M102 ke-jetronic laatikon alipaineletkut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DavidB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

M102 ke-jetronic laatikon alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja DavidB »

Muutan auton manuaalista tomaatiksi.
Laatikko käyty purkamassa letkuineen ja johtoineen.

Mutta jäi askarruttamaan, että mihin laatikolta tuleva alipaineletku menee tässä KE-jetronicissa (1992)?
Tähän malliin menee vain yksi alipaineletku, ja vaijeri kaasuvivustolta.

Purkuauto oli 1988 eli K-jetronic :? , ja siinä oli virranjakajan kyljessä joku alipainekello, jota tässä uudemmassa ei ole. Mikä sen tehtävä on?
Kannessa oli lämpöanturi johon meni 2 alipaineletkua. (sitäkään minulla ei muistaatkseni ole).
Entäpä kepin E/S kytkimen letkut?
Viimeksi muokannut DavidB, Pe 23.03.2018 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DavidB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: M102 ke-jetronic laatikon alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja DavidB »

Myös selvennys kickdownin toiminnasta kiinnostaa, kaikki siihen liittyvät piuhat ja letkut purettiin mukaan.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: M102 ke-jetronic laatikon alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sulla on vanhemman mallinen sytkä joka alipaineella säätää syttyä.
Askin alipaine imusarjasta jostain ...s ja w pitää olla oma letkunsa ja se tulee mangneetti venttiilin kautta jossa on kaiketi ohipäästävä kanava.
Sitten kick on polkimen alla ja askin oikea takapäässä on mangneetti kytkin joka pudottaa yhdellä vaihteella alaspäin..sitä miten se tekee kahden pudotuksen en tiedä mutta oikea systeemi kaiketi laskee hall anturilta nopeutta ettei rääkäise ja rele ohjaa itse mangneetti venttiiliä..itse tollaisessa rakentelussa laittaisin vain releellä tai suoraan virran sinne polkimelta niin pääsee helpommalla mutta kokeile näin miten se sitten toimii..kerro sit täällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin