Onko kansi rikki ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Tänään ajoin 7:llä uudella tulpalla ja 5:llä vanhalla tulpalla työmatkan, polttoainetta meni tässäajossa jo reilusti vähemmän, huomenna näkee lopputuomion, kulutukseen näyttäis olevan vika huonot tulpat. Haiseeko teillä tulpat bensalle kun irrotatte ne ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Noniin, ei vieläkään polttoaine vika oo selvinnyt, eikä myös töhnän syy moottoriöljyn täyttökorkkiin, 150km takana ja aivan järkytön kerros töhnää korkissa ja suuaukon ympärillä, voiko siis johtua edelleen siitä että edellinen omistaja on ajanut pitkään lyhyttä ajoa ?
Onko normaalia että 100km/h ajossa on kierrokset 2500 r/min ?
Onko normaalia että 100km/h ajossa on kierrokset 2500 r/min ?
Re: Onko kansi rikki ?
M112 kerää töhnää korkkiin. Omassa 320ssä on nelosella nuita seutuja satasessa.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: Onko kansi rikki ?
käännä D-asennosta 1 vaihde pienemmälle (no siis 4:lle) satasessa, jos ei vaihda, oli jo 4 sisässä?
Veikkaanpa, että on kierrosten suhteen kaikki ok.
240 on janoinen muutenkin suorituskykyyn nähden, v8 tasoa kulutus.
Luotettava kone kyllä muuten.
Veikkaanpa, että on kierrosten suhteen kaikki ok.
240 on janoinen muutenkin suorituskykyyn nähden, v8 tasoa kulutus.
Luotettava kone kyllä muuten.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Nonii, elikkäs Ilmamassamittari vihdoin vaihdetu ja termostaatti, joka on 87 asteinen, ei 80 kuten moni puhuu ja kyselee.
Ei varsinaista muutosta huomattavissa, ääntääkö muiden 240:t kiihdyttäessä möreästi, ihan kuin ennenvanhaa oli mopossa putki poikki, kuitenkaan äänet ilman kaasunpainamista ei ole liian isot, ehkä pientä hummaamista ilmoilla, viikon päästä pääsen katsomaan polttoaineen kulutuksen joka on selkeästi laskenut edellä mainittujen osien vaihtojen jälkeen. Mistä tunnistaa jos katalysaattori on rikki, voiko se johtaa aikaisemmin mainittuihin vikoihin ? joskus on haissut kananmuna hytissä muttä tämän on voinut johtua työkaverin piereskelystä, yksin ajaessa ei silti ole hajuja tullut hyttiin.
Ei varsinaista muutosta huomattavissa, ääntääkö muiden 240:t kiihdyttäessä möreästi, ihan kuin ennenvanhaa oli mopossa putki poikki, kuitenkaan äänet ilman kaasunpainamista ei ole liian isot, ehkä pientä hummaamista ilmoilla, viikon päästä pääsen katsomaan polttoaineen kulutuksen joka on selkeästi laskenut edellä mainittujen osien vaihtojen jälkeen. Mistä tunnistaa jos katalysaattori on rikki, voiko se johtaa aikaisemmin mainittuihin vikoihin ? joskus on haissut kananmuna hytissä muttä tämän on voinut johtua työkaverin piereskelystä, yksin ajaessa ei silti ole hajuja tullut hyttiin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Sellainen apu tänne vielä muille, moottorin öljyntäyttökorkista poistui töhnä termarin vaihdon yhteydessä, joten kansivian voi varmaankin tässävaiheessa jo pois sulkea. Ilmeisesti kone ei vain saanut itseään lämpimäksi 79 asteisena, 87 asteisena töhnä ei kerry korkkiin matka-ajossa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Ajoin tänään normaalin 80km työmatkalenkin, kyllä oli ilo ajaa autolla kun polttoainemittari ei liikkunut silmissä
Tais johtua kaikkien yhteen sattumista kun polttoainettakin kului paljon, tähän auttoivat Sytytystulpat, ilmamassamittari, moottorin ilmansuodatin, moottorin lämpötila anturi, termostaatti, moottoriöljyt + suodatin ja apulaitehihna

Re: Onko kansi rikki ?
