W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
W211 270cdi menee satunnaisesti vikatilaan, kone ei anna kierroksia/tehoa, mutta moottorin vikavalo ei syty. Starilla antaa silloin vikakoodin 0105-001 Tarkasta rakenneosa B5/1 (ahtopaineen tunnistin) Signaalijännite liian korkea. Nopeasti tein testilenkin ja näyttäisi että ahdot nousee pyyntiarvoa korkeammalle, ainakin satunnaisesti. Vikatilaa ei saa provosoitua päälle millään konstilla 100% varmasti, mutta sen saa varmimin päälle kylmällä moottorilla.
Toinen vikakoodi on 1222-001 Tarkasta rakenneosa. Tunnistin rakenneosa B37 kaasupoljinanturi. Signaalijännite liian korkea. Tämä vikakoodi sytyttää moottorinvika valon, mutta moottori toimii normaalisti. Vikatilan provosoiminen päälle ei ole varmaa, tuntuisi että kun painaa kaasun pohjaan kickdownille niin silloin tulisi vika tila helpommin. Starilla vertasin kaasupolkimen kanava-arvoja, tuntuivat olevan samalla tasolla, mutta 100%-taso tuli jo kickdown pykälää vasten painaen. Onko kickdownille erillistä mikrokytkintä?
Ovatko viat sukua toisilleen vai mistä alkaisi hommaa purkamaan?
Toinen vikakoodi on 1222-001 Tarkasta rakenneosa. Tunnistin rakenneosa B37 kaasupoljinanturi. Signaalijännite liian korkea. Tämä vikakoodi sytyttää moottorinvika valon, mutta moottori toimii normaalisti. Vikatilan provosoiminen päälle ei ole varmaa, tuntuisi että kun painaa kaasun pohjaan kickdownille niin silloin tulisi vika tila helpommin. Starilla vertasin kaasupolkimen kanava-arvoja, tuntuivat olevan samalla tasolla, mutta 100%-taso tuli jo kickdown pykälää vasten painaen. Onko kickdownille erillistä mikrokytkintä?
Ovatko viat sukua toisilleen vai mistä alkaisi hommaa purkamaan?
Re: W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
Teitkö ahtopainetestin ja EGR testin myös? Vois olla jotain vuotoo tai EGR ei kunnolla kii tms. Onhan painelukema moottori sammuksissa ilmanpaine/sama kuin esim. pakoantureilla?
Mulla poljin teki samaa (koodia en muista), mutta veti myös limp moden. Ei ole erilistä kickdownia, vaan 'simulaattori' kuskia varten mikä tuntuu vanhanaikaiselta kytkimeltä. Samanlailla mulla näytti satasta jo ennen KD mutta ei ikinä yli, eikä vikaa saanut päälle kuin satunnaisesti maantiellä. Vaihdoin polkimen ja sillä korjaantu, en katsonut sen jälkeen koska 100% täyttyy... Polkimen liittimen voit tarkistaa melko nopeasti (starihan myös käskee tekemään niin), mulla oli kyllä ihan kuiva ja puhdas liitin.
Mulla poljin teki samaa (koodia en muista), mutta veti myös limp moden. Ei ole erilistä kickdownia, vaan 'simulaattori' kuskia varten mikä tuntuu vanhanaikaiselta kytkimeltä. Samanlailla mulla näytti satasta jo ennen KD mutta ei ikinä yli, eikä vikaa saanut päälle kuin satunnaisesti maantiellä. Vaihdoin polkimen ja sillä korjaantu, en katsonut sen jälkeen koska 100% täyttyy... Polkimen liittimen voit tarkistaa melko nopeasti (starihan myös käskee tekemään niin), mulla oli kyllä ihan kuiva ja puhdas liitin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
Kyllä se 100% näyttää ennen kikkaria ja polkimen arvojen pitäisi olla heittämällä ohjearvojen sisällä. Arvoiltaan jo siinä reunalla keikkuvat polkimet aiheuttanut harmia, vaikka pysyisikin oletusarvojen sisällä. Vikaantunut poljin tosin ainakin mun tietääkseni aiheuttanut joka kerta vikatilan.
Vikaa lähtisin paikallistamaan helpoimmasta ja halvimmasta asiasta eli missä kunnossa ilmanputsari?
Vikaa lähtisin paikallistamaan helpoimmasta ja halvimmasta asiasta eli missä kunnossa ilmanputsari?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
.
Signaalijännite liian korkea ei oikeastaan tarkoita liian korkeaa ahtopainetta, sille on oma koodinsa.
