Aiheesta on käyty keskustelua monessa ketjussa. Useat ketjut on kuitenkin jo vuosien takaa ja ihmisillä varmasti jo tuoreempia kokemuksia.
Elikkä perustan uuden.
Battery protection:
Convenience functions
temporarily
unavailable
Tuo on siis herja mitä herjaa. Herjannut siitä asti kun auton ostin. Ja nyt haluan siitä eroon lopullisesti.
Ei ole mitään logiikkaa koko hommassa. Välillä lähtee mukavuustoiminnot pois ja useimmiten ei. Herjaa koko ajon. Eli ilmoittaa että nyt ovat käytössä ja hetken päästä taas ei.
Uudet akut on vaihdettu ja on oikeanlaiset. Akun ohjainboxi vaihdettu (mikä on takapaksissa) pikkuakun rele on vaihdettu.
Täälä on vaikka mitä ideoita mitä voisi vaihtaa. Kun ei kuitenkaan haluaisi lähteä osa kerrallaan laittamaan kun se on satoja euroja pahimmillaan...
Kaveri vaihtoi juuri mittariston ja rupesi toimimaan. Maksoi 800€ joten sitäkään viitsisi vaihtaa ellei tiedä että vika on siinä.
Nyt antaa yhtä vikakoodia. 9051 -kulutuslaitteen sammutus vaihe 1
-Katkonainen
Onko mitään ideoita mistä kyse tai miten jatkaa?
Jos joku jonkun gurun tuntee joka näistä ymmärtää voin ajaa kauemmaskin että tästä viasta päästään.... Kun muuten auto pelaa kuin mersu!
Osku
w211 pattery protektion
Re: w211 pattery protektion
Ei tule mieleen mitään mitä ei olisi aiemmin foorumilla käyty läpi. Ensimmäiseksi voisit kuitenkin kertoa että laturi lataa akkuja oikein ja jännitteet on todellisuudessa kohdallaan, vai onko?
Ensimmäisenä tulee mieleen taka-SAMin koodaus, onko joskus vaihdettu tai muuten vaan käyty kokeilemassa koodauksia?
Ensimmäisenä tulee mieleen taka-SAMin koodaus, onko joskus vaihdettu tai muuten vaan käyty kokeilemassa koodauksia?
Re: w211 pattery protektion
Mulla ei ole tietoa onko vaihdettu tai onko sitä koodailtu. Missä voisi tarkistaa että koodaukset on ok ?DBFI kirjoitti:Ei tule mieleen mitään mitä ei olisi aiemmin foorumilla käyty läpi. Ensimmäiseksi voisit kuitenkin kertoa että laturi lataa akkuja oikein ja jännitteet on todellisuudessa kohdallaan, vai onko?
Ensimmäisenä tulee mieleen taka-SAMin koodaus, onko joskus vaihdettu tai muuten vaan käyty kokeilemassa koodauksia?
Re: w211 pattery protektion
Oireiden mukaan nimenomaan em. koodaus. Starilla voi tarkastaa ja kokeilla.
Yhden tiedän jossa tällaista aiheutti mittariston vika.
Yhden tiedän jossa tällaista aiheutti mittariston vika.
wiimax.fi
Re: w211 pattery protektion
Tässä omia kokemuksia w211 ajalta mitä vajaan viiden vuoden aikana pääsi kertymään.Eli autohan oli e200 kompura vm.2005.
Kilometrit kun auton hukkasin n.265tkm.
Kyseisen auton hankin juuri talven kovimpaan pakkasaikaan ja akkuherjoja piisasi kyllä joka kerta käynnistettäessä mutta aina starttasi
kuitenkin.Hankin kuitenkin molemmat uudet akut ja sellaiset kuin pitää eli Vartan agm:t.
Tässä saksantuonti versiossahan tuo pääakku oli pienempi kuin diisseleissä joten sellaisen myös laitoin uuden (olikohan jotakin 70 ah).
Varustelistan mukaan autossa piti olla tehokkaampi laturi,isompi bensatankki,yms....
Uuden akun vaihdon jälkeen meni jonkin aikaa ennenkuin akkuherjoja alkoi taas näkymään.