Mittaa joskus se kulutus oikeasti eikä vain arvelemalla niin on jotain mihin verrata...
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2638
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onko kansi rikki ?
Kun tyytyy neljään sylinteriin, pienempään tilavuuteen ja remmiahtimeen, saa käytännössä saman tehon ja jopa paremman väännön mutta polttoaineenkulutus jää paljon pienemmäksi. Kyseessä siis 200 Kompressor joka tuli mallistoon juuri siksi.e240bensiini kirjoitti:Ajoin tänään normaalin 80km työmatkalenkin, kyllä oli ilo ajaa autolla kun polttoainemittari ei liikkunut silmissäTais johtua kaikkien yhteen sattumista kun polttoainettakin kului paljon, tähän auttoivat Sytytystulpat, ilmamassamittari, moottorin ilmansuodatin, moottorin lämpötila anturi, termostaatti, moottoriöljyt + suodatin ja apulaitehihna
Viime vuonna loppukesästä ajoimme vajaan tuhannen kilometrin reissun ja mitattu kulutus matka-ajossa 6,9L/100km. Vaikka tuohon lisäisi vielä mittarivirhettäkin, on kulutus pieni 1600kg tyhjäpainolla olevalle autolle.
Re: Onko kansi rikki ?
Ainakin omissa C230K vs E320 on kulutukset saman suuntaiset vaikka toinen on automaatti ja toinen manuaali. Toinen on vaan paljon isompi ja mukavampi. Jos kulutusta haluaa pienemmäksi, niin varmaan pitää laittaa tiisseli.E200kompressor kirjoitti:Kun tyytyy neljään sylinteriin, pienempään tilavuuteen ja remmiahtimeen, saa käytännössä saman tehon ja jopa paremman väännön mutta polttoaineenkulutus jää paljon pienemmäksi. Kyseessä siis 200 Kompressor joka tuli mallistoon juuri siksi.e240bensiini kirjoitti:Ajoin tänään normaalin 80km työmatkalenkin, kyllä oli ilo ajaa autolla kun polttoainemittari ei liikkunut silmissäTais johtua kaikkien yhteen sattumista kun polttoainettakin kului paljon, tähän auttoivat Sytytystulpat, ilmamassamittari, moottorin ilmansuodatin, moottorin lämpötila anturi, termostaatti, moottoriöljyt + suodatin ja apulaitehihna
Viime vuonna loppukesästä ajoimme vajaan tuhannen kilometrin reissun ja mitattu kulutus matka-ajossa 6,9L/100km. Vaikka tuohon lisäisi vielä mittarivirhettäkin, on kulutus pieni 1600kg tyhjäpainolla olevalle autolle.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: Onko kansi rikki ?
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... modell.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... modell.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... modell.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2638
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onko kansi rikki ?
Noinhan se menikin, Kompressorissa on suurempi vääntö laajemmalla alueella. Tuolta se on tuntunutkin ja taloudellisin matka-ajo on juuri siinä maksimiväännön alkaessa mikä tarkoittaa Suomessa noin 120m/h eli juuri kun on pääsemässä marssivauhtiin niin pitää hillitä. Tarkennettuna suhteessa nopeuteen. Kulutushan nousee jyrkästi nopeuden kasvaessa mutta tässä tapauksessa Mercedes on sovittanut moottorin optimikäyntinopeuden ilmeisesti sikäläisiin autobahn -olosuhteisiin.dealer kirjoitti:http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... modell.htm
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... modell.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähiten kuluttava matka-ajo on käytännössä välillä 80km/h - 90km/h.
Noin 90km/h ajettaessa kulutus laskee kun käyttää pienempää vaihdetta eli vitosta kutosen sijaan. Tuossa linkissä kulutus on farmarimallin mukaan mutta sedan on vieläkin pari desiä taloudellisempi eli matka-ajon kulutus juuri tuo 6,9L/100km minkä itsekin mittasin.
Mercedes-Benzin vakionopeussäädin on ehdottomasti paras mitä olen koskaan käyttänyt.
W210 E 200 Kompressor
Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Boring/slaglengde 89,9 / 78,7 mm
Slagvolum 1998 cm3
Kompresjon 9,5
Effekt 163 HK ved 5300 o./min.
