W109 300 SEL 6.3 -70
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Onnea, siiä tuli kyllä todella hieno peli, pitää joskus käydä vilkaisemassa ihan livenä
MB 450 SL R107
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Ei tuolla voi talvella ajaa...tai voi, erittäin, erittäin rauhallisesti ja varovaisesti. Painonjakauma toivoton, vaihteiston toiminta ei ole kovin rauhallista ja kaikki tämä yhdistettynä melko massiiviseen alavääntöön...tekee ajamisesta liukkaalla vähintäänkin haastavaa. Tuota ei tahdo saada edes tasamaalla talliin kitkarenkailla...kokein viime talvena monesti.Ere866 kirjoitti:Hienoa, että projekti etenee virallisestikkin!
Niin tuleekos tästä nyt ympärivuotinen käyttis vai kauniiin kelin peli?Nythän kelit meni jo ihan paskoiksi, liekkä kohta lumet maassa. Ps. eikai 6.9 pysy tuossa talven?
On hyvän värinen!
Molemmat autot menee sisälle talveksi...tosin täällä Oulun seudulla on ihan ok. ilmat viellä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Vielä on kelit suosineet silloin tällöin tapahtuvia koeajoja. Tänäänkin oli kuiva hyvä keli pärräillä.
Auto kyllä kulkee mainiosti ja liikkuu pelottavan pontevasti. Ajoltaan 15” renkailla jopa yllättävän hyvä.
Onhan tuossa tietysti ”juttuja”. Pakoputki kolisee. Tyhjäkäynti vaihde päällä on raskasta, koska tyhjäkäyntikytkin joka antaa kevennyssignaalin laatikolle puuttuu. Startti ei jaksa pyörittää kunnolla kuumana, joten kaupungille ei ihan pysähdellä hetkeksi. Suuttimet on vanhoista kerätty setti, joten tyhjäkäynti humputtaa vähän.... jne.
Mutta on tuolla tullut jo yli 300km. ajeltua ja kuljettaajaa kyllä yhä hymyilyttää. Likkeillelähtö kun tapahtuu alle 800 1/min. Tässähän ei ole momentin muunninta vaan hydraulinen kytkin joka ”lukittuu” noilla kierroksilla. Tällöin jokaisen männäniskun todella tuntee. Vääntö on noilla kierroksilla jo 400nm joka tekee fiiliksestä jotenkin hupaisan utopisen.
Timppa
Auto kyllä kulkee mainiosti ja liikkuu pelottavan pontevasti. Ajoltaan 15” renkailla jopa yllättävän hyvä.
Onhan tuossa tietysti ”juttuja”. Pakoputki kolisee. Tyhjäkäynti vaihde päällä on raskasta, koska tyhjäkäyntikytkin joka antaa kevennyssignaalin laatikolle puuttuu. Startti ei jaksa pyörittää kunnolla kuumana, joten kaupungille ei ihan pysähdellä hetkeksi. Suuttimet on vanhoista kerätty setti, joten tyhjäkäynti humputtaa vähän.... jne.
Mutta on tuolla tullut jo yli 300km. ajeltua ja kuljettaajaa kyllä yhä hymyilyttää. Likkeillelähtö kun tapahtuu alle 800 1/min. Tässähän ei ole momentin muunninta vaan hydraulinen kytkin joka ”lukittuu” noilla kierroksilla. Tällöin jokaisen männäniskun todella tuntee. Vääntö on noilla kierroksilla jo 400nm joka tekee fiiliksestä jotenkin hupaisan utopisen.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Euro-kuusysi kupplung-laatikolla on varmaan mielenkiintoinen yhdistelmä. En ole ajanut kunnolla koskaan euromallia saatikka tuolla kombolla.
Euromalli-6.3 on todella paljon terävämpi ja terhakkaampi kun jenkki-6.9; autot siis keskenään on todella erilaisia mutta jo se laatikon erilaisuus vaikuttaa paljon tuntumaan.
Euromalli-6.3 on todella paljon terävämpi ja terhakkaampi kun jenkki-6.9; autot siis keskenään on todella erilaisia mutta jo se laatikon erilaisuus vaikuttaa paljon tuntumaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Tämä minun moottori on vielä ihan alkusarjan koneita 1:8.8 puristuksilla, Eurokoneiden puristuksia laskettiin sitten myöhemmin 1:8.3:een. Lisäksi oma 6.3 on varmaankin yli 100kg kevyempi kuin alkuperäinen 6.3. Minulla on tallissa tuttavan Euro 6.9 W116, sen liikkuminen on hyvin sivistynyttä verrattuna 6.3:een.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Kesää odotellessa...
Jos joku on miettinyt millainen on minun idea tuosta w109:stä. Niin nämä on aika lähellä sitä:
https://m.youtube.com/watch?v=fQVpSFoROg4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=WH4aMZapC6Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Jos joku on miettinyt millainen on minun idea tuosta w109:stä. Niin nämä on aika lähellä sitä:
https://m.youtube.com/watch?v=fQVpSFoROg4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=WH4aMZapC6Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Siitähän tulee RottaMersu 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Ajattelin sitten vaihtaa suuttimet, kaasuläpän isompaan, tyhjäkäynnin kumiputket ja ohjauspainesäätimen ohjelmoitavaan...ihan kun muutakaan hommaa ei olisi, mutta iski inspiraatio.
Suuttimet oli ihan ok, mutta ajattelin saman tien vaihtaa uusiin. Tyhjäkäyntipiirin putket oli murtuneet ja ilmeisesti vuotivat.
Uudemmissa M117:ssa on 13% suurempi kaasuläppä. Se vaatii vähän pajotusta, mutta samalla saa kaasuläppäkytkimen, jota vaihdelaatikko kaipaa.
Ohjauspainesäätimeksi tulee unwiredtools.com:n UTCIS, niin voi vähän seoksia ohjelmoida.
https://unwiredtools.com/utcis.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Suuttimet oli ihan ok, mutta ajattelin saman tien vaihtaa uusiin. Tyhjäkäyntipiirin putket oli murtuneet ja ilmeisesti vuotivat.
Uudemmissa M117:ssa on 13% suurempi kaasuläppä. Se vaatii vähän pajotusta, mutta samalla saa kaasuläppäkytkimen, jota vaihdelaatikko kaipaa.
Ohjauspainesäätimeksi tulee unwiredtools.com:n UTCIS, niin voi vähän seoksia ohjelmoida.
https://unwiredtools.com/utcis.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Uhhuh... Uudet suuttimet ihan vaan lämpimikseen...?:)
(Toihan ei mikään halpa kiekka kuitenkaan ole - muutama halvemman hintaluokan rotta-mese taitaa mahtua tämän yhden 8 kpl suutinsarjan hintaan...
)
Mutta kyllä sen toisaalta ymmärtää, kyseessä on kuitenkin (ainakin aikakauden) mersun _über-mylly_ - asia jota pitääkin vaalia pieteetillä.
(Toihan ei mikään halpa kiekka kuitenkaan ole - muutama halvemman hintaluokan rotta-mese taitaa mahtua tämän yhden 8 kpl suutinsarjan hintaan...

Mutta kyllä sen toisaalta ymmärtää, kyseessä on kuitenkin (ainakin aikakauden) mersun _über-mylly_ - asia jota pitääkin vaalia pieteetillä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Zac kirjoitti:Uhhuh... Uudet suuttimet ihan vaan lämpimikseen...?:)
(Toihan ei mikään halpa kiekka kuitenkaan ole - muutama halvemman hintaluokan rotta-mese taitaa mahtua tämän yhden 8 kpl suutinsarjan hintaan...)
Mutta kyllä sen toisaalta ymmärtää, kyseessä on kuitenkin (ainakin aikakauden) mersun _über-mylly_ - asia jota pitääkin vaalia pieteetillä.
Tuossahan on nyt paikallaan seuraavan korimallin M100, W116: 6.9 litrainen kuivasumppumoottori. Siinä on sitten ruiskuna K-Jet, sen suuttimet ei kauhean paha rasti ole, alle 200€ kierros.
Alkuperäisen M100 6.3:n suutinsetti olisi maksanut 16000€...sitä en nyt kuitenkaan tilannut. Onneksi alkuperäisen koneen suuttimet on tosi hyvät.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Aa, no niin, olisi pitänyt lukea tarkemmin:) M100 6.3 W109:stä on se über-mylly mitä tarkoitin...
Myöhempi on tosiaan huomattavasti lompsaystävällisempi....
Myöhempi on tosiaan huomattavasti lompsaystävällisempi....

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
D-jetroniciin 450 V8 maksaa myös suuttimet n. 200€ kpl.
Onko 6.3:ssa siis vielä eri suuttimet entäs normi D-jetillinen v8?
Onko 6.3:ssa siis vielä eri suuttimet entäs normi D-jetillinen v8?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
6.3:ssa on mekaaninen ruisku PES-8KL pumpulla. Eli diesel-rivipumpusta kehtietty polttoaineenruiskutus.

