Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Auto sammuu välillä kun kylmäkäynnistyksen jälkeen laittaa vaihteen päälle. Minulla toimi hyvin alkuviikosta, mutta nyt rouvan ollessa reissussa, on temppuillut useita kertoja. Ei anna vikakoodeja, eikä ole mitään muita oireita.
Kun kone lämpeää jonkun minuutin, niin pääsee raskaasti liikkeelle äänekkään nakutuksen saattelemana. Muutama minuutti lisää, niin toimii ihan normaalisti.
Mikä prkl voi tämän aiheuttaa? Laatikon öljyt tsekattu, ei ollut vajaa. Vaihdettu vinkin perusteella koemielessä polttoaineen määränsäätöventtiili, ei vaikutusta. Kokeiltu myös laatikon adaptaatio.
Kun kone lämpeää jonkun minuutin, niin pääsee raskaasti liikkeelle äänekkään nakutuksen saattelemana. Muutama minuutti lisää, niin toimii ihan normaalisti.
Mikä prkl voi tämän aiheuttaa? Laatikon öljyt tsekattu, ei ollut vajaa. Vaihdettu vinkin perusteella koemielessä polttoaineen määränsäätöventtiili, ei vaikutusta. Kokeiltu myös laatikon adaptaatio.
Ajossa: S205 C 180 BlueTec, 2015, OM626 + 7g 722.993
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Valistuneita arvauksia? Ehkäpä Star kylmäkäynnistyksessä on ainoa mahdollisuus?
Ajossa: S205 C 180 BlueTec, 2015, OM626 + 7g 722.993
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
mistä tuo nakutus kuuluu, laatikosta vai moottorista/suuttimista?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Koneesta tulee.MiHe kirjoitti:mistä tuo nakutus kuuluu, laatikosta vai moottorista/suuttimista?
Ajossa: S205 C 180 BlueTec, 2015, OM626 + 7g 722.993
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Olisko jotain EGR hommaa => lämpöisenä ei mokomaa käytä ja kylmänä loppuu happi?
Tietty tuo vikavalo homma pitäisi syttyä, jos EGR vinoilee, mutta mistä noista osaa varmaksi sanoa, ilman että on letkuissa kiinni.
Tietty tuo vikavalo homma pitäisi syttyä, jos EGR vinoilee, mutta mistä noista osaa varmaksi sanoa, ilman että on letkuissa kiinni.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Paikallisen Starin mukaan turbiinin lukkoventtiilin arvot ajossa 60-70 välillä, näyttää että luistaa. Pysähdyksissä auki. Pyrkii tyhjäkäynnillä liian voimalla liikkeelle.
Oisko toi KYB syypää sammumisiinkin?
Oisko toi KYB syypää sammumisiinkin?
Ajossa: S205 C 180 BlueTec, 2015, OM626 + 7g 722.993
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
KYB vaihdettu ja öljyt huuhtelemalla. Temppuilu loppui siihen ☺
Työstä pitää kehua Haminan Autokorjaamoa, tekivät hyvää työtä edullisesti.
Työstä pitää kehua Haminan Autokorjaamoa, tekivät hyvää työtä edullisesti.
Ajossa: S205 C 180 BlueTec, 2015, OM626 + 7g 722.993
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Mulla päinvastainen ongelma!
Kyseessä siis W202 180 bensaruiskukoneella oleva mersu vm-98
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, samoin lämpimänäkin .Kylmänä tottelee kaasupoljinta ja kiihtyy hyvin. Mutta lämmin kone n. 25-30 km ajon jälkeen, sanoo töks, kun pitäisi lähteä liikenteeseen vaikkapa liikennevaloista. Automaattivaihteinen auto, ollaan tietysti vaihde D; llä jarrupoljinta painaen paikallaan jolloin kierrokset 600-700 ( P ja N asennossa kierrokset nousee 800-900) ja kun lähdön aika tulee painetaan kaasua, jolloin kierroksien pitäisi nousta, mutta ne laskee entisestään ja töks. kone meinaa sammua. Äkkilähtö valoista ei siis onnistu, vaan pitää lähteä valumalla.