Muistaakseni kesti aina n.4 minuuttia nämä herjat ja penkinlämppärit esim. Ei toimineet sinä aikana.
Ajotietokoneen piilovalikosta akun jännitettä joskus katselin ja se oli yleensä talviaikana ennen käynnistystä n.11,9v.
Ajon aikana jännite oli yleensä n.13,9-14v.
Millään starilla ei auton sielunelämää tullut tutkittua kun se kuitenkin toimi kuin junan vessa koko omistusaikani.
Semmoisen huomion tein akkulatureista millä akkua silloin tällöin latasin,
Eli c-tek latauksen jälkeen akkuherjat ilmestyi jo muutaman päivän kuluttua takaisin.
Semmoisella vanhanmallin älyttömällä laturilla kun latasi niin herjat pysyi poissa pari kuukautta.
Akkumyyjän kanssa juttelin tuosta akkulaturi asiasta,niin hänen suositus oli myös vanhan mallin ns.älytön laturi
vaikkakin olisi kyseessä agm akku.
Vertailun vuoksi nykyinen autoni e250 cgi coupe.
Tässä latausjännite näyttää ajon aikana n14,5-14,7v.
Että tämmöstä vuodatusta tällä kertaa
Kilometrit kun auton hukkasin n.265tkm.
Kyseisen auton hankin juuri talven kovimpaan pakkasaikaan ja akkuherjoja piisasi kyllä joka kerta käynnistettäessä mutta aina starttasi
kuitenkin.Hankin kuitenkin molemmat uudet akut ja sellaiset kuin pitää eli Vartan agm:t.
Tässä saksantuonti versiossahan tuo pääakku oli pienempi kuin diisseleissä joten sellaisen myös laitoin uuden (olikohan jotakin 70 ah).
Varustelistan mukaan autossa piti olla tehokkaampi laturi,isompi bensatankki,yms....
Uuden akun vaihdon jälkeen meni jonkin aikaa ennenkuin akkuherjoja alkoi taas näkymään.
Muistaakseni kesti aina n.4 minuuttia nämä herjat ja penkinlämppärit esim. Ei toimineet sinä aikana.
Ajotietokoneen piilovalikosta akun jännitettä joskus katselin ja se oli yleensä talviaikana ennen käynnistystä n.11,9v.
Ajon aikana jännite oli yleensä n.13,9-14v.
Millään starilla ei auton sielunelämää tullut tutkittua kun se kuitenkin toimi kuin junan vessa koko omistusaikani.
Semmoisen huomion tein akkulatureista millä akkua silloin tällöin latasin,
Eli c-tek latauksen jälkeen akkuherjat ilmestyi jo muutaman päivän kuluttua takaisin.
Semmoisella vanhanmallin älyttömällä laturilla kun latasi niin herjat pysyi poissa pari kuukautta.
Akkumyyjän kanssa juttelin tuosta akkulaturi asiasta,niin hänen suositus oli myös vanhan mallin ns.älytön laturi
vaikkakin olisi kyseessä agm akku.
Vertailun vuoksi nykyinen autoni e250 cgi coupe.
Tässä latausjännite näyttää ajon aikana n14,5-14,7v.
Että tämmöstä vuodatusta tällä kertaa
Re: w211 pattery protektion
Laitetaanpa tähän "muistiin" kokemuksia omasta 211:sta, 270cdi.
- Pääakku on Varta G14, ikää en tiedä
- Pikkuakkua en ole edes katsonut mikä siellä on
- Laturi on muutama vuosi sitten vaihdettu Bosch vaihto-osa
- Latausjännite on auton näytöstä katsoen aamulla kylmäkäynnistyksen (-3 astetta) jälkeen 13,6-13,7V (penkinlämmitin päällä, ilmastointi auto-asennolla, valot tietysti päällä)
- Jännite nousee ajossa pikkuhiljaa, seilaa 0,1 volttia edes takaisin kunnes pysähtyy 14,0 volttiin noin 20 kilomterin ajon jälkeen. Esimerkiksi takalasinlämmittimen kytkeminen päälle notkauttaa sen 13,9 volttiin joksikin aikaa.
. Missään vaiheessa 55 kilometrin ajon aikana jännite ei nouse yli 14,0V
Lokilämmittimen yhteydessä on laturi (Defa). Autolla ajettiin viikon päivät lyhyttä kauppareissua jolloin yhtenä aamuna tuli hetkeksi näyttöön ilmoitus että mukavuusvarusteita kytketään pois päältä.
Usein jos kytkee penkilämmittimen päälle heti käynnistyksen jälkeen sen merkkivalo vilkuttaa muutaman sekunnin ennenkuin jää palamaan.
Webasto vikaantui talvella enkä ole tullut korjanneeksi, tulevana talvena selviää miten sillä lämmittäminen käy "akun päälle".
Ohimennen voisi myös mainita toisen automme, W210 220cdi -00. Siinä on kellowebasto jota käytetään sekä esilämmitykseen että ajonaikaisena lisälämmittimenä.
15min - puoli tuntia joka aamu ja iltapäivä ja sitten 10-20 minuuttia ajoa. Viikonloppuisin yleensä ajellaan hieman pidempää matkaa. Olen tänä talvena ladannut akun muistaakseni kolme kertaa C-Tek Polarilla täyteen jonka lopuksi laturin ollessa edelleen päällä on lämmitetty webastolla täysi tunnin lämmitysaika, nämä kovimmilla yli 30 asteen pakkasilla. Illalla laturi kiinni ja aamulla webasto päälle.
Ihme kyllä ei ole ollut ongelmia virran riittämisen osalta, kertaakaan ei ole lisävirtaa tarvinnut.
Laturista ja latausjännitteestä en tiedä, akku on 95Ah AGM, muistaakseni Varta (tai Bosch).
- Pääakku on Varta G14, ikää en tiedä
- Pikkuakkua en ole edes katsonut mikä siellä on
- Laturi on muutama vuosi sitten vaihdettu Bosch vaihto-osa
- Latausjännite on auton näytöstä katsoen aamulla kylmäkäynnistyksen (-3 astetta) jälkeen 13,6-13,7V (penkinlämmitin päällä, ilmastointi auto-asennolla, valot tietysti päällä)
- Jännite nousee ajossa pikkuhiljaa, seilaa 0,1 volttia edes takaisin kunnes pysähtyy 14,0 volttiin noin 20 kilomterin ajon jälkeen. Esimerkiksi takalasinlämmittimen kytkeminen päälle notkauttaa sen 13,9 volttiin joksikin aikaa.
. Missään vaiheessa 55 kilometrin ajon aikana jännite ei nouse yli 14,0V
Lokilämmittimen yhteydessä on laturi (Defa). Autolla ajettiin viikon päivät lyhyttä kauppareissua jolloin yhtenä aamuna tuli hetkeksi näyttöön ilmoitus että mukavuusvarusteita kytketään pois päältä.
Usein jos kytkee penkilämmittimen päälle heti käynnistyksen jälkeen sen merkkivalo vilkuttaa muutaman sekunnin ennenkuin jää palamaan.
Webasto vikaantui talvella enkä ole tullut korjanneeksi, tulevana talvena selviää miten sillä lämmittäminen käy "akun päälle".
Ohimennen voisi myös mainita toisen automme, W210 220cdi -00. Siinä on kellowebasto jota käytetään sekä esilämmitykseen että ajonaikaisena lisälämmittimenä.
15min - puoli tuntia joka aamu ja iltapäivä ja sitten 10-20 minuuttia ajoa. Viikonloppuisin yleensä ajellaan hieman pidempää matkaa. Olen tänä talvena ladannut akun muistaakseni kolme kertaa C-Tek Polarilla täyteen jonka lopuksi laturin ollessa edelleen päällä on lämmitetty webastolla täysi tunnin lämmitysaika, nämä kovimmilla yli 30 asteen pakkasilla. Illalla laturi kiinni ja aamulla webasto päälle.
Ihme kyllä ei ole ollut ongelmia virran riittämisen osalta, kertaakaan ei ole lisävirtaa tarvinnut.
Laturista ja latausjännitteestä en tiedä, akku on 95Ah AGM, muistaakseni Varta (tai Bosch).
wiimax.fi