Signaalijännitteen perustason saa kätevästi katsottua, kun laittaa virran päälle, muttei käynnistä moottoria.
Silloin kaikkien paineantureiden näyttämä pitäisi olla sama, ulkoilman paine.
Kaasupoljin pyytää täyttä suorituskykyä jo ennen kickdaunia.
Sen ainut funktio on vaan tiputtaa aina, jos mahdollista, kaksi pykälää pienemmälle, turha kapistus dieselissä.
Signaalijännite liian korkea ei oikeastaan tarkoita liian korkeaa ahtopainetta, sille on oma koodinsa.
Signaalijännitteen perustason saa kätevästi katsottua, kun laittaa virran päälle, muttei käynnistä moottoria.
Silloin kaikkien paineantureiden näyttämä pitäisi olla sama, ulkoilman paine.
Kaasupoljin pyytää täyttä suorituskykyä jo ennen kickdaunia.
Sen ainut funktio on vaan tiputtaa aina, jos mahdollista, kaksi pykälää pienemmälle, turha kapistus dieselissä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
Selvisikö tämä vika? Mulla nimittäin -03 W211 (200 cdi:ssä) sama ilmoitus starissa --> 0105-001 Tarkasta rakenneosa B5/1 (ahtopaineen tunnistin) Signaalijännite liian korkea. Ja kun menee ohjainlaitteeseen CDI3 ja sieltä tarkistaa ahtopaineen säätö, niin kaikki muut näyttää ok:ta, mutta (230) ahtopaineensäädin-arvo näyttää testissä 95, vaikka mittausaro pitäisi olla <=90.0.
Eli onko ahtopaineanturi vaan rikki?
Eli onko ahtopaineanturi vaan rikki?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
Edelliselle kirjoittajalle vastauksena, että kaasupoljin vikakoodi korjaantui kaasupolkimen vaihdolla. Sitä koodia ei ole enää näkynyt. Sen sijaan B5/1 vikakoodi kummitteli vielä erittäin satunnaisesti, limp-mode meni päälle mutta vikavalo ei enää koskaan syttynyt.
Putsasin turbon juuttuvat siivet (ne liikkuivat koko liikematkan, mutta liike takerteli tietyissä kohdissa) mutta nyt kovien pakkasten (yli 10-15 astetta) B5/1-koodi on tullut taas tutuksi. Kuumalla koneella ei limp-modea tule helposti, kylmällä sitäkin helpommin. Kenelläkään ideoita? Ahtopaineen tunnistimen testi on tullut suoritettua, menee rajojen sisällä.
Putsasin turbon juuttuvat siivet (ne liikkuivat koko liikematkan, mutta liike takerteli tietyissä kohdissa) mutta nyt kovien pakkasten (yli 10-15 astetta) B5/1-koodi on tullut taas tutuksi. Kuumalla koneella ei limp-modea tule helposti, kylmällä sitäkin helpommin. Kenelläkään ideoita? Ahtopaineen tunnistimen testi on tullut suoritettua, menee rajojen sisällä.
Re: W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
.
Mersussa hyvin vähän vikoja, jotka sytyttää vikavalon, muttei jätä herjaa vikamuistiin.
Tavallisin niistä ilmamassamittari.
Mersussa hyvin vähän vikoja, jotka sytyttää vikavalon, muttei jätä herjaa vikamuistiin.
Tavallisin niistä ilmamassamittari.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
Sytyttää vikavalon muttei jätä herjaa vikamuistiin ? Enpä muista koskaan tuollaiseen törmänneeni.
wiimax.fi
Re: W211 270cdi kaksi vikakoodia, kaksi vikaa?
Täällä samanlainen auto, aika usein meni kylmänä vikatilaan. Vika poistui ahtimen vaihdolla.Motti M kirjoitti:Edelliselle kirjoittajalle vastauksena, että kaasupoljin vikakoodi korjaantui kaasupolkimen vaihdolla. Sitä koodia ei ole enää näkynyt. Sen sijaan B5/1 vikakoodi kummitteli vielä erittäin satunnaisesti, limp-mode meni päälle mutta vikavalo ei enää koskaan syttynyt.
Putsasin turbon juuttuvat siivet (ne liikkuivat koko liikematkan, mutta liike takerteli tietyissä kohdissa) mutta nyt kovien pakkasten (yli 10-15 astetta) B5/1-koodi on tullut taas tutuksi. Kuumalla koneella ei limp-modea tule helposti, kylmällä sitäkin helpommin. Kenelläkään ideoita? Ahtopaineen tunnistimen testi on tullut suoritettua, menee rajojen sisällä.
Pihassa muutama vanha tähtinokka