S204 7v autom.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jamo 2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 05.12.2017 22:17

S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja jamo 2 »

Osaisiko joku kertoa onko 7 vaihteisessa automaatissa normaalia , että nyt kylmien aikaan saa ajaa reilua satasta kilometri tolkulla , ennen kuin vaihtaa seiskalle ? Eli vaatiiko laatikkoöljy olla tietyn lämpöistä , ennenkuin vaihtaa seiskalle ? Vai onko joku vikana ?
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Joo itsellä kanssa w204 7 vaihteinen kovilla pakkasilla pitää alku kilometrit mielellään normaalia pienempää pykälää silmässä, esim. 55-60km/h ajaessa nelosta pitää kunnes vähän lämpenee niin laittaa vitosen tai satkun vauhdissa pitää kutosta muutaman kilometrin ja sitten vähän lämmettyään seiskan ja nämä ihan vaikka dpf poltto ei olisi käynnissä, toki myös silloin... Ja tämä ominaisuushan on vain hyvä niin saa konetta nopeammin lämpenemään, kun on kierroksia enemmän.. :)
jamo 2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 05.12.2017 22:17

Re: S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja jamo 2 »

Kiitos vastauksista ! Tätä vähän epäilinkin , kun muuten pelaa hienosti !
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja simosami »

Ei siis ole normaalia tommonen.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.

Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?

Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Viimeksi muokannut simosami, Ti 27.02.2018 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
jamo 2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 05.12.2017 22:17

Re: S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja jamo 2 »

Juu 220 cdi on ja laatikko öljyillä ajettu n. 5 - 6 tkm . En tiedä onko vaikutusta , kun akku vaihdettu muutama viikko takaperin ?
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

simosami kirjoitti:Ei siis ole normaalia tommonen.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.

Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?

Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Onko nyt faktaa että ei ole normaalia? Kaikki 7vaihteiset om651 autot joissa ei webastoa ole joita olen ajanut ovat käyttäytyneet juurikin kuten ylempänä kirjoitin, laatikko eko asenolla kovilla pakkasilla ensimmäiset kilometrit auto käyttää kierroksia vähän enemmän ennenkuin vaihtaa isomalle, vähän niinkuin olisi eko ja sport valinnan keskiarvo. Tämän huomaa ehkä parhaiten kun aamulla lähtee ja heti kiihdyttelee 55km/h ja ajaa sitä niin nelosella mennään kilsa pari ja sitten vitoselle, tai sit 90-100km/h vauhtiin heti nii kilsa pari mennään kutosella ja sit vasta seiskalla. Mutta nämä vain jos on kova pakkanen ja lähet heti ajoon kun starttaat. Jotenkin tuntuu että tuo on tarkotuksella tollaseks tehty? Tai jos tuo on vika niin melkeempä sanosin että hyvä vikahan tuo on, tuohan vain nopeuttaa koneen lämpenemistä? Ite olen tätä kyllä pitänyt ominaisuutena ja hyvänä sellaisena, käyttäytynyt juuri samoin ennen ja jälkeen laatikon huuhtelu vaihdon.

Ja laatikon käytös on todellakin täydellistä ollut itselläni aina, nii nytkö tätä pitäs lähtee resetoimaan tuon takia?

Sanoit että puhdistuspolton aikana se olisi normaalia mutta se tapahtuisi KAIT yleensä vain moottorin lämmettyä?
Olen joskus omassani huomannut että parhaillaan 10km ajon jälkeen koneen lämmöt nousset normaaliin ja silloin on poltto päällä ollut jo tovin? Vai nostaako se ensin jotenkin nopeutetusti koneen lämmöt noin nopeasti normaaliin ja aloittaa vasta sitten polton? Pörinä, tehottomuus ja käry kyllä aistittavissa jo ennen ku koneen lämmöt normaalissa. Normaalisti autollani saa ajaa sen 20km ennenku koneen lämmöt normaalissa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nikopetterii kirjoitti:
simosami kirjoitti:Ei siis ole normaalia tommonen.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.

Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?

Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Onko nyt faktaa että ei ole normaalia? Kaikki 7vaihteiset om651 autot joissa ei webastoa ole joita olen ajanut ovat käyttäytyneet juurikin kuten ylempänä kirjoitin, laatikko eko asenolla kovilla pakkasilla ensimmäiset kilometrit auto käyttää kierroksia vähän enemmän ennenkuin vaihtaa isomalle, vähän niinkuin olisi eko ja sport valinnan keskiarvo. Tämän huomaa ehkä parhaiten kun aamulla lähtee ja heti kiihdyttelee 55km/h ja ajaa sitä niin nelosella mennään kilsa pari ja sitten vitoselle, tai sit 90-100km/h vauhtiin heti nii kilsa pari mennään kutosella ja sit vasta seiskalla. Mutta nämä vain jos on kova pakkanen ja lähet heti ajoon kun starttaat. Jotenkin tuntuu että tuo on tarkotuksella tollaseks tehty? Tai jos tuo on vika niin melkeempä sanosin että hyvä vikahan tuo on, tuohan vain nopeuttaa koneen lämpenemistä? Ite olen tätä kyllä pitänyt ominaisuutena ja hyvänä sellaisena, käyttäytynyt juuri samoin ennen ja jälkeen laatikon huuhtelu vaihdon.

