G500 vm -00 käyttöautona - myyty uuteen kotiin 2021
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Jääradalla pääsee hyvin tutustumaan nelivetojen ihmeelliseen maailmaan Semmonen vinkki, jos et ole tietoinen jo eli kun tuntuu että alkaa menemään luistellessa kulma yli = spinnaamaan, ei muuta kuin rohkeasti (ja nopeasti) kaasulle ja ratti linkkuun vastakkaiseen suuntaan. Oikenee lähes kulmasta kuin kulmasta ja nelivetoa onkin melko vaikea saada spinnaamaan, kun pääsee kunnolla kiinni käsittelylogiikkaan. Tuon kaasulla kääntymisen jälkeen kannattaa olla valmiina odottamassa seuraavaa vastaheittoa, joka on melko voimakkaana usein odottomassa. Moottorijarrutus ja jarrutus edesauttaa spinnaamista, toisaalta halutessaan niilläkin saa hyvin yliohjattua.
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Audi urS4 -93
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Keksin että kun ostin ensimmäisen Mersun vuonna 2000 se oli 16 vuotta vanha ässä. Viimeisimmän Mersun eli G500n ostin 2016 eli 16 vuoden päästä senkin 16 vuotta vanhana. Hinta oli about sama lukema, nyt vaan euroissa mutta ajomäärä oli ostettaessa tällä uudemmalla tasan puolet
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Minä ostin ekan mersuni vähän sinua ennen. Se oli tuolloin 14 vuotta vanha 200D. Viime viikolla luovuin toistaiseksi viimeisestä mersustani, E500T nelimaticista, joka oli eteenpäin minulta lähtiessä saman 14 vuotta vanha kuin se 200D aikoinaan ostaessani sen. Maksoin itse siitä 200D:stä muistaakseni aika lailla samoissa kuin nyt sain tuosta 5-satkusta, mutta tosiaan nyt €uroissa. Such is life
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Kyllä kyllä.
Hain tänään leiman autoon ja nyt saa ajaa tasan vuoden ja 4 kuukautta. Kevään aikana tai heinäkuuhun asti pitää katsastaa vielä neljä autoa lisää joista kaksi on MR kilvissä ja yksi pitää ensin muutoskatsastaa MR:ksi ja sitten tehdä vuosikatsastus heti perään. Emännän ranskanpatonki piti myös käyttää leimalla tässä talvella.
Hain tänään leiman autoon ja nyt saa ajaa tasan vuoden ja 4 kuukautta. Kevään aikana tai heinäkuuhun asti pitää katsastaa vielä neljä autoa lisää joista kaksi on MR kilvissä ja yksi pitää ensin muutoskatsastaa MR:ksi ja sitten tehdä vuosikatsastus heti perään. Emännän ranskanpatonki piti myös käyttää leimalla tässä talvella.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Mahtavaa, upeaa hienoa, ei muuta kuin katsastushousut jalkaan.
Saatana
Saatana
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Noiden uratutka-AMG-pyörien huonon ajettauuden takia ajattelin jos hankkisi oikean ET:n vanteet ja siis oikeilla spekseillä kumitkin, kesäksi.
Mutta, vakiot on vähän valjut niin ajattelin jos hankkisi Hutchinsonin beadlock-vanteet, ihan ulkonäön vuoksi:
Mutta joutusi ottamaan sitten 16" koossa ja kumit olisi sitten 265/70, kuinkahan ne on ajoltaan sitten? G500 on käsitykseni mukaan aina 18" pyörillä vakiona. En löytänyt oikein hyvää kuvaa mustasta Geestä noilla vanteilla, tässä nyt yksi:
Kumit jotkut rouheemmat, esim BFG allterrainit
Mutta, vakiot on vähän valjut niin ajattelin jos hankkisi Hutchinsonin beadlock-vanteet, ihan ulkonäön vuoksi:
Mutta joutusi ottamaan sitten 16" koossa ja kumit olisi sitten 265/70, kuinkahan ne on ajoltaan sitten? G500 on käsitykseni mukaan aina 18" pyörillä vakiona. En löytänyt oikein hyvää kuvaa mustasta Geestä noilla vanteilla, tässä nyt yksi:
Kumit jotkut rouheemmat, esim BFG allterrainit
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Just tulee tv: stä Wheeler Dealer jossa koittavat saada kuntoon G-wagenia, siinä näyttää olevan Allterrainit alla..
