Tässä muutamia askarruttavia kysymyksiä aiheeseen liittyen:
1) Ahtimen öljynpaine-/tulo: linjan vetäminen onnistuu ilmeisesti kaikkein helpoiten öljyjalan öljykellon kanavasta T-adapteria käyttämällä? Tämä ajaa ilmeisesti tämän asian virkaa: http://www.tarvikemotti.com/http:/www.t ... on-m12x15/
2) Öljynpaluun voi ilmeisesti toteuttaa kahteen paikkaan: lohkossa olevaan "laippa-aihioon" tai suoraan öljypohjaan esimerkiksi hitsattavalla AN-liittimellä? Onko tuossa pohjassa kuinka paljon varaa sijoittaa esimerkiksi tuollaista AN-nippaa, en itse ehtinyt katsoa että kuinka herkästi jää öljypinnan alle koko nippa...
3) Moottorikokoonpano olisi tulossa vakiolla turbopakosarjalla sekä OM606 ahtimella ja pumppu on vakio vapaastihengittävän versio: onko näihin matalaviritteisiin moottoreihin rakennettu mitään ahdonalaista syöttöä, vai pärjääkö vakipumpulla, jos sen säätää lähes/täysin maksimituotoille? Eikö kyseessä ole periaatteessa kompromissi vain kulutuksen/savutuksen ja kulkemisen välillä, koska pumppuhan pökkää ilman ahtojakin huomattavan paljon ruokaa? Riittääkö vaparin pumppu miedoille tehoille eli sinne 200 heppaan tai alle, kyseessä ei ole siis mikään ST-projekti vaan ainoastaan kohtuullista piristystä haetaan!
OM605 ahtamiskysymyksiä
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: OM605 ahtamiskysymyksiä
Ja sitten vielä: onko noita paluupuolia toteutettu kuinka ahtimen päässä: OM606 ahtimen paluupuolen laippakokoa en ainakaan kovin helpolla löytänyt nopealla selaamisella, onko sitä vakiota alumiinivalettua putken pätkää modailtu jotenkin niin että siitä lähtee letku kohti öljypohjaa tms...?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: La 26.05.2012 18:02
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: OM605 ahtamiskysymyksiä
Täällä myös olisi ajankohtainen aihe, eikä tietoa. Niin jos saat vehjettäs rakennettua niin kirjoittele tänne vaan vinkkiä.
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: OM605 ahtamiskysymyksiä
Pumppua odoteltu parisen viikkoa, ei oo juuri mitään siis tapahtunut. Tuon öljyntulon toteutin tuolla T-haarapalikalla.