Lasinostin
-
- Vakiokalustoa
Lasinostin
Tässä kun alkaa moottori ja tekniikka kohtapuolin olla kunnossa konepellin alta, aika keskittyä mukavuuteen. Takaikkuna ei toimi ja tuli huomattua että sieltä puuttuu ovenohjauslaite ja ikkunanostin / moottori. Onko työläs vaihtaa tai antaa ohjeita vaihtoon ? paikallaan on tällähetkellä vain sykkyrä teräsvaijeria. Itse kun pähkäilin vaihtoa niin en keksi miten osat saa vaihdettua ilman että rälläköi ovipeltiin ison aukon 

-
- Vakiokalustoa
Re: Lasinostin
Auto E240 Bensiini, 98 Automaatti
-
- Vakiokalustoa
Ikkunoihin vielä sellainen lisäkysymys, ostin auton ja avaimen kaukosäädön avauspainiketta pohjaan painamalla ikkunat avautui, sulkemispainikketa painamalla ikkunat sulkeutui. Enään näin ei tapahdu, mistä päin voisi lähteä vikaa etsimään ?. Vasen takapenkin ikkunanostin ja ovenohjaus laite oli irti / rikki jo siinä vaiheessa kun ikkunat laskivat kaukosäätimestä
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
lasinnostimen vaihtoon on hyvät ohjeet, esim tuolla linkit youtubeen
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=159073" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse olen vaihtanut miolemmat takuset, toisella kertaa oli jo tosi nopea homma. Tarvikeosana hissihässäkkä on edullinen (jos moottori kunnossa).
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=159073" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse olen vaihtanut miolemmat takuset, toisella kertaa oli jo tosi nopea homma. Tarvikeosana hissihässäkkä on edullinen (jos moottori kunnossa).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Nostimien pitää olla normitettu että tuo avaimesta nosto ja lasku toimii. Sinulla on tainnut olla akku jossain vaiheessa irti.e240bensiini kirjoitti:Ikkunoihin vielä sellainen lisäkysymys, ostin auton ja avaimen kaukosäädön avauspainiketta pohjaan painamalla ikkunat avautui, sulkemispainikketa painamalla ikkunat sulkeutui. Enään näin ei tapahdu, mistä päin voisi lähteä vikaa etsimään ?. Vasen takapenkin ikkunanostin ja ovenohjaus laite oli irti / rikki jo siinä vaiheessa kun ikkunat laskivat kaukosäätimestä
Olisin kyllä kuvitellut että mikään ikkuna ei toimi avaimesta jos joku ei ole normitettu mutta eipä ole itselle tullut tilaisuutta kokeilla. Ehkä ne kolme muuta toimivat kunhan normitat/kalibroit.
-
- Vakiokalustoa
Mitäs tää tarkottaa ? normitat/kalibroit.
Tosiaan akku on ollut irti, olen ainakin nollannut ikkunat niin että ajoin ikkunat alas, pidin painiketta, sama ylös. Muuten ns. automaattinen nosto ja lasku ei toiminut.
Tosiaan akku on ollut irti, olen ainakin nollannut ikkunat niin että ajoin ikkunat alas, pidin painiketta, sama ylös. Muuten ns. automaattinen nosto ja lasku ei toiminut.
Sitä juuri tarkoitin että nappi ihan pohjaan ja pidetään pohjassa pari sekuntia kun lasi on saavuttanut ääriasennon. Sama molempiin suuntiin. Jos se one-touch (automaattinen nosto/lasku) ei toimi niin sitten ei toimi avaimella avaaminen/sulkeminen. Mikähän siinä voisi olla, painoitkohan riittävän pitkään ääriasennossa vai olisko mekanismissa jäykkyyttä. Jos nostin näkee liikaa kuormaa niin se pysähtyy ja muistaakseni saattaa kadottaa kalibroinnin. Jos aiemmin toimi moitteetta niin tuskin tuostakaan kyse.e240bensiini kirjoitti:Mitäs tää tarkottaa ? normitat/kalibroit.
-
- Vakiokalustoa
Ihme ja kumma, kokeilen vielä kalibrointia uudelleen, sitähän tässä on tullu ihmeteltyä että mitäs tapahtu yhtäkkiä lasien kaukoavaukselle.
-
- Vakiokalustoa
Tein uuden nollauksen, ei auttanut asiaan. Onko kyseiseen toimintoon (kaukosäädöllä ikkunoiden avaus) olemassa sulaketta ? mistä vikaa lähtisi etsimään ? jotenkin tämä liittyy keskuslukituksen alipainepumppuun
Tuo ikkunoiden kaukoavaus toimii niin että avaimella osoittaa kuskin ovea eikä se toimi edes kovin kaukaa.
https://youtu.be/HOfFy2UszQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa videolla esitellää "piilo toimintoja"
https://youtu.be/HOfFy2UszQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa videolla esitellää "piilo toimintoja"
-
- Vakiokalustoa
Joo, niin kai se on tehtävä, ensin paikat kuntoo ennenku voi "vaatia" toiminnan toimimaan kunnolla
Miksi sen takasivulasin pitäs ees toimia?? Jos se pysyy ylhäällä niin hyvä jos ei niin sikaliimalla kiinni...eikö se mersumiehille riitä että kuskin ikkuna vähä raottuu että voi nakata tupakantumpit ulos? Ainaski mulle riittää
Minun taas tekisi mieli liimata kuskin ikkunasi kiinni.eppe kirjoitti:Miksi sen takasivulasin pitäs ees toimia?? Jos se pysyy ylhäällä niin hyvä jos ei niin sikaliimalla kiinni...eikö se mersumiehille riitä että kuskin ikkuna vähä raottuu että voi nakata tupakantumpit ulos? Ainaski mulle riittää