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Olen tainnut nähdä tämän jakson. Oliko siinä musta 300GE?kilander kirjoitti:Just tulee tv: stä Wheeler Dealer jossa koittavat saada kuntoon G-wagenia, siinä näyttää olevan Allterrainit alla..
W124 300 E -87 Aut.
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Jep, musta oli. Kun en ihan alusta katsonut jäi näkemättä mikä vuosimalli.acparma kirjoitti:Olen tainnut nähdä tämän jakson. Oliko siinä musta 300GE?kilander kirjoitti:Just tulee tv: stä Wheeler Dealer jossa koittavat saada kuntoon G-wagenia, siinä näyttää olevan Allterrainit alla..
Näppärä tehdä facelift, pikkujutuilla ilme nuoreni.
Kätevät plug and play nuo led takavalot.
Ihmeen edullisia nuo Englannissa on.
Toki ei kai noita moni ainakaan eurooppaan osta, postinjakoon käy edullisempikin ajoneuvo
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Mahtuuko 16" jarrujen puolesta?karra kirjoitti: Mutta joutusi ottamaan sitten 16" koossa ja kumit olisi sitten 265/70, kuinkahan ne on ajoltaan sitten? G500 on käsitykseni mukaan aina 18" pyörillä vakiona.
Entäs, jos kokeilisit vaihtaa renkaat? Niissäkin voi olla ajettavuuden ja uraherkkyyden osalta ihan hirveät erot. Tuo oma nurkkakippo ainakin on talvirenkain varsinainen vaeltaja, ja kesärenkailla siitä tulee suorastaan suuntavakaa. Molemmat samaa merkkiä, kokoa, kantavuusluokkaa ja samanlaisilla vanteillakin. Nopeusluokassa tietty eroa.
Huomannut, että kesärenkaissakin samoja eroja löytyy. Eesimerkiksi ex-4maticissa oli ostaessani 245/45-17 puoliajetut Pirellit. Ihan hirveä uratutka. Vaihdoin ne sitten heti uusiin Nokialaisiin 225/50-17 kokoisiin. Muutos oli dramaattinen.
.
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Löysin kansainvälisiltä foorumeilta tällaisen fiksin: https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... ucket-fix/" onclick="window.open(this.href);return false;aziz kirjoitti:Mites noi alkupään kuvat, saatko niitä enää näkyviin?
Sain näkyviin kuvat ylläolevalla updeitilla...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Tämä oli helmi fixi - kiitoskarra kirjoitti:Löysin kansainvälisiltä foorumeilta tällaisen fiksin: https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... ucket-fix/" onclick="window.open(this.href);return false;aziz kirjoitti:Mites noi alkupään kuvat, saatko niitä enää näkyviin?
Sain näkyviin kuvat ylläolevalla updeitilla...
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Jotain sentään tähän geehen saa halvalla. Tilasin tarvikeliikkeestä 4 puslaa etukallistuksenvakaajaan 4.65 euroa kappale, Febin osia vielä. Osanumero alkaa A309...
Ostin halpahallista pyyhkijänsulat, 400 mm mittaiset. Ajattelin josko sijoittaisi Boschiin eikä ottas ihan halpoja vaikka ei ne muutkaan taida sen huonompia olla... silmiin osui Bosch ECO eli 13,90 ja ei seollut edes kappalehinta vaan pari. Nappasin ne mukaan ja kassalle; kassatäti sanoi kolme ja puoli euroa, vastasin että lähimaksulla kiitos ja suuntasin kiireen vilkkaa ulos kaupasta . Sopihan ne paikalleen ja edellisetkin oli Boschit mutta kuskin sulassa on siiveke, saa nähdä roiskuttaako tuo vakiosulka...