Suutin pidikkeessään.

uusi suutin maksaa n. 2000€ kpl. (kaksituhatta)
Timppa

Suutin pidikkeessään.

uusi suutin maksaa n. 2000€ kpl. (kaksituhatta)
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Kumma homma, osistahahan tulee asiallisen näköisiä pesemällä.
Tuo kaasuläppäjumppa oli sitten haastavampi: Pulttikoko ja -kehä ovat erit. Alemman imusarjan korkeus on myös eri noissa <-81 koneissa, siis noin 1,5 cm. alempana. Minulla on kaasuläppä uudempaa sarjaa, joten määränjakajan ja läpän väliin pitää keksiä jatkoa, tällä kertaa se syntyi m110: osista. Mutta jos seuraava kerta joskus tulee, pitää alemman imusarjan ja kaasuläpän väliin tehdä sovitekappale.
Myöskin almmasta imusarjasta, siis jotkut kutsuu tätä imukaukaloksi, piti kaasuläpän rei`än halkaisijaa suurentaa 7mm. Tälläkertaa pirrasin sen isommaksi.
Miksi moinen jumppa: halusin läppään tyhjä- ja täyskaasukytkimen, koska vakioläppään kytkintä ei saa, jouduin läpän vaihtamaan. Samalla se nyt suureni sitten. Yhdellä netistä löytyvällä laskurilla kun kokeilin, niin tuo läpän suurentaminen mahdollistaisi myös (mikäli nyt tarpeellista ikinä) suurimman tehon kierrosalueen noston nykyisestä noin 800 1/min. Laskurien mukaan ainakin pieni vakiokaasuläppä rajoittaa tehoa noin isossa koneessa jo tehokkaasti.
Timppa

Tuo kaasuläppäjumppa oli sitten haastavampi: Pulttikoko ja -kehä ovat erit. Alemman imusarjan korkeus on myös eri noissa <-81 koneissa, siis noin 1,5 cm. alempana. Minulla on kaasuläppä uudempaa sarjaa, joten määränjakajan ja läpän väliin pitää keksiä jatkoa, tällä kertaa se syntyi m110: osista. Mutta jos seuraava kerta joskus tulee, pitää alemman imusarjan ja kaasuläpän väliin tehdä sovitekappale.
Myöskin almmasta imusarjasta, siis jotkut kutsuu tätä imukaukaloksi, piti kaasuläpän rei`än halkaisijaa suurentaa 7mm. Tälläkertaa pirrasin sen isommaksi.
Miksi moinen jumppa: halusin läppään tyhjä- ja täyskaasukytkimen, koska vakioläppään kytkintä ei saa, jouduin läpän vaihtamaan. Samalla se nyt suureni sitten. Yhdellä netistä löytyvällä laskurilla kun kokeilin, niin tuo läpän suurentaminen mahdollistaisi myös (mikäli nyt tarpeellista ikinä) suurimman tehon kierrosalueen noston nykyisestä noin 800 1/min. Laskurien mukaan ainakin pieni vakiokaasuläppä rajoittaa tehoa noin isossa koneessa jo tehokkaasti.
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hiukan uusia putkia piti vetää UTCIS:iä varten, kun alkuperäinen ohjauspainesäädin oli vanhaa, makaavaa mallia, kiinnitettynä erilliseen telineeseen. Ensimmäiset putket jotka sattui käteen oli jenkkimallin K-jetronicista. Niissä putket kulkevat mutkitellen.
Timppa
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Jotenkin häiritsi nuo UTCIS:n liittimet, piti päivittää ne sitten alkuperäisillä, Mersun liittimillä.
Nämä kun viellä vetää nätisiti kasaan alkuperäisillä nippusiteillä, niin ainakin minusta hämää hetken hauskasti.
Timppa
Nämä kun viellä vetää nätisiti kasaan alkuperäisillä nippusiteillä, niin ainakin minusta hämää hetken hauskasti.
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Joskus on ihan kiva huomata, että on säästänyt jopa ihan tarpeellisiakin asioita. Mm. Mersun tinattavia liitimien pinnejä, liittimiä ja kaapeleita. Niistä syntyy äkkiä ihan toimivia lisäsähkösarjoja, niinkuin nytkin tyhjäkäyntikytkimen, sytytysvirran ja kirrosmittarin johdotus moottorilta alkuperäiseen liittimeen ja oikeilla johtoväreillä tietysti 





Timppa






Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Asiallisen näköisiä sähkötöitä, noi alkuperäiset jutut on aina kivoja
Mistähän sitä alkuperäisen kaltaista johtosarjojen suojaletkua sais?