mobile.de:ssakin on nichtraucher täppä
ei sitä etulasiakaan tosiaan tartte muuta kun maksuparkkiin mennessä

ei sitä etulasiakaan tosiaan tartte muuta kun maksuparkkiin mennessä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
W219 320CDI -07
-
- Vakiokalustoa
SakariH kirjoitti:Ihmiset haluaa autoiltaan eri asioita? Joillekin riittää myös pieni vanha nissan micra, tai joillekin bussi/polkupyörä.
Minä itse olen ainakin autonomistajana sellainen että hieron sitä kuntoon useita kertoja viikossa/vaikka varsinaista vikaa ei ehkä olisikaan, se on harrastus ja sitä autoa pitää hieroa ihan viimesenpäälle kuntoon jatkuvasti.
Itseäni ainakin ärsyttäisi hyvin paljon jos takaikkuna ei aukeaisi... olenko ikinä avannut takaikkunaa omasta autostani? En.
Itsehaluan varusteet ja auton toimimaan kunnolla, rassaan sen myös niin että se toimii kuten asialliset pesut sun muut. Harrastus ja mukavuudenhaluisuus. Takaikkunaa tuskin käytän koskaan mutta haluan sen silti olevan kunnossa. Samalla on kotona muutkin paikat kunnossa. Jokainen tyylillään mutta kuten sanoit, auton pitää olla sellainen ku se on tehtaalta tullu.
Viesti Kirjoittaja eppe » Su 11.02.2018 11:52
Miksi sen takasivulasin pitäs ees toimia?? Jos se pysyy ylhäällä niin hyvä jos ei niin sikaliimalla kiinni...eikö se mersumiehille riitä että kuskin ikkuna vähä raottuu että voi nakata tupakantumpit ulos? Ainaski mulle riittää
Tupakanpoltokin lopetin joten ei tarvii niitäkää ikkunasta heitellä, edellinen omistaja oli tuumannut että laittaa kaikki tumpista lähtien tuhkakuppiin, kyllä oli kova työ saada mersusta hajut pois.
Vielä loppuun kevennyksenä, haluaahan moni rahaakin tilille vaikkei koskaan niitä käyttäisi. Tai haluaa mielummin äitiä vaikka tytärtäkin olisi tarjolla. Jokainen tyylillään

Jokatapauksessa, keskitytään siihen että autot toimii ja jätetään ne omat halut sinne ruudun toiselle puolelle, ns. "piiloon" Käyttö auto on käyttöauto ja peltoauto on peltoauto