Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Viesti Kirjoittaja joskami »

Slk:ssa huurtuu ikkunat koko ajan, eikä tunnu olevan eloa sisäilmankierrätys painikkeella (eiks äänen pitäs muuttua).
Raitisilmasuodattimen otin jo pois, ei vaikutusta.

Tietääkö joku missä Slk:ssa on sisäilmankierron läpät?
Vai onko muita mahdollisia vika kohteita?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Raitisilmasuodatin tukossa?
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Kuten jo kirjoittelin
Raitisilmasuodattimen otin jo pois, ei vaikutusta.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Viesti Kirjoittaja eerola »

joskami kirjoitti:Slk:ssa huurtuu ikkunat koko ajan, eikä tunnu olevan eloa sisäilmankierrätys painikkeella (eiks äänen pitäs muuttua)...
Juu, kyllä siinä pieni muutos äänessä on kun sisäilman kierrätyksen laittaa päälle? Toimiiko puhaltimen moottori ok? Eli pyörii, ilmaa tulee ja puhallinteho vaihtelee kunnolla kun nappulasta kääntää.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Viesti Kirjoittaja eerola »

joskami kirjoitti:Slk:ssa huurtuu ikkunat koko ajan, eikä tunnu olevan eloa sisäilmankierrätys painikkeella (eiks äänen pitäs muuttua).
Raitisilmasuodattimen otin jo pois, ei vaikutusta.

Tietääkö joku missä Slk:ssa on sisäilmankierron läpät?
Vai onko muita mahdollisia vika kohteita?
Epäilisinpä, että ne ovat jotakuinkin kojelaudan keskellä aika ikävässä paikassa. Siellä missä muutkin ilmastoinnin läpät ovat. Joku joka tietää, vahvistakoon tämän.

Kuten täällä ehdotin, lääkettä odotellessa "laastarina" saattaisi toimia ilmastoinnin käyttäminen. Se kun kuivattaa ilmaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Puhallin toimii ok ja kaikki nopeudet myös
Ei meinannu riittää ilmastoinnin kuivatus tänään ku vaimo ajeli Hki -Jyväskylään, koko matkan lasit huurussa.
Auto oli kuivamassakin kolme päivää lämpösessä tallissa, mut ei auttanu...
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Ilmastoinnin höyrystimen kondenssivesiputki on tukossa? Eli lämmityslaitteen kotelossa on jossain alemmalla tasolla kumilenssi, joka menee kardaanitunnelin läpi auton alle. Letku voi olla tukossa, tai tuore kumi ikäänkuin liimautunut sisäseiniltään toisiinsa, jolloin vesi ei pääse läpi. Kesällä oli useampia tälläisiä tapauksia (ei mb) ja yleensä vettä oli kertynyt jo toista litraa.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kiertoilman läpät/läppä jumissa.
Joskus teki tuo coupe ihan samaa ilmiötä.
Sisäkierto oli koko ajan päällä ja mökki oli kun turkkilainen sauna.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Osaako kukaan sanoa missä ne läpät on noilta venäjän poikien sivuilta

http://www.detali.ru/cat/oem_mb1.asp?TP ... 66E&SID=83
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No ei hirveen hyvin saa selvää noista kuvista.
Mutta luulisin että läppä/läpät löytyy tod.näk. aika läheltä raitisilman kanavaa.
Elikkä sieltä mistä tulee ulkoilma lämppärille.

Voin olla kyllä väärässäkin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
peekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.12.2006 21:32

Viesti Kirjoittaja peekoo »

raitisilma/sisäilma läppä on puhaltimen yläpuolella sivulla heating and ventilation oikea yläkulma nro 80 ja toimilaite koostuu osista 85,90,95.
korjaus siis sivu 015
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

raitisilma/sisäilma läppä on puhaltimen yläpuolella sivulla heating and ventilation oikea yläkulma nro 80 ja toimilaite koostuu osista 85,90,95.
korjaus siis sivu 015
No niinpä näkyy olevan!

Huomenna menee auto kaverille huoltoon, niin saa samalla vilasta sitä läppää.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ilmottelehan miten kävi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

No niin nyt läppä lukittu auki asentoon.
Eikä huurru enää ikkunat....

Kun virrat pois läppä on auki, kun kääntää virrat läppä menee kiinni.
Eikä sisäkierron napilla ollu mitään vaikutusta.
Tehtiiin väliaikanen ratkaisu ja lukittiin läppä, et pystyy ajelemaan.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Nostetaas tätä vähän ylöspäin :)
Elikkäs nyt olen hahmottanut huurtumisen syyn joka on nuo sisäkierron läpät. Ja olen paikallistanut tuolta venäjän poikien sivuilta.
Nyt pitäisi siis päästä käsiksi niihin ja hirttää auki asentoon pysyvästi.
Mitä kautta niihin pääsee parhaiten käsiksi? Onko jollain antaa vinkkejä ja ohjeitä? Auto on clk.
airbus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 15.06.2007 20:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja airbus »

ISÄNTÄ kirjoitti:Nostetaas tätä vähän ylöspäin :)
Elikkäs nyt olen hahmottanut huurtumisen syyn joka on nuo sisäkierron läpät. Ja olen paikallistanut tuolta venäjän poikien sivuilta.
Nyt pitäisi siis päästä käsiksi niihin ja hirttää auki asentoon pysyvästi.
Mitä kautta niihin pääsee parhaiten käsiksi? Onko jollain antaa vinkkejä ja ohjeitä? Auto on clk.
Pääsisköhän siitä hanskalokeron irroittamisen jälkeen...käsiksi.
kiinnostaa propleemat ja niitten ratkominen..asiat eivät välttämättä ole niin kiemuraisia,kuin ensin olettaa :)
unijussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.03.2018 09:56
Paikkakunta: Liminka

Re: Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Viesti Kirjoittaja unijussi »

terve,

Nostan vanhaa topicia vähän ylös.

Pari päivää takana lähes 20 vuotiaan SLK mersun uutena omistajana ja heti tuli sen verran ongelmia että piti kirjautua foorumille ja laittaa viisaammille kysymyksiä.
Mulla on tämä sama sisäkierron läppä ongelma. Läpät löysin tuolta hanskalokeron takaa ja jumissahan ne oli. Alipainetoiminen toimilaite kyllä vetää läpät sisäkierto asentoon oikein, mutta mikään voima ei palauta niitä ulkoilma asentoon. Toisilta foorumeilta luin että läpät pitäs palautua "ulkoilma asentoon" jousien avulla. Läpät oli kuitenkin ihan hervottomat, kun irroitti alipainetoimilaitteen, eikä niissä tuntunut mitään jousivoimaa.
Missä sen palautusjousen pitäisi tuolla läppäsysteemissä oikein olla? vai mikä voima saa läpät kääntymään toiseen asentoon?
SLK 230 -99
ja menneet on menneitä
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Viesti Kirjoittaja asdf »

Tuossa emännän slk:ssa oli sama ongelma,läppähän näkyy heti kun irrottaa kojetaulun päädyssä olevan muovikannen (1kpl talttapäinen muoviruuvi)
Itsekin ihmettelin sillon samaa kun läppä ei palaudu ja totesin palautusjousen olevan poikki,sitä en kyllä enempiä purkamatta onnistunut paikallistamaan.
Tein homman niin että viritin läppään jousen uuteen paikkaa.Tein pienen pienen reiän läpän alakohtaan,siitä sopivan mittanen kierrejousi läpi,ja hain toiselle jousen päälle kojelaudan yläosasta sopivan kohdan ja ruuvasin kiinni.Jousessa pitää olla riittävästi voimaa,muttei niin paljon ettei alipainelaite jaksaisi läppää sulkea.
On aika nopea homma,itteltä kesti noin tunti,ja hyvin on pelannnú viimiset 3-4vuotta.
Kokeileppa jos et viitsi ruveta enempiä purkamaan.
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
unijussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.03.2018 09:56
Paikkakunta: Liminka

Re: Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Viesti Kirjoittaja unijussi »

löysin kuvan jousesta englanninkieliseltä forumilta. http://www.slkworld.com/slk-r170-class- ... oblem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jousen asentaminen läppään ei mulla toimi, koska läppä lukkiutuu sisäkierto asentoon ja sitä saa repiä aika tosissaan että se vapautuu. Luultavasti tuo lukittuminen on ihan haettu ominaisuus. ikään kuin läpän mekaniikkaan olis semmonen rakennettu. Alkuperäisen jousen vaihto vaikuttaa meleko töisevältä operaatiolta, varsinkin ku koko sisäkierto on aika tarpeeton ominaisuus. Koetan asentaa työntävän jousen sinne alipainetoimilaitteen sisään.
SLK 230 -99
ja menneet on menneitä
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Viesti Kirjoittaja asdf »

Meinaatko että kun läppä on kiinni,ei auto käynnissä sisäilmankierron vapauttaminen muuta asiaa,että läppä on koko ajan samassa tilassa,jumittunut kiini asentoon?
Ei sen pitäs olla sen tarkotus,vaan alipaine kääntää senvaa kiinni,ja läppä jousivoimalla vapautuu kun alipaine poistuu siintä yksiköstä mikä sitä läppää käyttää.
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
unijussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.03.2018 09:56
Paikkakunta: Liminka

Re: Slk hurtuu ja pysyy huurussa

Viesti Kirjoittaja unijussi »

meinaan. jousi on poikki ja läppää sai vetää ihan tosissaan että sen sai auki. Vivustosta vääntämällä läppä kyllä liikkui aika kevyesti, mutta jos sen laittoi kiinni vivustosta alipaineella, läpästä vetämällä sitä ei meinannut saada auki. toisin sanoen läppä tai oikeastaan se vivusto lukittui kiinni asentoon. jos lukittuminen ei ole suunniteltu ominaisuus, niin luultavasti alipaine kääntää vivustoa pikkuisen liikaa joka aiheuttaa lukkiutumisen
SLK 230 -99
ja menneet on menneitä
Vastaa Viestiin