Ostin halpahallista pyyhkijänsulat, 400 mm mittaiset. Ajattelin josko sijoittaisi Boschiin eikä ottas ihan halpoja vaikka ei ne muutkaan taida sen huonompia olla... silmiin osui Bosch ECO eli 13,90 ja ei seollut edes kappalehinta vaan pari. Nappasin ne mukaan ja kassalle; kassatäti sanoi kolme ja puoli euroa, vastasin että lähimaksulla kiitos ja suuntasin kiireen vilkkaa ulos kaupasta . Sopihan ne paikalleen ja edellisetkin oli Boschit mutta kuskin sulassa on siiveke, saa nähdä roiskuttaako tuo vakiosulka...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Toivottavasti Febin puslat natsaavat. Mulla kävi niin, että laitoin SL:ään moiset ja ihmettelin kuukausitolkulla mikä meni pieleen, kun etupää kolisee töyssyissä. Lopulta hain marmorilta uudet ja ongelma katosi - Febit olivat liian tiukat, varmaankin mitoitettu pienemmälle vakaajalle. Eipä olleet kalliit alkuperäisosinakaan.
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Ok piti kysyä hintaa merkkiliikkeestä mutta ajattelin että Febit on varmaan hyvät. Tarkoitus on laittaa auto vähäksi aikaa seisontaan niin jos ne ei sovi niin palauttaa ne...juusmo kirjoitti:Toivottavasti Febin puslat natsaavat. Mulla kävi niin, että laitoin SL:ään moiset ja ihmettelin kuukausitolkulla mikä meni pieleen, kun etupää kolisee töyssyissä. Lopulta hain marmorilta uudet ja ongelma katosi - Febit olivat liian tiukat, varmaankin mitoitettu pienemmälle vakaajalle. Eipä olleet kalliit alkuperäisosinakaan.
Työlistalla on radion volumesäätimen korjaus, pakoputken korjaus, kojetaulun valojen vaihto ja nuo puslat. Ratti pitää ohjeen mukaan irroittaa ja pakoputkiston ajattelin pudottaa kokonaan alas, se vuotaa heti katin jälkeen ja se on orkkisputkea, molemmat pöntöt ja takaosat on uusittu Unkarin aikoina.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Hei
Ei nyt suoranaisesti tän topicin aihe, mutta voisitko vähän avata tuon photopucket hotfixin käyttöä? Siinä mainitaan crome ja firefox. Jos käyttää cromea niin pitäiskö saada pelaamaan ihan mobiililaitteellakin... toi olis loistojuttu, mutta en ainakaan vielä saanut toimimaan. Pitäis kokeilla ihan tietokoneella? Ja postauskaan ei ollu aprillipäivältä
TJ
Ei nyt suoranaisesti tän topicin aihe, mutta voisitko vähän avata tuon photopucket hotfixin käyttöä? Siinä mainitaan crome ja firefox. Jos käyttää cromea niin pitäiskö saada pelaamaan ihan mobiililaitteellakin... toi olis loistojuttu, mutta en ainakaan vielä saanut toimimaan. Pitäis kokeilla ihan tietokoneella? Ja postauskaan ei ollu aprillipäivältä
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Valitin autoverotuksesta viime talvena, pointtini oli se että jos yli 10 vuoden ikäisistä autosta ei palauteta veroa maastaviennin yhteydessä niin ei niistä saa periäkään veroa. Laitoin tuolta kauppalehden nettikeskusteluista saatuja päätösten numeroita liitteeksi/tueksi. Verottaja vastasi nyt viikolla että verojen paluttamattomuus ei merkitse sitä ettei niissä ole veroa jäljellä, sitä ei vaan enää noin vanhoissa palauteta.
Olihan se arvattavissa .
Tulos oli nolla takaisin, vaikka he totesivat että autoni oli itse asiassa verotettu liian alhaisella prosentilla .
Olihan se arvattavissa .
Tulos oli nolla takaisin, vaikka he totesivat että autoni oli itse asiassa verotettu liian alhaisella prosentilla .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Auto kun seisoo nyt niin pakoputkiremontti menossa, korjaushitsaussauma vuotaa niin irroitin kattiputken auton alta. Radio on potikan takia Pulttikanavassa huollossa ja kallistuksenvakaajan kumit menee uusiksi edestä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Kattipakoputki meni eilen paikoilleen, siinä oleva pikku reikä hitsaussaumassa paikattiin. Kallistuksenvakaaja kävi puhalluksessa ja epoksimaalauksessa, vaikka kuulemma tuollaista vääntyvää terästä ei saisi mennä edes pinnaltaan muokkaamaan... no oli se jo aika ruosteessakin eli on ohentunut. Ei raaski uutta ostaa .
Runkopalkin kupeessa taakse menevät putket (jarru, lukon hydrauliikka ja polttoaine) on kahdesta paikasta ruosteessa (kannattimen kohdalta), ne vaatii toimenpiteitä. Nuo jarrunestettä kuljettavat putket maksaa marmoritiskilla 85 euroa kappale ei ei nyt ihan katastrofaalista .
Radioon on vaihdettu Audio 10-mallinen potikka Pulttikanavassa ja Sound on nyt koekuuntelussa, kuulin Timperiltä eilen Suur-Saimaan Ympäriajojen maalialueella.
Runkopalkin kupeessa taakse menevät putket (jarru, lukon hydrauliikka ja polttoaine) on kahdesta paikasta ruosteessa (kannattimen kohdalta), ne vaatii toimenpiteitä. Nuo jarrunestettä kuljettavat putket maksaa marmoritiskilla 85 euroa kappale ei ei nyt ihan katastrofaalista .
Radioon on vaihdettu Audio 10-mallinen potikka Pulttikanavassa ja Sound on nyt koekuuntelussa, kuulin Timperiltä eilen Suur-Saimaan Ympäriajojen maalialueella.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Tänään iltapuhteena irrotettu taakse menevät jarruputki ja letku sekä lukkoperän putki ja letku. Lisäksi bensasuodattimelta tankkiin menevä paksumpi letkuputki (eng. hosepipe), päättelin sen oleva paluulinja koska tankin päässä sellainen rimpulaklemmari.
Merkkiliikkeen jarruputki on numerolla 107 tai 123 alkava 2740 mm pitkä ja marmorin takana työskentelevä henkilö arveli sen tulevan ns suorana putkena, huomenna varmistuu. Eli tarvikeputkihommiksi menee mutta se ei haittaa. Banjolle menevät letkut piti tuhota mutta ne oli jo 18-vuotiaat.
Bensalinja muuttuu kovasta putkesta Etran FuelTek letkuksi koska siinä oli vuoron perään putkea ja letkua tavan klemmareilla, laatuako?
Merkkiliikkeen jarruputki on numerolla 107 tai 123 alkava 2740 mm pitkä ja marmorin takana työskentelevä henkilö arveli sen tulevan ns suorana putkena, huomenna varmistuu. Eli tarvikeputkihommiksi menee mutta se ei haittaa. Banjolle menevät letkut piti tuhota mutta ne oli jo 18-vuotiaat.
Bensalinja muuttuu kovasta putkesta Etran FuelTek letkuksi koska siinä oli vuoron perään putkea ja letkua tavan klemmareilla, laatuako?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Putket ja letkut asennettu, ja uusia kannakkeita väkerretty itse. Jarrut ilmattu, pitää selvittää miten lukkoperän ilmaus suoritetaan...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Viikonloppuna Malmin ja Tallinnan kautta Pärnuun ja huomenna Jurmalaan, takaisin sitten viikonlopuksi kotiin ja ItäTähteen
Kulutusmittari näytti alimmillaan 16.4 sadalla...
Kulutusmittari näytti alimmillaan 16.4 sadalla...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Onneksi Baltiassa on lyhyet välimatkat Varsinkin kun siellä ei bensakaan ole enää mitenkään erityisen halpaa.
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Mentiin eilen Pärnusta Jurmalaan aika rauhallisesti, pitkiä matkoja 70 kmh kulutus 14.0 sadalla. Takaisin vei samalla matkalla 14.6 mutta Google ajatti Riian keskustan läpi mikä oli lyhyempi, eilen mentiin pidempää ohititetä.juusmo kirjoitti:Onneksi Baltiassa on lyhyet välimatkat Varsinkin kun siellä ei bensakaan ole enää mitenkään erityisen halpaa.
Virossa bensa 1,36 ja Latviassa 1,29 alimmillaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Tuo Riikan läpiajo takkuaa jostain syystä aina, tullut suosittua sitä kiertävää patotien reittiä.
