Uudempien 722.6 laatikollisten öljynvaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjyks
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.04.2013 21:46

Uudempien 722.6 laatikollisten öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja jjyks »

Taas mersujen parissa parin vuoden Audi hairahduksen jälkeen. Oli muuten jännä, kun alle 100k ajettu TT oli korjattavana enemmän kuin 600k ajettu W124 m102 bensa :) Tästä varmaan löytyy keskustelua muualtakin, mutta pikaisilla hakusanoilla löysin vain W210/211 keskustelua.

No, nyt alla 2010 W207 E Coupe 200CGI koneella, eli tuossa ei vielä 722.9 laatikkoa ole. Vanhempien W210 kokemuksien perusteella tuli mietittyä, että ovatko nämä uudemmatkin "sealed for life", ja jos on niin mistä pk. seudulta löytyisi huolto joka noihin kuitenkin suostuu öljyt vaihtamaan, mieluiten ammattitaidolla?

Entä onko näissä vielä samat tyyppiviat (johdinpaneeli?) kuin vanhemmissakin, kannattaako jotakin korjata etukäteen ehkäisevästi?
Vanhat:
W124 230TE 88
W124 200 87
Audi 100 95
Audi TT 02

Nykyiset:
Porsche 931 85
Porsche 924 77
W207 200 CGI 10
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1246
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uudempien 722.6 laatikollisten öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Samallailla vaihto kuin vanhemmissa, onnistunee monessakin paikkaa, vaadi kuitenkin huuhtelemalla vaihto.
Etukäteen ei muuta kannata, kuin läpiviennin töpseli, sen vaihdan itse aina (10e tai jotain).
Venttiilipöytää ei kannata pudottaa jos ei ole oireita (johdinlevy, kyb-venttiili jne..)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Uudempien 722.6 laatikollisten öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jjyks kirjoitti:Taas mersujen parissa parin vuoden Audi hairahduksen jälkeen. Oli muuten jännä, kun alle 100k ajettu TT oli korjattavana enemmän kuin 600k ajettu W124 m102 bensa :) Tästä varmaan löytyy keskustelua muualtakin, mutta pikaisilla hakusanoilla löysin vain W210/211 keskustelua.

No, nyt alla 2010 W207 E Coupe 200CGI koneella, eli tuossa ei vielä 722.9 laatikkoa ole. Vanhempien W210 kokemuksien perusteella tuli mietittyä, että ovatko nämä uudemmatkin "sealed for life", ja jos on niin mistä pk. seudulta löytyisi huolto joka noihin kuitenkin suostuu öljyt vaihtamaan, mieluiten ammattitaidolla?

Entä onko näissä vielä samat tyyppiviat (johdinpaneeli?) kuin vanhemmissakin, kannattaako jotakin korjata etukäteen ehkäisevästi?
Sama homma kuin 210
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin