta PSA-dieselit onkin älyttömän hyviä, ainakin ne vanhemmat.
Vai onkos tuo 504 vielä Indenorin koneella?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Aku P kirjoitti:
RH kirjoitti:Tiättekö muuten poijaat, että mulla oli takavuosina Pösö 504 diesel, jolla oli mittariin tykitetty kunnioitettavat 970tkm silloin kun myin sen. Tuttu kaveri, joka sen osti, ajeli sillä muutamia vuosia yhtään hoitamatta reilun 100km työmatkaa päivässä, ennen kuin Pesonen lopulta ruostui pois maailmankartalta. Sitä autoa sitten hävitettäessä naureskeltiin, että onpa sääli pistää paaliin museoikäinen Pökötti, jolla on mittariin kertynyt vain pikkusen vajaa 100tkm... :wink: :lol:[/quote
]
No mutta PSA-dieselit onkin älyttömän hyviä, ainakin ne vanhemmat.
Vai onkos tuo 504 vielä Indenorin koneella?
Juu, Indenoreja olivat. Oikein perustraktoreita. :lol:
Kannet vähän niissä oli murheina, mutta nekin sai ikuisiksi tulppaamalla.
Vastaa Viestiin