Dreiemoment 230 Nm ved 2500-4800 o./min.
Drivstofftank 65 liter
Felger 7 J x 15 H 2
Dekk 205/65 R 15 94 V; med sportsunderstell: 215/55 R 16 93 V
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 9,7 sekunder
automat: 10,2 sekunder
Topphastighet manuelt: 222 km/t
automat: 219 km/t
Forbruk per 10 km
-bykjøring manuelt: 1,24 liter
automat: 1,36 liter
-landeveiskjøring manuelt: 0,69 liter
automat: 0,73 liter
-snitt manuelt: 0,89 liter
automat: 0,96 liter
Transmisjon 6-trinns manuelt gir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
S210 E 240 T-modell
Antall sylindre 6 (V)
Antall ventiler 18
Boring/slaglengde 83,2 / 73,5 mm
Slagvolum 2398 cm3
Kompresjon 10,0
Effekt 170 HK ved 5900 o./min.
Dreiemoment 225 Nm ved 3000-5000 o./min.
Drivstofftank 70 liter
Felger 7 J x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 1/2 J x 16 H 2
Dekk 205/65 R 15 94 V; med sportsunderstell: 215/55 R 16 93 V
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 10,5 sekunder
automat: 11,1 sekunder
Topphastighet manuelt: 216 km/t
automat: 215 km/t
Forbruk per 10 km
-bykjøring manuelt: 1,52 liter
automat: 1,52 liter
-landeveiskjøring manuelt: 1,01 liter
automat: 1,01 liter
-snitt manuelt: 0,87 liter
automat: 0,87 liter
Viimeksi muokannut E200kompressor, La 10.02.2018 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Näin teenkin, saan desilleen oikean kulutuksen tankkaamalla auton tankin aina täyteen, mut ei se hetkessä tyhjenny, ja viisarin liikkeestä huomaa liikkuuko se yhden asteikon välin vaiko murtoosan siitä, järkikin sanoo että kulutus muuttunut. Yhtäarvailua täällä tuntuu olevan kaikki, mutta eihän sitä voi tietää mitä ruudun toisella puolen tapahtuudealer kirjoitti:Mittaa joskus se kulutus oikeasti eikä vain arvelemalla niin on jotain mihin verrata...
Re: Onko kansi rikki ?
Onhan tuossa jo ollut monta tankkausta kun kuukausi tätä tahtia ajettu. Tehtyjen korjausten vaikutuksesta kulutukseen ei enää voi sanoa yhtään mitään kun ei tiedä minkä verran aiemmin on kuluttanut, mutta eipä se toki merkityksellistä olekaan.Viikossa 60litraa
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Ilmeisesti olet jättänyt viestini lukematta ?
Olen selkästi ilmoittanut että polttoainetta meni tollatahdilla ennen viimepäivän korjauksia, joista myös olen raportoinut, tämän ainakin huomasit sillä keskityit kohtaan "tarkasta kulutus äläkä arvo" joten tämän jälkeen en ole ajanut kuin 100km, sitä ennen reilusti ja kulutus oli sitä 60litran viikko luokkaa jossa juurikin se polttoaineviisari liikkui huomattavasti nopeampaa nyt korjauksien jälkeen tolla 100km ajolla se viisari on hädin tuskin liikkunut edellisiin ajoihin. Suosittelen nyt luetun ymmärtämistä tai keskittymistä lukemiseen. Tämäkin selkkaus olis vältetty kun lukisit tekstit etkä arvailisi omien päätelmiesi perusteella
Olen myös ilmottanut tarkan kulutuksen rikkinäisillä osilla ennen korjauksia. Tankkaamalla tankin täyteen ja katsomalla matkamittarin kiometrimäärän, jolloin aloin kertomaa ntästä 60litran viikkokulutuksesta, mutta huomaan kyllä jo ensimmäisistä viesteistäsi että et lue tai ymmärrä mihin vastaat
Olen selkästi ilmoittanut että polttoainetta meni tollatahdilla ennen viimepäivän korjauksia, joista myös olen raportoinut, tämän ainakin huomasit sillä keskityit kohtaan "tarkasta kulutus äläkä arvo" joten tämän jälkeen en ole ajanut kuin 100km, sitä ennen reilusti ja kulutus oli sitä 60litran viikko luokkaa jossa juurikin se polttoaineviisari liikkui huomattavasti nopeampaa nyt korjauksien jälkeen tolla 100km ajolla se viisari on hädin tuskin liikkunut edellisiin ajoihin. Suosittelen nyt luetun ymmärtämistä tai keskittymistä lukemiseen. Tämäkin selkkaus olis vältetty kun lukisit tekstit etkä arvailisi omien päätelmiesi perusteella
Olen myös ilmottanut tarkan kulutuksen rikkinäisillä osilla ennen korjauksia. Tankkaamalla tankin täyteen ja katsomalla matkamittarin kiometrimäärän, jolloin aloin kertomaa ntästä 60litran viikkokulutuksesta, mutta huomaan kyllä jo ensimmäisistä viesteistäsi että et lue tai ymmärrä mihin vastaat
-
- Mersumies
- Viestit: 2638
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onko kansi rikki ?
