OM642 DPF vika(ko)?
OM642 DPF vika(ko)?
Potilaana w212 350cdi vajaa 240tkm rullattu. Oireena, että tekee polttoa lähes joka päivä, reilusti alle 100km välein. Pätkäajoa tulee jonkin verran, mutta myös matka-ajoa viikottain. Pyrkinyt joka kerta ajamaan polton loppuun, mutta ei tunnu auttavan.
Paine-eroanturi vaihdettu, ei tuntunut olevan vaikutusta. Vikakoodit löytyi vaihdon yhteydessä paine-eron ylityksestä ja rail-paineen ylityksestä. Suodattimen arvot ym. olivat OK. Sellainen yksityiskohta vielä, että pohjamuovi on sulanut dpf ympäriltä jossain kohtaa, tämä ei ilmeisestikään ole normaalia? Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa seuraavaksi? Mahdollisesti softasta (ei varmuutta onko vakio)?
Paine-eroanturi vaihdettu, ei tuntunut olevan vaikutusta. Vikakoodit löytyi vaihdon yhteydessä paine-eron ylityksestä ja rail-paineen ylityksestä. Suodattimen arvot ym. olivat OK. Sellainen yksityiskohta vielä, että pohjamuovi on sulanut dpf ympäriltä jossain kohtaa, tämä ei ilmeisestikään ole normaalia? Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa seuraavaksi? Mahdollisesti softasta (ei varmuutta onko vakio)?
Re: OM642 DPF vika(ko)?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Auto on ollut minulla nyt n. 1kk. Viikko siitä öljynlauhduttimen vaihdossa, joka tuohon tehtiin kun havaitsin öljyvuodon heti parin pv jälkeen oston. Jo ennen sitä teki polttoja melko tiheään ja nyt vieläkin tiheämmin.SakariH kirjoitti:Onko vika alkanut yhtäkkiä vai oletko mahdollisesti vasta ostanut auton?
Jos vika on yhtäkkiä alkanut niin tuskin softa sitten olisi syynä, muutoin kyllä jos auto sinulle uusi.
Toinen vaihtoehto että suodattimessa vikaa ja tukkeutuisi jatkuvasti.
Jos noin tiheästi polttoa tekee niin helppo laittaa star kiinni ja lähteä ajelemaan ja sillä tutkia arvoja että mitä siellä tapahtuu polton aikana, kuinka tukossa suodatin on kun poltto alkaa jne.
Miten auto muuten toimii? Moottorin lämmöt normaalit siellä 90 asteessa yms?
Ei ole normalia että sulaa pohjapäreet. Kyllä silloin tehnyt liian pitkän polton.
Löysin jonkun dokumentin auton kuiteista, jossa oli maininta että auto on "lastutettu" 140tkm kohdilla.
Lämmöt pyörii n.85 paikkeilla ulkolämpötilasta riippumatta ja lämpeää nopeasti. Termari nähtävsti vaihdettu pari vuotta sitten.
Menohalut ja herkkyys ovat ihan ok tasolla, mutta "lastutetuksi" voisi kuvitella olevan enemmänkin potkua
Re: OM642 DPF vika(ko)?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Ohjelmoinnissahan voidaan dpf ottaa myös pois, mutta jos on vajavaisesti tehty softa tai vaan jotenniin huono säkä niin voipi mennä tilaan missä yrittää tehdä polttoa koko ajan. Mutta jos auto on nyt satatonnia toiminut???? niin tuskin siitä kyse.
Niinkuin edellä sanottu, sitä vois koittaa starilla pakkkopolttaa ja katella miten mittausarvot vaihtuu. Yksi vaihtoehto on että väärät öljyt tai turbovika niin siksi tukkii pöntön tiuhaan.
