Oisko kenelläkään tietoa mistä johtuu moinen että kyseisessä autossa on kahta päästö arvoa 202 ja 215 , kävin maahantuonti katsastuksessa tuolla autolla niin ulkomaisessa rek. otteessa oli päästö arvo 202 g/km ja nyt kun sain uuden suomalaisen otteen niin arvo nousi 215 g/km . Moinen vaikuttaa tietenkin autoveroon ja myös tuleviin käyttöveroihin , kun tuolta esim. nettiautosta katselee myytävien vastaavien päästöarvoja niin molempia löytyy , pitääkö toi vain niellä ja antaa olla että täällä verovaltiossa tuokin nousee
Oliko autossa COC-todistus mukana? Jos siinä lukee 202g niin ehdottomasti se täytyy tulla myös suomalaiseen rekisteriotteeseen. Näinollen autovero ja ajoneuvovero pienenee hitusen
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Suksipoika kirjoitti:Oliko autossa COC-todistus mukana? Jos siinä lukee 202g niin ehdottomasti se täytyy tulla myös suomalaiseen rekisteriotteeseen. Näinollen autovero ja ajoneuvovero pienenee hitusen
Suksipoika kirjoitti:Oliko autossa COC-todistus mukana? Jos siinä lukee 202g niin ehdottomasti se täytyy tulla myös suomalaiseen rekisteriotteeseen. Näinollen autovero ja ajoneuvovero pienenee hitusen
Ei ole mukana vain ulkomainen rek.ote
Ja pikkasen on tos verottaja tehnyt tiliä vuosien aikana jos on kaikilta kenellä vastaava automalli tuolla moottorilla ja otettu päästöjen 215g/km mukaan käyttö- tai maahantuontivero jos oikea on 202 g/km kuten muissa eu-maissa, ainakin mun vanhan rek.otteen perusteella .
tuli mullakin eri arvo siihen suomalaiseen rekisteriotteeseen mikä siinä auton mukana tulleessa lapussa oli... tosin sitä en muista mikä siinä keltasessa vaatimustenmukaisuustodistuksessa oli.
MiHe kirjoitti:tuli mullakin eri arvo siihen suomalaiseen rekisteriotteeseen mikä siinä auton mukana tulleessa lapussa oli... tosin sitä en muista mikä siinä keltasessa vaatimustenmukaisuustodistuksessa oli.
Niinpä mistähän moinen johtuu että samoja autoja samalla moottorilla niin eri päästöillä, tuo tekee tuonti verotuksessa noin 140 euroa ja käyttömaksussa noin 30 euroa/vuosi.
MiHe kirjoitti:tuli mullakin eri arvo siihen suomalaiseen rekisteriotteeseen mikä siinä auton mukana tulleessa lapussa oli... tosin sitä en muista mikä siinä keltasessa vaatimustenmukaisuustodistuksessa oli.
Niinpä mistähän moinen johtuu että samoja autoja samalla moottorilla niin eri päästöillä, tuo tekee tuonti verotuksessa noin 140 euroa ja käyttömaksussa noin 30 euroa/vuosi.
Jäi vaivaamaan niin kaivelin noita vanhoja lappuja (autoohan mulla ei enää ole mutta kaikkea en ollut heittänyt menemään oli tuontilaput tallessa) niin alkup rekisteriotteessa (Zulassungsbescheiningung) lapussa oli 194 g/km (OM648). Tullin verolappuun tuli sama mutta rekisteriotteessa joita ei ole enää tallessa, se oli kyllä jotain muuta kun muistan siitä rekisteröintikatsastuksessa mussuttaneeni. Toisaalta Trafinkin väliaikaisessa vuosittain lähettämässä lappusessa oli 194 joten en katso itseäni huijatun. ELLEI sitten siinä keltakantisessa lehdykässä ollut jokin muu lukema.
MiHe kirjoitti:tuli mullakin eri arvo siihen suomalaiseen rekisteriotteeseen mikä siinä auton mukana tulleessa lapussa oli... tosin sitä en muista mikä siinä keltasessa vaatimustenmukaisuustodistuksessa oli.
Niinpä mistähän moinen johtuu että samoja autoja samalla moottorilla niin eri päästöillä, tuo tekee tuonti verotuksessa noin 140 euroa ja käyttömaksussa noin 30 euroa/vuosi.
Jäi vaivaamaan niin kaivelin noita vanhoja lappuja (autoohan mulla ei enää ole mutta kaikkea en ollut heittänyt menemään oli tuontilaput tallessa) niin alkup rekisteriotteessa (Zulassungsbescheiningung) lapussa oli 194 g/km (OM648). Tullin verolappuun tuli sama mutta rekisteriotteessa joita ei ole enää tallessa, se oli kyllä jotain muuta kun muistan siitä rekisteröintikatsastuksessa mussuttaneeni. Toisaalta Trafinkin väliaikaisessa vuosittain lähettämässä lappusessa oli 194 joten en katso itseäni huijatun. ELLEI sitten siinä keltakantisessa lehdykässä ollut jokin muu lukema.
Pitää selvittää tuo mun kunnolla mistä moinen johtuu , en heti sulata et mistä johtuu sama auto sama kone niin toisissa enemmän päästöjä, katsastus heppu sanoi kun kysyin mistä heitit tuon päästön , tuli kuulemma suoraan variantti numerolla, no eiks se sit ole jos kattoo variantti numeroo myös neliveto samalla jossa mielestäni päästö suurempi ?
En tiedä kyllä mikä noi määrittelee, itselläkin ihmetystä aiheuttanut w204 320cdi 4maticit tänä vuonna, ollut 2/2008-1/2009 välillä käyttöönotetuissa 3:lla eri päästölukemalla 200g-215g, kaikki farmareita ja samalla 165kw teholukemalla.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.