W202 c280 -95 kansiremontti
W202 c280 -95 kansiremontti
Eli täytyis tehdä kansiremppa c280 rivikutoseen, joka on automaattilaatikolla mikäli se jotain merkitsee. Öljyt on siis mennyt jäähdytinnesteen joukkoon. Mitä kaikkea kannattaa huomioida, ettei riko mitään remontin aikana? Kannattaako heti samalla vaihtaa sytytyspuolien johtosarjat? Vai mitkä johdot näistä alkaa temppuilemaan? Jostain luin, että nuo sytytysjohdot hapertuvat kun niitä vääntelee ja kääntelee nii saattavat helpolla vautioitua ja jos vaurioituneilla johdoilla lyö käymään nii ne rikkovat jotakin hyvin kallista? Kiitoksia etuköteen!
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Yksi olisi alfamerin kirja ..jos siinä nyt oli kuutosen ohje mutta sama naamataulu siinä nelosessakin on.
Sitten on kahta versiota jakopäässä ja ohjureilla on tapit poistettava ja jos rullalla niin siin on vasuri pultti kierre ettet särje kierteitä.
Sitten on kahta versiota jakopäässä ja ohjureilla on tapit poistettava ja jos rullalla niin siin on vasuri pultti kierre ettet särje kierteitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Kannattaako samalla vaihtaa ketjunkiristin?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Eihän se tieten pahaa tekisi...uusi on aina uusi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Nyt on kansi irti. Jos varmuuden vuoksi haluan vaihtaa johtosarjan niin riittääkö jos vaihdan sytytysjohtosarjan vai onko näistä M104 hapertuneet muutkin johdot? Kiitoksia!
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Oikeastaan kaikki jotka ovat kuumassa paikassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Kansiremppa tehty ja koko johtosarja tehty uusiksi. Ostin myös uudet tulpat bosch FR8DC+ motonetistä, varaosamyyjä rekkarin perusteella nuo minulle myi. Löin auton käymään ja 6 pytyn puola hajosi ja auto kävi neljällä.
Ostin uuden puolan ja tuli kipinä 1 ja 6 pytylle, mutta silti käy samalla tavalla eli 4 pytyllä. Taisi siis mennä yksi puola taas paskaksi, sillä vaihdoin boschin vastaavat nkg tulpat BCPR5ES ja käynti ei muuttunut. Kärkiväli kaikkiin laitettu 0,8. Kuinka helposti ecu menee rikki näiden paskojen tulppien/puolien vuoksi?
Heitin vanhat tulpat roskiin liian aikasin ja niissä oli mersun logo, mutta en tiedä niistä sen enempää. Mitkä tulpat ovat oikeat tähän c280 m104 vm-95 autoon?
Ostin uuden puolan ja tuli kipinä 1 ja 6 pytylle, mutta silti käy samalla tavalla eli 4 pytyllä. Taisi siis mennä yksi puola taas paskaksi, sillä vaihdoin boschin vastaavat nkg tulpat BCPR5ES ja käynti ei muuttunut. Kärkiväli kaikkiin laitettu 0,8. Kuinka helposti ecu menee rikki näiden paskojen tulppien/puolien vuoksi?
Heitin vanhat tulpat roskiin liian aikasin ja niissä oli mersun logo, mutta en tiedä niistä sen enempää. Mitkä tulpat ovat oikeat tähän c280 m104 vm-95 autoon?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
En usko että tulpissa on muuta vikaa, kuin se että ne on kastuneet polttoaineesta puolan rikkoonnuttuajaujaujj kirjoitti:Kansiremppa tehty ja koko johtosarja tehty uusiksi. Ostin myös uudet tulpat bosch FR8DC+ motonetistä, varaosamyyjä rekkarin perusteella nuo minulle myi. Löin auton käymään ja 6 pytyn puola hajosi ja auto kävi neljällä.
Ostin uuden puolan ja tuli kipinä 1 ja 6 pytylle, mutta silti käy samalla tavalla eli 4 pytyllä. Taisi siis mennä yksi puola taas paskaksi, sillä vaihdoin boschin vastaavat nkg tulpat BCPR5ES ja käynti ei muuttunut. Kärkiväli kaikkiin laitettu 0,8. Kuinka helposti ecu menee rikki näiden paskojen tulppien/puolien vuoksi?
Heitin vanhat tulpat roskiin liian aikasin ja niissä oli mersun logo, mutta en tiedä niistä sen enempää. Mitkä tulpat ovat oikeat tähän c280 m104 vm-95 autoon?
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Monet ova puhuneet vastuksettomista tulpista, jotka pitäis m104 olla. Mistä tietää, että tulppa on vastukseton tai vastuksellinen?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
-
- Mersumies
- Viestit: 2583
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Vastuksellisen tulpan tunnuksessa on R- kirjain (resistor tai jotakin).jaujaujj kirjoitti:Monet ova puhuneet vastuksettomista tulpista, jotka pitäis m104 olla. Mistä tietää, että tulppa on vastukseton tai vastuksellinen?
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Olen ymmärtänyt, että R meinaa häiriönpoistoa.