Niinkuin edellä sanottu, sitä vois koittaa starilla pakkkopolttaa ja katella miten mittausarvot vaihtuu. Yksi vaihtoehto on että väärät öljyt tai turbovika niin siksi tukkii pöntön tiuhaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Ja ölyihin liityen viekö miten öljyä,MiHe kirjoitti:Ohjelmoinnissahan voidaan dpf ottaa myös pois, mutta jos on vajavaisesti tehty softa tai vaan jotenniin huono säkä niin voipi mennä tilaan missä yrittää tehdä polttoa koko ajan. Mutta jos auto on nyt satatonnia toiminut???? niin tuskin siitä kyse.
Niinkuin edellä sanottu, sitä vois koittaa starilla pakkkopolttaa ja katella miten mittausarvot vaihtuu. Yksi vaihtoehto on että väärät öljyt tai turbovika niin siksi tukkii pöntön tiuhaan.
haiseeko öljy polttoaineelle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: OM642 DPF vika(ko)?
En ole oman omistuksen aikana huomannut öljymäärässä eroa, vaikka lauhdutin tihuttikin sitä.
Ohjelma on ilmeisesti Karalan/Turbotec käsialaa, täytyy olla sinne yhteydessä.
B-huolto tehtiin lauhduttimen vaihdon yhteydessä autoliikeen puolesta "merkkihuollossa" joten olettaisin, että oikeat aineet on laitettu koneeseen.
Miten tuon turbovian parhaiten huomaa? Äänestä? Vedot puuttuu/pätkii?
Täytyy koittaa piakkoin saada auto starin päähän kiinni.
Ohjelma on ilmeisesti Karalan/Turbotec käsialaa, täytyy olla sinne yhteydessä.
B-huolto tehtiin lauhduttimen vaihdon yhteydessä autoliikeen puolesta "merkkihuollossa" joten olettaisin, että oikeat aineet on laitettu koneeseen.
Miten tuon turbovian parhaiten huomaa? Äänestä? Vedot puuttuu/pätkii?
Täytyy koittaa piakkoin saada auto starin päähän kiinni.
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Ens alkuun kannattaa nyt varmistaa että oikeesti tekee polttoja niin usein. Mistä ylipäänsä tiedät koska tekee polttoa? Itse ajanut nyt jotain 50k om642 autolla ja kerran oon huomannu että tekee polttoa ja senkin kerran päättelin hajusta joka tuli kun pysähdyin. Esim ajossa en ole ikinä viellä sitä huomannut vaikka näitä työkseni rassaankin, monen muun merkin polton huomaa kyllä kun nykäsee ym ym kun alottaa polton ja lopettaa.
Jos todella tekee polttoja niin usein ja pohjamuovitkin sulanu loukun läheltä niin on mahdollista että loukku joskus ylikuumentunut eikä lämpöheikkenimisen vuoksi toimi enää kunnolla
Jos todella tekee polttoja niin usein ja pohjamuovitkin sulanu loukun läheltä niin on mahdollista että loukku joskus ylikuumentunut eikä lämpöheikkenimisen vuoksi toimi enää kunnolla
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Tyhjäkäyntikierrokset nousee muutaman sadan, möreämpi ääni (huomaa ilman takavaimentajia selvästi), vaihteet vaihtuu erilailla/ei laita kovin isoa vaihdetta ja sitten tietysti haju pysähtyessä ja tämä tapahtuu vain kuin kone on "tarpeeksi" lämmin.kankkis kirjoitti:Ens alkuun kannattaa nyt varmistaa että oikeesti tekee polttoja niin usein. Mistä ylipäänsä tiedät koska tekee polttoa? Itse ajanut nyt jotain 50k om642 autolla ja kerran oon huomannu että tekee polttoa ja senkin kerran päättelin hajusta joka tuli kun pysähdyin. Esim ajossa en ole ikinä viellä sitä huomannut vaikka näitä työkseni rassaankin, monen muun merkin polton huomaa kyllä kun nykäsee ym ym kun alottaa polton ja lopettaa.
Jos todella tekee polttoja niin usein ja pohjamuovitkin sulanu loukun läheltä niin on mahdollista että loukku joskus ylikuumentunut eikä lämpöheikkenimisen vuoksi toimi enää kunnolla
Starilla ilmeisesti näkisi tuon polttohistorian paremmin/luotettavammin?
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Sitä juuri tarkoitin että starilla näkee koska oikeasti tehty poltto. Omalla juuri tuossa ajelin lapinreissut ja en kyllä pysty sanomaan millä välillä teki polttoja. Itsellä ei tee kierrosten nostoo eikä vaihteiden vaihto muutu missään tilanteessa, toki eri malli ja vanhempaa versioo. Pointtina vaan se että voi olla jotain muutakin kun hiukkastenpolttoo mitä tekee.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: OM642 DPF vika(ko)?
No niin, auto käytetty Starin päässä.
Ainoa selitys tiheälle poltolle on ohjelma. Vetoja on ilmeisesti varsin paljon muuten vakiolle autolle, vajaa 300hv ja n.700nm. Tästä johtuen paineet järjestelmässä nousee kuulemma niin paljon, että auto luulee että pitää lyödä polttoa päälle, varsinkin kun on antanut kunnolla monoa.
Kaikki arvot näyttivät olevan edelleen OK ja vetoja tosiaan löytyy hyvin. Myös kulutus varsin kohtuullinen, matkassa pääsee alle viiden, mittarin mukaan. Eli dpf pitäisi olla ihan kunnossa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia softatun OM642 kanssa?
Ainoa selitys tiheälle poltolle on ohjelma. Vetoja on ilmeisesti varsin paljon muuten vakiolle autolle, vajaa 300hv ja n.700nm. Tästä johtuen paineet järjestelmässä nousee kuulemma niin paljon, että auto luulee että pitää lyödä polttoa päälle, varsinkin kun on antanut kunnolla monoa.
Kaikki arvot näyttivät olevan edelleen OK ja vetoja tosiaan löytyy hyvin. Myös kulutus varsin kohtuullinen, matkassa pääsee alle viiden, mittarin mukaan. Eli dpf pitäisi olla ihan kunnossa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia softatun OM642 kanssa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Ei,rogue kirjoitti:No niin, auto käytetty Starin päässä.
Ainoa selitys tiheälle poltolle on ohjelma. Vetoja on ilmeisesti varsin paljon muuten vakiolle autolle, vajaa 300hv ja n.700nm. Tästä johtuen paineet järjestelmässä nousee kuulemma niin paljon, että auto luulee että pitää lyödä polttoa päälle, varsinkin kun on antanut kunnolla monoa.
Kaikki arvot näyttivät olevan edelleen OK ja vetoja tosiaan löytyy hyvin. Myös kulutus varsin kohtuullinen, matkassa pääsee alle viiden, mittarin mukaan. Eli dpf pitäisi olla ihan kunnossa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia softatun OM642 kanssa?
Vaikka vetoja olis paljonkin niin ei yleensä vaikuta noin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Itselläni vastaava oire aiheutui pakoputkessa olevan nipan halkeamisesta jonka vuoksi ei saanut oikeaa painetietoa
Putki letkusta irti —> uus nippa —> kovaa ajoa..
Tosin myöhemmin tyhjennettiin koko pönttö..
Kannattaa ainakin käydä auton alla katsomassa
Putki letkusta irti —> uus nippa —> kovaa ajoa..
Tosin myöhemmin tyhjennettiin koko pönttö..
Kannattaa ainakin käydä auton alla katsomassa
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Kiitos vinkistä! Täytyy tuota putkistoa vielä tarkistella, kun autosta ei mitään muuta varsinaista vikaa tunnu löytyvän. Pöntön tyhjennys myös käynyt mielessä, mutta en tiedä onko sen väärti, kun se vaikuttaisi kuitenkin olevan kunnossa.kaikkosenmike kirjoitti:Itselläni vastaava oire aiheutui pakoputkessa olevan nipan halkeamisesta jonka vuoksi ei saanut oikeaa painetietoa
Putki letkusta irti —> uus nippa —> kovaa ajoa..
Tosin myöhemmin tyhjennettiin koko pönttö..
Kannattaa ainakin käydä auton alla katsomassa
Pätkäajoa tosiaan tullut jonkin verran (ehkä puolet metreistä), mutta ei kai sen silti pitäisi alle 100km välein poltella, välillä jopa 10-20km välein. Vielä kun arvot (täyttöaste, tuhkapitoisuus, pakopaineet ym.) ovat aivan ohjearvojen alapäässä...
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Minulla autossa oli tuikun koodi ja toimi sillä kyllä hyvin, ehkä toimen syy tiheään polttoon oli osa läpistä jumissa mikä selvisi vasta imusarjojen suolistuksessa
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: OM642 DPF vika(ko)?
...ps ne teräsputket menee kardaanitunnelin poskeen ja näyttää että on erikoiskama ne klemmarit.. kuitenkin ihan normi n.10-15mm klemmarit ajaa saman asian
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Ei tee hyvää noin tiheä polttoväli, sulla on kohta enemmän polttoainetta voiteluaineena, kuin öljyä.
Nopsaan auto kuntoon, ennenkuin laakerit on loppu.
Nopsaan auto kuntoon, ennenkuin laakerit on loppu.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Juu tämä tiedossa ja siksi yrittänytkin selvittää asiaa mahdollisimman pikaisesti.Kumipää kirjoitti:Ei tee hyvää noin tiheä polttoväli, sulla on kohta enemmän polttoainetta voiteluaineena, kuin öljyä.
Nopsaan auto kuntoon, ennenkuin laakerit on loppu.
Nyt vkl aikana tullut n.400-500km sekalaista ajoa, eikä ainuttakaan polttoa. Ajo ollut melko rauhallista, joka viittaisi siihen kuten aiemmin jo epäillyt, että auto tekee vain ns. kovemmassa ajossa polttoja vähän väliä.
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Päivitelläänpäs vähän tilannetta. Tuolloin viime postauksen kerralla taisi lyödä heti seuraavana päivänä kun lähti liikkeelle polton päälle. Edelleen polttoväli on keskimäärin 100km/3pv, ihan sama miten ajaa, ehkä vieläkin tiheämmin jos rajummin ajaa.rogue kirjoitti:Juu tämä tiedossa ja siksi yrittänytkin selvittää asiaa mahdollisimman pikaisesti.Kumipää kirjoitti:Ei tee hyvää noin tiheä polttoväli, sulla on kohta enemmän polttoainetta voiteluaineena, kuin öljyä.
Nopsaan auto kuntoon, ennenkuin laakerit on loppu.
Nyt vkl aikana tullut n.400-500km sekalaista ajoa, eikä ainuttakaan polttoa. Ajo ollut melko rauhallista, joka viittaisi siihen kuten aiemmin jo epäillyt, että auto tekee vain ns. kovemmassa ajossa polttoja vähän väliä.
Auto ollut parikin kertaa starin nokassa. Ilmeisesti tässä versiossa (?) ei näytä koko polttohistoriaa, vaan vain viimeisen onnistuneen regeneroinnin. Ja siinä onkin ihmeteltävää, nimittäin se on aina mittarilukemaa n.3tkm edellä ja siirtyy sitä mukaa kun kilsoja tulee lisää.
Mitkään arvot ym. eivät edelleenkään viittaa, että autossa tai suodattimassa olisi mitään vikaa, mutta tiheät poltot on ja pysyy. Keskikulutus pysynyt myös kohtuullisena n.7.5 litraa ja matkassa n.6litraa, joten en usko että kauheasti ylimääräistä soppaa syöttää koneeseen (alla leveät 20" kumit).
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Edelleen sama probleema. Nyt olen huomannut jo kulutuksen tasaista nousua (kesärajoituksilla varmasti jokin osuus) ja sen että matka-ajossa ei enää mennäkkään alle kuuden, kuten ennen meni helposti samoilla nopeuksilla.
Ja edelleen poltot tapahtuvat 100-300km välein riippuen onko pätkää vai matkaa (tunnistaa käyntiäänestä, hajusta ja laatikon käytöksestä.
Pitääkö seuraavaksi alkaa ihmettelemään noita imusarjoja? Auto kyllä huollettiin n.4tkm sitten ja tuolloin vaihdettiin öljynlauhdutin eli koko kone oli ns. auki. Mitään kummalista ei tuolloin kuulemma löytynyt.
Alkaa pikku hiljaan loppua usko vian löytymiseen...
Ja edelleen poltot tapahtuvat 100-300km välein riippuen onko pätkää vai matkaa (tunnistaa käyntiäänestä, hajusta ja laatikon käytöksestä.
Pitääkö seuraavaksi alkaa ihmettelemään noita imusarjoja? Auto kyllä huollettiin n.4tkm sitten ja tuolloin vaihdettiin öljynlauhdutin eli koko kone oli ns. auki. Mitään kummalista ei tuolloin kuulemma löytynyt.
Alkaa pikku hiljaan loppua usko vian löytymiseen...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Ettei olisi hiukkassuodattimen paine-ero anturi tiensä päässä?? Itsellä kans tehnyt tiheästi polttoa viimeaikoina ja pakokaasu haissut epämääräiselle "grillin sytytysnesteelle" . Eilen viimein tuli vikavalo ja auto meni limp-modeen. Stari kertoi sitten että P245414. Tänään pitää anturi hommata ja vaihtaa.
Ihmeelliseltä tuntuu että auto antaa käryttää ja muutenkin toimia noin kauan heikentyneellä anturilla ennenkuin kuin vika tulee päälle.
Ihmeelliseltä tuntuu että auto antaa käryttää ja muutenkin toimia noin kauan heikentyneellä anturilla ennenkuin kuin vika tulee päälle.
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Kiitti vinkistä. Anturi vaihdettu vajaa pari kk sitten, ei vaikutusta. Starilla tosiaan ei ole löytynyt mitään ihmeellistä, kaikki arvot rajojen sisällä ja muutenki kaikki vaikuttaa normaalilta, paitsi koodi liian korkeasta rail paineesta. En ole tähän saanut mitään selvyyttä, mistä johtuu.SilverS212 kirjoitti:Ettei olisi hiukkassuodattimen paine-ero anturi tiensä päässä?? Itsellä kans tehnyt tiheästi polttoa viimeaikoina ja pakokaasu haissut epämääräiselle "grillin sytytysnesteelle" . Eilen viimein tuli vikavalo ja auto meni limp-modeen. Stari kertoi sitten että P245414. Tänään pitää anturi hommata ja vaihtaa.
Ihmeelliseltä tuntuu että auto antaa käryttää ja muutenkin toimia noin kauan heikentyneellä anturilla ennenkuin kuin vika tulee päälle.
Toinen seikka mikä ihmetyttää on tuo viimeinen onnistunut poltto, joka siirtyy mittarin mukana aina n.3tkm edellä. Voisikohan tätä olla rukattu jonkun toimesta ja auto luulee, että pitää vähän väliä polttaa?
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Epäonnistunutta DPF-ohjelmointia epäilisin... kuitissa näkynee kuka tehosoftauksen on tehnyt, sinne yhteyttä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Turbotecin softa alunperin (2014/120tkm) mutta tuolloin ei ole dpf tai egr koskettu, eikä (kuulemma) myöhemminkään, nyt mittarissa reilu 240tkm.MiHe kirjoitti:Epäonnistunutta DPF-ohjelmointia epäilisin... kuitissa näkynee kuka tehosoftauksen on tehnyt, sinne yhteyttä...
Oliskohan sitten vain niin, että suodatin vaan yksinkertaisesti alkaa olla tiensä päässä mahdollisesta pätkäajosta ja lisätehoista johtuen? Tuotahan on jo aiemmin ilmeisesti pakkopoltettu, kun on pohjamuovikin sulanut dpf ympäriltä..
Tukkeutuminen pitäisi kuitenkin näkyä star:lla esim. vastapaineesta ja täyttöasteesta?
Re: OM642 DPF vika(ko)?
.
Auto savuttaa, sitä ei vaan näy, koska suodatin kerää kaiken noen itseensä ja koska poltot onnistuu, vikatilaa, tai -ilmoitusta ei tule.
Auto vakioksi, tai sellainen softa, joka ei varmuudella aiheuta lisäkuormitusta suodattimelle.
Suosittelisin ensin vakioksi, tehtaan softalla varmaan pelaa - ja vaivan selvittäminen helpottuu.
Auto savuttaa, sitä ei vaan näy, koska suodatin kerää kaiken noen itseensä ja koska poltot onnistuu, vikatilaa, tai -ilmoitusta ei tule.
Auto vakioksi, tai sellainen softa, joka ei varmuudella aiheuta lisäkuormitusta suodattimelle.
Suosittelisin ensin vakioksi, tehtaan softalla varmaan pelaa - ja vaivan selvittäminen helpottuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: OM642 DPF vika(ko)?
No se kyllä kuulostaa loogiselta. Onko tuo 290/700 taso sitten liikaa pönttö paikallaan?tuikku kirjoitti:.
Auto savuttaa, sitä ei vaan näy, koska suodatin kerää kaiken noen itseensä ja koska poltot onnistuu, vikatilaa, tai -ilmoitusta ei tule.
Auto vakioksi, tai sellainen softa, joka ei varmuudella aiheuta lisäkuormitusta suodattimelle.
Suosittelisin ensin vakioksi, tehtaan softalla varmaan pelaa - ja vaivan selvittäminen helpottuu.
Viitsitkö laittaa YV:llä tietoja sinun ohjelma vaihtoehdoista, pönttö varmaan alkaa olla tyhjäys kunnossa? Auto siis w212 350cdi 170kw versio. Ei oikein ole haluja palata vakiosoftaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Onko siellä vielä imusarjan läpät toiminnassa? Softa taitaa olla susi jos herjailee korkeaa rail painetta jatkuvasti?
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Joo läpät on vielä toiminnassa ja tuossa öljynlauhduttimen vaihdossa ne tsekattiin (ainakin pyysin) ja ne oli huollon mukaan OK.h.hartikainen kirjoitti:Onko siellä vielä imusarjan läpät toiminnassa? Softa taitaa olla susi jos herjailee korkeaa rail painetta jatkuvasti?
Re: OM642 DPF vika(ko)?
On liikaarogue kirjoitti: No se kyllä kuulostaa loogiselta. Onko tuo 290/700 taso sitten liikaa pönttö paikallaan?
Viitsitkö laittaa YV:llä tietoja sinun ohjelma vaihtoehdoista, pönttö varmaan alkaa olla tyhjäys kunnossa? Auto siis w212 350cdi 170kw versio. Ei oikein ole haluja palata vakiosoftaan
Tuossa pienemmän tehon 350,ssä on erittäin pieni ahdin, garrett gt2056.
Siis sama, kun noissa V6,ssa on ollut alusta alkaen, vuodesta -05.
Ilmatuotto ahtimessa riittää johonki 280/650 tasoon oikeasti, sen jälkeen alkaa savuttamaan.
Suuremman tehon 350,ssä on garrett 2260, joka sitten riittääkin sitten sinne uumoilemaasi +300/+700 tasoon.
Käsittääkseni kirjoittelit, että suodattimen arvot oli vielä ok - ei kait sille silloin kannata tehdä mitään.
Minulla on hyviä kokemuksia dpf,n toipumisesta, kun pakokaasunkierrätys on suljettu ja laitettu pikkuisen tehoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: OM642 DPF vika(ko)?
Onko löytynyt vikaa? Itsellä sama tilanne, paitsi vikakoodia railpaineesta ei tule.
2011 S212 350 CDI 4matic