S204 7v autom.
S204 7v autom.
Osaisiko joku kertoa onko 7 vaihteisessa automaatissa normaalia , että nyt kylmien aikaan saa ajaa reilua satasta kilometri tolkulla , ennen kuin vaihtaa seiskalle ? Eli vaatiiko laatikkoöljy olla tietyn lämpöistä , ennenkuin vaihtaa seiskalle ? Vai onko joku vikana ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: S204 7v autom.
Joo itsellä kanssa w204 7 vaihteinen kovilla pakkasilla pitää alku kilometrit mielellään normaalia pienempää pykälää silmässä, esim. 55-60km/h ajaessa nelosta pitää kunnes vähän lämpenee niin laittaa vitosen tai satkun vauhdissa pitää kutosta muutaman kilometrin ja sitten vähän lämmettyään seiskan ja nämä ihan vaikka dpf poltto ei olisi käynnissä, toki myös silloin... Ja tämä ominaisuushan on vain hyvä niin saa konetta nopeammin lämpenemään, kun on kierroksia enemmän.. 

Re: S204 7v autom.
Kiitos vastauksista ! Tätä vähän epäilinkin , kun muuten pelaa hienosti !
Re: S204 7v autom.
Ei siis ole normaalia tommonen.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.
Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?
Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.
Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?
Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Viimeksi muokannut simosami, Ti 27.02.2018 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S204 7v autom.
Juu 220 cdi on ja laatikko öljyillä ajettu n. 5 - 6 tkm . En tiedä onko vaikutusta , kun akku vaihdettu muutama viikko takaperin ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: S204 7v autom.
Onko nyt faktaa että ei ole normaalia? Kaikki 7vaihteiset om651 autot joissa ei webastoa ole joita olen ajanut ovat käyttäytyneet juurikin kuten ylempänä kirjoitin, laatikko eko asenolla kovilla pakkasilla ensimmäiset kilometrit auto käyttää kierroksia vähän enemmän ennenkuin vaihtaa isomalle, vähän niinkuin olisi eko ja sport valinnan keskiarvo. Tämän huomaa ehkä parhaiten kun aamulla lähtee ja heti kiihdyttelee 55km/h ja ajaa sitä niin nelosella mennään kilsa pari ja sitten vitoselle, tai sit 90-100km/h vauhtiin heti nii kilsa pari mennään kutosella ja sit vasta seiskalla. Mutta nämä vain jos on kova pakkanen ja lähet heti ajoon kun starttaat. Jotenkin tuntuu että tuo on tarkotuksella tollaseks tehty? Tai jos tuo on vika niin melkeempä sanosin että hyvä vikahan tuo on, tuohan vain nopeuttaa koneen lämpenemistä? Ite olen tätä kyllä pitänyt ominaisuutena ja hyvänä sellaisena, käyttäytynyt juuri samoin ennen ja jälkeen laatikon huuhtelu vaihdon.simosami kirjoitti:Ei siis ole normaalia tommonen.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.
Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?
Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Ja laatikon käytös on todellakin täydellistä ollut itselläni aina, nii nytkö tätä pitäs lähtee resetoimaan tuon takia?
Sanoit että puhdistuspolton aikana se olisi normaalia mutta se tapahtuisi KAIT yleensä vain moottorin lämmettyä?
Olen joskus omassani huomannut että parhaillaan 10km ajon jälkeen koneen lämmöt nousset normaaliin ja silloin on poltto päällä ollut jo tovin? Vai nostaako se ensin jotenkin nopeutetusti koneen lämmöt noin nopeasti normaaliin ja aloittaa vasta sitten polton? Pörinä, tehottomuus ja käry kyllä aistittavissa jo ennen ku koneen lämmöt normaalissa. Normaalisti autollani saa ajaa sen 20km ennenku koneen lämmöt normaalissa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S204 7v autom.
7V laatikon pelkällä resetoinnilla ei saa muuta aikkaan kuin vaihtamisen huonomaksinikopetterii kirjoitti:Onko nyt faktaa että ei ole normaalia? Kaikki 7vaihteiset om651 autot joissa ei webastoa ole joita olen ajanut ovat käyttäytyneet juurikin kuten ylempänä kirjoitin, laatikko eko asenolla kovilla pakkasilla ensimmäiset kilometrit auto käyttää kierroksia vähän enemmän ennenkuin vaihtaa isomalle, vähän niinkuin olisi eko ja sport valinnan keskiarvo. Tämän huomaa ehkä parhaiten kun aamulla lähtee ja heti kiihdyttelee 55km/h ja ajaa sitä niin nelosella mennään kilsa pari ja sitten vitoselle, tai sit 90-100km/h vauhtiin heti nii kilsa pari mennään kutosella ja sit vasta seiskalla. Mutta nämä vain jos on kova pakkanen ja lähet heti ajoon kun starttaat. Jotenkin tuntuu että tuo on tarkotuksella tollaseks tehty? Tai jos tuo on vika niin melkeempä sanosin että hyvä vikahan tuo on, tuohan vain nopeuttaa koneen lämpenemistä? Ite olen tätä kyllä pitänyt ominaisuutena ja hyvänä sellaisena, käyttäytynyt juuri samoin ennen ja jälkeen laatikon huuhtelu vaihdon.simosami kirjoitti:Ei siis ole normaalia tommonen.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.
Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?
Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Ja laatikon käytös on todellakin täydellistä ollut itselläni aina, nii nytkö tätä pitäs lähtee resetoimaan tuon takia?
Sanoit että puhdistuspolton aikana se olisi normaalia mutta se tapahtuisi KAIT yleensä vain moottorin lämmettyä?
Olen joskus omassani huomannut että parhaillaan 10km ajon jälkeen koneen lämmöt nousset normaaliin ja silloin on poltto päällä ollut jo tovin? Vai nostaako se ensin jotenkin nopeutetusti koneen lämmöt noin nopeasti normaaliin ja aloittaa vasta sitten polton? Pörinä, tehottomuus ja käry kyllä aistittavissa jo ennen ku koneen lämmöt normaalissa. Normaalisti autollani saa ajaa sen 20km ennenku koneen lämmöt normaalissa.
jo 5v laatikoista alkaen kylmänä on konetta kierrätetty hiukan enemän
päästöjen takia että lämpenne nopeammin kat alkaa toimia,
(mitäpä siitä että kylmän moottorin kierrätys
ei ole hyväksi muulle moottorille
uusien moottorien tekemisestähän ei mitään päästöjä tule...)
nikopetterin auto vaikutta kuvatun perustella olevan kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S204 7v autom.
Minun auto pelaa samalla tavalla , kuin nikopetterin auto , elikkä ei hätääCDI203 kirjoitti:7V laatikon pelkällä resetoinnilla ei saa muuta aikkaan kuin vaihtamisen huonomaksinikopetterii kirjoitti:Onko nyt faktaa että ei ole normaalia? Kaikki 7vaihteiset om651 autot joissa ei webastoa ole joita olen ajanut ovat käyttäytyneet juurikin kuten ylempänä kirjoitin, laatikko eko asenolla kovilla pakkasilla ensimmäiset kilometrit auto käyttää kierroksia vähän enemmän ennenkuin vaihtaa isomalle, vähän niinkuin olisi eko ja sport valinnan keskiarvo. Tämän huomaa ehkä parhaiten kun aamulla lähtee ja heti kiihdyttelee 55km/h ja ajaa sitä niin nelosella mennään kilsa pari ja sitten vitoselle, tai sit 90-100km/h vauhtiin heti nii kilsa pari mennään kutosella ja sit vasta seiskalla. Mutta nämä vain jos on kova pakkanen ja lähet heti ajoon kun starttaat. Jotenkin tuntuu että tuo on tarkotuksella tollaseks tehty? Tai jos tuo on vika niin melkeempä sanosin että hyvä vikahan tuo on, tuohan vain nopeuttaa koneen lämpenemistä? Ite olen tätä kyllä pitänyt ominaisuutena ja hyvänä sellaisena, käyttäytynyt juuri samoin ennen ja jälkeen laatikon huuhtelu vaihdon.simosami kirjoitti:Ei siis ole normaalia tommonen.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.
Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?
Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Ja laatikon käytös on todellakin täydellistä ollut itselläni aina, nii nytkö tätä pitäs lähtee resetoimaan tuon takia?
Sanoit että puhdistuspolton aikana se olisi normaalia mutta se tapahtuisi KAIT yleensä vain moottorin lämmettyä?
Olen joskus omassani huomannut että parhaillaan 10km ajon jälkeen koneen lämmöt nousset normaaliin ja silloin on poltto päällä ollut jo tovin? Vai nostaako se ensin jotenkin nopeutetusti koneen lämmöt noin nopeasti normaaliin ja aloittaa vasta sitten polton? Pörinä, tehottomuus ja käry kyllä aistittavissa jo ennen ku koneen lämmöt normaalissa. Normaalisti autollani saa ajaa sen 20km ennenku koneen lämmöt normaalissa.
jo 5v laatikoista alkaen kylmänä on konetta kierrätetty hiukan enemän
päästöjen takia että lämpenne nopeammin kat alkaa toimia,
(mitäpä siitä että kylmän moottorin kierrätys
ei ole hyväksi muulle moottorille
uusien moottorien tekemisestähän ei mitään päästöjä tule...)
nikopetterin auto vaikutta kuvatun perustella olevan kunnossa