On tehty jos vaikka mitä arvuuttelukeskusremonttia, tuloksetta.
Nyt viimesimmäksi eilen lorautin polttoainejärjestelmän puhdistuslitkua pullollisen tankkiin.
Kyllä kulkee ja käy kunhan vauhtiin vaan saa, mutta kun se liikkeellelähtö on sellaista tökkimistä töks-töks-urururururrruurur
APUVA!
Ps. ongelmat oikeastaan alkoivat viimesyksynä kun hukkasin tankinkorkin.
Mutta voiko se olla niin että tarvikekorkilla ei muka kone toimi oikein?
UUtta ei raahtisi ostaa ja käytettyjä ei saa mistään
Kävi näässellainen perusmoka tankatessa, korkki jäi katolle kiireessä...
Kyseessä siis W202 180 bensaruiskukoneella oleva mersu vm-98
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, samoin lämpimänäkin .Kylmänä tottelee kaasupoljinta ja kiihtyy hyvin. Mutta lämmin kone n. 25-30 km ajon jälkeen, sanoo töks, kun pitäisi lähteä liikenteeseen vaikkapa liikennevaloista. Automaattivaihteinen auto, ollaan tietysti vaihde D; llä jarrupoljinta painaen paikallaan jolloin kierrokset 600-700 ( P ja N asennossa kierrokset nousee 800-900) ja kun lähdön aika tulee painetaan kaasua, jolloin kierroksien pitäisi nousta, mutta ne laskee entisestään ja töks. kone meinaa sammua. Äkkilähtö valoista ei siis onnistu, vaan pitää lähteä valumalla.
On tehty jos vaikka mitä arvuuttelukeskusremonttia, tuloksetta.
Nyt viimesimmäksi eilen lorautin polttoainejärjestelmän puhdistuslitkua pullollisen tankkiin.
Kyllä kulkee ja käy kunhan vauhtiin vaan saa, mutta kun se liikkeellelähtö on sellaista tökkimistä töks-töks-urururururrruurur
APUVA!
Ps. ongelmat oikeastaan alkoivat viimesyksynä kun hukkasin tankinkorkin.
Mutta voiko se olla niin että tarvikekorkilla ei muka kone toimi oikein?
UUtta ei raahtisi ostaa ja käytettyjä ei saa mistään
Kävi näässellainen perusmoka tankatessa, korkki jäi katolle kiireessä...
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Sähköisen vaihdelaatikon 5v. resetointi auttoi ongelmiin.
Istu autoon. varmista että kaikki, siis KAIKKI sähkölaitteet ovat pois päältä(myös sähköinen kiertovesipumppu, jos muu ei auta ota sähköjohtoliitin irti) sitten käännä virta-avain ensin ykkös asentoon ja seuraavaksi 2 asentoon, kun valot on sammuneet ja palavat vain ne joiden mittari taulussa pitääkin palaa ennen starttia, niin paina kaasupoljin pohjaan ja pidä se pohjaan painettuna30 sekuntia, jonka jälkeen käännä virta-avain ensin 1 asentoon ja sitten 0 asentoon, jonkajälkeen voit vapauttaa kaasupolkimen. Sitten odottelet 5 minuuttia tekemättä yhtään mitään, elä availe ovia tai ihan siis mitään tee, senkuin vaan istuskelet ja odottelet. Sitten starttaat auton ja koulutat vaihdelaatikon manuaalisesti toimimaan eri kierrosalueilla.
Mun autossa homma toimi,vaihteet toimii moitteettomasti ja tyhjäkäyntikierrosalue koheni n 750 rpm.ään
En takaa että muilla toimisi, mutta itse säästyin piirikortin vaihdolta tai /ja vaihdelootan purulta tai sen kuuluisan KYB venttiilin vaihdolta.
kummallinen juttu, mutta tietokoneissahan niitä kummallisuuksia piisaa!