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Kyllä, häiriönpoisto joka tehdään vastuksella, resistor.jaujaujj kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että R meinaa häiriönpoistoa.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Minullahan oletettavasti kärähti noiden boschin tulppien vuoksi yksi puola kun ne olivat vastukselliset tulpat. Käyttelin autoa aina välillä minuutin tai pari kun etsein vikaa huonon käynnin vuoksi. (kone kävi mielestäni neljällä pytyllä...) Kuinka helpolla tuo ECU moottorin ohjausyksikkö hajoaa jos rikkinäisellä puolalla käynnistelee?? Kokemuksia?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Autohan ei toimii vieläkään... Nyt on enää 2 vaihtoehtoa, että missä se vika olisi. Joko jako on väärin vaikka se on laitettu ohjeiden mukaisesti. Tai sitten moottorin ohjaus on paskana. Eli ku ajan autolla ja laatikko on vaihtanut 2 vaihteelle, painan kaasua nii pakariin paukuttaa ja kunnolla. Kumpi on todennäköisempi vika?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Onko puolien ja tulpanhattujen eristinkumit ehjät?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Kaikki uusittu paitsi 2 puolaa jotka ovat samat kuin remontin aloitin.
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Se vanha viidakon sanonta... vika on yleensä siellä mistä on viimeksi korjattu!
Siis miten olet todennut että se ei käy kaikilla? Vai pelkästään "kuulon" perusteella? Jos kuulon perusteella, niin tarkista ensimmäisenä se jako!
Tai vaihtaako se vika eri sylintereihin jos vaihtaa puolien paikkaa????? Silloin vika on puolassa...........
Vai onko vaan jossain johto löysällä tai irti?????
Pahus kun täällä ei ole switä kristallipalloa että näkisi mitä on tapahtunut...........
Siis miten olet todennut että se ei käy kaikilla? Vai pelkästään "kuulon" perusteella? Jos kuulon perusteella, niin tarkista ensimmäisenä se jako!
Tai vaihtaako se vika eri sylintereihin jos vaihtaa puolien paikkaa????? Silloin vika on puolassa...........
Vai onko vaan jossain johto löysällä tai irti?????
Pahus kun täällä ei ole switä kristallipalloa että näkisi mitä on tapahtunut...........

Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Eli olet katsonut että eculta on johdot ehjiä puolille asti ja puolien ja tulpan välissä 2KOhm vastukset kunnossa ja tulpat vastuksettomat?jaujaujj kirjoitti:Kaikki uusittu paitsi 2 puolaa jotka ovat samat kuin remontin aloitin.
Starilla katsomaan koodia ja vaihtuuko puolan vaihdolla.
Itsellä meni 7 puolaa 130tkm matkalla c36 myllyssä. Kaksi meni kun tiessä olevaan kuoppaan pamautti.
Puolissa on "maadoitus"-jousi siinä messinkiholkissa, yhdessä puolassa se oli rikki. Muut vaan pimeni, mittaamalla olivat ohjearvoissaa mutta käydessä pimenivät.
ECUN sytkäkomponentit voi mitata, ohjeet on netissä... tällä ja mese.fi forumilla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W202 c280 -95 kansiremontti
Joo eli mainitsin hieman huonosti tilanteesta on tullut niin paljon kirjoiteltua jokapaikkaan tästä. Eli Kone käy kaikilla, mutta röpöttää ja paukuttaa putkeen. Moottorissa uusi johtosarja, joka tehty kansirempan yhteydessä. Vastukset kunnossa ja tulpat ovat vastuksettomat, mutta ehdein kyllä niillä vastuksellisilla tulpilla käyttää konetta uudenkin puolan kanssa. Puolien paikkaa kun vaihtaa niin käynti ei muutu eli uskoisin niidenkin olevan kunnossa.
Starilla on katsottu myös ja kysyinkin täältä vikakoodeista mutten saanut vastausta. Ne olivat tällaiset HFM 116 ei CAN-tietoa IFZ:lta.
TPM 112 CAN: Häiriö ohj. Laitteen TPM N4/3 lähetyksessä.
HFM 048 6sylinterin suihkutusventtiilin y62y6
HFM 097 HFM:n 3/4 CAN - lähetyksessä häiriö
HFM 099 ei CAN-tietoa EFP:ltä/TPM:ltä
Suuttimet on huollettu ja niiden paikkoja vaihdeltu nekin ovat ehjät.
Starilla on katsottu myös ja kysyinkin täältä vikakoodeista mutten saanut vastausta. Ne olivat tällaiset HFM 116 ei CAN-tietoa IFZ:lta.
TPM 112 CAN: Häiriö ohj. Laitteen TPM N4/3 lähetyksessä.
HFM 048 6sylinterin suihkutusventtiilin y62y6
HFM 097 HFM:n 3/4 CAN - lähetyksessä häiriö
HFM 099 ei CAN-tietoa EFP:ltä/TPM:ltä
Suuttimet on huollettu ja niiden paikkoja vaihdeltu nekin ovat ehjät.
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280