OT: Onneksi mersuissa toimintasäde +1000 km.tankilla niin voi Baltian reissuilla hakea täydennystä Kaliningradin Lukoililta.
OT: Onneksi mersuissa toimintasäde +1000 km.tankilla niin voi Baltian reissuilla hakea täydennystä Kaliningradin Lukoililta.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
G:ssä ei taida ihan 1000 km toimintasäteeseen päästä - tankinhan pitäisi olla silloin ainakin 150 L vetoinen...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Joo meni ohi aiheen, GLKn 66 litran tankilla ajelee täältä itärajalta Kaliningradiin ilman välitankkausta.Zac kirjoitti:G:ssä ei taida ihan 1000 km toimintasäteeseen päästä - tankinhan pitäisi olla silloin ainakin 150 L vetoinen...?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Kävin perjantaina aamulla DMG Auto Tallinnassa jossa työnjohtaja koeajoi Geeni. Siihen on nimittäin kehittynyt sellainen veto päällä oleva jollotus joka alkaa noin 50 kmh ja jatkuu noin 80 kmh asti jonka jälkeen muuttuu korkeammaksi taajuudeksi ja/tai häviää. Ääni alkoi jo pari vuotta sitten ja kokeilin vuoronperään laittaa Resurs vaihteistolisäainetta ensin jakikseen, sitten taka- ja lopuksi etuperään, ei muuttunut. Viime kesänä DMG auto vaihtoi kaikki öljyt uusiin mutta eivät kerinneet koeajaa autoa...
Kaikki ristikot on toki tarkastettu sekä kardaanin murrokset, ja niihin vaihdettiin uudet rasvat sekä suojakumit viime vuonna.
Kotimaan merkkiliikkeen työnvastaanottaja viime kesänä eikä perjantainakaan etelähelsingin kolleega pitänyt ääntä pahana, hiljaisessa autossa se vaan ärsyttää. Raskone Kotkassa ja VEHO hyötyajoneuvot Kouvolassa huoltaa puolustusvoimien Geet ja tuollaisia ongelmia ei ole esiintynyt tai ainakaan pyydetty tutkimaan. Eikä jakiksissa ole ollut mitään tyyppivikaakaan kuulemma.
Virolaisen suomalaisen kaverini virolainen suomalainen mersut hyvin tunteva kaveri tosin sanoi että jakiksen etummaisia laakereita on mennyt, ja DMG Auto sanoi että pitäisi varata aika tutkimuksiin mutta taidan antaa olla, ajetaan vika ulos jos se on sieltä ulos tullakseen.
Kaikki ristikot on toki tarkastettu sekä kardaanin murrokset, ja niihin vaihdettiin uudet rasvat sekä suojakumit viime vuonna.
Kotimaan merkkiliikkeen työnvastaanottaja viime kesänä eikä perjantainakaan etelähelsingin kolleega pitänyt ääntä pahana, hiljaisessa autossa se vaan ärsyttää. Raskone Kotkassa ja VEHO hyötyajoneuvot Kouvolassa huoltaa puolustusvoimien Geet ja tuollaisia ongelmia ei ole esiintynyt tai ainakaan pyydetty tutkimaan. Eikä jakiksissa ole ollut mitään tyyppivikaakaan kuulemma.
Virolaisen suomalaisen kaverini virolainen suomalainen mersut hyvin tunteva kaveri tosin sanoi että jakiksen etummaisia laakereita on mennyt, ja DMG Auto sanoi että pitäisi varata aika tutkimuksiin mutta taidan antaa olla, ajetaan vika ulos jos se on sieltä ulos tullakseen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000
Kun nää isänmaamme tiet alkaa olla melko uraisia niin on taas alkanut kyrsimään tuo vetely mitä olen nyt harvakseltaan ajellut (kerta viikkoon ...), miten tuo rengastus voi toimia AMG mallissa, eikös alustageometria ole sama? Vai oliko nuo 19" vanteet vasta niissä malleissa missä jotkut aktiivi-iskunvaimentimet?
Ohjausiskarin tarkistin, se on kunnossa...
Tosiaan OEM vanteistuksella menee kuin juna
Ohjausiskarin tarkistin, se on kunnossa...
Tosiaan OEM vanteistuksella menee kuin juna
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224