Aiheesta löytyy joitain Lontoonkielisiä juutuupivideoitakin jos osaa lontoonkieliset hakusanat.
En halua tehdä tätä liian helpoksi muille. etsikää itse, niinhän minäkin jouduin tekemään.
Istu autoon. varmista että kaikki, siis KAIKKI sähkölaitteet ovat pois päältä(myös sähköinen kiertovesipumppu, jos muu ei auta ota sähköjohtoliitin irti) sitten käännä virta-avain ensin ykkös asentoon ja seuraavaksi 2 asentoon, kun valot on sammuneet ja palavat vain ne joiden mittari taulussa pitääkin palaa ennen starttia, niin paina kaasupoljin pohjaan ja pidä se pohjaan painettuna30 sekuntia, jonka jälkeen käännä virta-avain ensin 1 asentoon ja sitten 0 asentoon, jonkajälkeen voit vapauttaa kaasupolkimen. Sitten odottelet 5 minuuttia tekemättä yhtään mitään, elä availe ovia tai ihan siis mitään tee, senkuin vaan istuskelet ja odottelet. Sitten starttaat auton ja koulutat vaihdelaatikon manuaalisesti toimimaan eri kierrosalueilla.
Mun autossa homma toimi,vaihteet toimii moitteettomasti ja tyhjäkäyntikierrosalue koheni n 750 rpm.ään
En takaa että muilla toimisi, mutta itse säästyin piirikortin vaihdolta tai /ja vaihdelootan purulta tai sen kuuluisan KYB venttiilin vaihdolta.
kummallinen juttu, mutta tietokoneissahan niitä kummallisuuksia piisaa!
Aiheesta löytyy joitain Lontoonkielisiä juutuupivideoitakin jos osaa lontoonkieliset hakusanat.
En halua tehdä tätä liian helpoksi muille. etsikää itse, niinhän minäkin jouduin tekemään.
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Oireilu tuli takaisin jonkin ajan päästä, tosin huomattavasti harvemmin enää tuota tekee. Ihme homma..kimanton kirjoitti:KYB vaihdettu ja öljyt huuhtelemalla. Temppuilu loppui siihen ☺
Työstä pitää kehua Haminan Autokorjaamoa, tekivät hyvää työtä edullisesti.
Ajossa: S205 C 180 BlueTec, 2015, OM626 + 7g 722.993
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Paljonko väissä ajettukimanton kirjoitti:Oireilu tuli takaisin jonkin ajan päästä, tosin huomattavasti harvemmin enää tuota tekee. Ihme homma..kimanton kirjoitti:KYB vaihdettu ja öljyt huuhtelemalla. Temppuilu loppui siihen ☺
Työstä pitää kehua Haminan Autokorjaamoa, tekivät hyvää työtä edullisesti.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
En osaa tarkemmin sanoa, mutta joskus syksyn aamupakkasilla taisi vika taas palata.CDI203 kirjoitti:Paljonko väissä ajettukimanton kirjoitti:Oireilu tuli takaisin jonkin ajan päästä, tosin huomattavasti harvemmin enää tuota tekee. Ihme homma..kimanton kirjoitti:KYB vaihdettu ja öljyt huuhtelemalla. Temppuilu loppui siihen ☺
Työstä pitää kehua Haminan Autokorjaamoa, tekivät hyvää työtä edullisesti.
Ajossa: S205 C 180 BlueTec, 2015, OM626 + 7g 722.993
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Ajossa: X204 GLK 220 BE 4MATIC, 2010, OM651 + 7g 722.965
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL, 1990
Re: Auto sammuu liikkeelle lähdössä kylmänä, ajoittain
Huono suutin sammuttaa auton sekä naputtaa rajusti,kylmänä.
Star