Ja laatikon käytös on todellakin täydellistä ollut itselläni aina, nii nytkö tätä pitäs lähtee resetoimaan tuon takia?

Sanoit että puhdistuspolton aikana se olisi normaalia mutta se tapahtuisi KAIT yleensä vain moottorin lämmettyä?
Olen joskus omassani huomannut että parhaillaan 10km ajon jälkeen koneen lämmöt nousset normaaliin ja silloin on poltto päällä ollut jo tovin? Vai nostaako se ensin jotenkin nopeutetusti koneen lämmöt noin nopeasti normaaliin ja aloittaa vasta sitten polton? Pörinä, tehottomuus ja käry kyllä aistittavissa jo ennen ku koneen lämmöt normaalissa. Normaalisti autollani saa ajaa sen 20km ennenku koneen lämmöt normaalissa.
7V laatikon pelkällä resetoinnilla ei saa muuta aikkaan kuin vaihtamisen huonomaksi

jo 5v laatikoista alkaen kylmänä on konetta kierrätetty hiukan enemän
päästöjen takia että lämpenne nopeammin kat alkaa toimia,
(mitäpä siitä että kylmän moottorin kierrätys
ei ole hyväksi muulle moottorille
uusien moottorien tekemisestähän ei mitään päästöjä tule...)

nikopetterin auto vaikutta kuvatun perustella olevan kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jamo 2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 05.12.2017 22:17

Re: S204 7v autom.

Viesti Kirjoittaja jamo 2 »

CDI203 kirjoitti:
nikopetterii kirjoitti:
simosami kirjoitti:Ei siis ole normaalia tommonen.
Laatikon voisi resetoida, niin sen käytös paranee.

Oletan, että kyseessä on tiiseli, kun et konetta mainitse.
Paljonko on ajettu noilla vaihteiston öljyillä?

Puhdistuspolton aikana se on normaalia, mutta se tapahtuu kait yleensä vain moottorin lämmettyä. Pyrkii pitämään kierrokset 2000 tuntumassa.
Onko nyt faktaa että ei ole normaalia? Kaikki 7vaihteiset om651 autot joissa ei webastoa ole joita olen ajanut ovat käyttäytyneet juurikin kuten ylempänä kirjoitin, laatikko eko asenolla kovilla pakkasilla ensimmäiset kilometrit auto käyttää kierroksia vähän enemmän ennenkuin vaihtaa isomalle, vähän niinkuin olisi eko ja sport valinnan keskiarvo. Tämän huomaa ehkä parhaiten kun aamulla lähtee ja heti kiihdyttelee 55km/h ja ajaa sitä niin nelosella mennään kilsa pari ja sitten vitoselle, tai sit 90-100km/h vauhtiin heti nii kilsa pari mennään kutosella ja sit vasta seiskalla. Mutta nämä vain jos on kova pakkanen ja lähet heti ajoon kun starttaat. Jotenkin tuntuu että tuo on tarkotuksella tollaseks tehty? Tai jos tuo on vika niin melkeempä sanosin että hyvä vikahan tuo on, tuohan vain nopeuttaa koneen lämpenemistä? Ite olen tätä kyllä pitänyt ominaisuutena ja hyvänä sellaisena, käyttäytynyt juuri samoin ennen ja jälkeen laatikon huuhtelu vaihdon.

Ja laatikon käytös on todellakin täydellistä ollut itselläni aina, nii nytkö tätä pitäs lähtee resetoimaan tuon takia?

Sanoit että puhdistuspolton aikana se olisi normaalia mutta se tapahtuisi KAIT yleensä vain moottorin lämmettyä?
Olen joskus omassani huomannut että parhaillaan 10km ajon jälkeen koneen lämmöt nousset normaaliin ja silloin on poltto päällä ollut jo tovin? Vai nostaako se ensin jotenkin nopeutetusti koneen lämmöt noin nopeasti normaaliin ja aloittaa vasta sitten polton? Pörinä, tehottomuus ja käry kyllä aistittavissa jo ennen ku koneen lämmöt normaalissa. Normaalisti autollani saa ajaa sen 20km ennenku koneen lämmöt normaalissa.
7V laatikon pelkällä resetoinnilla ei saa muuta aikkaan kuin vaihtamisen huonomaksi

jo 5v laatikoista alkaen kylmänä on konetta kierrätetty hiukan enemän
päästöjen takia että lämpenne nopeammin kat alkaa toimia,
(mitäpä siitä että kylmän moottorin kierrätys
ei ole hyväksi muulle moottorille
uusien moottorien tekemisestähän ei mitään päästöjä tule...)

nikopetterin auto vaikutta kuvatun perustella olevan kunnossa
Minun auto pelaa samalla tavalla , kuin nikopetterin auto , elikkä ei hätää :) . Ja onhan se totta , kun lähdetään ajamaan n.25 asteen pakkasessa on auto jäykkä liikkumaan , eli sama kun ajaisi vastamäkeen kokoajan , niin ei ihme jos isoin vaihde ei ihan heti kytkeydy .
Vastaa Viestiin