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Kiitos!S202 kirjoitti:Asiallisen näköisiä sähkötöitä, noi alkuperäiset jutut on aina kivojaMistähän sitä alkuperäisen kaltaista johtosarjojen suojaletkua sais?
Mielestäni ihan merkkiliikkeestä mm, saa, kuten liittimiäkin yms. Sitten veikkaisin muoviliikettä, Etra yms. Kutistesukka ei ole hyvää, kun se kovettuu liikaa ja nimensä mukaisesti kutistuu aikanaan moottorin lämmössä. Itse olen käytellyt vielä ”vanhaa varastoa”, kohta varmaan joutuu etsimään uuttakin tavaraa.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5720
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
ite olen käyttäny "jenka suojaputkee" se on heleppo laittaa ja ei ole hassumman näkönen, paitsi se ei näytä alkuperäseltä 

Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Niin, jos ei tarvi olla alkuperäinen niin löytyy paljonkin käteviä tarvikkeita. Saiskohan noita pinnejä tilattua jostain kiinasta, ne on mun mielestä alkuperäisenä pirun kalliita?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Eikö noita romu-Mersuja löydy joka nurkalta. Pihtien kanssa napsimaan johtoja poikki. Tai ”tilaa” joltain tämänkin foorumin purkajalta pussillisen liittimiä. Pienellä toholla sulaa pinnien tinat hujauksessa.S202 kirjoitti:Niin, jos ei tarvi olla alkuperäinen niin löytyy paljonkin käteviä tarvikkeita. Saiskohan noita pinnejä tilattua jostain kiinasta, ne on mun mielestä alkuperäisenä pirun kalliita?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Wurthiltä ainakin löytyy suojasukkaa 9 eri kokoa 2-25mm välillä.unski kirjoitti:Kiitos!S202 kirjoitti:Asiallisen näköisiä sähkötöitä, noi alkuperäiset jutut on aina kivojaMistähän sitä alkuperäisen kaltaista johtosarjojen suojaletkua sais?
Mielestäni ihan merkkiliikkeestä mm, saa, kuten liittimiäkin yms. Sitten veikkaisin muoviliikettä, Etra yms. Kutistesukka ei ole hyvää, kun se kovettuu liikaa ja nimensä mukaisesti kutistuu aikanaan moottorin lämmössä. Itse olen käytellyt vielä ”vanhaa varastoa”, kohta varmaan joutuu etsimään uuttakin tavaraa.
Timppa
http://docs.wurth.fi/wurth_tuotekuvasto ... ikkeet/20/" onclick="window.open(this.href);return false;
.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Piti vekotin kaivaa tallista esiin. Tänään virittelin sitten tällaisen lookin. 15” vanteet ja kromikehät.
Ohjelmoitava ohjauspaineensäädin, isompi kaasuläppä ja uudet: tulpat, suuttimet ja tyhjäkäyntipiirin kumiputket sai aikaan sen, että kyyti on entistä jäätävämpää... en tiedä vakio 6.3:sta, mutta tämä kevennetty kori 6.9 koneen kanssa todella vastaa pyyntöön... fiilis on huvittuneen ja järkyttyneen välimailla.
Timppa
Ohjelmoitava ohjauspaineensäädin, isompi kaasuläppä ja uudet: tulpat, suuttimet ja tyhjäkäyntipiirin kumiputket sai aikaan sen, että kyyti on entistä jäätävämpää... en tiedä vakio 6.3:sta, mutta tämä kevennetty kori 6.9 koneen kanssa todella vastaa pyyntöön... fiilis on huvittuneen ja järkyttyneen välimailla.
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut unski, Ti 01.05.2018 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Ihan mahtava auto
Tuota kun pääsisi joskus kokeilemaan.. 


"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Kevään kauneimman ja läpimimmän pävän ilta tarjosi hienon hetken parille kuvalle.
Timppa
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
On se röyhkeä! ja samalla jotenkin niin eleettömän rivakka....
Kiitoksia eräästä mieleenpainuvimmista koeajoista!

Kiitoksia eräästä mieleenpainuvimmista koeajoista!

"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Ole hyvä vain.wezze72 kirjoitti:On se röyhkeä! ja samalla jotenkin niin eleettömän rivakka....![]()
Kiitoksia eräästä mieleenpainuvimmista koeajoista!

Nyt muuten oli Photobucketissa joku supertarjous 20$/vuosi. Otin sen, tulikohan alkupään kuvat näkyviin?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Tuliunski kirjoitti:Ole hyvä vain.wezze72 kirjoitti:On se röyhkeä! ja samalla jotenkin niin eleettömän rivakka....![]()
Kiitoksia eräästä mieleenpainuvimmista koeajoista!![]()
Nyt muuten oli Photobucketissa joku supertarjous 20$/vuosi. Otin sen, tulikohan alkupään kuvat näkyviin?
Timppa

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224