Vaihdekeppi ei siis suostu siirtymään. Mahdollinen vikahan tuossa on joko jarrukytkin tai vaihteenvalitsimen solenoidi.
Näitä osia tiedustelin KL-Varaosilta ja heillä tarjottiin koko vaihteenvalitsinyksikköä (koska solenoidia ei ole erikseen) 808 € Onko todellakin näin, että tuota solenoidia ei saa/pääse erikseen vaihtamaan? Mikä mahtaa olla tuon vaihteenvalitsinyksikön osanumero?
Siinä on pieni luukku josta tökkäät jonkun tapin ja vapautuu lukitus että pääset keppiä liikuttamaan. Sen jälkeen onkin hyvä tutkia miten auto liikkuu eteenpäin. Onko se esim vikamoodissa jollon ei käytä kuin kakkos vaihdetta ja vaihdenäytössä ei näy mitään.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Kappas niinhän siinä oli eikä tarvinnut edes mitään repiä auki. Säästyy turhilta osiltakin, kun pitää meisseliä mukana Täytynee nyt ekaksi vaihtaa tuo jarrukytkin ja katsella sitten oikkuileeko vielä, sen jälkeen purkuulta uutta vaihtajaa ja vanhaa korjaukseen.