Ihan kohtelias muistutus siitä, että olet saanut poikkeuksellisen paljon hyviä vastauksia ja neuvoja ongelmiin liittyen (joita on paljon). Joten kannattaa myös itse pysyä asiassa, esimerkiksi niin että tankkaa sen auton 100km:n jälkeen ja laskee sen kulutuksen.e240bensiini kirjoitti:Ilmeisesti olet jättänyt viestini lukematta ?
Olen selkästi ilmoittanut että polttoainetta meni tollatahdilla ennen viimepäivän korjauksia, joista myös olen raportoinut, tämän ainakin huomasit sillä keskityit kohtaan "tarkasta kulutus äläkä arvo" joten tämän jälkeen en ole ajanut kuin 100km, sitä ennen reilusti ja kulutus oli sitä 60litran viikko luokkaa jossa juurikin se polttoaineviisari liikkui huomattavasti nopeampaa nyt korjauksien jälkeen tolla 100km ajolla se viisari on hädin tuskin liikkunut edellisiin ajoihin. Suosittelen nyt luetun ymmärtämistä tai keskittymistä lukemiseen. Tämäkin selkkaus olis vältetty kun lukisit tekstit etkä arvailisi omien päätelmiesi perusteella
Olen myös ilmottanut tarkan kulutuksen rikkinäisillä osilla ennen korjauksia. Tankkaamalla tankin täyteen ja katsomalla matkamittarin kiometrimäärän, jolloin aloin kertomaa ntästä 60litran viikkokulutuksesta, mutta huomaan kyllä jo ensimmäisistä viesteistäsi että et lue tai ymmärrä mihin vastaat
Mersussahan tuo on hyvin helppoa koska ainakin omassa kun tankkauspistooli laukeaa niin tankki on täynnä, enempää sinne ei mahdu. Esim. Opeleissa saattaa mennä vielä useita litroja kun kikkailee.
Re: Onko kansi rikki ?
Olen yrittänyt lukea useampaankin kertaan, kenties tieto on jossain muussa viestiketjussa. Niitähän tästä autosta riittää.e240bensiini kirjoitti:Ilmeisesti olet jättänyt viestini lukematta ?
Olen selkästi ilmoittanut että polttoainetta meni tollatahdilla ennen viimepäivän korjauksia, joista myös olen raportoinut, tämän ainakin huomasit sillä keskityit kohtaan "tarkasta kulutus äläkä arvo" joten tämän jälkeen en ole ajanut kuin 100km, sitä ennen reilusti ja kulutus oli sitä 60litran viikko luokkaa jossa juurikin se polttoaineviisari liikkui huomattavasti nopeampaa nyt korjauksien jälkeen tolla 100km ajolla se viisari on hädin tuskin liikkunut edellisiin ajoihin. Suosittelen nyt luetun ymmärtämistä tai keskittymistä lukemiseen. Tämäkin selkkaus olis vältetty kun lukisit tekstit etkä arvailisi omien päätelmiesi perusteella
Olen myös ilmottanut tarkan kulutuksen rikkinäisillä osilla ennen korjauksia. Tankkaamalla tankin täyteen ja katsomalla matkamittarin kiometrimäärän, jolloin aloin kertomaa ntästä 60litran viikkokulutuksesta, mutta huomaan kyllä jo ensimmäisistä viesteistäsi että et lue tai ymmärrä mihin vastaat
Tässä aiheessa olet kertonut että
jonka selvästikin olet päätellyt seuraavasti:polttoaineen kulutus on järjetön, 15litraa sataselle
Nyt sitten kerrot että olitkin mitannut tarkan kulutuksen. Niinpä niin...varotusvalo kohta syttyy autossa ja täydestä tankista kilometrejä takana 300km, paljonko polttoainevalon jälkeen ajaa ? suurinpiirtein laskenut että 400km / tankillinen, Liikaa ? (60Litraa?)
