w210 classic jouset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
verkuson 165
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w210 classic jouset

Viesti Kirjoittaja verkuson 165 »

-96 220d aut ja jousi kysymys...takaiskareiden kanssa ongelmia,ei meinaa löytyä käypäsiä,vaihtoehdot on liian lyhykäisiä ja sitten mittailin paria eri väyrystä,ja omani on 3-3,5cm korkeampi!Minkähän jouset tähän on laitettu? Paljonko avantti on classicia matalempi?
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: w210 classic jouset

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sedan vai farmari?
Niin otithan korkeus kumit huomioon mitatessa...kai näissäkin vielä niitä käytetään kuin 124 malleissa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sedan, kun farkkua ei olekaan 220D.
Aina on löytynyt käypäset iskarit ihan vaan varaosaliikkeestä ostamalla. Kuvia auton korkeudesta ?
wiimax.fi
verkuson 165
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kuvia en nyt tähän hätään saa mutta sedanihan se on.Korkeuskumeja ei kyllä taida olla.....mutta kahdesta classicista olen mitannut korkeuden ja näitten korkeudessa ero oli vain joitakin millejä,minun autoon verrattuna 3-3,5cm matalempia.Iskarionegelma on se että niistä loppuu pituus,töyssyissä iskarit hakkaa yläpäähän.Minun pitikin sitten tehdä ruma ratkaisu eli hitsata jatkoa niihin,vain takapäähän,edessa ei tätä ongelmaa ole.Mutta jokatapauksessa liian korkea se on.Kaverin kanssa ajettiin autot vierekkäin niin aika hurjalta näytti tuo minun auto.Olihan minulla kuvia.

http://photobucket.com/gallery/user/dxt ... w==/?ref=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja nuissa kuvissa on liian pienet pyörät ja niilläkin se on korkea.205/55-16 kesällä,195/65-15 talvella ja semmoset laitan kesäksikin,parempi ajaa.

Ja nyt on mitattu eli tuoretta infoa:etupää 38,5 ja 40cm takapää molemmat karvaa vaille 39 rullamitalla navan keskeltä kaaren keskelle.Oiskohan tuossa farmarin kuormajouset??
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Farkun jousi ei välttämättä ole jäykempi, kun niissä on tasonsäätö.
Ellei auton tarvitse olla noin korkea vaihtaisin kyllä jouset tai laikkaisin nykyisistä puolitoista-pari kierrosta pois. Ajo-ominaisuudetkin paranee.
Jos kuitenkin annat olla tuossa korkeudessa laita taakse etuiskarit, ne on pidemmät.
wiimax.fi
verkuson 165
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eipä ole työkiireiltä joutanut koneella olemaan....mutta matalempi saisi kyllä olla,vaappuu ajossa ja liian korkea on,pitää vissiin laikata alemmas.Minkäslainen savotta on purkaa etu vieterit pois?Kohta joutuu vaihtelee niveliä niin siinä samassahan tuo menisi
Vastaa Viestiin