Vaan minäpä keskityn jonkun muun ongelmiin, anteeksi häiriö

wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Kiitos että jätät keskustelun asiallalliselle aiheelle ! tämä on käsittääkseni mersuista käytävää keskustelua, kuskit käsitellään vauva.fi sivulla.
Polttoaineen kulutukseen suurin vaikuttava tekiä oli tulpat. Kenties kone kävi hiukan huonosti osalta sylintereistä
Polttoaineen kulutukseen suurin vaikuttava tekiä oli tulpat. Kenties kone kävi hiukan huonosti osalta sylintereistä
Re: Onko kansi rikki ?
eiköhän jätetä tämä e240bensiini painimaan ongelmiensa kanssa ihan yksin siihen saakka kunnes asenne on kohdillaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe 19.01.2018 19:25
Re: Onko kansi rikki ?
Noniin, alkaa kulutus selviämään, elikkä 60litraa ja sellanen 700km. Sekalaista ajoa, n. 3/4 matka-ajoa ja loput kaupunkiajoa sisältäen muutaman kerran webaston käyttämisen, yhteenlaskettuna aikana 1h verran. Edelliseen verrattuna oli n.60litraa ja 400km joka on todella paljon, alkaa varmasti kuulostaa jo normaalilta ?
ps. Jollain tais mennä nyt tunteeseen kun piti oikein kommentoida tänne koko yhteisön puolesta, mutta ei se mitään. et / ette ole ainoita ihmisiä maanpäällä jotka mersusta keskustelee, se joka tietoa tarpeeksi haluaa, se tulee sen kyllä takuulla saamaan. Tässä tapauksessa viittaan itseeni, jokatapauksessa hienoa että sain autoni korjattua käymällä suomenkielistä keskustelua suomalaisella foorumilla joka on aina lähellä sydäntä. Asennetta voidaan miettiä monesta eri näkökulmasta. Harmi ettet halua tukea foorumia jolla olet noinkin pitkään kirjotellut estämällä muiden tiedon saannin sen perusteella että et halua kenenkään vastaavan ongelmiini joka aiheuttaa keskustelua, ilmeisesti niin hyvällä kuin pahalla tavalla.
ps. Jollain tais mennä nyt tunteeseen kun piti oikein kommentoida tänne koko yhteisön puolesta, mutta ei se mitään. et / ette ole ainoita ihmisiä maanpäällä jotka mersusta keskustelee, se joka tietoa tarpeeksi haluaa, se tulee sen kyllä takuulla saamaan. Tässä tapauksessa viittaan itseeni, jokatapauksessa hienoa että sain autoni korjattua käymällä suomenkielistä keskustelua suomalaisella foorumilla joka on aina lähellä sydäntä. Asennetta voidaan miettiä monesta eri näkökulmasta. Harmi ettet halua tukea foorumia jolla olet noinkin pitkään kirjotellut estämällä muiden tiedon saannin sen perusteella että et halua kenenkään vastaavan ongelmiini joka aiheuttaa keskustelua, ilmeisesti niin hyvällä kuin pahalla tavalla.
Re: Onko kansi rikki ?
Erikoista, että pari nimimerkkiä tullut samaan aikaan meuhkaamaan foorumille.sompio kirjoitti:eiköhän jätetä tämä e240bensiini painimaan ongelmiensa kanssa ihan yksin siihen saakka kunnes asenne on kohdillaan.